Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Customs Declaration Form

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hockey
Amerika-expert

Re: Customs Declaration Form

Bericht door Hockey »

Zie ook deze link naar de site van de ambassade. Géén producten met vlees erin, dat is niet toegestaan. Stroopwafels e.d. mag, ik geef het altijd wel aan. Anderen doen dat niet, en beiden komen door de douane. Mijn advies zou zijn de veilige weg te bewandelen.

Ik neem altijd cadeaus mee en vul deze daar in. Daar zit ook de kaas en stroopwafels bij die ik meeneem. Je zou eventueel hetgeen je consumeert (stroopwafels e.d.) er kunnen invullen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

FrenkyBoy schreef: Ik wil ook noodles meenemen, hier zit niets van vlees in. Kan ik dit meenemen??
Zonder problemen
FrenkyBoy schreef: Mijn laatste vraag gaat over dit stukje;
If you are a visitor (non-U.S. Resident), print the total value of all goods (including commercial merchandise) you or any family members traveling with you are bringing into the United States and will remain in the United States
Ik snap dit stukje eigenlijk niet? Misschien omdat ik me er te druk over maak, ik ben van plan om helemaal niks in the United States achter te laten. Hoef ik hier dus niets in te vullen?
Als je 0 invult zal dat ook geen problemen opleveren.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

FrenkyBoy schreef:
Ik wil ook noodles meenemen

waarom zou je noodles meenemen ?......je kunt hier zoveel soorten noodles krijgen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je kunt de noodles gewoon meenemen.
Bij vlees dat niet mee mag moet je denken aan niet-gedroogde vleeswaren en vlees zoals je dat bij de slager haalt (gehakt, karbonades, kipfilet etc.)

Je maakt je denk ik veel te druk.
Je gaat naar Amerika, dat is een normaal land met normale mensen met normale regels.

:)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Je moet die food labels ook niet allemaal zo goed bestuderen!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

US-fanboy schreef:Je kunt de noodles gewoon meenemen.
Bij vlees dat niet mee mag moet je denken aan niet-gedroogde vleeswaren en vlees zoals je dat bij de slager haalt (gehakt, karbonades, kipfilet etc.)
Daar ben ik het toch niet mee eens. De site van de ambassade zegt heel duidelijk:
Food Products which cannot be taken into the U.S.:

- Meat and meat products (also products containing meat, such as soups)
Nogmaals, de link naar die regels vind je [img=http://thehague.usembassy.gov/faqs/u.s.-customs#food]hier[/img].

US-fanboy schreef:Je gaat naar Amerika, dat is een normaal land met normale mensen met normale regels.
Dat zijn Australië en Nieuw Zeeland ook. En deze regels zijn ook normaal. Maar ik heb zo'n vermoeden dat er best weleens een customs officer tussen kan staan die de noodles zal weigeren.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Daar ben ik het toch niet mee eens. De site van de ambassade zegt heel duidelijk:
Food Products which cannot be taken into the U.S.:

- Meat and meat products (also products containing meat, such as soups)
Het gaat om een smaakversterker waar mogelijk vlees in zit verwerkt, niet om soep met balletjes. Beetje een vergelijkbaar verhaal als E120, de rode kleurstof die wordt gemaakt van schildluis. Ook maar geen M&M's meer meenemen dus.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik had niet verder gelezen dan "er zit vlees in". Dat het een smaakversterker betrof was me dus ontschoten. Het mag dus wel.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

In principe is er geen beperking in de spullen die je in de VS koopt en mee terug neemt.
Uitgezonderd uiteraard de gebruikelijke beperkingen in hoeveelheden drank, sigaretten en verboden goederen (drugs, wapens, beschermde dier- en plantensoorten).
Dus je gekochte schoenen en kleding kan je gewoon meenemen.
Omdat ik ruim over de €430 ga :D, haal ik er wel alle bonnetjes, kaartjes en verpakking af om het minder als nieuw-gekocht te laten lijken. De kassabonnen en CC-slips gaan met de post.
En dan met twee grote tassen en een stalen gezicht door de groene uitgang. (als ik gecontroleerd zou worden ben ik uiteraard flink de klos).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat ze feitelijk willen is dat jij niet met zodanig veel spullen binnenkomt in Europa dat het handelswaar wordt, en je dus niet je status als toerist misbruikt.
wwwer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door wwwer »

Als je aangeeft dat je etenswaar bij je hebt wordt je dan altijd gecontroleerd? Ik wil eigenlijk een rookworst meenemen (als cadeautje). Vacuum verpakt natuurlijk geen verse.
Wat is het risico als ze je koffer openmaken en de rookworst zit er in? Zeggen ze dan foei, niet meer doen en wordt hij gewoon vernietigd? of??
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ga er maar vanuit dat je op zekers gecontroleerd wordt zodra je aangeeft etenswaren te hebben. Controleer dus goed wat je mag meenemen de VS in.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

wwwer schreef:Als je aangeeft dat je etenswaar bij je hebt wordt je dan altijd gecontroleerd? Ik wil eigenlijk een rookworst meenemen (als cadeautje). Vacuum verpakt natuurlijk geen verse.
Wat is het risico als ze je koffer openmaken en de rookworst zit er in? Zeggen ze dan foei, niet meer doen en wordt hij gewoon vernietigd? of??

Die rookworst mag dus inderdaad niet mee, dat mocht 28 jaar geleden al niet. Mijn vader (heeft 10 jaar in de VS gewoond) bestelde toen der tijd wel eens een paar rookworsten in Michigan daar was toen een winkel voor nederlandse producten. Tegenwoordig met het internet zal dat wel anders gaan :roll:
De kans op een boete zou ik niet nemen :wink: van dat geld kun je ook andere leuke dingen doen.

bye bye Karin
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ik neem altijd thee en ontbijtkoek mee en vul altijd in dat ik "food " bij me heb. De ene keer wordt je naar een aparte rij gestuurd en moet je je koffer open maken en andere keren kun je zo doorlopen. Ik heb het idee dat het echt willekeur is van degene aan de balie of hij je doorstuurt of niet.

En bij die vraag wat je achterlaat in de US, vul ik altijd 0 in.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

wwwer schreef:Als je aangeeft dat je etenswaar bij je hebt wordt je dan altijd gecontroleerd?
Nee, dat verschilt per keer. Ik vul altijd food in en de immigrations man tekent altijd op mijn formulier dat ik moet worden gecontroleerd. Bij de douane wordt vervolgens de ene keer wel verlangd dat mijn koffer gecontroleerd wordt en de andere keer niet. Doch het voedsel wat ik meeneem voldoet altijd aan de regelgeving aangaande wat ik mee mag nemen.
wwwer schreef:Ik wil eigenlijk een rookworst meenemen (als cadeautje). Vacuum verpakt natuurlijk geen verse.
Niet doen. Geen vlees meenemen. Dit staat zelfs duidelijk op de site van de ambassade. Je zal minimaal een boete krijgen. In het ergste geval zouden ze je zelfs kunnen weigeren. Dat is het ergste geval, maar ja, laat jij net die ene persoon die dit overkomt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer