Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis m.vandepoll: boeken of niet?
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis m.vandepoll: boeken of niet?
Hallo,
ik ga in september 2013 voor het eerst naar Amerika. Ik wil gaan rijden van San Francisco naar Denver. Tussendoor een aantal parken (Yosemite, Seqouia), een tussenstop en Las Vegas, en daarna Grand Canyon, Zion, Antelope en via Aspen door de Rocky Mountains naar Denver. Daarna een binnenlandse vlucht terug naar SF.
Ik heb dit nog nooit gedaan. Moet ik (behalve de vlucht naar SF) alles van tevoren boeken? Hotels of motels? Mijn vrouw wil in ieder geval Las Vegas zien en ik de Rocky Mountains. Wat zijn plaatsen die we absoluut niet mogen missen? We hebben maar max 3 weken. Ik heb geen idee hoelang je door kan brengen in een park. Is het 1 dag rijden en 1 dag kijken?
Ik zie graag jullie tips.
Groet
Marcel
ik ga in september 2013 voor het eerst naar Amerika. Ik wil gaan rijden van San Francisco naar Denver. Tussendoor een aantal parken (Yosemite, Seqouia), een tussenstop en Las Vegas, en daarna Grand Canyon, Zion, Antelope en via Aspen door de Rocky Mountains naar Denver. Daarna een binnenlandse vlucht terug naar SF.
Ik heb dit nog nooit gedaan. Moet ik (behalve de vlucht naar SF) alles van tevoren boeken? Hotels of motels? Mijn vrouw wil in ieder geval Las Vegas zien en ik de Rocky Mountains. Wat zijn plaatsen die we absoluut niet mogen missen? We hebben maar max 3 weken. Ik heb geen idee hoelang je door kan brengen in een park. Is het 1 dag rijden en 1 dag kijken?
Ik zie graag jullie tips.
Groet
Marcel
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: boeken of niet?
Waarom vlieg je niet vanaf Denver terug naar huis, maar via een binnenlands vlucht. Dat scheelt je in ieder geval weer wat tijd.
Wij hebben in 2011 een reis gemaakt met de camper van San Francisco naar Denver misschien heb je nog iets aan ons verslag?
Wij hebben in 2011 een reis gemaakt met de camper van San Francisco naar Denver misschien heb je nog iets aan ons verslag?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in 3 weken een mooie route maken tussen SF en Denver.
Bedoel je met Rocky Mountains het Rocky Mountain NP of meer algemeen de Rocky Mountains? Bekijk voor de nationale parken eens de NPS-site (zie het plan your visit-deel) en http://www.ontdek-amerika.nl, dan krijg je een idee van de tijd die je overal nodig hebt. Reisverslagen lezen en meelezen met andere topics hier is ook heel informatief. Bekijk ook eens de mogelijkheid om niet via Sequoia maar via de Tioga-pas van Yosemite naar Death Valley en Las vegas te rijden.
Terugvliegen naar SF begrip ik niet, waarom zou je dat doen?
Marianne
Bedoel je met Rocky Mountains het Rocky Mountain NP of meer algemeen de Rocky Mountains? Bekijk voor de nationale parken eens de NPS-site (zie het plan your visit-deel) en http://www.ontdek-amerika.nl, dan krijg je een idee van de tijd die je overal nodig hebt. Reisverslagen lezen en meelezen met andere topics hier is ook heel informatief. Bekijk ook eens de mogelijkheid om niet via Sequoia maar via de Tioga-pas van Yosemite naar Death Valley en Las vegas te rijden.
Terugvliegen naar SF begrip ik niet, waarom zou je dat doen?
Marianne
Omdat nog niemand heeft gereageerd op deze vraag doe ik dat maar.m.vandepoll schreef:Moet ik (behalve de vlucht naar SF) alles van tevoren boeken? Hotels of motels?
Hotels van tevoren boeken is een persoonlijke kwestie.
Er zijn mensen die nu al slapeloze nachten krijgen als ze niet weten waar ze op 10 sept. 2013 zullen slapen en er zijn er (zoals ik er een ben) die op de bonnefooi reizen.
Op de bonnefooi reizen geeft je de mogelijkheid om ergens langer te blijven als de plek je aanstaat of eerder te vertrekken als het niks is.
Indien nodig kun je je route aanpassen aan het weer of andere onvoorziene omstandigheden.
Moderne communicatiemiddelen (laptop en internet) geven je de mogelijkheid om de avond van tevoren te kijken waar je zou willen slapen en bij een eventuele late aankomst dan kun je alvast iets boeken voor die volgende avond.
Je hebt dan "best of both worlds" . je reist nog steeds op de bonnefooi met alle voordelen van dien, maar je hebt wel de zekerheid dat er een hotelkamer op je wacht.
Ter geruststelling: In de 22 jaar dat ik door Amerika/Canada reis heb ik altijd zonder problemen een hotelkamer kunnen vinden en nooit in de auto hoeven slapen
Kun je overal een slaapplaats vinden:
Binnen de nationale parken is de capaciteit beperkt en dikwijls lang van tevoren volgeboekt. Wil je per se in de parken slapen dan is bonnefooireizen dus niet aan te raden.
Buiten de parkgrenzen, in plaatsjes in de nabijheid van zo'n park, is echter meer dan genoeg keus. Zeker in de periode waarin jullie gaan (naseizoen)
Buiten die parken is de prijs/kwaliteitverhouding ook vaak beter (lees: een beter hotel voor minder geld)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind eigenlijk dat je met alles wat je hieronder opnoemt in 3 weken een flinke trip gaat maken. Je gaat zowieso veel rijden. En inderdaad, waarom terugvliegen naar SF?
Er staan flink wat reisverhalen op oa het zuidwesten, daar kun je al een goede voorbeeldroute uithalen.
Zoals Cees ook al zegt zit er gewoon een persoonlijk verschil tussen iedereen. De een vind het fijn om alles van te voren allemaal geregeld te hebben en de ander wil dat per dag of paar dagen bepalen. Vind je iets retemooi of juist zeer tegenvallend, of zit het weer ontzettend tegen, dan kun je niet ineens je hele route meer op de schop gooien.
Mijn reis afgelopen April (zie link hieronder). Wij hadden Pismo Beach, Monterey, Oakhurst, Ridgecrest en Page van te voren nog niet geboekt. Dit hebben we via smartphone en Ipad in McDonalds en Starbucks of op een hotelkamer met free wifi een paar uur voor aankomst of een dag ervoor geboekt.
Maar dan je reis. Ik vind namelijk dat het stuk zonder RMNP en Denver en de rit daarheen al een flinke trip is voor 3 weken. Vooral het stuk (hoe jij het schets) GC, Zion, antelope (dit heet Page) en dan naar Aspen zou ik iets anders doen. Zet je reis eens uit in Google maps en haal dan alle kronkels eruit. Het hoeft zeker niet 1 dag reizen, 1 dag kijken en dan weer een dag reizen te zijn. Maar het hangt meer af van wat je eigen ideeen erover zijn. Ben je een wandeltype, of een type snel even kijken en dan weer doorrijden.
Als je RMNP wilt gaan zien, zou ik zeker trouwens niet van Aspen zomaar direct naar Denver rijden, maar juist via Mount Evans en de Trail Ridge road, Estes Park en dan naar Denver. Alleen nogmaals de vraag of hier allemaal wel tijd voor is.
Ik weet ook niet helemaal zeker of je nu beter vanaf Vegas eerst naar Zion kunt gaan, dan Page (sla je wel Bryce Canyon over, maar die noem je niet) en dan naar de Grand Canyon en dan via Monument Valley en Moab naar Grand Junction te rijden (voor MV en Moab heb je overigens ook geen tijd
Ik zou denk ik voor zoiets kiezen? Ik ga dan wel uit van 21 dagen incl reisdagen
1 naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite (vroeg huurauto ophalen en in Yosemite de Mariposa Grove meepakken)
5 Yosemite (glacier point, evt wandeling en vallei)
6 Yosemite (wat je nog wilt zien) en begin van de middag Tioga Pass en naar Lone Pine
7 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas (ivm tijd geen overnachting in death valley maar daar kun je wel de hele dag rondkijken)
8 Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - grand Canyon (heel vroeg vertrekken, uurtje hoover dam meepakken)
11 Grand Canyon en in de middag naar Page (horseshoe bend meepakken)
12 Page (antelope canyon - Glen Canyon dam, Lake Powell
13 page - Zion
14 Zion
15 Zion - via scenic route 12, geen tijd voor bryce en capitol reef, maar een mooie route - Grand Junction
16 grand Junction - black canyon of the gunnison - Aspen
17 RMNP overnachten???
18 Estes Park - Denver
19 Denver
20 Terugvlucht
21 Aankomst thuis
Heb je een dag meer dan die bij dag 15 toevoegen aan Bryce. Evt een dag minder las Vegas of SF en die toevoegen aan de grand canyon. Vlieg je pas laat terug dan misschien die volle dag Denver eraf. Het blijft een vol pakket hoe je het ook wilt zien, maar nu heeft zij dr dagen in Las Vegas en jij je dagen in RMNP.
Er staan flink wat reisverhalen op oa het zuidwesten, daar kun je al een goede voorbeeldroute uithalen.
Zoals Cees ook al zegt zit er gewoon een persoonlijk verschil tussen iedereen. De een vind het fijn om alles van te voren allemaal geregeld te hebben en de ander wil dat per dag of paar dagen bepalen. Vind je iets retemooi of juist zeer tegenvallend, of zit het weer ontzettend tegen, dan kun je niet ineens je hele route meer op de schop gooien.
Mijn reis afgelopen April (zie link hieronder). Wij hadden Pismo Beach, Monterey, Oakhurst, Ridgecrest en Page van te voren nog niet geboekt. Dit hebben we via smartphone en Ipad in McDonalds en Starbucks of op een hotelkamer met free wifi een paar uur voor aankomst of een dag ervoor geboekt.
Maar dan je reis. Ik vind namelijk dat het stuk zonder RMNP en Denver en de rit daarheen al een flinke trip is voor 3 weken. Vooral het stuk (hoe jij het schets) GC, Zion, antelope (dit heet Page) en dan naar Aspen zou ik iets anders doen. Zet je reis eens uit in Google maps en haal dan alle kronkels eruit. Het hoeft zeker niet 1 dag reizen, 1 dag kijken en dan weer een dag reizen te zijn. Maar het hangt meer af van wat je eigen ideeen erover zijn. Ben je een wandeltype, of een type snel even kijken en dan weer doorrijden.
Als je RMNP wilt gaan zien, zou ik zeker trouwens niet van Aspen zomaar direct naar Denver rijden, maar juist via Mount Evans en de Trail Ridge road, Estes Park en dan naar Denver. Alleen nogmaals de vraag of hier allemaal wel tijd voor is.
Ik weet ook niet helemaal zeker of je nu beter vanaf Vegas eerst naar Zion kunt gaan, dan Page (sla je wel Bryce Canyon over, maar die noem je niet) en dan naar de Grand Canyon en dan via Monument Valley en Moab naar Grand Junction te rijden (voor MV en Moab heb je overigens ook geen tijd

Ik zou denk ik voor zoiets kiezen? Ik ga dan wel uit van 21 dagen incl reisdagen
1 naar SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite (vroeg huurauto ophalen en in Yosemite de Mariposa Grove meepakken)
5 Yosemite (glacier point, evt wandeling en vallei)
6 Yosemite (wat je nog wilt zien) en begin van de middag Tioga Pass en naar Lone Pine
7 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas (ivm tijd geen overnachting in death valley maar daar kun je wel de hele dag rondkijken)
8 Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - grand Canyon (heel vroeg vertrekken, uurtje hoover dam meepakken)
11 Grand Canyon en in de middag naar Page (horseshoe bend meepakken)
12 Page (antelope canyon - Glen Canyon dam, Lake Powell
13 page - Zion
14 Zion
15 Zion - via scenic route 12, geen tijd voor bryce en capitol reef, maar een mooie route - Grand Junction
16 grand Junction - black canyon of the gunnison - Aspen
17 RMNP overnachten???
18 Estes Park - Denver
19 Denver
20 Terugvlucht
21 Aankomst thuis
Heb je een dag meer dan die bij dag 15 toevoegen aan Bryce. Evt een dag minder las Vegas of SF en die toevoegen aan de grand canyon. Vlieg je pas laat terug dan misschien die volle dag Denver eraf. Het blijft een vol pakket hoe je het ook wilt zien, maar nu heeft zij dr dagen in Las Vegas en jij je dagen in RMNP.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De laatste vijf mijl naar de top wordt meteen na Labor Day gesloten.PSVwally schreef: Als je RMNP wilt gaan zien, zou ik zeker trouwens niet van Aspen zomaar direct naar Denver rijden, maar juist via Mount Evans
Ik zou er ook voor kiezen om van Denver terug te vliegen, tenminste als de tickets nog niet geboekt zijn. Het betekent tijdwinst, het is waarschijnlijk goedkoper - waarschijnlijk moet je voor ruimbagage ook nog extra betalen - en je vermijdt het risico dat je de terugvlucht van San Francisco mist door vertraging van de binnenlandse vlucht.
Op de meeste boekingssites is het mogelijk een vlucht AMS-SFO heen en DEN-AMS terug te boeken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Reis m.vandepoll: boeken of niet?
Ik zou zoiets doen:
1 Aankomst SF
2 SF
3 SF
4 SF- Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Lee Vining
7 Lee Vining - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Page
12 Page - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Moab
17 Moab
18 Moab
19 Moab - Aspen
20 Aspen (Maroon Bells)
21 Aspen - Denver
Bij Aspen liggen de mooie Maroon Bells (ook Rocky Mountains en dan hoef je niet helemaal naar Rocky Mountain National Park). Ik denk ook heel mooi als je daar de tweede helft van september bent i.v.m. de herfstkleuren (geelgekleurde aspen trees). Vervolgens kan je dan via de Independence Pass door de bergen naar Denver.
1 Aankomst SF
2 SF
3 SF
4 SF- Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Lee Vining
7 Lee Vining - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Grand Canyon
11 Grand Canyon - Page
12 Page - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Moab
17 Moab
18 Moab
19 Moab - Aspen
20 Aspen (Maroon Bells)
21 Aspen - Denver
Bij Aspen liggen de mooie Maroon Bells (ook Rocky Mountains en dan hoef je niet helemaal naar Rocky Mountain National Park). Ik denk ook heel mooi als je daar de tweede helft van september bent i.v.m. de herfstkleuren (geelgekleurde aspen trees). Vervolgens kan je dan via de Independence Pass door de bergen naar Denver.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Aan allen, in ieder geval bedankt voor de reacties. Zoals ik schreef; het is voor ons de eerste keer dat we zo'n reis gaan maken dus alle tips zijn welkom.
Over de vliegreis; ik ben nog nooit verder gekomen dan de standaard retourvluchten naar allerhande vakantielanden "in de buurt". Ik heb wat gezocht op de sites voor vliegtickets en kwam er steeds op uit dat een retourvlucht een stuk goedkoper is dan een enkele vlucht. En die zou ik dan 2 keer hebben. Vandaar mijn oplossing om retour op SF te vliegen en een binnenlandse vlucht van Denver naar SF te nemen. Die kosten vielen mee. Maar als jullie weten hoe ik voor een normale prijs kan vliegen naar SF en terugvliegen vanaf Denver dan zie ik dat graag.
En de reis is mogelijk ook net iets te lang voor de 3 weken die we maar hebben. Dus de tips voor een betere route ga ik zeker ter harte nemen. En veel reisverslagen lezen. Als jullie zeggen dat er voldoende plaats is om buiten de parken te overnachten - of in ieder geval om daags van te voren te boeken - dan ga ik zeker niet alles vastleggen. Ik heb liever de mogelijkheid om te genieten van de dingen die we daar tegen komen. Mocht het zo zijn dat we op de helft van de tijd erachter komen dat we nog maar een kwart van de route hebben afgelegd dan moeten we maar sparen om nog eens te gaan
. Dan is het in ieder geval een vakantie om op terug te kijken.
De route tussen LV en Denver ligt zeker nog niet vast. Bij het bepalen van de route tussen SF en LV heb ik mij laten leiden door de (hoog gewaardeerde) parken die er tussen liggen. Sequoia lijkt mij mooier dan Death Valley maar als jullie zeggen dat ook Death Valley een aanrader is dan wordt de route naar LV wat "vloeiender". Vanaf LV naar het noordoosten liggen zoveel parken of attracties dat ik door de bomen het bos niet meer zag
(op google earth). De Grand Canyon moet er in ieder geval inzitten en een route door de RM. Ik hoef dus niet zozeer naar het RMNP maar juist het rijden over de Trail Ridge road lijkt mij geweldig. En we hoeven niet te slapen in de parken. Ik weet niet of we op deze route veel "toeristisch" Amerika te zien krijgen maar ik vind het niet erg om daar bij tijd en wijle ook in een minder toeristisch dorp te verblijven. (Mocht ik daar tijd voor hebben
)
Ik zie jullie reacties weer graag tegemoet.
Groet
Marcel
Over de vliegreis; ik ben nog nooit verder gekomen dan de standaard retourvluchten naar allerhande vakantielanden "in de buurt". Ik heb wat gezocht op de sites voor vliegtickets en kwam er steeds op uit dat een retourvlucht een stuk goedkoper is dan een enkele vlucht. En die zou ik dan 2 keer hebben. Vandaar mijn oplossing om retour op SF te vliegen en een binnenlandse vlucht van Denver naar SF te nemen. Die kosten vielen mee. Maar als jullie weten hoe ik voor een normale prijs kan vliegen naar SF en terugvliegen vanaf Denver dan zie ik dat graag.
En de reis is mogelijk ook net iets te lang voor de 3 weken die we maar hebben. Dus de tips voor een betere route ga ik zeker ter harte nemen. En veel reisverslagen lezen. Als jullie zeggen dat er voldoende plaats is om buiten de parken te overnachten - of in ieder geval om daags van te voren te boeken - dan ga ik zeker niet alles vastleggen. Ik heb liever de mogelijkheid om te genieten van de dingen die we daar tegen komen. Mocht het zo zijn dat we op de helft van de tijd erachter komen dat we nog maar een kwart van de route hebben afgelegd dan moeten we maar sparen om nog eens te gaan

De route tussen LV en Denver ligt zeker nog niet vast. Bij het bepalen van de route tussen SF en LV heb ik mij laten leiden door de (hoog gewaardeerde) parken die er tussen liggen. Sequoia lijkt mij mooier dan Death Valley maar als jullie zeggen dat ook Death Valley een aanrader is dan wordt de route naar LV wat "vloeiender". Vanaf LV naar het noordoosten liggen zoveel parken of attracties dat ik door de bomen het bos niet meer zag

Ik zie jullie reacties weer graag tegemoet.
Groet
Marcel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer eens de multicity-optie bij de boekingssites of op de site van de luchtvaartmaatschappij. Twee enkele vluchten is inderdaad duur, maar als je bij dezelfde maatschappij vliegt betaal je niet extra ten opzichte van een gewone retour. Kijk ook eens in het vervoer-topic.m.vandepoll schreef: Maar als jullie weten hoe ik voor een normale prijs kan vliegen naar SF en terugvliegen vanaf Denver dan zie ik dat graag.
Wat het vastleggen van motels betreft: je kunt op drukke plaatsen iets vastleggen. vaak kun je 24 uur van tevoren gratis annuleren, dus als je ter plekke nog iets wilt wijzigen dan kan dat.
Voor de parken moet je je goed inlezen en kijken wat jou aanspreekt. Er zijn mensen die niets met Yosemite of Sequoia hebben; er zijn ook mensen die Death valley niets vinden. Ze zijn in elk geval niet met elkaar te vergelijken. Voor Sequoia geldt dat je goed moet bedenken waarom je er naar toe wilt. Het is, met Kings Canyon, een heel groot park waar je ook de auto uit moet om er volop van te kunnen genieten. ga je alleen voor de sequoiabomen dan kun je die ook in Yosemite bekijken.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij http://www.ebookers.nl/ kun je de optie "Stopovers / Meer luchthavens" kiezen. Je kiest dan AMS-SO als heenvlucht en DEN-AMS als terugvlucht.
Dit is slechts een voorbeeld. Veel boekingssites kennen deze mogelijkheid. Soms heet het "multi-city", zoals Marianne al schreef.
Als je de auto via usareisen.de bij Alamo huurt, heb je tussen San Francisco en Denver geen drop off kosten. Ik weet niet hoe dat bij andere bemiddelaars is.
Dit is slechts een voorbeeld. Veel boekingssites kennen deze mogelijkheid. Soms heet het "multi-city", zoals Marianne al schreef.
Als je de auto via usareisen.de bij Alamo huurt, heb je tussen San Francisco en Denver geen drop off kosten. Ik weet niet hoe dat bij andere bemiddelaars is.
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen den Flughafenstationen Seattle SEA und Los Angeles LAX/San Francisco SFO, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4949 Weergaves
-