Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door lsl »

had ze gisteren een mailtje gestuurd en vanmorgen kwam er al een antwoord met het ALAMO boekingsnummer
weerom prima service :thumbup:
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Wij zouden binnenkort de auto willen boeken voor in mei. We hadden gedacht aan een SUV (genre Ford Escape). De eerste drie weken reizen we met twee, de laatste week reizen nog twee vriendinnen mee. Zouden we met deze auto voldoende bergruimte hebben voor alle koffers denken jullie?
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

In een Midsize SUV heb je een goede binnenruimte voor 4 personen maar bagageruimte eigenlijk voor 2 personen.
Vorig jaar een Escape (nieuw model) meegekregen, dus wel ervaring er mee.
Het jaar er voor een Standard SUV (Ford Explorer) mee gekregen en ideaal voor 4 personen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hans uit Koekelare schreef: Vorig jaar een Escape (nieuw model) meegekregen,Het jaar er voor een Standard SUV (Ford Explorer) mee gekregen.
Ik vind die Explorer een heerlijke auto.
Hoor ook goede verhalen over de Escape.
Wat is zo'n beetje het verschil in benzineverbruik tussen die twee Hans ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

bedeve schreef:
Ik vind die Explorer een heerlijke auto.
Hoor ook goede verhalen over de Escape.
Wat is zo'n beetje het verschil in benzineverbruik tussen die twee Hans ?
Vorige zomer was die Escape een 4WD, die had 8.2 liter/100 km nodig bij rustig rijden in de MidWest (Colorado, Utah, Arizona & New Mexico), dus lange afstanden gedaan.
De zomer ervoor een Explorer ook een 4WD, die had toch wel een 12 liter/100 km nodig bij meer kortere afstanden en ook wel eens wat langere afstanden.

Maar daar hoef je eigenlijk niet zo van wakker te liggen met de literprijs die daar heerst :wink:
Stijnley
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stijnley »

Beste kenners!

Vandaag eindelijk onze eerste Amerika-reis geboekt! :thumbup:
We hopen zo snel mogelijk een huurwagen voor 20 dagen bij te boeken en gingen met jullie tips op zoek op usareisen.de. We vonden heel nette prijzen, maar we hebben nog vragen omtrent de verzekering.

We wensen ons voertuig eveneens te verzekeren voor bandenschade, glasbreuk en bodenschade. Via telefonisch contact met AVIS België vernamen wij dat deze extra verzekering niet mogelijk is in Amerika...

Op de website van usareisen.de vinden wij deze tekst terug (bij verhuurder dollar):
Loss Damage Waiver - LDW : a liability waiver for rental vehicle damage or theft without a Deductible including Glass-, Tire-, Roof and Undercarriage- Damage, excludes cases of reckless driving

Deze zin is echter heel moeilijk opgesteld en wij begrijpen nu niet goed of o.a. glasbreuk in of uitgesloten is door het woord "without".
Hoe is jullie ervaring hiermee? Is glasbreuk/banden/bodem hierbij inbregepen of is dit steeds uitgesloten?

Bedankt voor jullie advies! :clap:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het is dus inbegrepen zonder (without) eigen risico (deductlible).

Reckless driving wordt uiteraard uitgesloten, daar zal ook het rijden op dirt roads onder vallen.
Stijnley
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijnley »

Bedankt voor je advies Harry! Heb je hier zelf ervaring mee of is dit enkel jouw interpretatie van de zin? Het lijkt ons allemaal wat verwarrend opgesteld.

Ik veronderstel dat we ter plaatse dan nog een extra verzekering kunnen afsluiten voor pechverhelping? Of kan dit ook op voorhand geboekt worden?

Bedankt voor jullie hulp!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Beide, het staat er duidelijk en mijn man heeft 2 jaar geleden met een auto van Dollar (via usareisen.de) in een enorme hagelbui gezeten waardoor de hele auto vol met deuken zat en de voorruit gebarsten was. Hij kon nog wel rijden, maar in Salt Lake City hebben ze de voorruit vervangen omdat de barst wel heel erg groot was, verder nooit meer iets over gehoord.

Als je pech krijgt met de auto wordt je overigens gewoon geholpen hoor, je hoeft daar niet apart iets voor af te sluiten.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ivm met een ander topic (US car hire) lees ik op hun website dat wegslepen na een ongeluk nooit is inbegrepen. Dit zit alleen erbij als je road assistence koopt, lijkt mij erg sterk...

http://www.uscarhire.com/supplier-comparison.aspx onderaan

Ze schrijven er ook een heel verhaal over als je in het checkout process zit.
Stijnley
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijnley »

best wel allemaal onduidelijk hoor! Ook vinden wij via eautohuur.nl (zoekt ook bij Alamo, Dollar, ...) een prijsverschil van 100€ goedkoper dan usareisen.de (die bij dezelfde aanbieders zoekt).

Nergens echter duidelijkheid over wat er inbegrepen is of niet. Of kunnen we steeds bijverzekeren aan de balie ter plaatse?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij usareisen en eautohuur zit je goed met de verzekering als je gold/superinklusive neemt.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

DejaVu, volgens mij hoef je bij eautohuur niet eens een aanvullend pakket te nemen? :D Mits je een goede reisverzekering hebt natuurlijk..
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja op het laatst heb ik zoveel websites bekeken en dan weet ik niet meer hoe het heet silver/gold/inklusive/spar :lol:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Haha, ik zit nu zelf middenin het boekingsproces, dus ben ze nu zelf aan het vergelijken. Vandaar ook de reactie. :D

Wij gaan zelf voor een SUV en tussen bijv. Usareisen en eautohuur zit zo'n €200 verschil. Vind het een behoorlijk verschil, dus ben daardoor ook wat argwanend. :oops:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik huur meestal(op 1x via expedia en 1x via dollar.de na) via usareisen.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Harry schreef:Reckless driving wordt uiteraard uitgesloten, daar zal ook het rijden op dirt roads onder vallen.
Nee, dat valt onder "driving limitations" . :mrgreen: (rijden op dirt roads is bij Dollar overigens niet toegestaan)
Zie: http://www.drive-usa.de/rental-cars/dollar/ (klik op Rental Terms)
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

DejaVu schreef:Ik huur meestal(op 1x via expedia en 1x via dollar.de na) via usareisen.
Ja, dat is wat ik ook eerder heb gedaan, maar voor €200 minder (zelfde autotype) is eautohuur opeens wel een goeie optie. :wink: Kan ik die €200 mooi ergens anders aan uitgeven.
Stijnley
Amerika-ontdekker

Bericht door Stijnley »

Zo, net geboekt bij eautohuur.nl na een aantal telefoontjes met de vriendelijke helpdesk. Zij melden wel degelijk dat glasbreuk e.d. inbegrepen zit in de verzekering.
Ik heb hen gevraagd om voor de boeking de verzekeringsvoorwaarden door te mailen, waarin dit stond te lezen:
* Insurance Exclusions
Driving on unpaved roads voids Collision Damage Waiver (CDW) coverage.
Dus aangezien er geen uitsluitingen zijn qua glasbreuk, banden, e.d. gaan we er van uit dat alles verzekerd is.

Voor de knappe prijs van 628€ (20 dagen in september voor de Dodge Grand Caravan 7P - via Dollar) is het het risico zeker waard! Zij waren 150€ goedkoper dan usareisen die eveneens bij Dollar voorstelden.

Bedankt voor jullie hulp! :clap:
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ems2012 schreef:
DejaVu schreef:Ik huur meestal(op 1x via expedia en 1x via dollar.de na) via usareisen.
Ja, dat is wat ik ook eerder heb gedaan, maar voor €200 minder (zelfde autotype) is eautohuur opeens wel een goeie optie. :wink: Kan ik die €200 mooi ergens anders aan uitgeven.
Ik weet niet wat je route is maar let wel op indien er sprake is van een One-Way fee.

Bij ons was eAutohuur € 50 goedkoper maar zouden we Dollar krijgen waardoor we $ 750 one-way fee hebben (krijg je bij eAutohuur pas te zien na boeken of vragen). Bij USA-reisen konden we gewoon kiezen voor National waardoor we zeker wisten dat we de maximale one-way van $ 250 hadden.
Per saldo dus toch nog aanzienlijk goedkoper (al zou je via eAutohuur tegen dezelfde prijs vast ook National kunnen krijgen, maar zeer tevreden over USA-reisen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer