Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het grote dirt road topic

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Het grote dirt road topic

Bericht door Stan.Gobien »

Ik herinner me nog de Upper Muley Twist Canyon zoals ook te zien op de video, wij reden hem met een Jeep Patriot 4x4 in Juli 2010. Van ons wat het al in de late middag en er was eigenlijk niemand op de gehele weg en parking bij trailhead buiten 2 personen die te voet terugkeerden.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Zijn er mensen die ervaring hebben met dirt roads in Canada? (British Columbia/Alberta)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Zijn er mensen die ervaring hebben met dirt roads in Canada? (British Columbia/Alberta)
- Als je van Whistler noord wil kun je de 99 oost volgen tot op de 97 en daar noord gaan richting Clinton (en verder bvb 100 Mile house of Clearwater).
Je kan echter ook voorbij Lillooet, aan het gehucht Pavilion, linksaf en dan via een goed berijdbare dirtroad (SUV niet noodzakelijk) en Kelly Lake Rd naar Clinton.
Sneller is het niet maar het is een mooie binnendoor.

- Als je van 70 Mile house naar Clearwater wil kun je de 97 noord volgen en verderop rechts de 24 nemen.
Je kan echter ook in 70 Mile house rechtsaf, de N Bonaparte Rd nemen, eerst verhard maar na een tijdje een lange maar goed berijdbare dirtroad (SUV niet noodzakelijk). Zo kom je ook op de 24 uit. Is wel trager maar je komt langs vele meertjes.

- De Cavell Rd in de buurt van JAsper, een uitdaging. Wegens een grote overstroming in het voorjaar is deze weg (tijdelijk?) afgesloten.

- De Spray Trail / Smith Dorrien Trail die van Canmore zuid gaat, een brede onverharde weg, SUV niet noodzakelijk.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

kan de Mod deze link " onclick="window.open(this.href);return false; bij onze eerdere bijdrage over Cathedral Valley Road plaatsen?
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Done, en samengevoegd met een andere report van dezelfde route.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb niet alle pagina's teruggelezen, maar op de volgende site staan veel routes uitgeschreven voor oa google earth, dat je van te voren al het een en ander kunt bekijken.

http://www.myxj.net/blog/utah-gps-tracks/
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Op nederland 3: Dangerous Roads :shock: Niet specifiek over Amerika, maar toch interessant.
Very scary. Hoelijk ga ik er niet over dromen vannacht...
Sabrina
Q-BiC
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Is inderdaad een zeer interessant programma :)
Van de BBC: http://www.bbc.co.uk/programmes/b01kwgsp/episodes/guide
Blog // Photo Album
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Recente ervaringen met Blue Canyon route?

Bericht door Pascal De Wilde »

Hoi,

is er recentelijk nog iemand in Blue Canyon geweest? De laatste ervaringen die ik kan vinden dateren nl. van vorig jaar, ik ga er binnen een goeie twee weken naartoe, en van de dirtroads die er op m'n planning staan is dat eigenlijk de enige waar ik me een beetje zorgen over maak...
Als het mogelijk is, denk ik er via het zuiden naartoe te rijden, en via het noorden weer weg. Maar blijkbaar is de noordelijke route veel zwaarder dan de zuidelijke, dus wordt het waarschijnlijk tweemaal de zuidelijke?

And by the way : iemand recente info over de noodzaak van permits voor Blue Canyon, Coal Mine Canyon en Balanced Rock?

Thanks,
Pascal
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Recente ervaringen met Blue Canyon route?

Bericht door kalaman »

Pascal De Wilde schreef:iemand recente info over de noodzaak van permits voor Blue Canyon, Coal Mine Canyon en Balanced Rock?
Maak je hierover zeker geen zorgen, Pascal. Alles wat je daar over leest zijn pure verzinsels..."indianen"-verhalen dus :wink:
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

We zin een paar dagen geleden naar Coalmine Canyon geweest. Idd niets aan de hand, behalve dat het echt prachtig was! Ook daar werden we compleet gezandstraald!
Denver
Amerika-ontdekker

Bericht door Denver »

Een paar jaar geleden the white rim trail gedaan in Canyonlands en Elephant Hill Utah

Verder ook een aantal keer naar Toroweap gereden aan de North Rim Grand Canyon....een van de mooiste plekken op aarde. Wel twee keer een ripped tire gehad, maar met een beetje handigheid en de juiste equipment, kom je een heel eind.

Bij de north rim heb je meer prachtige boswegen die naar hele speciale uitzichten leiden. Wel high clearance aanbevolen over het algemeen en altijd het weerbericht in de gaten houden!
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Denver, kan je enig vergelijkingsmateriaal geven wat betreft de moeilijkheidsgraad van de weg?
Uiteraard is de toestand heel erg afhankelijk van weer/onderhoud ed. Maar een apache trail zal vermoedelijk nooit een weggespoelde cottonwood road worden.
Gezien de flat tires kan ik er van uitgaan dat er veel scherpe stenen liggen?
Nog info?

