Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis erikh: Noordwesten: medio juni te doen?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Noordwesten: medio juni te doen?

Bericht door erikh »

Martin & Marianne schreef:Ik zou als ik jou was eerst eens bekijken wat je wilt bekijken onderweg. Welke parken wil je wel en niet bezoeken? Ik neem aan dat je naar Olympic NP wilt, maar dan is de dag van Port Angeles naar Vancouver (waarom geen Portland hier?) veel te lang.
Uit het kaartje maak ik op dat je naar Mt Rainier en Mt st Helens wilt maar dat zie ik niet in de route terug komen. Wij bezochten die parken vanuit Packwood en Castle Rock.

- er is al weer veel gepost terwijl ik aan het typen was zie ik - :wink:

Marianne
Mt Rainier en Mt St Helens zijn wel must-sees naar mijn idee, maar ik had inderdaad geen idee welke locaties daarbij in de buurt liggen. Gezien de tijd van het jaar zal er weinig mogelijkheid tot uitgebreid wandelen zijn in deze gebieden vandaar dat ik er nu niet al te veel tijd voor in plan. Meer dus van afstand bewonderen.

Portland en Vancouver had ik beide opgenomen omdat dat het punt is waar de route twee keer langskomt, maar ik zou bijvoorbeeld een nacht Portland kunnen verruilen voor Castle Rock.

Packwood is ook een goede tip, probleem was dat Google Maps de route vanuit het oosten naar Mt Rainier niet pakte, waarschijnlijk omdat die weg niet altijd open is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij kopen altijd een Hallwag-kaart als we een route voorbereiden. Je ziet dan toch weer andere dingen dan op googlempas, en bovendien is aangegegven welke wegen scenic zijn.
Voro het noordwesten heb je nr 1 nodig.

Marianne
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik heb wel nog twee andere atlassen liggen, ga daar ook eensop kijken. Zaak is nu verlof te regelen, nog een hopen dat de prijzen zo blijven en dan de tickets als eerste boeken.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

In Packwood kan ik de Mountain View Lodge aanbevelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Zo ik blijf mijn schema updaten, heb nu een dag geschrapt in Portland en die toegevoegd in Bend, omdat van daaruit John Day en Crater Lake op redelijke afstand liggen, plus we dan extra tijd hebben voor de McKinley pass

dag 1 amsterdam - seattle
dag 2 seattle
dag 3 seattle
dag 4 seattle - port angeles
dag 5 port angeles - vancouver
dag 6 vancouver - the dalles ??
dag 7 the dalles ?? bend
dag 8 bend
dag 9 bend - la pine
dag 10 la pine - crescent city ??
dag 11 crescent city ??
dag 12 crescent city?? - florence ??
dag 13 florence?? - portland
dag 14 portland
dag 15 portland - packwood
dag 16 packwood - seattle
dag 17 seattle - amsterdam

Google maps link: http://goo.gl/maps/YXcmp

Old Faithful schreef:In Packwood kan ik de Mountain View Lodge aanbevelen.
Thanks, bookmarked.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

John Day Fossil Beds N.M. bestaat uit drie redelijk ver uit elkaar gelegen units. Ik vind de Painted Hills met name mooi later op de dag, als het licht minder fel is. Wij reden van The Dalles via de Clarno Unit naar The Oregon Hotel in Mitchell. Na het boeken van een kamer, hebben wij daar nog even op de gezellige veranda gezeten, en zijn tegen de avond naar de Painted Hills Unit gereden. De volgende dag zijn we via de Sheep Rock Unit naar Bend gereden.
Wij waren er in september, de dagen waren toen al behoorlijk kort.
Groet,

Old Faithful
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

EN toen wilde ik de vlucht boeken maar was deze opeens 1200 euro ipv 600 p.p. :(
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is wel een fors verschil. Voor dezelfde vlucht? Ik weet niet of het echt uitmaakt, maar cookies verwijderen wordt wel eens aangeraden. Kijk ook eens in het vervoerforum voor tips. Er lopen allerlei aanbiedingen overal.

Marianne
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ja exact dezelfde vlucht, en het is niet zo dat er eerst iets bij stond in de zin van "nog x plaatsen beschikbaar". Ik ga het topic eens opzoeken.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Op welke sites kijk je dan? Want ik zie toch echt wel goedkopere tickets dan de prijzen die jij noemt? Zoek je misschien alleen op rechtstreekse vluchten?

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Nee het is allemaal met minimaal 1X overstappen. Zoek viatix.nl, skyscanner, de maatschappijen zelf etc.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

op cheaptickets zie ik prijzen rond de 650 (voor juni en als je zelfs iets later gaat nog lager)
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Nici schreef:op cheaptickets zie ik prijzen rond de 650 (voor juni en als je zelfs iets later gaat nog lager)
EEhm ok, zal ik eens kijken dan...
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Nou ik kan het niet vinden hoor, en zeker niet later dan juni... Ach ja, even afwachten wat de KLM wereldweken gaan doen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie ook hele redelijke prijzen (wel wat lange vluchttijden zo hier en daar):
Bijlagen
tickets Seattle.JPG
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Nou de tickets zijn geboekt, vanaf Antwerpen met de trein naar Schiphol en dan van daaruit rechtstreeks naar Seattle. Kosten 650 euro p.p.
Voor ons is Antwerpen een stuk dichterbij en dan pakken we daar altijd een overnachting van tevoren zodat we 's ochtends relaxed de trein in kunnen stappen. Ideaal wat mij betreft, al vaker gedaan.
lelici
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelici »

Aangezien wij dit jaar(hele maand september) ook die richting uitgaan heb ik dit topic met belangstelling gelezen.
Ik zit ook nog in de beginfase van mijn planning, en ben dus nog bezig met het vergaren van zoveel mogelijk info. Dan komt het moeilijkste gedeelte; het filteren.
Het moeilijkste van een dergelijke planning, en dat lijkt me bij jou ook het geval, is doorhakken van knopen, en je realiseren dat je niet alles in 1 reis kunt en mag proppen. Daartegenover staat natuurlijk weer dat je op een dergelijk dure reis, je mogelijkheden ten volle wilt benutten. Keuzes maken dus, maar je moet vooral realistisch en consequent zijn!

Wat ik overigens nog niet in dit topic ben tegen gekomen is de mogelijk om te Pricelinen http://www.priceline.com/.
Wij doen dit nu al een jaar of wat, en dat kan behoorlijk in de beurs schelen.
Bijv: vorig jaar hadden we regelmatig tophotels die normaal 150-200$ p/n kosten voor 50$.
Afbeelding
Dat waren dan wel vaak 3-3,5 ster hotels, maar er zijn ook vaak goede 2-2,5 ster hotels te boeken voor een fractie van de reguliere prijs.
Ik dien er wel bij te zeggen dat we vorig jaar ook in september zijn geweest(naseizoen), maar ook in juni zul je goede deals kunnen maken.
Je kunt ook wel eens een keer pech hebben en een wat minder hotel krijgen, maar die ervaring hebben wij pas 1 maal gehad. Wij gaan dan wel voor minimaal 3 sterren hotels.
Probeer het gewoon eens. Ze hebben op die site nu ook Express deals staan, die je gewoon voor een vast bedrag kunt boeken. Kijk hier ook weer ff op de site van het hotel wat de gangbare prijzen zijn, want deze deals blijken soms niet goedkoper dan de normale prijzen, of het betreffende hotel blijkt een of andere special te hebben .
Kortom, met wat researchwerk (vooraf), kun je met Priceline toch vaak heel wat besparen op de hotelkosten.

Aangezien je al vaker in de USA bent geweest zal ik wel een open deur intrappen, maar zwaai ook regelmatig met je ANWB-pasje. Bij hotels, parken en attracties levert dit ook vaak een korting op.

* Ken je ook de site Hotelcoupons? http://www.hotelcoupons.com/
* Gratis eten op je verjaardag? http://www.frugalliving.tv/free-stuff/b ... ebies.html
* Printable Coupons? http://printable-coupons.blogspot.nl/20 ... upons.html
* Bij vrijwel elke supermarkt kun je een Customer Card aanvragen die ook vaak leuke kortingen bied.
* Free roadtrip Maps: http://www.milebymile.com/united-states.php
* Het goedkoopste tanken? http://gasbuddy.com/

Wij beginnen in San Fran, en rijden dan via CA-1 N langs de kust(af en toe eens landinwaarts) naar Seatle, en keren daar weer om om via de oostkant van de Cascades weer terug te rijden; zoals gezegd, ik sta nog aan het begin van mijn planning, dus alle suggesties zijn ook hier erg welkom.

Ik heb overigens bij Vliegtickets.nl 2 retourtickets Brussel-San Fran met overstap in Heathrow geboekt voor 700€ geboekt. Ook voor ons is Brussel korterbij dan Schiphol, maar de belangrijkste reden vond ik, dat ik bij het overstappen in Europa, we de koffers pas weerzien in San Fran. Overstappen binnen de USA en weer opnieuw met die koffers zeulen is niet iets waar ik op zit te wachten.
Je betaald dan wel iets meer, want er waren ook vluchten met bijv. United Airlines met overstap in Atlanta voor 645€, maar die 55€ vond ik dat wel waard.

Asl je terug bent van vakantie maak ik trouwens graag gebruik van je ervaringen!!

Veel plezier en goed weer op jullie reis!! :thumbup:
Laatst gewijzigd door lelici op 09 jan 2013, 15:14, 3 keer totaal gewijzigd.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik ga dat Priceline zeker eens checken, heb er eerlijk gezegd nog nooit gebruik van gemaakt, maar zeker de moeite waard om me eens in te verdiepen.

De grote lijnen staan nu wel vast voor mij, maar de details zijn net zo belangrijk, maar daar kan ik de komende maand in de avonduurtjes wel mee vooruit. Heb een Hallwag kaart gekocht en een boek over de regio om nog meer informatie binnen te krijgen.

Jullie ook alvast veel plezier met plannen en goed weer gewenst, maar dat zal in september wel goedkomen. Zodra ik weer meer info heb of aanpassingen aan onze route zal ik ze zeker hier plaatsen.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ik snap dat Priceline nog niet helemaal eigenlijk, je kiest een gebied, geeft een bedrag op en dan is het maar afwachten welk hotel je boekt? En als je dat dan doet zit je er aan vast en kun je niet annuleren?
lelici
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelici »

Yep, daar komt het in grote lijnen op neer.
Je kiest de Hotel-Area, en star rating, en klikt op de knop Update(vergeet dat niet na elke verandering te doen!)
Voorbeeld: ik vul in het hoofdscherm Seattle, WA, USA in. Dan de check in(10 juni) en out data(13 juni) invullen. Klik op SEARCH NOW. Pop up wegklikken, en de Nagotiator gaat zoeken, en laat de results op de volgende page zien.
Op deze page kies je links de hotelarea (seattle downtown), en rechts de Star Ratings(3 sterren)
Klik dan UPDATE HOTELLIST, en je ziet dat er 18 drie sterren hotels in downtown beschikbaar zijn.
Niet teveel waarde aan deze page hechten!!
Allen krijgen goede cijfers (alles boven de 7-8 is prima, onder de 7 kan iets minder zijn, maar bij alle hotels zijn ook de reviews te lezen; ik gebruik daar ook Tripadvisor voor).
Je ziet helemaal beneden het Panama Hotel staan dat een zeer slechte review krijgt. Bij het checken op Tripadvisor blijkt dit hotel ook mixed reviews te krijgen. Door deze reviews te lezen kun je jezelf al een aardig beeld vormen, of dit hotel je acceptabel lijkt.
Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat Priceline aangeeft niet alle hotels weer te geven op hun site, maw. je kunt dus ook een hotel krijgen dat niet op die lijst van 18 staat, maar wij hebben dat nog nooit meegemaakt.

Klik nu op de knop BEST DEAL NAME YOUR OWN PRICE, en je krijgt een nieuwe page incl landkaart te zien.
Dit is eigenlijk de page waar het om draait!!

Zet nu eens een vinkje bij diverse mogelijkheden, en je zult beneden de ratings van de hotels zien; bijv. bij 13 Space Needle area zie
je dat de 4 en 3,5 sterren hotels een 9 krijgen; TOP!!! De 3 en 2,5 ster krijgen echter slechts een 7. REDELIJK. (Trukje: ook kun je op de kaart rechts inzoomen om de area te bekijken; dit kun je weer checken door in google maps hotels in te typen in dit gebied. Dan kun zien of er soms "verborgen" hotels in de area zijn))
Aangenomen dat je voor de 4 en 3,5 ster hotels wilt gaan, moet je weer ff terug gaan naar de vorige page om te kijken wat deze gemiddeld kosten. Ik zie dat het goedkoopste 4 sterren hotel 205$ kost. Daar zul je dus vermoedelijk nog minstens 100$ of meer voor kwijt zijn, maar dan heb je ook wel wat!
Breng hier gewoon eens een bod uit van 85$, en kijk eens wat er gebeurd. Als je bod wordt afgewezen, mag je niet opnieuw binnen 24 uur een nieuw bod uitbrengen met dezelfde criteria, dwz, je moet er dan bijv. 90$ van maken, EN je moet er nog een andere area bij kiezen.
Klik ik nu links op HOTEL AREA, dan zie ik dat in de area's SEA-TAC Airport en Lake Union geen 4-sterren hotels zijn. PRACHTIG!! Want dit zijn 2 free rebids. Je kunt dus een van deze regio's toevoegen door er samen met SEA-TAC area een vinkje voor te zetten, en op dezelfde dag opnieuw een (hoger) bod van zoals gezegd bijv 90$ te bieden. Weer afgewezen? Dan kun je ook nog een derde bod uitbrengen als je de Lake Union area erbij aanvinkt, want hier waren per slot van rekening geen 4 sterren hotels, weet je nog.
Wordt dat bod weer afgewezen dan zul je 24 uur moeten wachtens alvorens weer hetzelfde te doen( je kunt dan overigens weer met 85$ beginnen, wat een dag later misschien wel geaccepteerd wordt)

Asl je bod geaccepteerd wordt, krijg jet scherm YOUR DEAL IS IN THE BAG te zien, en welk hotel je krijgt toegewezen. NON REFUNDABLE, dus hier moet je het mee doen!
Denk er ook aan dat downtown hotels vaak absurd hoge parkingfees tellen. In Chicago waren er hotels die 30$ vroegen om de auto te parkeren, maar dit alles kun je met wat zoekwerk op diverse forums checken.

Ik weet, het is heel wat werk, maar ik kan beamen dat het zich wel degelijk loont!! Wij hebben al in Hiltons of Hyatt Hotels gelegen die normaal 200+$ kosten voor een dollar of 70.
Ook lijkt het vrij ingewikkeld, maar je moet er even voor gaan zitten, dan valt het alleszins mee. Wij zouden niet meer anders willen; het is ook een beetje de kick van het gokken dat een rol speelt.

Ik doe het dan ook meestal pas een paar dagen van te voren, als ik er zeker van ben dat ik er ook daadwerkelijk heen wil.
Ik hou altijd zo'n 40-50% van de prijs aan die aangegeven staat. Staat er bijv dat een hotel 100$ kost dan begin met 40$, en ga zo langzaam met 3-5$ omhoog.

Videoinstructies:
http://www.youtube.com/watch?v=7vWNr4FZcPU
http://www.youtube.com/watch?v=ZMqgnwAQ3dA

Veel succes gewenst, en mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel!
Laatst gewijzigd door lelici op 09 jan 2013, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer