Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I29F proces, Vermont Processing Center, iemand ervaring mee?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Ariduvenna
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

I29F proces, Vermont Processing Center, iemand ervaring mee?

Bericht door Ariduvenna »

Hallo iedereen,

Laat me mijn hele verhaal even uit de doeken doen en een paar vragen stellen waar mensen hopelijk antwoordop hebben. Ik weet namelijk even niet zo goed wat ik wel of niet al zou moeten doen.

Mijn verloofde en ik hebben elkaar leren kennen toen hij via de Air Force in limburg gestationeerd was. Wij hebben nu sinds ongeveer een jaar en 3 maanden een relatie. Hij is verschillende keren hier geweest, en ik eenmaal bij hem. Hij zit al 8 jaar bij de Airforce en voor 4 jaar bijgetekend en heeft dus een prima vaste baan. Wij dachten eerst (stom stom ik weet het) dat het proces wel sneller zou gaan omdat ons verteld was dat wij in aanmerking zouden kunnen komen voor een expedite request. De governers aide of Texas heeft nog een verzoek tot expedite voor ons ingediend tweemaal maar helaas, we kregen het er niet doorheen. Ondertussen is onze NOA1 als 25 September 2012 op de website vermeld en worden wij door de Vermont Processing Center geholpen.

Mijn vragen
1) Ik kan de processing times zien maar die worden zo zelden geupdate dat ik bang ben dat er ergens een winter of zomerdip zou kunnen zitten. Op de forums lees ik toch veel dat het echt tussen de 5 en 6 maanden is voor je NOA2 krijgt, klopt dit?
2) Kan ik dingen voorbereiden om alles zo snel mogelijk te laten verlopen na NOA2, manieren om bijvoorbeeld sneller een interview te krijgen? Formulieren die ik nu al kan invullen etc?
3) Wat voor soort vragen/medical krijg je precies. Ik kan gewoon geen inschatting maken, is het bloed afnemen voornamelijk en even hoesten of is het naakt op een loopband het Wilhelmus neuriën?
4) Ik heb momenteel geen baan (we dachten echt dat het dus sneller zou gaan :roll: het is voor ons gelukkig niet noodzakelijk voor mij om te werken maar als jullie me allemaal vertellen dat ik hier echt nog wel 9 maanden zit in plaats van bv 3 dan wordt het het wel waard om nog iets te zoeken voor de korte termijn, wat denken jullie?
5) Zelfde probleem een beetje. Ik zit te twijfelen of ik mijn huur bijvoorbeeld per 1 maart moet opzeggen om ervoor te zorgen dat ik al mijn spullen verkocht/opgeslagen/weggegeven kan hebben als het binnenkomt, maar wil natuurlijk ook geen Maaahaaanden zonder leven.
6) Er zijn ook dingen die ik mee wil nemen. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaalde shipping company?

Ik ben ook erg beniewd naar reacties van mensen die met een Air Force member getrouwd zijn dus genoeg om over te praten hopelijk.
Oeboemoe
Amerikafan

Re: I29F proces, Vermont Processing Center, iemand ervaring

Bericht door Oeboemoe »

Mijn advies: ga rustig aan de slag in een tijdelijke baan (horeca bijvoorbeeld) en wacht alles rustig af. Verder staat er hisr op het forum al heel veel over emigratie op basis van een huwelijk. Succes!
smittenimmigrant
Amerikakenner

Bericht door smittenimmigrant »

Ik heb begrepen dat de processing times van Vermont de langste zijn van alle kantoren. Wat een pech dat je nu net daar terecht moest komen.

Als je wilt, kun je alvast beginnen met de voorbereidingen voor het NVC-stadium van jullie proces. Je zult bepaalde documenten moeten opvragen. Hier vind je een goed overzicht van wat er moet gebeuren.

Een baan(tje) zoeken lijkt me wel goed voor je gemoedsrust. Van hele dagen thuiszitten wordt je toch maar ongedurig. Misschien kun je vrijwilligerswerk gaan doen, of een cursus volgens die je straks in de VS kan helpen om werk te vinden?
Ariduvenna
Amerika-newbie

Ohh, dat helpt dank je. Het forum is best enorm en ik merk dat het lastig is om te vinden wat je zoekt omdat mensen af en toe wel dertig andere termen gebruiken voor hetzelfde. Super dus!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar ik zal je toch aanraden om tijdelijk een baan te zoeken. Als je hier straks aan de slag wil staat het veel beter op je resume dat je nog gewerkt hebt, dan dat je al maanden zit te niksen.
Afbeelding
Juliette
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette »

Hier ook Vermont service center, NOA 1 heb ik half juni gehad en noa 2 begin december.. Je zit nu in je langste wachtperiode, nadat je NOA 2 hebt ontvangen gaat het allemaal een stuk sneller en heb je een hoop te regelen.
Ariduvenna
Amerika-newbie

Ook 6 maanden dus zo te horen, *zucht* het wachten is zo lang....Nou ja, nu maar hopen dat ze niet opeens rond Thanksgiving, Kerst, Oud en Nieuw en zo al het werk hebben stilgelegd.

Nou ja, 25 September de NOA1 dus hopelijk dan rond eind maart de NOA2.

Hoe lang duurde het voor je een interview kreeg? En wat voor soort vragen stellen ze? En wat zit er allemaal in de medical?
juanita
Amerika-ontdekker

Bericht door juanita »

Heel veel informatie kan je terugvinden op visajourney.com ik heb er zelf heel veel aan gehad en ook op deze site. Wij hebben onze aanvraag in februari verstuurd en in oktober had ik mijn visum. Ons dossier is ook naar Vermont gestuurd.
Op visajourney vind je ook veel steun bij andere die in dezelfde positie zitten.
Ik weet het, het duurt erg lang zorg dat je een tijdelijk baantje vind om de tijd wat te doden. Ik adviseer je niet om alles al op te gaan zeggen het kan nl zo zijn dat je een rfe krijgt dat wil zeggen dat je nog extra informatie moet aanleveren of dat je een formulier niet goed hebt ingevuld. Als je dit hebt dan heeft je aanvraag weer vertraging.
Wat ik kan adviseren qua transport van je spullen ik heb heel veel offertes opgevraagd de prijzen zijn zeer uiteenlopend. het ligt er ook aan wat je wil en hoe je het wilt. Ik heb zelf heel veel aan de emigratiebeurs gehad in Houten. Hier staan ontzettend veel organisaties waar je in een paar uur tijd met al je vragen terrecht kan. Ik ben hier heel veel wijzer geworden over verzekeringen, verhuizing van je spullen etc. je moet straks ook eea regelen als je Nederland gaat verlaten zoals Belastingdienst ed. Volgens mij is deze beurs jaarlijks in februari.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik lig hier dus helemaal in een deuk om jouw "naakt op een loopband het wilhelmus neurien"...LOL! Ik heb mijn medical in Frankfurt gedaan, want wij waren destijds op Ramstein gestationeerd (yep, ook Air Force), en daar stelde het helemaal niks voor. Ik moest een rontgen laten maken, ze namen bloed af, en ik mijn ogen en oren werden nagekeken. Oh ja, en je moet een vragenlijst over je medical history invullen. Ik zou me er niet te druk maken (mits je geen TBC of lepra hebt ofzo).

Over die wachttijden kan ik niks zeggen, behalve dat ik zeker nog geen huur of iets dergelijks op zou zeggen. Huur opzeggen kan met een maand, en je hebt binnen die maand echt wel een nieuw tehuis voor al je spullen gevonden. Zoek inderdaad een tijdelijk baantje, zodat je a) niet helemaal gek wordt, en b) je iets op je resume hebt staan voor wanneer je naar de VS verhuisd.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ariduvenna
Amerika-newbie

Ontzettend bedankt voor alle berichten. Ik heb er een hoop aan en ben druk bezig met alle voorbereidingen. het zal nog wel even duren maar met een hoop mazzel kan ik nog net independance Day meemaken :)

Dank Dank Dank!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer