Laat me mijn hele verhaal even uit de doeken doen en een paar vragen stellen waar mensen hopelijk antwoordop hebben. Ik weet namelijk even niet zo goed wat ik wel of niet al zou moeten doen.
Mijn verloofde en ik hebben elkaar leren kennen toen hij via de Air Force in limburg gestationeerd was. Wij hebben nu sinds ongeveer een jaar en 3 maanden een relatie. Hij is verschillende keren hier geweest, en ik eenmaal bij hem. Hij zit al 8 jaar bij de Airforce en voor 4 jaar bijgetekend en heeft dus een prima vaste baan. Wij dachten eerst (stom stom ik weet het) dat het proces wel sneller zou gaan omdat ons verteld was dat wij in aanmerking zouden kunnen komen voor een expedite request. De governers aide of Texas heeft nog een verzoek tot expedite voor ons ingediend tweemaal maar helaas, we kregen het er niet doorheen. Ondertussen is onze NOA1 als 25 September 2012 op de website vermeld en worden wij door de Vermont Processing Center geholpen.
Mijn vragen
1) Ik kan de processing times zien maar die worden zo zelden geupdate dat ik bang ben dat er ergens een winter of zomerdip zou kunnen zitten. Op de forums lees ik toch veel dat het echt tussen de 5 en 6 maanden is voor je NOA2 krijgt, klopt dit?
2) Kan ik dingen voorbereiden om alles zo snel mogelijk te laten verlopen na NOA2, manieren om bijvoorbeeld sneller een interview te krijgen? Formulieren die ik nu al kan invullen etc?
3) Wat voor soort vragen/medical krijg je precies. Ik kan gewoon geen inschatting maken, is het bloed afnemen voornamelijk en even hoesten of is het naakt op een loopband het Wilhelmus neuriën?
4) Ik heb momenteel geen baan (we dachten echt dat het dus sneller zou gaan

5) Zelfde probleem een beetje. Ik zit te twijfelen of ik mijn huur bijvoorbeeld per 1 maart moet opzeggen om ervoor te zorgen dat ik al mijn spullen verkocht/opgeslagen/weggegeven kan hebben als het binnenkomt, maar wil natuurlijk ook geen Maaahaaanden zonder leven.
6) Er zijn ook dingen die ik mee wil nemen. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaalde shipping company?
Ik ben ook erg beniewd naar reacties van mensen die met een Air Force member getrouwd zijn dus genoeg om over te praten hopelijk.