Misschien weet je ook iets over Kelly point?
Groetjes,
Carine
Denver
Amerika-ontdekker

Bericht door Denver »

Sachasenne
De Apache trail kun je niet goed met Elephant Hill of white rim trail vergelijken nee. De Apache trail is vrij toeristisch en wordt zelfs regelmatig onderrhouden. Het is een ietwat ruwe zand/gravel weg. De ergste potholes worden bij tijd en wijlen netjes opgevuld.

Als je de weg naat Toroweap bedoeld, dat is aanvankelijk een 'geribbelde' zandweg, vrij goed begaanbaar, maar als je de splitsing (volgens mij naar mount Trumbull) gepasseerd bent wordt het een ander verhaal. Een beetje clearance heb je wel nodig want de kuilen kunnen erg diep zijn en de hele breedte van de weg beslaan. Als het geregent heeft kun je er onmogelijk rijden. Altijd een krik mee en zeker éen spare tire. Je komt, vlak bij de rim, wel langs een Ranger Station. Erg klein en nooit bemand.

De rest van de wegen waar ik het over heb lopen vanaf de 89 (als ik me niet vergis) de 'officiele' weg naar de Noord Rim. Ze gaan door de bossen en volgen hoofdzakelijk de brandwegen om af te slaan in zanderige bospaden met veelal een vrij hoge middenberm. Ook niet echt lekker in de regen, maar dan heb je nog enige grip van de beplanting. Ik ben op een aantal punten geweest (ook vlak aan de rim overnacht) waaronder Parasiwampits point ( maar dat is al zo lang geleden, dat ik me de naam niet meer zeer goed herinner) Erg mooi!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Recente ervaringen met Blue Canyon route?

Bericht door Tipsy_1 »

Pascal De Wilde schreef:Hoi,

is er recentelijk nog iemand in Blue Canyon geweest? De laatste ervaringen die ik kan vinden dateren nl. van vorig jaar, ik ga er binnen een goeie twee weken naartoe, en van de dirtroads die er op m'n planning staan is dat eigenlijk de enige waar ik me een beetje zorgen over maak... And by the way : iemand recente info over de noodzaak van permits voor Blue Canyon, Coal Mine Canyon en Balanced Rock?
wij waren er in april, reisverslag is in de maak maar je kan er al over lezen + mijn foto's in het topic
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=200
Ik vond Blue Canyon absoluut het aller aller mooiste van de hele reis, en de route lag goed (de laatste "afzonk" is wel een beetje eng om te rijden met los zand maar eventueel kan je die ook te voet doen.
Niks van permits gemerkt hoor, haha, we hebben hier ook helemaal niemand gezien.
Wij sliepen trouwens heel dichtbij in het hotel van Hopi Cultural Center, dat was heel makkelijk en prima in orde.
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Thanks a lot, Tipsy! :thumbup:

Ik zie het voorlopig als het hoogtepunt van m'n reis... ben er al helemaal zenuwachtig van! Tien dagen nog... spannend! :D

Die "laatste afzonk", dat is dus op de zuidelijke toegangsroute? Die steile helling waar Kalaman het over heeft?

Groeten, Pascal
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Pascal De Wilde schreef:Die "laatste afzonk", dat is dus op de zuidelijke toegangsroute? Die steile helling waar Kalaman het over heeft?l
klopt, Pascal, maar je moet je daar echt niet te veel zorgen over te maken hoor. Dat is gewoon een steile zanderige helling(ske) van een 20-tal meter.
Ik begrijp echter niet goed wat Tipsy bedoelt met "je kan die eventueel te voet doen" :? , want van daar is het toch nog wel een héél eind stappen naar BC.
En wat dan met de auto?
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

OK, sounds like peanuts now! :D
Het klonk heel wat erger in je verslag.

Als ik wist dat ik ginder een Lada Niva kon krijgen, had ik de vraag niet eens gesteld :D Ben echt wel benieuwd wat voor kar ze me daar gaan meegeven...

Groeten, P
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Pascal De Wilde schreef:Het klonk heel wat erger in je verslag.
:? dat staat toch enkel maar te lezen in ons verslag :
Enkel helemaal op het einde zit er een heel steile afdaling met nogal wat los zand en keien, maar onze Nissan deed het prima. Mocht dit stuk er niet inzitten dan zou de route zelfs perfect met een gewone auto te rijden zijn.
Zo "erg" is dat toch niet? Maar ondertussen hebben we ook al heel wat meer "échte" dirt roads gereden :wink: .
Ik moet er ook hier echter weer aan toevoegen dat alle ervaringen op dirt roads "moment-opnames" zijn die van het ene moment op het andere kunnen veranderen. Zie maar onze belevenissen op weg naar de KOW :o . Enkele dagen later reden Tipsy en SonjaV over dezelfde "weg" alsof het niets was en waar enkel nog de sporen zichtbaar waren van onze bijna-nachtmerrie...
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Wel ja, "heel steil met nogal wat los zand en keien", staat daar... dan gaat m'n verbeelding de rollercoaster-toer op... That's it.
Klinkt heel anders dan "een steil zanderig hellingske van een 20-tal meter". Dat lijkt me gewoon "efkes wat stoffig bergaf". :wink:

Is die helling trouwens makkelijk weer op te rijden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer