Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Stan.Gobien »

Proficiat!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

tof voor jullie kalaman!

wij hebben helaas niet gewonnen, ben super teleurgesteld, ondansk het feit dat ik weet dat er andere leuke dinen te doen zijn... :cry:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Mooie manier om het nieuwe jaar te beginnen :clap:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Proficiat! Super!
Wij hopen ook te winnen voor mei...
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Stan, Tipsy, Henriëtte en fieke85. Ik ben supercontent en echt benieuwd om te kunnen vergelijken met White Pocket :thumbup:
Toch al direct een klein probleempje : het zou kunnen dat mijn oudste zoon ook opnieuw zou meegaan (kon ik weten dat het VS-virus hem zó snel te pakken zou hebben :shock: :wink: ) en ik heb vorige maand uiteraard maar voor 2 personen aangevraagd (en bekomen).
Nu zijn er verschillende mogelijkheden (waarbij de ene al meer indruist tegen mijn principes van correctheid tov natuur én BLM) :
- ofwel gaan we toch met drie waarbij ik niet weet wat de gevolgen zijn indien men "betrapt" wordt en tevens de optie waar ik mij het minst kan in vinden
- ofwel gaan we eerst met zijn 2, komt 1 persoon terug en gaat dan de derde alleen om dan met 2 terug te keren, waarbij ik helemaal niet weet of dat uberhaupt in de praktijk mogelijk is (afstand / moeilijk/makkelijk te vinden / hoe lang moet die ene persoon dan enerzijds in de auto zitten wachten en anderzijds bij The Wave wachten (alhoewel ik denk dat dit laatste niet echt "een straf" is...)

het is overigens ook nog niet zeker op hij meegaat, morgen bij Connections eerst eens kijken of er op onze vlucht nog stoelen vrij zijn én aan welke prijs...maar misschien kunnen jullie, die The Wave al eens bezocht hebben, over bovenstaande al meer uitleg geven?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Reken op minimaal 4 uur heen en terug en daar komt dan de tijd die je ter plaatsen wil besteden nog bij en dan is een uur erg weinig.
Proficiat trouwens dat word echt genieten.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

kalaman schreef: - ofwel gaan we eerst met zijn 2, komt 1 persoon terug en gaat dan de derde alleen om dan met 2 terug te keren
Voor ons is het alweer een hele tijd geleden, dus ik weet niet of er sindsdien iets is veranderd. Maar wij kregen voor zover ik me herinner maar één permit die je aan de rugzak moest bevestigen (en waarop dan stond voor hoeveel personen die permit geldt). Je moet dan dus wel bij elkaar in de buurt blijven.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja klopt. Dit was ook nog zo in 2011. Eén permit met daarop aangegeven het aantal personen. Wél twee parking tags voor Vehicle 1 en Vehicle 2 :)
Zie onderstaande foto. Gefeliciteerd! Dat wordt een prachtige dag!

Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wat zouden de gevolgen dan zijn als er 1 persoon méér is dan vermeld op de permit?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Allereerst proficiat !
Waarom waag je geen mailtje naar het BLM? Misschien is het te regelen dan jullie toch met zen drieën mogen gaan?
Eerst 2 personen en dan de andere persoon gaan 'halen' lijkt me geen strak plan, zoals Rob al zei is het een vrij lange wandeling. In april zal de hitte gelukkig wel meevallen.
Benieuwd wat jullie ervan gaan vinden. Ik kijk nog elke dag tegen mijn canvas op, hier tegen de muur! Mooiste stukje natuur wat ik ooit gezien heb, maar wellicht komt dat ook door het desolate gevoel wat je erbij krijgt. Het voorrecht om er naar toe te mogen gaan ...

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Wendy80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wendy80 »

Super voor julie Kalaman! Kan niet wachten om je foto's te zien hier.

Ook jammer voor jullie Tipsy.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kalaman schreef:wat zouden de gevolgen dan zijn als er 1 persoon méér is dan vermeld op de permit?
Allereerst gefeliciteerd met je permits en wat betreft je vraag: dan ben je illegaal bezig. Als je betrapt wordt, dan kan je een boete krijgen van maximaal 5000 dollar en/of zes maanden gevangenis. Ook mag je daarna Amerika nooit meer in. Ik zou het dus maar niet doen. De overheid heeft bepaald dat ter bescherming van het gebied er per dag maar 20 bezoekers mogen komen en geen 21. Daar dien je je dus aan te houden!

Je kan vragen of het mogelijk is of er nog een derde permit in zit - misschien bedenkt een winnaar zich of betaalt niet. Niet geschoten altijd mis, maar ik acht die kans zeer gering. Toch heeft je zoon nog een kans om te kunnen lopen met jullie. Hij moet dan de dag ervoor ter plekke mee loten en hopen dat hij één van de tien resterende permits wint.

Martin
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

het "probleem" is opgelost : we gaan maar met ons twee. Op onze vlucht was er immers geen plaats meer, aan een aanvaardbare prijs.
Achteraf bekeken misschien maar best zo, want ik zou het bijzonder sneu gevonden hebben om 1 persoon te moeten achterlaten de dag van The Wave.
Wie wordt het dan? Pa? Zoon1? Zoon2? Of opnieuw lottery? Nee, nee, maar best zo. En iets "onwettelijks" doen, dat was ik al helemaal niet van plan.
Trouwens uiteraard had ik nog helemaal niets gezegd aan mijn oudste zoon, dus hij zal, door die onwetendheid, ook niet ontgoocheld kunnen zijn...

--> laatst toegevoegde video van onze aprilreis : Cathedral Valley Loop
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Top, gefeliciteerd kalaman. Staat ook nog steeds op ons wensenlijstje! Ik kan niet wachten op je beelden van the wave!

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Nici :thumbup: . Nu kunnen we ook eens vergelijken met White Pocket...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik ben onze route aan het plannen voor april en ik had graag de mening gehoord van mensen die al The Wave bezocht hebben : kan ik dit combineren met de Cottonwood Canyon Rd als we 's morgens vertrekken uit Cannonville? Vorig jaar konden we die niet rijden en ik zou graag opnieuw "proberen".
Ik kan zelf al een beetje het antwoord vermoeden maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoeveel tijd er dient gerekend te worden voor The Wave en...."domme vragen bestaan niet..."... :wink:
Als ik oa de reisverslagen van Henriëtte lees, dan gaat het blijkbaar niet enkel om tijdsduur, maar ook, vooral, om de lastigheidsgraad ("erger dan Angels Landing" :? ). Zelfs al gaat het dan binnen het tijdsbestek, misschien niet zo'n best idee om nog eerst de Cottonwood te rijden?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Vanaf het begin van de House Rock Valley Road is het een klein half uurtje rijden naar de Wirepass trailhead (8 mijl dirtroad, die bij ons nogal glibberig was). We waren om 6 uur 's morgens bij de trailhead en om 11 uur weer terug op de parkeerplaats. In totaal 5 uur bezig, waarvan drie-en-een-half uur lopen (10,5 km) en anderhalf uur bij de Wave. Zie ons verslag van die mooie :D dag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Begrijp ik dat je sowieso eerst uit Cannonville moet komen voor je naar de Wave gaat? Dan hangt het er vooral van af hoeveel tijd je voor de CCR wilt uittrekken. Voor de Wave kun je ook net zoveel tijd uittrekken als je wilt. Ik ben er vorig jaar in september geweest en toen was het nog erg warm en liepen we vrij langzaam (of zeg maar héél langzaam). Ben je in een goede conditie en is het nog niet zo heet dan kun je redelijk snel er naar toe lopen. Er was iemand die gelijk met ons vertrok en alweer op de terugweg was toen wij nog maar halverwege waren. Wat je in elk geval moet vermijden is dat het donker is voordat je terugbent; het is geen pretje om dan nog de parkeerplaats te moeten zoeken.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

zo zie je maar waar het forum goed voor is. Ik dacht eerlijk gezegd dat het hoegenaamd niet mogelijk was (vandaar mijn aarzelende vraag :wink: ), maar als ik nu het verslag zie van Felicitas en de post van Marianne dan probeer ik het misschien toch best nog eens om de Cottonwood te rijden.

@Marianne : nee, eigenlijk niet, ik zou na Angels Landing of Observation Point (ben er nog niet uit, overtuig me :wink: ) doorrijden naar Tropic of Cannonville. Dus eigenlijk louter en alleen om zo de Cottonwood te kunnen rijden op weg naar The Wave.
Bij ons is het op 1 april, dus veel last van de hitte zullen we niet hebben...
Daarna zouden we dan doorrijden naar Page waar we oa de Rainbow Bridge Tour zouden doen, dat wordt dan net op tijd een dag om te relaxen...

Alvast bedankt voor de duidelijke uitleg, we zijn heel wat wijzer geworden....dit alles uiteraard onder voorbehoud van berijdbaarheid van de Cottonwood Canyon Rd.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Waar ga je naartoe na Page dan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht