Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis erikh: Noordwesten: medio juni te doen?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Noordwesten: medio juni te doen?

Bericht door erikh »

Ik kan niks vinden voor 800 euro, zeker niet eind juni. Bovendien is een normale retour niet haalbaar, aangezien het een one-way rondreis zou gaan worden. 900 is ook echt mijn absolute max, ik heb eigenlijk nog nooit meer dan 700 betaald. Dit jaar naar Denver voor 450 geweest.

Zal de tips weer gaan bekijken. thanks.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Hmm ik krijg er geen haalbare logische route van gebrouwen... De Wallowa Mtns lijken me wat ver uit de richting en ca. 3000 km is voor mij maximaal in 2,5 week, er komt toch altijd nog wel een paar honderd km bij als je eenmaal daar aan het rondrijden bent.

Ik heb nu deze route, en hoop dat iemand me hier een beetje mee kan helpen die wat meer verstand heeft van het gebied.

Nog een andere optie is Redwood en Lassen vergeten (alhoewel het me prachtige parken lijken) en er een rondje Seattle/Seattle van maken.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

erikh schreef:er komt toch altijd nog wel een paar honderd km bij als je eenmaal daar aan het rondrijden bent.
Een paar honderd ? :shock: Reken eerder op minstens 1000 km extra, maar van 1500 zou ik ook niet opkijken.
Je uitgezette route(s) (ik zie er nu intussen een stuk of 4 ) gaan van park tot park. Maar wat te denken van de km die je maakt IN die parken.
Of van de km van en naar een restaurant als je wil gaan eten ? Of als je wil gaan shoppen ? Of als je ergens verkeerd rijdt en terug moet ?
Da's alles bij elkaar echt wel meer dan "een paar honderd" .....................................

Vwb tips betreffende je route wacht ik liever even tot je plannen iets meer concreet zijn.
Probeer je route dan ook eens uit te schrijven in een van-dag-tot-dag indeling.
Eventuele onvolkomenheden vallen dan eerder op dan op zo'n onduidelijke Google map.

1 algemene tip kan ik je alvast wel geven.
Zorg dat je route niet te groot is voor de beschikbare tijd en gun jezelf voldoende tijd om in de parken die je bezoekt iets te ondernemen.
Maak er geen route van waarbij je wel overal bent geweest maar geen tijd had om iets te zien of te ondernemen.
De parken die je nu (wegens tijdgebrek) niet kunt bezoeken lopen niet weg. Die bewaar je gewoon voor een volgende reis.
Je staart je nu teveel blind op vliegticketprijzen die wat duurder zijn dan je hoopte of verwachtte, maar een verkeerd geplande vakantie waarbij je alleen maar tijd hebt om het dashboard van je auto te bezichtigen is m.i. een veel grotere geldverspilling .................................
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik heb tot nu toe de ervaring gehad dat ik maximaal 15% over mijn geplande km's heen ging. Eten doen we altijd in de plaats waar we overnachten, of waar we toevallig langskomen, en deze parken zijn nou allemaal niet zo groot dat je er echt heel veel km's gaat afleggen per auto. De mooie 'scenic' routes probeer ik dan ook in de reisroute op te nemen waardoor dit nauwelijks extra km's zijn.

Het uitschrijven van een dag-tot-dag route kan ik (en dat zal persoonlijk zijn) pas doen als ik weet waar ik naartoe kan en wil. Niet andersom, voor mij werkt dat niet logisch. Ik probeer eerst te kijken binnen welke gebied ik een haalbare route kan uitstippelen en kijk daarna naar logische plekken om te overnachten en hoe lang ik daar wil blijven.

Nationale parken overslaan, tja je moet inderdaad keuzes maken, maar ik denk niet dat ik nog snel in dit gebied zal terugkeren, waarschijnlijk sowieso één van de laatste vakanties zo ver weg vrees ik.

Overigens hebben we afgelopen zomer ruim 5000 km gedaan in 16 dagen en dat voelde nergens overhaast.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

De kans dat Lassen toegankelijk is, is heel klein. Je hebt maar 2,5 week tot je beschikking, dus ik zou Noord Californië schrappen en inderdaad een rondjes Seattle-Seattle ervan maken. Je kunt de route dan ook enigzins op de bonnefooi afleggen, en afstemmen op het weer. Kijk dan naar de mogelijkheden en neem dat ter plekke op in je route.

Een rondje vanuit Seattle geeft de mogelijkheden om Olympic mee te nemen, en de kust in Oregon, de Columbia River Gorge, Crater Lake (mits toegankelijk) en Mount Rainier (mits toegankelijk). In Tacoma is een prachtig glas museum, je kunt Boeing fabrieken bezoeken, in Seattle ligt ook een van de mooiste vliegtuigmuseums in Noord Amerika, je hebt in de omgeving van Seattle nog enkele prachtige watervallen, outlets, etc. Kortom, je kunt er voor de tijd die je beschikbaar hebt echt een heel mooie en gevarieerde route van maken. Evt. Kun je de San Juan Islands meepikken (afhankelijk van het weer). Bovendien is het reizen op de bonnefooi in juni nog goed te doen, zodat je je plannen kunt afstemmen op het weer.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik denk dat ik er wel uit ben dat vertrekken begin juni geen optie is, dus het wordt eind juni als we gaan. Reizen op de bonnefooi zou ik wel eens willen proberen maar als jij al aangeeft dat juni nog wel te doen is, is ook dat weer een te groot risico. Daarnaast, als ik zie hoeveel uren ik hier al kwijt ben met plannen en uitzoeken, wil ik die uren tijdens mijn vakantie niet verspillen aan het zoeken en plannen.

Ben nu al een uur of 40 kwijt, en ik heb niet eens een goed idee over de route, gemiddeld besteed ik 3-4 uur aan het zoeken van een hotel, per overnachting, dus tja dat lijkt me voor mij helaas niet haalbaar.

Rondje Seattle-Seattle is ook al afgeschreven vanwege ticketprijzen... :( Wordt er langzaam depressief van...
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

erikh schreef:gemiddeld besteed ik 3-4 uur aan het zoeken van een hotel, per overnachting,
Volgens mij zoek je dan toch echt op de verkeerde plaatsen.
Ik reis al 22 jaar op de bonnefooi door Amerika/Canada en de meeste van die reizen waren, vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs, in de schoolvakanties.
Nou, meer hoogseizoen kan echt niet. Toch hebben we nooit in de auto hoeven slapen en de zoektijd naar een hotel is ook nooit meer dan een minutenkwestie geweest.

De laatste jaren nemen we een laptop(je) mee en kijken we de avond van tevoren hoe de prijzen liggen in de volgende overnachtingsplaats.
Is er kans op een late aankomst dan boeken we alvast vooruit voor die volgende avond.
Het blijft dan toch reizen op de bonnefooi met alle voordelen die daarbij horen (flexibiliteit en de mogelijkheid om, bij bv slecht weer, de route te kunnen aanpassen) maar wel met de zekerheid dat er 's avonds een hotelkamer op je wacht
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Cees A schreef:
erikh schreef:gemiddeld besteed ik 3-4 uur aan het zoeken van een hotel, per overnachting,
Volgens mij zoek je dan toch echt op de verkeerde plaatsen.

De laatste jaren nemen we een laptop(je) mee en kijken we de avond van tevoren hoe de prijzen liggen in de volgende overnachtingsplaats.
Is er kans op een late aankomst dan boeken we alvast vooruit voor die volgende avond
Het ligt ook zeker aan mij hoor, als ik een hotel moet boeken dan ga ik allerlei sites bekijken welke hotels goed zijn, dan prijzen vergelijken en daarna naar de ligging kijken ten opzichte van interessante plekken. Het is niet zo van, oh daar willen we slapen, hoppa prik een hotel en boeken maar. Daarnaast hebben wij geen groot budget, maar kan ik ook (vanwege een hernia) niet in de meest goedkope hotels slapen omdat de bedden daar meestal rampzalig zijn.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Nadeel van boeken via internet vind ik dat de beschrijving en (vooral) de fotos nogal kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Ik boek dus eigenlijk alleen bekende hotels van tevoren. (gelukkig zijn er dat met 22 jaar ervaring al best wat)
Als je op de bonnefooi reist zie je waar je terecht komt en je kunt, voor je beslist om te blijven, de kamer bekijken. Kans op een zepert is dan veel kleiner.
(hoewel ik moet toegeven dat ik al een paar keer naast een spoorlijn heb geslapen die ik van tevoren helemaal niet had gezien) :mrgreen:

Tip bij boeken via internet: bekijk met Google streetview de straat en de buurt waarin het hotel ligt.
Als de buurt er op Google shabby en oud uitziet is het hotel dat waarschijnlijk ook.
Is de straat voor het hotel mooi aangeplant en ziet alles er in de buurt nieuw en goed onderhouden uit, dan is de kans groot dat je hotel ook vrij nieuw is en goed zal bevallen.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Hmm je hebt gelijk, nu ik de route op probeer te splitsen in plaatsen is het totaal onrealistich...

dag 1 amsterdam seattle
dag 2 seattle port angeles
dag 3 port angeles aberdeen
dag 4 aberdeen tillamook
dag 5 tillamook north bend
dag 6 north bend crescent city
dag 7 crescent city redwood np
dag 8 crescent city grants pass
dag 9 grants pass eugene via crater lake
dag 10 eugene bend via mckenzie pass
dag 11 bend columbia gorg via john day nm
dag 12 columbia gorge portland
dag 13 portland portland
dag 14 portland morton
dag 15 morton seattle via mt rainier
dag 16 seattle seattle
dag 17 seattle ams
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste plaatsen zeggen me niet zoveel. Ik zag wel op je kaartje dat je niet de meest rechtstreeks route nam van Seattle naar Port Angeles. Ik had er al eens naar verwezen; kijk eens naar ons 2006-verslag. We hebben per dag een kaartje geplaatst met de route en het aantal mijl. Misschien heb je ook iets aan de overnachtingsadressen.

En de voorbereiding zou ook al leuk moeten zijn, anders toch maar een jaartje wachten en wat langer sparen?

Marianne
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Je kunt ook op de bonnefooi reizen, terwijl je niet uren hoeft te zoeken naar wat je gaat doen en welke hotels je gaat boeken. Inderdaad wat Cees zegt, een laptop mee en het weer volgen, en dan besluiten wat je gaat doen en per internet boeken.

Ik weet niet hoe vaak je al in Amerika geweest bent, maar slechte bedden zul je er niet vaak tegenkomen, ook niet in de goedkope hotels. De standaard is namelijk heel hoog en ontzettend goed. Ik ben nu 11 keer in Amerika geweest en het aantal keren dat het bed niet goed was kan ik op 1 hand tellen (van de ongeveer 250 overnachtingen). Bovendien, wat Cees ook zegt, als je op de bonnefooi reist, kun je de kamer altijd bekijken voordat je het besluit neemt om er te blijven. En wat we al vaak gedaan hebben: priceline of hotwire gebruiken op de parkeerplaats van een hotel, starbucks of McD op zoek naar een plekje. Altijd goed gegaan!

Op de bonnefooi reizen zou ik in het Zuidwesten minder snel adviseren vanwege de drukte en de mindere beschikbaarheid van hotels (populaire regio), maar in het NW heb je dat probleem een heel stuk minder.

Je kunt een reis zo voorbereiden, dat je alle opties die je leuk vind van tevoren in een roadbook verwerkt, zodat je ter plekke alleen nog maar hoeft te kiezen wat je daarvan gaat doen, en in welke volgorde.

Ik heb van het noordwesten 2 roadbooks die ik graag met je deel, dan moet je me wel even je e-mail adres doorgeven.

Enne, je komt op me over als iemand die alleen maar de onmogelijkheden zien in plaats van de mogelijkheden. Laat die beren nu even voor wat ze zijn en kijk naar de mogelijkheden.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik ga je verslag eens bekijken. De plaatsen zeggen mij ook niks. Maar het lijken de enige logische te zijn op de route. Voorbereiding is normaal ook leuk maar nu zit niks mee.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

je ziet inderdaad alles nogal zwartgallig en pessimistisch in.
De tickets zijn te duur, je mag absoluut niet meer km rijden dan ----- , de hotels deugen niet of ze zijn onvindbaar, je route is te lang, en als ik dan adviseer om 'm niet te lang te maken kan dat ook niet want je wil "alles" zien omdat je er nooit meer terugkomt.
Tja, dat wordt wel moeilijk dan.
Als het probleem van financiele aard is kun je beter je vakantiebestemming wijzigen, want een Amerikavakantie is nu eenmaal niet goedkoop.
Reken voor 2 personen, 4 weken maar gerust op een bedrag tussen de 5000 en 7000 €
Als er geen financieel probleem is, zou je misschien het onderschrift van Jasmino eens moeten bekijken. Dat luidt:
Toch succes gewenst met plannen en begin 2013 aub met een meer positieve instelling. Het leven is er te mooi voor .........................
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Het zit gewoon niet echt mee, en waar ik het normaal juist heel leuk vind om dit soort vakanties te plannen kan ik er nu nog geen plezier in vinden. Dat komt dan dus door de absurd hoge ticketprijzen en het feit dat ik het gebied gewoon niet ken en het moeilijk vind, ondanks alle foto's en informatie van jullie, om zelf te bepalen welk plaatsen ik de interessantste vind.

De planning is overigens ca. 16 dagen en niet 4 weken, dat is met mijn baan helaas niet mogelijk want ik kan niet langer dan 3 weken vrij krijgen. Ik zit nu grofweg op 3500 euro, en dat is dan alleen vlucht, auto en geschatte overnachtingen. Daar zal dan nog wel ca. 2000 euro bijkomen aan kosten ter plekke.

Qua hotelbedden kan ik die ervaring niet echt delen, we zijn 5 keer in Noord-Amerika geweest, en ik vind het eerder 50/50 qua verdeling tussen acceptabele bedden en echt slechte bedden. We hebben pas een hotel of 4 gehad waar de bedden écht goed waren, maar dan heb je het ook meteen over overnachtingen van 150-200 euro per nacht. Maar dat zegt ook niet alles, want in Yellowstone betaalden we dat bedrag ook (170 euro) per nacht en dat was echt verschrikkelijk slecht.

Priceline of hotwire heb ik geen ervaring mee? Zal eens googlen.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

erikh schreef:Het zit gewoon niet echt mee, en waar ik het normaal juist heel leuk vind om dit soort vakanties te plannen kan ik er nu nog geen plezier in vinden. Dat komt dan dus door de absurd hoge ticketprijzen en het feit dat ik het gebied gewoon niet ken en het moeilijk vind, ondanks alle foto's en informatie van jullie, om zelf te bepalen welk plaatsen ik de interessantste vind.
Het klinkt mij ook allemaal erg pessimistisch in de oren. Juist je verdiepen in een gebied dat je niet kent kan ook heel leuk zijn.
En ticketprijzen is een kwestie van vaak checken, een beetje mazzel hebben en snel beslissen als je iets voordeligs tegenkomt.
Op dit moment (willekeurige data in juni ingevuld, want ik weet niet welke data je zou willen gaan) 576 euro voor een retour Seattle, bij United.
Lijkt me een hele nette prijs voor de westkust (om het zacht uit te drukken).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik heb weer zitten puzzelen en lezen en weer een update gemaakt van het schema. Dit komt voor mijn gevoel aardig in de buurt van een definitief schema. De plaatsen in het rood/roze zijn plaatsen waar ik nog op zoek ben naar betere plekken als overnachting. Er liggen op sommige stukken niet heel veel dorpen dus het is even zoeken en puzzelen.

Een redelijk geprijsde vlucht heb ik nu wel gevonden, met overstap in Frankfurt, nu maar hopen dat dit nog beschikbaar is als ik begin januari mijn verlofaanvraag kan indienen.

dag 1 amsterdam - seattle
dag 2 seattle
dag 3 seattle
dag 4 seattle - port angeles
dag 5 port angeles - vancouver
dag 6 vancouver - the dalles? (ergens nabij columbia gorge)
dag 7 the dalles? - bend
dag 8 bend - la pine
dag 9 la pine - crescent city?
dag 10 crescent city? - redwood (retour)
dag 11 crescent city? - florence?
dag 12 florence? - portland
dag 13 portland
dag 14 portland
dag 15 portland - ?
dag 16 ? - seattle
dag 17 seattle - ams

Google maps link: http://goo.gl/maps/RhqEw

Ik denk dat wellicht een nachtje Portland geschrapt kan worden in plaats van iets anders, alhoewel een stad om te shoppen tussendoor ook wel eens leuk is naast al die natuur.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik begrijp nog steeds niet wat je nu eigenlijk in bepaalde plaatsen wil gaan doen.
Waarom ga je bv naar Port Angeles ? Voor Olympic ? Dat park zie je niet in een halve dag en meer tijd heb je niet ingepland
Probleem bij Olympic is namelijk dat je er niet, zoals bij andere parken, doorheen kunt rijden.
Je rijdt er omheen over Hwy 101 en vanaf die 101 kun je dan op een aantal plaatsen het park in.

Dan ga je naar Vancouver. Als je rijdt zoals je 'm hebt uitgezet op Google is dat 7- 8 uur rijden. Wil je Mt.St.Helens niet zien ?
Dag 8: Bend - La Pine. Waarom die omweg via Eugene ?
En dan 4 dagen Portland ? Wat ga je daar allemaal doen ?
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Port Angeles voor Olympic ja. Het is maar drie uur rijden van Seattle naar Port Angeles, wat betekend dat je dus nog een uur of 7 hebt om te besteden aan korte wandelingen/stops. Ik weet inderdaad niet hoeveel tijd ik hiervoor uit zou moeten trekken.

Mt St Helens heb ik op de terugweg gepland vanuit Portland naar een nog nader te bepalen plaats.

De omweg via Eugene is vanwege de McKenzie pass, ik heb een zwak voor mooie bergroutes, en deze werd hier eerder aangeraden.

Portland zijn eigenlijk maar 2 dagen, want de eerste dag is late aankomst en de laatste dag is vroeg vertrekken, maar ik denk dat ik met 1 volle dag hier ook wel genoeg heb. Die dag die dan vrijkomt zou ik ergens anders kunnen inplannen, bijvoorbeeld voor Olympic NP.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou als ik jou was eerst eens bekijken wat je wilt bekijken onderweg. Welke parken wil je wel en niet bezoeken? Ik neem aan dat je naar Olympic NP wilt, maar dan is de dag van Port Angeles naar Vancouver (waarom geen Portland hier?) veel te lang.
Uit het kaartje maak ik op dat je naar Mt Rainier en Mt st Helens wilt maar dat zie ik niet in de route terug komen. Wij bezochten die parken vanuit Packwood en Castle Rock.

- er is al weer veel gepost terwijl ik aan het typen was zie ik - :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer