Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huren

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ando
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Camper huren

Bericht door Ando »

Steden doen wij meestal met het openbaarvervoer en dat bevalt eigenlijk prima. Ook lopen vinden we helemaal niet erg, dan zie je echt het meeste van een stad. Voorwaarde is wel dat het plaveisel een beetje goed is, onze zoon zit namelijk in een rolstoel.

Ik denk dat het toch een camper gaat worden voor twee weken, en dat we de eerste dagen in San Francisco een hotel nemen.

We houden dus ongeveer 2-weken campertijd over (en we verheugen ons daar heel erg op!!!!) en moeten daarvoor een plan maken. Grand Canyon willen we wel heel graag doen, ben nu aan het uitvogelen hoe Highway 1 tussen San Francisco en Loa Angeles te doen is met de camper of dat een andere route beter is...
Onze website over New York City / Orlando / Miami: http://usa.perronwei.nl
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Highway one is met de camper prima te doen hoor!
Wij hebben hem in 2009 helemaal gereden. Dit jaar hebben we een nacht gestaan op Point Miguel State park direct aan het strand. Wij vonden het een geweldige ervaring. We hebben de dolfijnen gewoon voorbij zien zwemmen. Maar misschien is voor jullie deze plek niet zo handig ivm de rolstoel van je zoon.
Ando
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ando »

Ko-Mar,

Mijn vraag was eigenlijk meer of het de mooiste route was om van San Francisco naar Los Angeles te komen. Mij lijkt de route schitterend voor zover ik informatie heb verzameld van Internet. Wel hoorde ik dat het er vaak mistig is en van iemand anders dat er geen campeerplek meer te krijgen was op de route. Die heeft het hele stuk in één dag gereden maar dat lijkt me niet echt leuk. Vooruit boeken lijkt me wel noodzakelijk.

Alle campings van te voren plannen willen we eigenlijk niet, dan staat alles al helemaal vast en als een plekje je bevalt kun je niet een dag langer blijven.....

Onze zoon loopt moeilijk en is voor langere afstanden aangewezen op de rolstoel. Korte stukjes kan hij met hulp wel lopen en een beetje cross-country met de rolstoel kan voor korte stukjes ook wel. Ik heb er daarvoor zelfs grotere voorwielen ingezet, dat gaat beter bij oneffenheden. Of een combinatie van lopen en rolstoelen, je wordt daar handig in. Als het een beetje twijfelachtig is proberen we het gewoon, thuiszitten kan altijd nog!

Als er nog meer mensen info hebben graag, ik ga intussen weer verder zoeken en plannen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Highway one is de mooiste route. Alleen wij reizen in september/oktober, en dan is het geen probleem om een plek te vinden op een campground. Ik durf niet te zeggen hoe het in juni is. Volgens mij zit je dan nog wel voor het hoogseizoen.
En wat de mist betreft, ja dan kan voorkomen maar hoeft natuurlijk niet. Maar ook hier, schijn je daar in het najaar minder last van te hebben. Wij hebben beide keren geen mist gehad.
Waarschijnlijk kunnen anderen ja daar meer over vertellen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Drie keer Highway 1 gereden met de camper en zonder mist!
Ando
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ando »

Mooi, dan staat het eerste deel van de route vast, dat wordt Highway 1!

Tijd voor stap 2, van Los Angeles naar Las Vegas.

Wat er in de steden te doen is daar struin ik verder het forum wel weer voor af! Gewoon geweldig dit!
stema
Amerikafan

Bericht door stema »

Onderweg bij Monterey kun je het zee aquarium bezichtigen, of een Whale Watching tour doen.
zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43328
En nabij San Simenon liggen de Zeeolifanten op het strand
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Dat Montery Bay Aquarium is zeker een echte aanrader! (gaat je wel zeker een halve dag kosten :mrgreen: ).
Een kleine indruk; (slideshow van foto's die ik er toen maakte). Wij vonden met name de zeepaardjes erg bijzonder (einde van het filmpje).
[youtube]Wy2j3Idxg1A[/youtube]
No guts, no glory!
Ando
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ando »

We hebben een voorstel gehad voor een C19 camper met vrije doorloop, maar vervolgens een bevestiging gehad voor een CT22. Deze heeft géén vrije doorloop en dat lijkt me niet echt handig omdat we met 3 personen reizen.

Heeft er hier iemand ervaring met een CT22? Kun je daar met 3 persoonlijk confortabel in de cabine zitten of is dat niet mogelijk? Als dit niet lukt moeten ze de bevestiging maar gewoon aanpassen in een C19 zoals ze hebben geoffreerd.

Ik heb al een email naar ze gestuurd, maar ik hoor het liever van een onafhankelijke partij.... dus als er iemand iets kan zeggen over de cabine-ruimte!?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gaat niet lukken met drie personen, het is voor 99% zeker een Ford onderstel met twee stoelen en dus ook maar twee veiligheids gordels.
Ando
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ando »

Rob,

Daar was ik al bang voor... dan moeten de gewoon maar een C19 doen zoals afgesproken...

Dank je voor je bevestiging!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer