Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welk hotel (wijk) in NY
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Welk hotel (wijk) in NY
Eind april zullen wij 2 dagen in NY zijn. Dit word voor ons niet de 1e keer, dus vandaar dat we niet lang blijven (We willen liever meer dagen in DC verblijven).
Nu zaten we altijd rondom het Empire State Building.
Vanaf NY vetrekken we in de middag met de trein naar DC.
Ik vroeg mij af of het gebied rond Central Park geen leuk gebied is om te overnachten?
Het gebied rond Times Square vind ik zelf niet zo bijster interesant.
De dingen die we iig willen doen is naar Central Park, Ground Zero, Brooklyn Bridge en Little Italy.
IN welk gebied kunnen wij dan het beste overnachten?
Nu zaten we altijd rondom het Empire State Building.
Vanaf NY vetrekken we in de middag met de trein naar DC.
Ik vroeg mij af of het gebied rond Central Park geen leuk gebied is om te overnachten?
Het gebied rond Times Square vind ik zelf niet zo bijster interesant.
De dingen die we iig willen doen is naar Central Park, Ground Zero, Brooklyn Bridge en Little Italy.
IN welk gebied kunnen wij dan het beste overnachten?
Re: Welk hotel (wijk) in NY
Zover liggen die gebieden binnen central manhatten ook niet uit elkaar dat het veel uit maakt toch, vwb het 'interessant zijn'. Hetgeen je gaat ondernemen zal neem ik aan niet afhangen van het feit of je nu rond TS of rond CP zit?
Je bent er al geweest dus kunt waarschijnlijk zelf het beste beoordelen wat je aanspreekt.
Vertrek je met de trein vanaf Pennsylvania station? Misschien is een hotel in de buurt Madison Square Garden of Midtown West dan iets?
Je bent er al geweest dus kunt waarschijnlijk zelf het beste beoordelen wat je aanspreekt.
Vertrek je met de trein vanaf Pennsylvania station? Misschien is een hotel in de buurt Madison Square Garden of Midtown West dan iets?
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn beleving ligt het juist allemaal veel bij elkaar uit de buurt. Maar goed ik maakte dan ook altijd gebruik van de Hop on Hop off bus, die natuurlijk heel veel stopt.
We vertrekken vanuti Penn Station.
We vertrekken vanuti Penn Station.
-
- Amerika-expert
Als je je wilt verplaatsen in New York is de ondergrondse altijd de snelste manier. Toegang tot het systeem gaat via een kaartje met een magneetstrip. Je kunt zo'n kaartje kopen voor elke rit ($2,25, maar dat gaat binnenkort iets omhoog, $2,50 denk ik), maar dan moet je voor elk kaartje in de rij staan bij het loket. Handiger is om een biljet van $10 (of een kredietkaart) in de gleuf te steken van de automaten die je op elk station kan vinden. Je krijgt dan een beetje korting en je kunt je kaart dan zo door een gleuf biij het toegangshekje halen (of in de automaat in de bussen 'onderdompelen').
Als je een week gaat kun je voor ongeveer $29 een onbeperkt reizen kaart krijgen. Zie verder:
http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm
Er staan ook op elk station kaartlezers waarmee je kunt zien hoeveel geld je nog over hebt.
Hoe snel: ik zit midden in Brooklyn (Ditmas Park) en ik ben met de Q om de hoek in ongeveer 30 minuten bij Times Square. Als je in Manhattan blijft is dat natuurlijk nog minder. Die hop-op, hop af bussen zijn niet bepaald de snelste manier om overal te komen, al is het uitzicht natuurlijk leuker dan in de ondergrondse.
Washington heeft een ander systeem (die rekenen via de lengte van je tocht, niet alleen elke keer als je door het hekje gaat), maar daar is ongetwijfeld een website voor.
Als je een week gaat kun je voor ongeveer $29 een onbeperkt reizen kaart krijgen. Zie verder:
http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm
Er staan ook op elk station kaartlezers waarmee je kunt zien hoeveel geld je nog over hebt.
Hoe snel: ik zit midden in Brooklyn (Ditmas Park) en ik ben met de Q om de hoek in ongeveer 30 minuten bij Times Square. Als je in Manhattan blijft is dat natuurlijk nog minder. Die hop-op, hop af bussen zijn niet bepaald de snelste manier om overal te komen, al is het uitzicht natuurlijk leuker dan in de ondergrondse.
Washington heeft een ander systeem (die rekenen via de lengte van je tocht, niet alleen elke keer als je door het hekje gaat), maar daar is ongetwijfeld een website voor.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nog nooit de ondergrondse gebruikt al die keren in NY. Gaan we dit jaar ivm korte tijd toch maar eens doen. Dank voor de tip.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Placa hotel doet zeker niet mee aan Priceline? 

Misschien wel, maar het Plaza Hotel denk ik niet
Kijk anders eens op http://www.biddingtraveler.com
Hier kun je precies zien welke hotels voor welke welke prijs gewonnen zijn, ook kun je zien welk minmum en maximum bod ze adviseren. Je kan ook gemakkelijk automatisch bieden via die website op Priceline, maar misschien doe je dit liever zelfs.
Advies om absoluut de metro te gebruiken, scheelt veel tijd en werkt heel makkelijk. Al zie je natuurlijk wel weer met bovengronds reizen...

Kijk anders eens op http://www.biddingtraveler.com
Hier kun je precies zien welke hotels voor welke welke prijs gewonnen zijn, ook kun je zien welk minmum en maximum bod ze adviseren. Je kan ook gemakkelijk automatisch bieden via die website op Priceline, maar misschien doe je dit liever zelfs.
Advies om absoluut de metro te gebruiken, scheelt veel tijd en werkt heel makkelijk. Al zie je natuurlijk wel weer met bovengronds reizen...
2010: Zuid-Westen
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben 2 jaar terug in het Hyatt Regency gelogeerd in Jersey City die langs het station van de Path ligt en binnen 5 minuten in Manhattan brengt.
Een zeer goed hotel, echt aan te bevelen.
Een zeer goed hotel, echt aan te bevelen.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Plaza Hotel bestaat niet meer als hotel volgens mij; het is een appartementencomplex geworden
?! Dus helaas, de suite uit Home Alone is niet meer te boeken. Ik zeg over hotels in NY altijd dat het niet echt uitmaakt waar je zit. Rondom Central Park (tenminste, in het zuiden bij 60e straat) zijn de dure hotels, via priceline kan je misschien iets zuidelijker en iets meer naar het oosten prima hotels krijgen. Maar nogmaals, ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. Omdat je ook veel Downtown wilt doen, zou je zelfs daar een hotel kunnen nemen. Daar zitten eigenlijk bijna alleen maar zakenhotels, maar zit je wel dichtbij Ground Zero, Brooklyn Bridge, Little Italy en eventueel Battery Park en de (gratis) Staten Island Ferry. Is wel weer stukje van treinstation vandaan. Ik zou lekker priceline doen als je toch samen bent
!

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor alle tips. Dat van Plaza hotel is nieuw voor mij, dat wist ik niet. Zonde zeg.
Hans die van Jersey is ook een goede tip. Is het een veilige wijk? ook in de avonduren?
Hans die van Jersey is ook een goede tip. Is het een veilige wijk? ook in de avonduren?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh Priceline gaat het zeker wel worden. Er zijn alleen zoveel keuzes om aan te klikken, vandaar dit topic.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Een heel veilige wijk, want wij hebben daar verschillende keren gelopen in de nachtelijke uren en nooit onveilig gevoeld, integendeel.Souraia schreef:Bedankt voor alle tips. Dat van Plaza hotel is nieuw voor mij, dat wist ik niet. Zonde zeg.
We zijn daar gaan eten in Porto Leggero restaurant, goddelijk....

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij is het nog gewoon een hotel, hoor, gerund door Fairmont: http://www.theplazany.com/. Ik heb half december via Hotwire het Shoreham Hotel op W 55th gescored. Ik vond dat een ideale locatie. Dichtbij Central Park, Times Square, Rockefeller Center, 5th Avenue en meer. Ook veel leuke eetgelegenheden in de buurt.MattRob schreef:Plaza Hotel bestaat niet meer als hotel volgens mij; het is een appartementencomplex geworden?! !
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Petra,
Dat klinkt zeer goed. Ik ben ook bezig met bieden via Priceline. Welke regio is dat waar jij zat?
Dat klinkt zeer goed. Ik ben ook bezig met bieden via Priceline. Welke regio is dat waar jij zat?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hotwire noemt het de "Midtown Central" area
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ja, was blijkbaar in de war ... Het is van 2005 - 2008 dicht geweest na aankoop door nieuwe eigenaar, die het opgedeeld heeft in stuk hotel, en stuk appartementen die je kan kopen. Nog steeds ook een (erg duur) hotel dus 

Laatst gewijzigd door MattRob op 03 jan 2013, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Color01
- Amerika-expert
als wij in New York zijn, dan verblijven wij altijd in de sheraton hotel new jersey
http://www.sheratonlincolnharbor.com/
de Ferry vertrekt om de 20 minuten vlak voor de ingang van het hotel....en in een paar minuten ben je in New York.

http://www.sheratonlincolnharbor.com/
de Ferry vertrekt om de 20 minuten vlak voor de ingang van het hotel....en in een paar minuten ben je in New York.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien off topic, maar we hebben het over hotels, dusMattRob schreef:Ja, was blijkbaar in de war ... Het is van 2005 - 2008 dicht geweest na aankoop door nieuwe eigenaar, die het opgedeeld heeft in stuk hotel, en stuk appartementen die kan kopen. Nog steeds ook een (erg duur) hotel dus

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik zou dan eens voor UWS kiezen, gezellig en dichtbij Central Park ...
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Het Sheraton hebben wij zojuist "gewonnen" bij hotwire. Ben er eigenlijk best wel blij mee.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2549 Weergaves
-
Laatste bericht door jill1234
-
- 15 Reacties