Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Midsize SUV bij Alamo huren via drive-usa.eu

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Midsize SUV bij Alamo huren via drive-usa.eu

Bericht door Izognoeg »

bedeve schreef:Maar die zijn bij de Duitsers wel stevig aan de prijs dit jaar.
Even vergelijken met eAutohuur
Heb eigenlijk iedere keer bij Drive-Usa geboekt.
Ditmaal een Full Size gereserveerd bij Auto Europe met exact hetzelfde pakket (verzekeringen, extra bestuurders en volle tank).
Het verschil voor 27 dagen was ruim 130 euro.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

nadat ik 2 jaar geleden voor een standard SUV bij Eautohuur het goedkoopst uit was, heb ik dit jaar voor USA-reisen.de gekozen (voor huur in Canada). scheelde enorm voor een midsize SUV tov Eautohuur.

Ronald
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

bedeve schreef: Nee er zijn geen twee varianten.
een midsize is een midsize.
In 2010 heb ik bij alamo op LAX gevraagd of zij wisten wat Jl en IW betekende.
Nog nooit van gehoord.
Toch is het te hopen dat Alamo inmiddels wel weet wat het betekent, want het staat wel op de voucher die je van USA-Reisen krijgt.
Die is sowieso grotendeels in het Duits met een paar Engelse woorden erin, wat ik al raar vind voor een papier dat je bij afhalen moet laten zien, maar okay.
Misschien dat ze domweg naar het reserveringsnummer krijgen en daar hun eigen gegevens bij hebben, maar op de voucher wordt "IFAR" niet gebruikt.
Er staat Typ/Type: JL
Jeep Liberty o.ä. SUV AUT AC
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Redouan10
Amerikafan

Bericht door Redouan10 »

ermers1973 schreef:
pollyblue schreef:Herkenbaar. Ik had vorig jaar de duurste van deze twee versies gehuurd, om uiteindelijk ook maar met de Jeep Liberty uit de verhuurgarage te rijden. Dus ik zou nu de goedkoopste nemen.
Wij gaan in Maart 3 weken naar de Westkunst, ik heb geboekt via holidaycars.
Aangezien we voor de Full-SUV gaan heb in Alamo.com 'n mailtje gestuurd met de vraag welke auto's er beschikbaar zijn in deze catagorie.
Kreeg netjes 'n bericht terug met 5 modellen/merken Full-SUV's kan je thuis al 'n beetje j
vergelijken welke 't ruimste is e.d.

Uitzoeken kan je meestal ter plaatse zonder probleem.
Wij gaan vanuit airport San Francisco met de auto, er zal dus keuze genoeg zijn verwacht ik.

kan je mij laten zien uit welke auto's je kon kiezen dus die 5 die zij jou hebben toegezonden.ik ga namelijk in mei ook naar SF dus ben benieuwd welke je ongeveer krijgt.
ermers1973
Amerika-ontdekker

Bericht door ermers1973 »

Dit is de Reactie die we vanuit ALAMO ontvingen.

Thank you for contacting Alamo Rent A Car.
Our records indicate that the vehicle size that you have selected for this reservation is a Full Size SUV.
The vehicles in this class include the Chevrolet Tahoe, Dodge Durango, Ford Expedition, GMC Yukon and Nissan Armada.
These vehicles will all seat 7 people comfortably

De Dodge is beduidend de kleinste, als je met 2/3 personen gaat zou ik deze prefereren.
Wij gaan met z'n 5-en , heb voorkeur voor Tahoe.

Zal na terugkomst even laten weten welke 't geworden is via "welke kreeg jij mee ?"
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hockey schreef:Ik heb geen idee of de Santa Fe een IFAR is. Wat is een IFAR? Een midsize/intermediate SUV?
De IFAR is een Intermediate SUV, de SFAR een Standard SUV en de FFAR een Full Size SUV.

Ik had voor vorige maand ook een Intermediate gehuurd bij Alamo en dan de 'duurdere' versie (gewoon omdat ik de Liberty niks vind, veel te stug, weinig luxe). Uiteindelijk had ik geluk bij het uitzoeken en mocht ik van het mannetje aldaar een SFAR meenemen (KIA Sorento, 2012 versie). Wel werd op het verhuurcontract gezet: 'SFAR Oké!'

Maar goed, het is altijd maar afwachten wat ze op dat moment op voorraad hebben. Ik kwam op een rustig tijdstip aan en er stonden genoeg auto's uit de IFAR klasse en enkelen uit de SFAR klasse. Ik neem overigens altijd alle tijd een auto uit te zoeken. Als je er 20 minuten rondloopt worden er vaak al weer nieuwe auto's gebracht. Toch kun je daar niet zondermeer vanuit gaan, ook wel meegemaakt dat er dus echt bijna helemaal niets stond en dan heb je maar te nemen wat er op dat moment aangeboden wordt. Gelukkig heb ik zelf altijd een prima SUV (en altijd een klasse hoger dan ik gereserveerd had :wink: ) meegekregen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

annet2009 schreef:Toch is het te hopen dat Alamo inmiddels wel weet wat het betekent, want het staat wel op de voucher die je van USA-Reisen krijgt.
Die is sowieso grotendeels in het Duits met een paar Engelse woorden erin, wat ik al raar vind voor een papier dat je bij afhalen moet laten zien, maar okay.
Misschien dat ze domweg naar het reserveringsnummer krijgen en daar hun eigen gegevens bij hebben, maar op de voucher wordt "IFAR" niet gebruikt.
Er staat Typ/Type: JL
Jeep Liberty o.ä. SUV AUT AC
Beter laat dan nooit even een reactie naar "annet2009"
Op jou USA Reisen bevestiging staat naast jouw boekingscode ook hun boekingscode bij Alamo.
Daarmee kun je op http://www.goalamo.com inloggen,en alvast aangeven dat je geen prijs stelt op extra verzekeringen enzo.
Die code verwijst naar het type auto wat jij hebt gehuurd, in dit geval een IFAR.
In die categorie is er geen verschil tussen een Jeep Liberty en een Ford Escape bijvoorbeeld.
USA Reisen heeft een manier van upselling waarbij ze net doen of er in een categorie auto's toch nog een onderling verschil is.
De JW en de IW.
Zij bieden een lage prijs en zorgen er voor dat ze zonder klagen van de klant toch nog wat extra geld kunnen vragen.
Maar zij boeken bij de leverancier gewoon een IFAR, SFAR, FFAR of wat dan ook.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bigbag »

Welke code is dit dan? Heb alle codes geprobeerd van de 3 bijlages , maar krijg telkens:

Code: Selecteer alles

Please verify that you have entered the correct information.

Reservation not found. Please try again, or call 877-222-9075.
Afbeelding
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Voor de gein ook even geprobeerd...
Als ik een nummer invoer krijg ik de mededeling dat het geboekt is via een reisagent en dat je die moet contacten !!
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Hier werken de inlogcodes ook niet
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Wat wel lukt, en wat ik ook al gedaan heb, is via 'SaveTime' van Alamo alvast gegevens in te voeren zodat het ophalen van de auto minder tijd zou moeten kosten.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

bedeve schreef: Beter laat dan nooit even een reactie naar "annet2009"
Op jou USA Reisen bevestiging staat naast jouw boekingscode ook hun boekingscode bij Alamo.
Daarmee kun je op http://www.goalamo.com inloggen,en alvast aangeven dat je geen prijs stelt op extra verzekeringen enzo.
Die code verwijst naar het type auto wat jij hebt gehuurd, in dit geval een IFAR.
In die categorie is er geen verschil tussen een Jeep Liberty en een Ford Escape bijvoorbeeld.
USA Reisen heeft een manier van upselling waarbij ze net doen of er in een categorie auto's toch nog een onderling verschil is.
De JW en de IW.
Zij bieden een lage prijs en zorgen er voor dat ze zonder klagen van de klant toch nog wat extra geld kunnen vragen.
Maar zij boeken bij de leverancier gewoon een IFAR, SFAR, FFAR of wat dan ook.
Ik zie nu pas deze reactie. Bedankt voor de info.
Inloggen op de Alamo-website lukt trouwens niet: krijg dan de melding
“This reservation was booked by a Tour Operator. Please contact your Tour Operator for more information.”
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

Ik kreeg na de boeking een voucher waarop het Alamo reserveringsnummer ontbrak.

Even een mailtje gestuurd naar drive-usa.eu, en per omgaande kreeg ik het nummer opgestuurd. Hiermee ben ik naar http://www.alamosavetime.com gegaan, waar de gegevens ingevuld kunnen worden.
Daarna kreeg ik een Reservation Confirmation number via de mail, waarmee ik direct naar de garage en de Alamo balie kan.

Het zal bij ons wel meevallen zoveel tijd als het scheelt (we landen in RSW, Ft Myers), maar het scheelt in ieder geval verkooppraatjes!

Weimar
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Ik heb ook eens bij http://www.alamosavetime.com gekeken. Je moet er o.a. de vervaldatum van je rijbewijs invullen, maar op een Belgisch rijbewijs staat helemaal geen vervaldatum, alleen de vermelding "onbepaalde geldigheidsduur"... Heeft iemand tips om hier toch een datum in te vullen zonder dat het achteraf problemen oplevert?
Memories...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

weimar schreef: waarmee ik direct naar de garage en de Alamo balie kan.
Direct naar de garage bedoel je?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

MiniMe schreef:Ik heb ook eens bij http://www.alamosavetime.com gekeken. Je moet er o.a. de vervaldatum van je rijbewijs invullen, maar op een Belgisch rijbewijs staat helemaal geen vervaldatum, alleen de vermelding "onbepaalde geldigheidsduur"... Heeft iemand tips om hier toch een datum in te vullen zonder dat het achteraf problemen oplevert?
Een Nederlands rijbewijs is 20 jaar geldig, dus zou dit aanhouden.
Kan nooit kwaad.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

MiniMe schreef:Ik heb ook eens bij http://www.alamosavetime.com gekeken. Je moet er o.a. de vervaldatum van je rijbewijs invullen, maar op een Belgisch rijbewijs staat helemaal geen vervaldatum, alleen de vermelding "onbepaalde geldigheidsduur"... Heeft iemand tips om hier toch een datum in te vullen zonder dat het achteraf problemen oplevert?
Als je een rijbewijs hebt voor de categorieën C,D dan is ie maar maximum 5 jaar geldig ivm de medische schifting en staat dat gespecifieerd op je rijbewijs.
Indien je geen zo'n rijbewijs hebt zou ik een geldigheidsduur van 10 jaar nemen ivm herkenning van je op de foto enz...
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Hans uit Koekelare schreef: Als je een rijbewijs hebt voor de categorieën C,D dan is ie maar maximum 5 jaar geldig ivm de medische schifting en staat dat gespecifieerd op je rijbewijs.
Ja, voor die categorieën dan, maar je B is in België op de oude rijbewijzen nog onbeperkt geldig. Zelfs indien je andere categorieën zouden komen te vervallen omdat je de medische schifting niet laat verlengen.
Op de nieuwe, in bankkaartformaat, is dit ook teruggebracht tot 10 jaar.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

US-fanboy schreef: Een Nederlands rijbewijs is 20 jaar geldig, dus zou dit aanhouden.
Kan nooit kwaad.
Nog even nagekeken en sorry, hij is in Nederland ook 10 jaar geldig.
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

DejaVu schreef:
weimar schreef: waarmee ik direct naar de garage en de Alamo balie kan.
Direct naar de garage bedoel je?
Letterlijk in de mail:
Here's what you do to pick up your car:
Proceed to the lower level to baggage claim. Exit the Airport terminal and cross the street to the lower level parking garage. Follow the signs to the Alamo counter to obtain your rental agreement and vehicle keys.

De Alamo balie IN de garage dus. Daar ben ik al een paar jaar heengegaan (in die gevallen bij Dollar, met Dollar Express lidmaatschap). Elke keer netjes geholpen, in Miami wat minder vriendelijk, maar toch. Ze kunnen (en mogen) daar gewoon hetzelfde als bij de balie op de luchthaven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer