Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is er verschil vliegmaatsch. Lufthansa en United Airlines?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dexter
Amerikafan

Is er verschil vliegmaatsch. Lufthansa en United Airlines?

Bericht door dexter »

Ik zit vliegtickets te zoeken naar las vegas.
Nu kom ik wat tegen van lufthansa en van united airlines.
Kun iemand mij vertellen welke beter is? Of zijn ze allebei goed en maakt het geen verschil?
Heel erg bedankt!
dexter
Amerikafan

vliegtickets

Bericht door dexter »

Ik ben opzoek naar vliegtickets van amsterdam naar las vegas.
Nu heb ik 2 maatschappijen gevonden, maar ik ken ze allebei niet.
Weten jullie het verschil tussen lufthansa en united airlines? Waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom?

En weet er ook iemand welke maatschappijen rechtstreeks van amsterdam naar las vegas vliegen?
Ik kan het niet vinden.
Alvast bedankt!!

Note mod:
Topics samen gevoegd
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: vliegtickets

Bericht door Hinko »

De ene is Duits en de andere is Amerikaans.
Dus bij 1 krijg je bratwurst en bij de andere cheeseburger als lunch.

Beide zijn prima hoor, ze maken beide onderdeel uit van Star Alliance, samenwerkingsverband van diverse maatschappijen.

Je kunt bijvoorbeeld heen met United vliegen en terug met Lufthansa.

Rechtstreekse vluchten naar Las Vegas vanaf Amsterdam zijn er niet.

Edit:
Arke natuurlijk wel !
Laatst gewijzigd door Hinko op 02 jan 2013, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
DejaVu
Amerika-expert

Re: vliegmaatschappij

Bericht door DejaVu »

Zal ik het beter maken? Je boekt officieel bij Lufthansa(direct of indirect via een boekingswebsite) en dan vlieg je met United Airlines ;).

Ze zitten samen in 1 alliantie en dan voert UA alle vluchten naar Amerika uit(ik neem aan dat je vanaf Schiphol vliegt).
SenA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenA »

Waarschijnlijk kom je in beide gevallen in een United toestel te zitten (kijk maar eens wie de vlucht uitvoert).
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Bedenk me nu net dat Arke natuurlijk wel naar Las Vegas vliegt, wel combi met San Francisco toch?
Nah vast wel iemand die dit weet

http://www.arke.nl/vliegtickets.aspx
dexter
Amerikafan

Bericht door dexter »

Bedankt voor de snelle reactie!
Arke leek me niet zon fijne maatschappij voor zo'n lange vlucht.
Goed om te horen dat beide maatschappijen goed zijn. Dan kan ik gewoon naar de gunstigste tijden kijken.

Zijn er wel rechtstreekse vluchten vanuit duitsland? Dusseldorf?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: vliegmaatschappij

Bericht door Old Faithful »

Ik heb met beide gevlogen en ik heb niet veel verschil gemerkt, je zit in beide gevallen erg krap in economy class. :wink: Je zou op http://www.seatguru.com/ kunnen kijken of er verschil in stoelindeling en/of entertainment systeem is. Als de vlucht uitgevoerd wordt door United, heb je eventueel de mogelijkheid om Economy Plus met wat meer beenruimte te boeken.
Het is overigens goed mogelijk dat je bij de ene maatschappij boekt en de vlucht door de andere wordt uitgevoerd. In 2010 boeketen wij tickets Brussel-Newark-Denver en Denver-Montreal-Brussel bij United Airlines. Van de vier vluchten werden er twee uitgevoerd door Continental Airlines en twee door Air Canada. Vorig jaar boekten wij Brussel-Amsterdam-Seattle en San Francisco-Amsterdam-Antwerpen (per trein) bij KLM. Twee vluchten werden uitgevoerd door KLM en het gedeelte Amsterdam-Seattle door Delta.

edit: Dejavu gaf gedeeltelijk hetzelfde antwoord.
Groet,

Old Faithful
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Condor vliegt vanaf Frankfurt rechtstreeks naar Las Vegas, maar dat is dan wel weer een eindje verder Duitsland in. Wij vlogen 2 jaar geleden met Condor en dat is prima bevallen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

AirBerlin ook en vanaf Londen BA :)
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Is er verschil vliegmaatsch. Lufthansa en United Airline

Bericht door laguna62 »

Ja dat is er wel degelijk,de service aan boord is bij de Lufthansa beter dan bij UA.
Er zit zelfs verschil in de vluchten van UA,neem je de vlucht naar Houston(wat een oud Continental vlucht is) dan is de service beter,dan naar andere plekken in de USA en ik spreek uit eigen ervaring.De vlucht van vorig jaar Juni terug uit Chicago met UA was nog erger dan vliegen met Arke naar Florida en dit was in November 2012,we hebben daar een klacht over ingediend en de werd gehonoreerd met een voucher van $200.Deze kunnen we helaas niet gebruiken omdat we dit jaar in Mei vanaf Dusseldorf vliegen en de vlucht wordt uitgevoerd door de Lufthansa,ze horen wel bij de star alliance allebei maar voucher's kun je alleen gebruiken bij de maatschappij waar je ze van krijgt.
Albert.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met Arke naar Curacao gevlogen en opzich was er weinig mis mee. Heel goedkoop dus minder service aan boord. Een beetje de transavia en ryanair vd intercontinentale vluchten. 2x met united/continental gevlogen, in totaal 4 vluchten. Intercontinentaal opzich allemaal goed op de heenweg. Doorvluchten in amerika was hetzelfde als met transavia of ryanair. Geen tv's en dergelijke on board. Terugvlucht vanuit usa naar amsterdam tot nu toe altijd wat oudere toestellen gehad met weinig vermaak. Service kan ik verder niet over klagen, alleen zijn het bij united vrnml meer flightatendents die richting de 50 gaan (no offence)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij vliegen september op Houston. Geboekt met UA vluchtnummers.
Waarom is de service beter dan op andere bestemmingen?
Bij united heb je sowieso gratis drank. Wat is dan het verschil met Houston? Een continental vliegtuig? Is dat beter wat ruimte betreft? Vriendelijkere bediening? Bij united hebben we al enkele keren zeer onvriendelijke bediening gehad.
Groetjes,
Carine
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nou Carine, we zijn zoals je weet net terug en vlogen via Houston, het was voor mij de slechtste United vlucht ooit.
We zaten in de oudste 767 van United die je je maar kon bedenken, wat een oud lijk was dat, geen economy plus (en dat is balen, want door de status die Jaap heeft kost dat niets extra), als ik mijn lampje aan deed ging ergens anders het lampje aan, en dat was op elke plaats zo. Nadat we eindelijk met 2 uur vertraging zouden vertrekken was er nog een probleem met de brandstof druk, daardoor vertrokken we uiteindelijk nog later. het was voor mij echt een vlucht zoals ik hem de laatste 15 jaar niet meer meegemaakt had qua comfort en entertainment.
En van de 6 vluchten die we deze vakantie gemaakt hebben is er uiteindelijk maar 1 uitgevoerd zoals geboekt, alle anderen hebben wijzigingen gehad van toestellen en tijden. We zouden eerst via Chicago terug vliegen, maar na een wijziging van de eerste vlucht vanaf Las Vegas kwamen we daar 2 uur later aan dan het volgende toestel naar Düsseldorf vertrok. Ik heb het een aantal maanden zo gelaten om te zien of ze er zelf achter kwamen dat die vluchten zo niet konden, maar uiteindelijk zelf maar gebeld en een route via Houston naar Amsterdam gekregen.
De crew was helemaal aangepast aan het toestel, de oudste was echt over de 60, maar die was als enige erg aardig, de rest was zeer onvriendelijk, ik heb dat nog nooit zo meegemaakt.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

De 767 is dat met drie stoelen aan de buitenkant?
Ik heb onze zitplaatsen vastgelegd en al onze vliegtuigen zijn met drie plaatsen aan de buitenkant. Ik kon wel overal econ plus kiezen. (wat ik niet heb gedaan)
Ook zie ik nu dat onze vlucht Houston-AMS een LH code heeft. Ik vermoed lufthansa?

Nu, wat wijzigingen betreft : ik reken er al op. Vorig jaar is onze vlucht drie keer gewijzigd. De derde keer vertrok onze connectievlucht VOOR we geland waren. :blink: Ik heb toen ook ene tijd gewacht en heb zelf moeten bellen. Wij hebben alle mogelijke scenario's gehad. Montreal, Chicago, Washington, NY.
Uiteindelijk is het Washington geworden.
Ik ga er dus van uit dat ook deze vlucht nog dikwijls zal wijzigen. :roll:
En zal me dus maar niet te veel voorstellen van de vlucht op Houston.
Groetjes,
Carine
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je 3 stoelen hebt bij de ramen en in het midden vlieg je met een 777, de 767 heeft 2 stoelen bij de ramen en 3 in het midden. Onze terugvlucht vanuit Houston is in 2 maanden tijd 4 keer van toestel veranderd, de laatste keer dagen voor de terugvlucht.
De heen vlucht naar Washington vanuit Brussel met de 777 was overigens een prima vlucht.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik kan Harry volledig volgen. In 2009 hebben we voor de eerste keer met US-Airways gevlogen en was ik danig verbolgen (toen all-inn geboekt) dat we in n 3-3 combinatie (B-757) de volledige vlucht van Las Vegas naar Brussel moesten doen. Dat wilde ik nooit of te nooit nog doen.
2 weken nu echter opnieuw met hen gevlogen want, wonder o wonder, nu waren de Transatlantische vluchten wél met n B-767 en bovendien met de meeste beenruimte (85cm).
Die 2 laatste zaken klopten volledig maar, mijn god, wát een wrakken van toestellen waren dat zeg :shock: .
Alles was echt compleet afgeleefd. Er was uiteraard geen personal entertainment, maar dat wisten we op voorhand en hebben we ook, dankzij de iPad, niet echt nodig, maar wat écht irritant was, was het feit dat die grote lichtbak (TV dus) die vooraan centraal stond te spelen, dat de godganse vlucht deed, zelfs als alle lichten uitgingen als het "bedtijd" was :!: .
Bovendien liep het beeld voortdurend door, dus onmogelijk om met die stroboscooplamp te slapen. O ja, ik had een slaapmasker in...mijn valies in t ruim zitten :? .
Gelukkig werd ons humeur 's morgens naar ongekende hoogtes getild als men het superroyale ontbijt kwam serveren. Ik zag de stokoude stewardessen dichter en dichter komen en kon de heerlijk geurende eitjes en spek al ruiken...of was dat het einde van mijn, korte, droom? Het enige wat ik immers op mijn veel te kleine én gammele tafeltje terugvond, hoe hard ik ook bij mijn buren zocht, was een keiharde, uitgedroogde...muffin :roll: .
Conclusie : nooit meer US Airways zolang hun vliegtuigen én personeel geen grondige facelift gekregen hebben...
Voorlopig nog altijd onze beste ervaring (veruit) om de plas over te steken : Air Canada. Alles, maar ook écht alles is er :thumbup: :clap: :thumbup:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik ben afgelopen december met United naar en van Houston gevlogen en dit waren mijn 2 prettigste vluchten ooit.
De heenweg was een UA-vlucht, supervriendelijke crew (idd wel wat op leeftijd), netjes op tijd, zachte landing (haha)
De terugweg stond: Operated by Lufthansa, maar het was gewoon een UA toestel met UA-personeel. Ook weer supervriendelijk.
Het enige `nadeel` was het eten. Ik lust meestal alles wel, maar op deze vluchten vond ik de maaltijd echt vies, op de terugweg zelfs laten staan. Ontbijtje was dan weer wel superlekker!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

kalaman schreef: Conclusie : nooit meer US Airways zolang hun vliegtuigen én personeel geen grondige facelift gekregen hebben...
Harry (en de rest van het topic) gingen over United Airlines (en Lufthansa), niet US Airways; dat is inderdaad wel een groot verschil :mrgreen: ! Overigens, ik ben nu paar keer via Houston gevlogen, en dat waren splinternieuwe toestellen ... Ik heb met opzet naar Denver eind februari ook met United via Houston geboekt, ging er eigenlijk vanuit dat ik die toestellen zou krijgen (met wel Economy Plus ....) :blink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

afgelopen meivakantie hebben wij voor het eerst gevlogen met Lufthansa (vanaf Frankfurt) en twee zaken vielen mij op: de temperatuur was enorm hoog, terwijl ik bij am. mij. Het altijd lekker koud heb, zodat ik onder een dekentje lig. En de alcohol was gratis, maar ze kwamen heel weinig langs met drinken en het duurde enorm lang voordat ze de maaltijden gingen serveren. Vooral op de terugvlucht was dat vervelend, want daardoor duurde het ook lang voordat je kon gaan slapen. Qua vliegen en alles er omheen, heb ik geen voorkeur voor Lufthansa tov United.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties