Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Inkie
Amerika-ontdekker

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door Inkie »

Wij zijn nu in San Diego. Nog 5 dagen en dan zit het erop helaas. Wat is het het heerlijk om met de jongens rond te reizen. De camper bevalt super goed en iedere avond duiken ze hun eigen bedje in. Genieten met heel veel hoofdletters!
We hebben lekker geshopt bij GAP voor de jongens. Ook bij Walmart leuke badlakens gevonden.
Overmorgen gaan we nog wat outlet winkels af ;-)

Dimple, fijne vakantie!

Oja, als je ons nog even wil volgen: http://vlietjesgo2usa.blogspot.com/

Groetjes, Ingrid
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
met5opreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door met5opreis »

Wat een mooie reis maken jullie! Geniet er nog maar even van.....
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Even reactie op de knijpfruitvraag... ja hoor die mag mee want het is minder dan 100ml.... die van zonnatura in ieder geval..... en gewoon in zo'n plastic zakje meenemen.....er konden er 3 in ofzo.....

En Jessica ..... ben erg benieuwd naar de leuke deal die jullie hebben kunnen boeken???

Groetjes
Ellen

( misschien volgend jaar richting de states met een anderhalf jaar oude knul en een 5 jarige :-))
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

@ inkie ik heb je verslag helemaal gemist maar ga hem de laatste dagen nog even volgen!!! :thumbup:

Gr laura
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ingrid, ik heb jullie blog inderdaad ook gemist. Heb ik nog wat bij te lezen vanavond!!

Even de laatste loodjes op het werk en vanmiddag om 14.30 uur trek ik de deur achter me dicht :thumbup:
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wat een leuk topic dit! Ik heb geloof ik niet elke pagina gelezen dus ik hoop dat ik m'n vraag niet onterecht stel. Wij denken erover om de Ergo Baby te kopen. Het lijkt me veel gemakkelijker dan zo'n grote rugdrager. We weten alleen niet welke we beter kunnen nemen. De original of de sport. Waar hebben jullie ervaring mee? Alvast bedankt!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Zeker geen frame-rugdrager, tenzij je echtgenoot meedoet met de Sterkste Man van Amerika verkiezingen. Omdat je kindje van je af hangt, is het heel zwaar voor je schouders en rug. Ook voor je kind is het niet heel fijn, omdat die in zijn kruis bungelt in plaats van in een spreidstand zit, met stof tot in de knieholtes. Gelukkig zijn er genoeg fijne dragers die geen frame hebben en ook niet alleen vijf meter te wikkelen stof zijn 8)

Het hangt denk ik een beetje af van hoe oud/lang/zwaar je kind is en in welk seizoen je reist. Maar ik zou sowieso kiezen voor de Ergo Performance in plaats van de Sport of Original. Hij is goedkoper en volgens mijn Ergo-kennissen comfortabeler om te dragen dan de andere varianten. De schouderstraps zijn beter voorgevormd en je kind wordt minder warm door de vochtkerende voering. Mocht je toch voor een van de andere dragers willen gaan: de Sport heeft geen fijne capuchon (zodat je kinds hoofd niet bungelt als het in slaap valt) en als je naar erg warme gebieden gaat zeker niet de Original nemen. Dat ding is zo bulky en warm rond je middel dat je er weinig plezier van zou hebben. En áls je een Original koopt kun je het beste een organic kopen, die zijn van veel zachtere katoen gemaakt dan de gewone Originals.

Wij hebben de eerste 2,5 jaar trouwens een Manduca gebruikt (Duits merk): net wat strakker om te zien dan een Ergo en minimale lagen stof, dus redelijk koel om te dragen. Voor onze lange peuter (1.09 meter/17 kilo) hebben we het afgelopen jaar een handgemaakte drager gekocht omdat de andere dragers te klein werden, maar je kunt eenmaal in Amerika ook kijken naar bijvoorbeeld een Rose & Rebellion, Beco of Boba drager (of vanuit NL online bestellen). Allemaal aantrekkelijker om te zien dan de Ergo (en de Manduca) vind ik, en ook nog eens heel comfortabel.

Amerika is prima te doen zonder kinderwagen, hebben wij na vijf lange (rond)reizen met een baby/peuter/kleuter gemerkt. Carrier gewoon onder in je dagrugzak stoppen of op de achterbank laten slingeren, ideaal. Succes met kiezen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben de 'normale' ergo, veel gebruikt voor dochter toen ze dreumes/peuter was. Beviel goed, ook in warm klimaat (we woonden toe in India, en hebben hem vooral daar en in Zuid-oost Azie gebruikt). Maar dat ligt er misschien aan wat je gewend bent. De Ergo wordt vooral door mijn man gebruikt met een iets ouder kind, op dit moment hebben we weer een baby, die draag ik (op de buik) en dan geef ik de voorkeur aan een draagdoek (ringsling of mei-tai). Een stuk compacter en koeler. Zo'n mei-tai is ook prima voor rugdragen te gebruiken met een dreumes/peuter, kan een alternatief zijn.
Mocht je voor een soft-ctructured carrier gaan (zoals Ergo), en heb je een forser/groter/smaller/kleiner dan gemiddeld postuur, google dan even of zo'n drager ook echt goed gaat passen (wordt vaak vermeld in recensies en op fora). Wij zijn maar smal, en om die reden vielen er al een paar dragers af (ik weet niet meer welke).
Terug in Texas!
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Bedankt voor jullie reacties! Onze zoon is net 2 jaar geworden. Ik ben overtuigd, ik wil de Ergo hebben. Ze hebben de original en sport bij Babypark maar ik ga eens informeren of ze ook aan de performance kunnen komen. We hebben ook overwogen om hem in Amerika te kopen maar het scheelt niet zoveel en als we hem hier kopen kunnen we er ook vast aan wennen. Hebben jullie een tip waar we hem anders het beste kunnen bestellen? Op Amazon.de en Amazon.co.uk staan ze ook, gratis bezorgd, en sommige veel goedkoper maar had recensies gelezen dat ze niet origineel zouden zijn, weten jullie dat? Bedankt weer! Groetjes Jedinja
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb hem bij amazon.de besteld, maar dat is alweer jaren geleden.
Terug in Texas!
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Verschillende (goede) webshops in Nederland verkopen Ergo's, zoals slingomama.nl of BabyBij.nl. Heerlijk struinen door alle merken en kleuren :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
met5opreis
Amerika-ontdekker

Hallo,

Wij zijn eergisteren terug gekomen van een geweldige reis door het Noord Oosten inclusief New York. Het was een prachtige reis met veel afwisseling van steden, stadjes en mooie natuur en relaxen op het strand. Ik kan de route voor iedereen met jonge kinderen aanraden, ook vanwege de vliegtijd (7 a 8 uur). Onderweg hebben we veel wandelingen van bijv. een half uur tot een uur gemaakt, wat perfect was. Vorig jaar zijn we in Florida geweest en toen op minder plekken geweest en voordat we kinderen hadden ben ik al eens in het Zuidwesten geweest.
Hier nog wat tips, dingen die mij zijn opgevallen.
Op zowel de heen als terugreis werd er op de luchthavens (Dusseldorf en JFK) helemaal niet moeilijk gedaan over flesjes water en zelfs pakjes drinken die we mee wilden meenemen zolang je het maar laat zien. In palstic zakjes hebben wij het nooit gedaan omdat ik die gewoonweg niet had en niet wist waar ze verkregen konden worden. Onze jongste is 2. Soms staan er lange rijen bij de Security Check na het inchecken, maar dat kan binnen een half uur over zijn en kan het de moeite zijn eerst wat rond te lopen voor je in de rij gaat staan.
Als draagzak had ik de Manduca mee, maar voor een 2 jarige wordt die toch wat te krap en als je zelf wat smaller bent, zakken de schouderbanden makkelijk af is mijn ervaring.
Wij hebben onderweg in 3 weken tijd 9 verschillende accomodaties gehad en dat was toch wel wat veel achteraf. Via Airbnb hebben we ook 3 woningen/appartementen gehuurd en dat is wisselend bevallen. 2 ervan waren prima tot zelfs uitstekend-ik-wil-hier-blijven-type, maar 1 was echt vreselijk. Een half jaar geleden waren er nog goede recensies, maar nu stonden er toch hele kritische bij en als ik die er eerder hadden gestaan, had ik er nooit geboekt. Het is gewoon pech hebben, maar de volgende keer boek ik pas als er van minimaal een half jaar tot een jaar terug recensies bijstaan. Het principe op zich is echter wel heel goed bevallen en communicatie met alle verhuurders ging ook prima.
We hadden de Deryan tent mee voor de jongste, maar eigenlijk hadden we ondertussen de maat groter (voor peuters) moeten hebben, want het werd wel wat krap als hij zich helemaal uitstrekte e.d. En aangezien we met zijn vijven reizen en hij vaak bij ons op de kamer lag, was dat wel wat gehorig voor een lichte slaper als ik :wink: .
De autostoelen voor de oudsten (booster) hebben we ook dit jaar weer meegenomen in het ruim van het vliegtuig, dus daar hebben we er thuis nu wel genoeg van.
We vlogen via Dusseldorf (scheelde erg veel in de ticketprijs) en ondanks 1,5 uur extra reistijd was het prima te doen en ook goede ervaring met Airberlin.
Jetlag terug viel ook mee. KInderen zijn alleen de eerste nacht echt wakker geweest even, maar daarna sliepen ze erg lang uit. Vanochtend had ik ze (die van 7 en 5) eigenlijk normale tijd wakker moeten maken, maar ik dacht dat wat extra slaap geen kwaad kon. Gevolg is dat ze nu net pas stil zijn omdat ze niet kunnen slapen :oops: ....terwijl ze overmogen naar school moeten en ze weer om half 8 naar bed moeten.

Mochten hier nog lezers zijn die twijfelen aan een vakantie naar Amerika met jonge kinderen; gewoon lekker doen! Het is zo'n bijzondere ervaring om alles met je gezin te ontdekken en natuurlijk zijn er soms ' zware' momenten, maar deze zijn er thuis ook.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Klinkt heerlijk!!

De jetlag ging hier wat anders. Ze waren de eerste nacht midden in de nacht wakker (2.00 uur) en hebben we wat gedronken en gegeten. De nacht daarna gingen braaf slapen maar waren ze om 23.00 uur wakker tot 3.00 uur of zo. De 3e nacht zaten ze weer in het ritme.
Het was wel even zwaar, je bent echt moe!! (zij sliepen in het vliegtuig en wij niet) maar dat houdt ons niet tegen om nu alweer voor volgende jaar te willen boeken :lol:

Ik ben benieuwd naar foto's of zo. Tenminste als je dat wilt delen dan.
Hier een foto van de kids en mij bij Cheeca Lodge in Islamorada. Top locatie!!

Afbeelding
met5opreis
Amerika-ontdekker

Nu voor tweede keer een berichtje, net ging er iets mis....dat geeft wel aan dat ik een nono ben wat computers betreft en het lukt mij al helemaal niet een foto toe te voegen. Bestand is te groot geeft hij aan en ik heb ook alleen nog maar de foto's van mijn Iphone op m'n Macbook staan. Ik zal binnenkort even mijn man vragen mee te kijken haha, die heeft er meer verstand van...
Maar een erg mooie foto van jullie zeg! Wauw!
lovely_laura
Amerikakenner

Alweer een tijdje geleden maar daar ben ik weer. Pas 5 maanden terug en het begint alweer te kriebelen :thumbup:
Waarschijnlijk gaat het volgend jaar niet worden (Of de postcode loterij moet opeens voor de deur staan :D )
Maar het plan is dit keer het noord westen van Canada met Seattle en Olympic Waarna ik een rondje door Canada wil maken met Vancouver Jasper Banff en Yoho.
Daarna weer Amerika in voor Yellowstone en Grand Teton en dan heb ik nog ongeveer 9 dagen over om bij een grote luchthaven te komen alleen weet ik nog niet welke... maar ach ik heb nog alle tijd!
Zijn er al gezinnen met jonge kinderen die deze route of een deel ervan hebben gedaan? Ik ben op zoek naar de leuke plekjes voor de kleintjes.
Ik vind het lastig te bepalen welke plekjes vooral voor hun de moeite zijn om wat langer te blijven en wat het voor hun zo leuk maakt.

Iemand anders alweer plannen aan het maken voor een nieuwe reis met de kleintjes?? :D

Gr.Laura
Joyco
Amerikafan

Bericht door Joyco »

Wij hebben in september de route Las Vegas - Yellowstone - Portland - SF - LA - LV gedaan. We hebben GT over moeten slaan wegens een bosbrand op een paar mijl van ons hotel, dat vonden we te riskant met ons zoontje! We hebben ons in Kanab vermaakt bij een soort van kinderboerderij (ben even de naam kwijt, best friends animal....) Alle speeltuinen waar we langs kwamen waren net op het moment dat ons zoontje sliep, dus die hebben we overgeslagen. Hij vond het al heerlijk om lekker te kunnen rennen door het gras in bijvoorbeeld yellowstone, en om te picknikken bij rest area's. We zijn niet speciaal naar leuke dingen voor kinderen gegaan, ons zoontje was 20 maanden, en vond het heerlijk om de hele dag bij papa en mama te zijn, af en toe een filmpje te kijken, en lekker met ons te spelen op de hotelkamer. We zorgden er altijd wel voor dat we eind van de middag thuis waren, dan konden we met hem lekker ravotten op de hotelkamers.

Wij hebben enorm veel profijt gehad van de portable dvd set die we voor in de auto hadden aangeschaft (voor een paar tientjes op marktplaats:)). Daarnaast waren we heeeeeeel blij met de tablet die we net voor de vakantie hebben gekocht. Dat ding zorgde er voor dat we heerlijk rustig hebben kunnen eten, lunchen en dineren! We hebben meerdere keren te horen gekregen dat we zo'n rustig jongetje hadden:) Wij weten wel beter;) Hij heeft zelf trouwens enorm genoten van de oatmeal. In sommige motels hadden we geen al te best ontbijt, maar oatmeal is er altijd wel te vinden. Hij heeft er van genoten! Ook de kleine bakjes met chips ahoy cookies waren favoriet.

Wat bij ons absoluut niet werkte was het 'kalmeringsmiddeltje' wat we voor vertrek hadden gekocht. In het vliegtuig wilde onze zoon niet slapen, dus na een uur of twee hebben we hem geprobeerd wat van het spul te geven. Gevolg was dat hij tot drie keer toe alles heeft ondergespuugd in het vliegtuig, alle extra kleren die we mee hadden voor onderweg vies waren, en hij een groot deel van de reis heeft gehuild. Ook hebben we die extra stoel zo ontzettend gemist! We dachten het zonde van het geld te vinden, als we het nog een keer zouden doen zouden we absoluut een stoel voor hem hebben gereserveerd!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

met5opreis schreef:Nu voor tweede keer een berichtje, net ging er iets mis....dat geeft wel aan dat ik een nono ben wat computers betreft en het lukt mij al helemaal niet een foto toe te voegen. Bestand is te groot geeft hij aan en ik heb ook alleen nog maar de foto's van mijn Iphone op m'n Macbook staan. Ik zal binnenkort even mijn man vragen mee te kijken haha, die heeft er meer verstand van...
Maar een erg mooie foto van jullie zeg! Wauw!

Hoi 'met5opreis', heb jij ergens een verslagje of route staan van jullie reis? Klinkt heel leuk en misschien ook een leuke route voor ons! Wij willen namelijk na onze zuidwest rondreis van afgelopen jaar weer graag naar Amerika komende zomer met onze drie kids. Maar dan wel andere dingen zien dan dat we nu hebben gezien, weer lekker nieuwe indrukken opdoen!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Joyco, welk middeltje heb je gebruikt? Valdispert? Wat balen dat hij er zo ziek van werd zeg. Het vliegen is echt een kwestie van overleven, maar dan heb je ook wat.

We zijn net terug van wintersport. Spontane actie. Zondag geboekt en dezelfde dag nog weg :wink:
Ook hier kwamen de DVD spelers en Ipad goed van pas, we hebben ze niet gehoord. Dan hoor je van andere mensen 'vroeger moesten wij gewoon stil zitten (in auto of restaurant) maar dat zal me worst wezen. Zoveel dingen zijn anders dan vroegah :lol:

Geen plannen voor USA voor 2013, we houden het dit jaar echt rustig. Klussen in huis etc. Voor degene die druk zijn met plannen, veel plezier!
lovely_laura
Amerikakenner

Wij dit jaar ook geen plannen voor amerika of de postcodeloterij moet vanavond hun bus hier parkeren :wink:
Met kerst en oud en nieuw nemen mijn ouders ons mee naar Thailand dus nu alvast druk aan het sparen.

@dimple zag dat je reisverslag van florida af is had het laatste stukje nog niet gelezen leuk weer! :thumbup:

Gr. Laura
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Vriendlief denkt er dit jaar toch anders over...........hij hoorde 2 weken meivakantie van Mika zijn school........meteen expedia erbij gepakt...........las vegas incl ticket, hotel en auto voor 3800 euro voor 4 personen.... (slapen in Encore of Wynn incl ontbijt!!!!)
Niet verkeerd..........zal me niet verbazen als we in de meivakantie in Vegas zitten (en een stukje rond reizen naar Zion en Bryce) :lol: :lol: :lol:

Ik ben nu helaas werkeloos sinds november en zo'n uitkering scheelt toch veel. En er zijn zo ontzettend weinig banen op mijn vakgebied. Ik wil best wat anders aanpakken maar de kinderopvang is zo duur dat je wel een beetje leuk moet verdienen wil je wat over houden.

Nog 1 jaartje en Coco gaat naar school........dat zal een boel geld schelen zeg! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer