Yep, daar komt het in grote lijnen op neer.
Je kiest de Hotel-Area, en star rating, en klikt op de knop Update(vergeet dat niet na elke verandering te doen!)
Voorbeeld: ik vul in het hoofdscherm
Seattle, WA, USA in. Dan de check in(10 juni) en out data(13 juni) invullen. Klik op SEARCH NOW. Pop up wegklikken, en de Nagotiator gaat zoeken, en laat de results op de volgende page zien.
Op deze page kies je links de hotelarea (seattle downtown), en rechts de Star Ratings(3 sterren)
Klik dan UPDATE HOTELLIST, en je ziet dat er 18 drie sterren hotels in downtown beschikbaar zijn.
Niet teveel waarde aan deze page hechten!!
Allen krijgen goede cijfers (alles boven de 7-8 is prima, onder de 7 kan iets minder zijn, maar bij alle hotels zijn ook de reviews te lezen; ik gebruik daar ook Tripadvisor voor).
Je ziet helemaal beneden het Panama Hotel staan dat een zeer slechte review krijgt. Bij het checken op Tripadvisor blijkt dit hotel ook mixed reviews te krijgen. Door deze reviews te lezen kun je jezelf al een aardig beeld vormen, of dit hotel je acceptabel lijkt.
Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat Priceline aangeeft niet alle hotels weer te geven op hun site, maw. je kunt dus ook een hotel krijgen dat niet op die lijst van 18 staat, maar wij hebben dat nog nooit meegemaakt.
Klik nu op de knop BEST DEAL NAME YOUR OWN PRICE, en je krijgt een nieuwe page incl landkaart te zien.
Dit is eigenlijk de page waar het om draait!!
Zet nu eens een vinkje bij diverse mogelijkheden, en je zult beneden de ratings van de hotels zien; bijv. bij 13 Space Needle area zie
je dat de 4 en 3,5 sterren hotels een 9 krijgen; TOP!!! De 3 en 2,5 ster krijgen echter slechts een 7. REDELIJK.
(Trukje: ook kun je op de kaart rechts inzoomen om de area te bekijken; dit kun je weer checken door in google maps hotels in te typen in dit gebied. Dan kun zien of er soms "verborgen" hotels in de area zijn))
Aangenomen dat je voor de 4 en 3,5 ster hotels wilt gaan, moet je weer ff terug gaan naar de vorige page om te kijken wat deze gemiddeld kosten. Ik zie dat het goedkoopste 4 sterren hotel 205$ kost. Daar zul je dus vermoedelijk nog minstens 100$ of meer voor kwijt zijn, maar dan heb je ook wel wat!
Breng hier gewoon eens een bod uit van 85$, en kijk eens wat er gebeurd. Als je bod wordt afgewezen, mag je niet opnieuw binnen 24 uur een nieuw bod uitbrengen met dezelfde criteria, dwz, je moet er dan bijv. 90$ van maken,
EN je moet er nog een andere area bij kiezen.
Klik ik nu links op HOTEL AREA, dan zie ik dat in de area's SEA-TAC Airport en Lake Union geen 4-sterren hotels zijn. PRACHTIG!! Want dit zijn 2 free rebids. Je kunt dus een van deze regio's toevoegen door er samen met SEA-TAC area een vinkje voor te zetten, en op dezelfde dag opnieuw een (hoger) bod van zoals gezegd bijv 90$ te bieden. Weer afgewezen? Dan kun je ook nog een derde bod uitbrengen als je de Lake Union area erbij aanvinkt, want hier waren per slot van rekening geen 4 sterren hotels, weet je nog.
Wordt dat bod weer afgewezen dan zul je 24 uur moeten wachtens alvorens weer hetzelfde te doen
( je kunt dan overigens weer met 85$ beginnen, wat een dag later misschien wel geaccepteerd wordt)
Asl je bod geaccepteerd wordt, krijg jet scherm YOUR DEAL IS IN THE BAG te zien, en welk hotel je krijgt toegewezen. NON REFUNDABLE, dus hier moet je het mee doen!
Denk er ook aan dat downtown hotels vaak absurd hoge parkingfees tellen. In Chicago waren er hotels die 30$ vroegen om de auto te parkeren, maar dit alles kun je met wat zoekwerk op diverse forums checken.
Ik weet, het is heel wat werk, maar ik kan beamen dat het zich wel degelijk loont!! Wij hebben al in Hiltons of Hyatt Hotels gelegen die normaal 200+$ kosten voor een dollar of 70.
Ook lijkt het vrij ingewikkeld, maar je moet er even voor gaan zitten, dan valt het alleszins mee. Wij zouden niet meer anders willen; het is ook een beetje de kick van het gokken dat een rol speelt.
Ik doe het dan ook meestal pas een paar dagen van te voren, als ik er zeker van ben dat ik er ook daadwerkelijk heen wil.
Ik hou altijd zo'n 40-50% van de prijs aan die aangegeven staat. Staat er bijv dat een hotel 100$ kost dan begin met 40$, en ga zo langzaam met 3-5$ omhoog.
Videoinstructies:
http://www.youtube.com/watch?v=7vWNr4FZcPU
http://www.youtube.com/watch?v=ZMqgnwAQ3dA
Veel succes gewenst, en mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel!