Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Algemene kostenraming West USA
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Algemene kostenraming West USA
Hotels ter plaatse boeken via b.v. Hotels.com levert vaak de goedkoopste kamers op, afgelopen Oktober heb ik bijna iedere ochtend of de avond ervoor het hotel voor de vogende dag geboekt, en dat leverde vaak leuke prijzen op.
Zelfs op een zaterdag in Las Vegas het Wynn voor 135 euro, vaak lukt dat niet eens met ver vooruit boeken.
Je moet het natuurlijk wel willen op die manier, veel mensen willen graag weten waar ze die avond uitkomen, mij maakt dat niks uit.
Zelfs op een zaterdag in Las Vegas het Wynn voor 135 euro, vaak lukt dat niet eens met ver vooruit boeken.
Je moet het natuurlijk wel willen op die manier, veel mensen willen graag weten waar ze die avond uitkomen, mij maakt dat niks uit.
Allemaal bedankt voor alle reacties! Ik heb er al veel mee kunnen doen. Ik heb er ook nog eens goed over kunnen spreken thuis.
De kans is heel groot dat we reis gaan opschuiven tot in de maand september. Ik zal ervoor dan wel nog wat vakantiewerk doen en het beginnen werken een maandje uitstellen. (op een heel leven gekeken zal deze maand toch niet zoveel uitmaken
)
Een tweede vaststelling, de wagen onder 25 jaar huren met toeslag is ook een dure zaak. Oplossing hiervoor: we nemen onze ouders mee! Ondertussen heb ik hen ook al kunnen warm maken voor deze reis :p
We zullen waarschijnlijk ook opteren voor een combinatie goedkope hotels en kamperen in tenten.
Volgende stap, verder lezen en reis plannen. Nogmaals bedankt iedereen!
De kans is heel groot dat we reis gaan opschuiven tot in de maand september. Ik zal ervoor dan wel nog wat vakantiewerk doen en het beginnen werken een maandje uitstellen. (op een heel leven gekeken zal deze maand toch niet zoveel uitmaken

Een tweede vaststelling, de wagen onder 25 jaar huren met toeslag is ook een dure zaak. Oplossing hiervoor: we nemen onze ouders mee! Ondertussen heb ik hen ook al kunnen warm maken voor deze reis :p
We zullen waarschijnlijk ook opteren voor een combinatie goedkope hotels en kamperen in tenten.
Volgende stap, verder lezen en reis plannen. Nogmaals bedankt iedereen!
Of je je ouders nou moet meenemen vanwege een besparing op de autokosten..?
Dit moet je denk vooral doen als je het ook echt leuker vindt dan de reis met ze 2en doen
Voordeel is wel dat je meer kosten kunt delen: autohuur, benzine, koken op camping, mogelijk af en toe een kamer/suite (al zou ik dat liever niet doen).
Veel plezier nog met de voorbereidingen (groot deel van vakantiepret)!
Dit moet je denk vooral doen als je het ook echt leuker vindt dan de reis met ze 2en doen

Voordeel is wel dat je meer kosten kunt delen: autohuur, benzine, koken op camping, mogelijk af en toe een kamer/suite (al zou ik dat liever niet doen).
Veel plezier nog met de voorbereidingen (groot deel van vakantiepret)!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
In veel kamers die wij geboekt hebben staan er twee dubbele bedden. Dus als je met vier personen reist kan je ook de kosten van de kamer delen (je moet dit wel willen natuurlijk, een kamer delen met je ouders
)

Ja, dat was het plan om een kamer te delen.
En nee, ik vind het helemaal niet erg om ze mee te nemen, integendeel. Dit kan nog voordelen opleveren :p
Ik heb hen wel gezegd dat ik de reis grotendeels plan.
En nee, ik vind het helemaal niet erg om ze mee te nemen, integendeel. Dit kan nog voordelen opleveren :p
Ik heb hen wel gezegd dat ik de reis grotendeels plan.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat jij en je vriendin dan niet kunnen rijden met de huurauto.
Als je wel wilt rijden (en dus op het huurcontract komt te staan) moet je toch die underage toeslag betalen. Die moet je betalen zodra één van de bestuurders onder de 25 is.
Als je wel wilt rijden (en dus op het huurcontract komt te staan) moet je toch die underage toeslag betalen. Die moet je betalen zodra één van de bestuurders onder de 25 is.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik denk niet dat er een under 25 fee is bij Hertz, maar ik ben daar niet zeker van.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Helaas onjuist ....Hans uit Koekelare schreef:Ik denk niet dat er een under 25 fee is bij Hertz, maar ik ben daar niet zeker van.
In de vs is bij Herz afhankelijk van het autotype een toeslag van $15 - 25 per dag van toepassing voor bestuurders onder de 25. Een aantal auto categorien is zelfs helemaal niet beschikbaar voor bestuurders onder de 25.
No guts, no glory!
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je met 4 in 1 kamer wilt blijven (of zelfs met 3), dan kan je best niet boeken via Priceline, terwijl dat wel geweldig goede deals geeft qua prijs. Probleem is dat dat enkel voor een 2-persoons kamer is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bedankt voor de laatste reactie, dat wist ik dus nog niet.
Ik had de site al eens opgezocht voor te zien hoe alles in zijn werk ging. Wel jammer want je kan er inderdaad vele goeie deals doen
Weet je dan of het via hotwire lukt voor 4 of 3 personen?
Ik had de site al eens opgezocht voor te zien hoe alles in zijn werk ging. Wel jammer want je kan er inderdaad vele goeie deals doen

Weet je dan of het via hotwire lukt voor 4 of 3 personen?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Via Hotwire kun je wel voor 4 personen boeken.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Bij je zoekopdracht bij Hotwire kun je aangeven hoeveel personen en hoeveel kamers je wilt. Kunt dus (max) 4 personen aangeven en 1 kamer.
Alle zoekresultaten moeten jouw dan garanderen dat je een kamer voor (max) 4 personen hebt.
Alle zoekresultaten moeten jouw dan garanderen dat je een kamer voor (max) 4 personen hebt.
2010: Zuid-Westen
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
jonasb, zie ook het volgende topic en mijn reply daar: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20#p669247
Voor juli 2012, met 2 personen, 5650km en 18 nachten, zaten we aan
- 1090€ pp aan vluchten & tijdelijke reisverzekering
- 463€ pp aan midsize suv (ouder dan 25) + Moab Jeep rental
- 223€ pp aan benzine of 4€ pp per 100km
- 342€ pp aan eten, of 17€ pp per dag
- 1142€ pp aan overnachtingen of 63.5€ pp per nacht
- 65€ pp aan toegangstickets
= 166€ per persoon per dag
Voor juli 2012, met 2 personen, 5650km en 18 nachten, zaten we aan
- 1090€ pp aan vluchten & tijdelijke reisverzekering
- 463€ pp aan midsize suv (ouder dan 25) + Moab Jeep rental
- 223€ pp aan benzine of 4€ pp per 100km
- 342€ pp aan eten, of 17€ pp per dag
- 1142€ pp aan overnachtingen of 63.5€ pp per nacht
- 65€ pp aan toegangstickets
= 166€ per persoon per dag
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 2971 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-