Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huren
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Camper huren
Wij gaan in juni met z'n driëen naar San Francisco. We willen daar voor ongeveer 2 weken een camper huren.
Kan iemand advies geven welk bedrijf goede campers verhuurd voor een redelijke prijs?
Kan iemand advies geven welk bedrijf goede campers verhuurd voor een redelijke prijs?
Onze website over New York City / Orlando / Miami: http://usa.perronwei.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Camper huren
Het merendeel hier op het forum huurt via Tiogatours. http://www.tiogatours.nl
Het is goedkoper en ook qua verzekeringen beter om dit via een reisorganisatie als bijvoorbeeld tiogatours te huren. Je hebt hier keuze uit verschillende verhuurbedrijven.
Wij huren al een aantal jaar, tot volle tevredenheid, een roadbear camper.
Het is goedkoper en ook qua verzekeringen beter om dit via een reisorganisatie als bijvoorbeeld tiogatours te huren. Je hebt hier keuze uit verschillende verhuurbedrijven.
Wij huren al een aantal jaar, tot volle tevredenheid, een roadbear camper.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je al een route Ando? Twee weken is niet zo lang en als daar veel steden in zitten is een auto misschien handiger dan een camper. Het halen en brengen kost je ook relatief veel tijd voor zo'n korte periode.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Marianne,
We zijn nog een beetje aan het uitzoeken wat we precies willen gaan doen en wat haalbaar is in de tijd die we hebben. In eerste instantie voelde ik me wat 'opgejaagt' door de vroegboekkortingen, maar uiteindelijk hebben we toch besloten eerst een goede planning te maken. Dat lijkt ons een veel beter plan, dan moet het maar iets meer kosten. Vandaar ook mijn vraag met betrekking tot het huren van een camper. Ik heb echt geen zin in gezeur als we daar zijn, ik wil gewoon een goede camper, als het niet anders kan dan maar iets duurder. Als we dagen in moeten leveren door pech of dat zoort dingen kost het ook geld en een hoop ergernis.
We komen in San Francisco aan op 22 juli en vliegen op 11 augustus terug naar Nederland. We hebben dus wel wat meer tijd dan de genoemde 14 dagen, maar we willen San Francisco ook bekijken en dan hebben we geen auto/camper nodig, dat kunnen we in principe met openbaar vervoer doen.
Het is dus nog een beetje schuiven......
We zijn nog een beetje aan het uitzoeken wat we precies willen gaan doen en wat haalbaar is in de tijd die we hebben. In eerste instantie voelde ik me wat 'opgejaagt' door de vroegboekkortingen, maar uiteindelijk hebben we toch besloten eerst een goede planning te maken. Dat lijkt ons een veel beter plan, dan moet het maar iets meer kosten. Vandaar ook mijn vraag met betrekking tot het huren van een camper. Ik heb echt geen zin in gezeur als we daar zijn, ik wil gewoon een goede camper, als het niet anders kan dan maar iets duurder. Als we dagen in moeten leveren door pech of dat zoort dingen kost het ook geld en een hoop ergernis.
We komen in San Francisco aan op 22 juli en vliegen op 11 augustus terug naar Nederland. We hebben dus wel wat meer tijd dan de genoemde 14 dagen, maar we willen San Francisco ook bekijken en dan hebben we geen auto/camper nodig, dat kunnen we in principe met openbaar vervoer doen.
Het is dus nog een beetje schuiven......
Onze website over New York City / Orlando / Miami: http://usa.perronwei.nl
Ik zou toch nog eens even nadenken over wat Marianne schrijft.
In de stad is een camper niet echt het meest handige vervoermiddel. (en da's een understatement)
Ik ken je route niet, maar stel dat je eerst van San Francisco langs de kust naar Los Angeles en misschien San Diego gaat dan heb je 3 grote steden op een rij.
Lijkt het je geen goed idee om je route in 2en te splitsen en de kustlijn en bovengenoemde grote steden per huurauto te bezoeken ?
Daarna ruil je in Los Angeles (of San Diego) je huurauto in voor een camper en daarmee ga je dan naar de nationale parken in het binnenland.
Je hebt dan "best of both worlds"
In de stad is een camper niet echt het meest handige vervoermiddel. (en da's een understatement)
Ik ken je route niet, maar stel dat je eerst van San Francisco langs de kust naar Los Angeles en misschien San Diego gaat dan heb je 3 grote steden op een rij.
Lijkt het je geen goed idee om je route in 2en te splitsen en de kustlijn en bovengenoemde grote steden per huurauto te bezoeken ?
Daarna ruil je in Los Angeles (of San Diego) je huurauto in voor een camper en daarmee ga je dan naar de nationale parken in het binnenland.
Je hebt dan "best of both worlds"
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie het probleem niet zo. Wij hebben alle drie de steden bezocht. Met de camper. Bij alle drie kun je prima gebruik maken van of openbaarvervoer, of in LA de hop on hop of bus. San Diego is prima te bereiken vanaf met openbaar vervoer vanaf de Campground. Ook in San Francisco is dat goed mogelijk. Daarnaast als hij in San Francisco begint huurt hij de camper waarschijnlijk pas als hij echt aan zijn route gaat beginnen of wanneer hij bezoekt San Francisco na het inleveren van de camper.
O ? ...... En omdat een camper in de stad geen probleem is bezoek je de steden met openbaar vervoer ? .....................Ko-Mar schreef:Ik zie het probleem niet zo.

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
haha, klopt, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het voor ons (voor ons dus
) geen reden is om dan maar voor een auto te kiezen. Voor volgend jaar zit Washington en Philadelphia in de route. Ook met de camper en openbaar vervoer 

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij doen ook alles met de camper en zie ook geen problemen Amerika is nou eenmaal een camperland bij uitstek en zelfs in de steden kan je de camper wel ergens kwijt.
Valt mij trouwens mee dat Marianne alleen maar de camper af wil raden meestal wil ze je ook nog een dag of 3 á 4 naar Yosemite (klein Zwitserland) hebben
Valt mij trouwens mee dat Marianne alleen maar de camper af wil raden meestal wil ze je ook nog een dag of 3 á 4 naar Yosemite (klein Zwitserland) hebben

Dat begrijp ik. Uit je berichten ken ik je voorkeur voor de camper en, hoewel ik 'm niet deel, die bestrijd ik ook niet. Ieder z'n meug, nietwaar ?Ko-Mar schreef:ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het voor ons (voor ons dus ) geen reden is om dan maar voor een auto te kiezen.
Het splitsen van Ando's reis in een auto en een camperdeel was gewoon maar een idee.
En dat het nog niet zo'n raar idee was en meer wordt gedaan lees je in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=45255
Sterker nog, in dat topic lees ik dat je het zelf ook een keer hebt gedaan ...................................

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad ieder zijn meug
Maar wij hebben niet gesplitst, wij hebben omdat we anders een hele dag in een airport hotel moesten vertoeven een auto gehuurd nadat we de camper in moesten leveren. Eigenlijk alleen voor de laaste dag, maar voor het gemak een dag eerder opgehaald.
Wat ik hier op het forum wel eens jammer vindt, is dat als iemand aangeeft met de camper te willen, er altijd wel een berichtje tussen staat waarom ze niet met de auto gaan. En dat dit vaak gebeurd door mensen die zelf niet met de camper reizen. En dat er dan van alles aandragen wordt waarom ze beter met de auto kunnen gaan.
Dat niet iedereen hetzelfde is, alla, maar juist Amerika (wat Rob ook al aangeeft) is zo geschikt voor het reizen met de camper. Wij hebben nog nooit moeite gehad om de camper ergens in een stad te parkeren.

Maar wij hebben niet gesplitst, wij hebben omdat we anders een hele dag in een airport hotel moesten vertoeven een auto gehuurd nadat we de camper in moesten leveren. Eigenlijk alleen voor de laaste dag, maar voor het gemak een dag eerder opgehaald.

Wat ik hier op het forum wel eens jammer vindt, is dat als iemand aangeeft met de camper te willen, er altijd wel een berichtje tussen staat waarom ze niet met de auto gaan. En dat dit vaak gebeurd door mensen die zelf niet met de camper reizen. En dat er dan van alles aandragen wordt waarom ze beter met de auto kunnen gaan.
Dat niet iedereen hetzelfde is, alla, maar juist Amerika (wat Rob ook al aangeeft) is zo geschikt voor het reizen met de camper. Wij hebben nog nooit moeite gehad om de camper ergens in een stad te parkeren.
Wij hebben voor september/oktober 2013 een camper gehuurd bij Roadbear via Ideamerge.com.
Tijdens het bevestigen van de boeking had ik per ongeluk 2x op de bevestigknop gedrukt en wel hoor, 2x geboekt.
Ik had gelijk een mailtje gestuurd, kreeg daarop heel snel een reactie (zo snel als mogelijk was ivm tijdsverschil).
De 2e boeking werd direct geannuleerd.
1e indruk is dus goed.
Tijdens het bevestigen van de boeking had ik per ongeluk 2x op de bevestigknop gedrukt en wel hoor, 2x geboekt.
Ik had gelijk een mailtje gestuurd, kreeg daarop heel snel een reactie (zo snel als mogelijk was ivm tijdsverschil).
De 2e boeking werd direct geannuleerd.
1e indruk is dus goed.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat is toch niet jammer, gewoon mensen wijzen op andere mogelijkheden.Ko-Mar schreef:Wat ik hier op het forum wel eens jammer vindt, is dat als iemand aangeeft met de camper te willen, er altijd wel een berichtje tussen staat waarom ze niet met de auto gaan.

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Maar het is wel een richtings verkeer/advies Harry, de mensen worden nooit van een autoreis naar een camperreis verwezen.
Het advies om met een auto ipv een camper te gaan komt ook altijd van mensen die nog nooit met een camper op stap zijn geweest en dus geen ervaring hebben met camperreizen.
Het advies om met een auto ipv een camper te gaan komt ook altijd van mensen die nog nooit met een camper op stap zijn geweest en dus geen ervaring hebben met camperreizen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je Rob! Scheelt mij weer typen. Ik wilde net hetzelfde zeggen 

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Is dat zo?, nou dan lijkt me dat een mooie taak voor jullie als ervaren camper reizigers.Rob schreef:Maar het is wel een richtings verkeer/advies Harry, de mensen worden nooit van een autoreis naar een camperreis verwezen.

- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zal ook eens een poging wagen ....in voordeel van campers
En dat terwijl we er juist voor gekozen hebben om niet in een camper te gaan maar weer met tentjes en een auto. Juist het verblijf op campgrounds maakt een camperreis meer dan de moeite waard. Voor ons gaat er niets boven 's avonds onthaasten met een kampvuur bij de tent. En ik neem aan dat dat voor camper fans niet anders is. We wisselen af met hotels en al is dat erg lekker, daar mis ik toch de vrijheid.
Zelf heb ik de neiging om daar zappend op een hotelbed te hangen. Dat hoeft natuurlijk niet maar is bijna sterker dan mezelf
.
Het is niet alleen het rijden, het is een way of life . Tja en dat maakt de keuze altijd persoonlijk.

Zelf heb ik de neiging om daar zappend op een hotelbed te hangen. Dat hoeft natuurlijk niet maar is bijna sterker dan mezelf

Het is niet alleen het rijden, het is een way of life . Tja en dat maakt de keuze altijd persoonlijk.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Dat wilde ik ook zeggen! Kritiek op campers of camperverhuurders wordt meestal (niet altijd) gegeven door mensen die niet camperen en/of niet bij bepaalde camperverhuurders gehuurd hebben en alleen maar oordelen op wat ze gehoord hebben.Ko-Mar schreef:Dank je Rob! Scheelt mij weer typen. Ik wilde net hetzelfde zeggen
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Wij hebben ook eerst nadat we aankwamen in L.A. een auto gehuurd, omdat op aanraden van " kenners "deze stad zich beter leende voor verplaatsing met een auto dan met openbaar vervoer. En dat is ons goed bevallen. Daarna zijn we met de camper verder getrokken. En wat ook gezegd moet worden is dat we in Las Vegas, waar we een weekend op Sams Town campground verbleven, we met de camper naar de strip reden. En daar was altijd wel een parkeer plaats vlak bij te vinden. ( ergens achter een winkel of hotel)
Dus beide soorten van vervoer/verblijf zijn mijns inziens mogelijk, OOK in en stad.
Wat ons de keuze voor een camper doet prefereren is het campground gevoel waar je 's avonds lekker ontspannen in de natuur je vakantie kunt beleven - campvuur - rust - vaak prachtige plekjes - eigen eten klaar maken - contact met mede camperaars enz. enz.
Dus beide soorten van vervoer/verblijf zijn mijns inziens mogelijk, OOK in en stad.
Wat ons de keuze voor een camper doet prefereren is het campground gevoel waar je 's avonds lekker ontspannen in de natuur je vakantie kunt beleven - campvuur - rust - vaak prachtige plekjes - eigen eten klaar maken - contact met mede camperaars enz. enz.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6542 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 5 Reacties