Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martijn123: Rondje LV of Boston-Miami

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
martijn123
Amerika-ontdekker

Reis martijn123: Rondje LV of Boston-Miami

Bericht door martijn123 »

Na een rondreis in 2011 met de auto van LA-LV-Zion-Yosemite-DV-SF-LA willen we dit jaar weer een (rond)reis in de USA gaan doen. Wat mede door dit forum ons erg goed is bevallen.
We twijfelen alleen tussen twee verschillende routes. Het zal of een rondje met de auto vanuit Las Vegas worden of de route van Boston naar Miami. Vliegtickets waren vanuit Vegas het goedkoopst, vandaar dat we starten vanuit Vegas met deze route.

We proberen eigenlijk altijd een combinatie van steden en parken te maken, waarbij we hiken geen probleem vinden en graag een (aantal) dirtroad(s) willen meepakken.
Wellicht dat beide routes nog enigszins aangepast moeten worden, maar we vroegen ons welke route het best/leukst voor ons is?

Kaart Route LV

Afbeelding

Kaart Route Boston-Miami

Afbeelding
Peter & Claudia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reis martijn123: Rondje LV of Boston-Miami

Bericht door Peter & Claudia »

Hallo Martijn,

leuk om je geplande routes te lezen.
Ook wij gaan deze zomer naar Las Vegas vanwege de prijs van de vliegtickets en willen een vergelijkbaar rondje als jullie doen.
In 2009 hebben wij ook LA-LV-Zion-Yosemite-DV-SF gedaan met daarbij Bryce Canyon. Bryce was fantastisch.
In 2010 zijn we eerst naar de oostkust geweest en hebben een groot gedeelte van jullie tweede route gedaan op het Florida stuk na. Florida hebben we een jaar later bezocht.
Beide routes zijn mooi maar ik vond de oostkust een stuk drukker en minder ontspannend. Het verkeer is veel drukker en je kunt minder kilometers maken.
Een paar aanvullingen op je tweede route: ik zou meer tijd nemen in New York en Washington. Washington is erg wijds opgezet en er is veel te zien.
Ik zag in je routekaartje dat je veel wilt gaan doen in de vier dagen Miami. Dat ziet er een beetje ambitieus uit. Miami - Key West is minimaal een halve dag rijden ondanks dat het weinig kilometers zijn.
Zoals verteld gaan wij deze zomer het Las Vegas rondje doen dus wat mij betreft is de keus makkelijk.

Succes!

Peter
1997 Rondje Zuid-West
2000 LA E3
2008 New York
2009 LA-Vegas-Sf
2010 Rondje oost en LV
2011 Florida
2013 Yellowstone-LV-Moab-Page
2014 LA-SF- Sequoia-Kings- LV
2016 Las Vegas
2018 New York
2019 Grand old South
2023 LA-SF-Vegas
gastxyz

Bericht door gastxyz »

LV is het leukst voor jullie.
martijn123
Amerika-ontdekker

Bericht door martijn123 »

Bedankt voor de reacties. We twijfelen nog steeds sterk tussen bieden routes. Qua kosten zal het niet eens zoveel verschillen. Zelf denk ook meer aan rondje LV, maar andere reisgenoten lijkt ny-miami weer leuker :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nadeel van het tweeede rondje (Florida) vind ik de tijd van het jaar. In juli en augustus is het oosten heet en luchtvochtig en verder is het hurricane season
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer