Helaas, wel iets mis mee. Die optie was er niet. Ik moest voor twee dingen tegelijk tekenen, zowel de eerste tank brandstof als voor roadside assistance. Omdat fuel verplicht is zullen veel mensen denken dat de roadside assistance ook verplicht is. Ik ben erop bedacht vanwege het forum, maar velen zullen het gewoon tekenen en achteraf pas de kosten zien.Ruud2004 schreef:Klopt, op de display moet je aangeven dat "je er van afziet" (Decline). Niks mis mee, alleen even goed lezen.Hockey schreef: Klacht over Dollar, de Roadside Assistance werd vantevoren al ingevuld in hun systeem en ik moest dit weigeren om ervan af te komen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)
Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf
Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: USA Reisen.de
Opgehaald in: Houston IAH
Afgeleverd in: Houston IAH
Meegekregen: Chevrolet Captiva
Wanneer: 20-12-2012 t/m 03-01-2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 8 voor de auto. Eerste keer National voor ons, maar geen klachten. Snel geholpen (wij waren de enigen op dat moment), auto zelf mogen uitzoeken. Op dag van vertrek, 03-01, hadden we bij het hotel een lekke band. National gebeld, die stuurde een monteur om het "thuiskomertje" er op te leggen. Hij zei dat we niet van Austin naar Houston konden rijden met die band, we moesten langs Discount Tire, daar zou de originele band voor ons gerepareerd worden (er zat een schroef in de band) en weer op de auto worden geplaatst. Dat hebben we gedaan, de reparatie bij Discount Tire was gratis. We hadden geen roadside assistance, dit lekke band verhaal heeft ons in totaal 49 dollar en 2½ uur tijd gekost.
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: USA Reisen.de
Opgehaald in: Houston IAH
Afgeleverd in: Houston IAH
Meegekregen: Chevrolet Captiva
Wanneer: 20-12-2012 t/m 03-01-2013
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 8 voor de auto. Eerste keer National voor ons, maar geen klachten. Snel geholpen (wij waren de enigen op dat moment), auto zelf mogen uitzoeken. Op dag van vertrek, 03-01, hadden we bij het hotel een lekke band. National gebeld, die stuurde een monteur om het "thuiskomertje" er op te leggen. Hij zei dat we niet van Austin naar Houston konden rijden met die band, we moesten langs Discount Tire, daar zou de originele band voor ons gerepareerd worden (er zat een schroef in de band) en weer op de auto worden geplaatst. Dat hebben we gedaan, de reparatie bij Discount Tire was gratis. We hadden geen roadside assistance, dit lekke band verhaal heeft ons in totaal 49 dollar en 2½ uur tijd gekost.
Laatst gewijzigd door Liz op 06 jan 2013, 15:20, 2 keer totaal gewijzigd.
16x USA / 30 staten
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
We gaan een beetjeHockey schreef:
Helaas, wel iets mis mee. Die optie was er niet. Ik moest voor twee dingen tegelijk tekenen, zowel de eerste tank brandstof als voor roadside assistance. Omdat fuel verplicht is zullen veel mensen denken dat de roadside assistance ook verplicht is. Ik ben erop bedacht vanwege het forum, maar velen zullen het gewoon tekenen en achteraf pas de kosten zien.

Afgelopen zomer twee keer een auto opgehaald bij Dolla-LAX. Op elke balie zit een display waar je een aantal voorwaarden (prepaid fuel, traffic-violations en California-notice financial responsibility LDW) uit het contract moet accepteren. Ook komt de Road assistance langs en daar staat ineens "DECLINE" ipv "YES". Dat je dus afziet van deze optioneel aangeboden verzekering. Dat is dus even een "opletmomentje". Aan het eind wordt er een lange dunn bon uitgedraaid en hoef je maar één keer te ondertekenen. Op die bon staat dus ook wat je moet betalen. In ons geval een Apconrecfee (6.11 USD) en State Tax (7.10 USD) en dus die volle tank benzine. (afhankelijk van je pakket)
Moeilijker kan ik het niet maken. Twee keer prima geholpen daar, zonder gezeur over upgrades en/of verzekeringen. Auto's huren in de VS is leuk, maar onder druk van het provisiesysteem op het personeel daar altijd opletten geblazen !
APCONRECFEE:
Usually means Airport Concession Recovery Fee - this is the fee or surcharge you have to pay to the car rental company when you rent a car at their airport location. Car rental companies usually pay fees or taxes to the Airport authority, that they can operate their car rental business at the airport premises. These fees are quite high - the airports have very nice revenue from these payments and they can invest them into the airport infrastructure.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Type gehuurd: Economy | E4 4 Door
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: http://www.drive-usa.de/rental-cars/
Opgehaald in: Orlando
Afgeleverd in: Orlando
Meegekregen: Ford Focus
Wanneer: 16-12-2012 - 30-12-2012
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze uit een ganse reeks (Economy & Compact), de Ford reed net binnen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: auto: een dikke 10
(zou er voor tekenen om met deze auto elke route te rijden, ruim, rijdt goed, lederen interieur, zit comfortabel, zuinig in verbruik...) Alamo: top
Foto's:
Gereserveerd bij: http://www.drive-usa.de/rental-cars/
Opgehaald in: Orlando
Afgeleverd in: Orlando
Meegekregen: Ford Focus
Wanneer: 16-12-2012 - 30-12-2012
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze uit een ganse reeks (Economy & Compact), de Ford reed net binnen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: auto: een dikke 10

(zou er voor tekenen om met deze auto elke route te rijden, ruim, rijdt goed, lederen interieur, zit comfortabel, zuinig in verbruik...) Alamo: top
Foto's:
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Sorry, maar je begrijpt me verkeerd. Er was geen moment waarin de road assistance apart werd vermeld. In een en hetzelfde scherm stond "fuel" EN "road side assistance", met "decline" en "accept". Doordat beiden tegelijk in een en hetzelfde scherm stonden trappen veel mensen erin, want de benzine is niet optioneel. Ik was erop bedacht dat ik het in een apart scherm zou zien, niet dat ze beiden zouden laten zien in 1 scherm. Herrie getrapt en road side assistance weg laten halen, en toen enkel getekend voor de benzine.Ruud2004 schreef:Afgelopen zomer twee keer een auto opgehaald bij Dolla-LAX. Op elke balie zit een display waar je een aantal voorwaarden (prepaid fuel, traffic-violations en California-notice financial responsibility LDW) uit het contract moet accepteren. Ook komt de Road assistance langs en daar staat ineens "DECLINE" ipv "YES". Dat je dus afziet van deze optioneel aangeboden verzekering.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ok, kan ik mij niet herinneren maar ik begrijp je.Hockey schreef:Sorry, maar je begrijpt me verkeerd. Er was geen moment waarin de road assistance apart werd vermeld. In een en hetzelfde scherm stond "fuel" EN "road side assistance", met "decline" en "accept". Doordat beiden tegelijk in een en hetzelfde scherm stonden trappen veel mensen erin, want de benzine is niet optioneel. Ik was erop bedacht dat ik het in een apart scherm zou zien, niet dat ze beiden zouden laten zien in 1 scherm. Herrie getrapt en road side assistance weg laten halen, en toen enkel getekend voor de benzine.Ruud2004 schreef:Afgelopen zomer twee keer een auto opgehaald bij Dolla-LAX. Op elke balie zit een display waar je een aantal voorwaarden (prepaid fuel, traffic-violations en California-notice financial responsibility LDW) uit het contract moet accepteren. Ook komt de Road assistance langs en daar staat ineens "DECLINE" ipv "YES". Dat je dus afziet van deze optioneel aangeboden verzekering.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Type gehuurd: Economy 2 deurs
Gereserveerd bij: usa-reisen.de
Opgehaald in: Los Angeles Airport
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Chevrolet Sonic
Wanneer: 11 - 16 januari 2013
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Volop keuze: Ford Ka, Fiat 500, Chevrolet Spark, Chevrolet Sonic, Ford Fusion, etc.
Waardering en persoonlijke ervaring: Ik geef deze auto een 7. Het is een prima auto voor in de stad met ruime kofferbak en groot genoeg voor 2 personen. Moet je veel/ver reizen of ben je met meer personen dan is een grotere auto aan te raden. Onze Sonic was een basisversie met nog geen 1.500 miles op de teller met de gebruikelijke opties. Nadeel van deze automaat vond ik de korte afstand tussen D en M(anuel), waardoor je soms in M zat zonder dat je het door had. Wil je in de M stand schakelen dan doe je dat met een, naar mijn mening niet handige, schakelaar aan de zijkant van de pook. De blauwe dashbordverlichting en simpele digitale teller is wennen, het functioneerde prima maar het is niet mijn smaak. De stoelen zaten goed genoeg maar na ca. 1 uur rijden konden wij er niet meer lekker op zitten. Het verbruik lag volgens de tellers op ca. 30-33 miles/gallon. Kortom prima auto voor korte afstanden, voor een langere rondreis zou ik een andere auto aanbevelen.
Wij hebben geen foto van de kofferbak, maar 1 grote Samsonite koffer + 2 standaard handbagagetrolleys en een cameratas passen zonder problemen in de kofferbak.
Gereserveerd bij: usa-reisen.de
Opgehaald in: Los Angeles Airport
Afgeleverd in: Los Angeles Airport
Meegekregen: Chevrolet Sonic
Wanneer: 11 - 16 januari 2013
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Volop keuze: Ford Ka, Fiat 500, Chevrolet Spark, Chevrolet Sonic, Ford Fusion, etc.
Waardering en persoonlijke ervaring: Ik geef deze auto een 7. Het is een prima auto voor in de stad met ruime kofferbak en groot genoeg voor 2 personen. Moet je veel/ver reizen of ben je met meer personen dan is een grotere auto aan te raden. Onze Sonic was een basisversie met nog geen 1.500 miles op de teller met de gebruikelijke opties. Nadeel van deze automaat vond ik de korte afstand tussen D en M(anuel), waardoor je soms in M zat zonder dat je het door had. Wil je in de M stand schakelen dan doe je dat met een, naar mijn mening niet handige, schakelaar aan de zijkant van de pook. De blauwe dashbordverlichting en simpele digitale teller is wennen, het functioneerde prima maar het is niet mijn smaak. De stoelen zaten goed genoeg maar na ca. 1 uur rijden konden wij er niet meer lekker op zitten. Het verbruik lag volgens de tellers op ca. 30-33 miles/gallon. Kortom prima auto voor korte afstanden, voor een langere rondreis zou ik een andere auto aanbevelen.
Wij hebben geen foto van de kofferbak, maar 1 grote Samsonite koffer + 2 standaard handbagagetrolleys en een cameratas passen zonder problemen in de kofferbak.
Type gehuurd: Ford Fusion 2 dr or similar
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: Easyterra
Opgehaald in: LAX
Afgeleverd in: LAX
Meegekregen: Nissan Altima
Wanneer: 25-1/9-2
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Mocht zelf kiezen uit de midsize vakken.
Beschikbare midsize auto's: Mitsubishi Galant, Ford Fusion, Chrysler 200, Nissan Altima. Verder zag ik in de fullsize vakken alleen Ford Crown Vics staan (welcome to 1995).
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: De auto een 8, de Nissan reed prima (32mpg). Alleen jammer dat er geen sirius of xm radio op zat.
Service van dollar een 3. Ook bij mij probeerden ze de roadside assistance (RA) er tussen te fietsen. Als ze nou gewoon vragen of ik RA wil, prima, wijs ik het gewoon af, maar dit vond ik wel erg brutaal.

Meegekregen: Nissan Altima
Wanneer: 25-1/9-2
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Mocht zelf kiezen uit de midsize vakken.
Beschikbare midsize auto's: Mitsubishi Galant, Ford Fusion, Chrysler 200, Nissan Altima. Verder zag ik in de fullsize vakken alleen Ford Crown Vics staan (welcome to 1995).
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: De auto een 8, de Nissan reed prima (32mpg). Alleen jammer dat er geen sirius of xm radio op zat.
Service van dollar een 3. Ook bij mij probeerden ze de roadside assistance (RA) er tussen te fietsen. Als ze nou gewoon vragen of ik RA wil, prima, wijs ik het gewoon af, maar dit vond ik wel erg brutaal.

-
- Amerika-newbie
Type gehuurd: Dodge Challenger R/T (reserve exact model)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz.co.uk
Opgehaald in: LAS
Afgeleverd in: LAS
Meegekregen: Dodge Challenger R/T 2012 (20k op teller)
Wanneer: februari 2013 (2 weken)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Duurde erg lang voordat ik geholpen werd, maar kreeg duizendmaal excuses. Erg vriendelijke dame en voor de verandering eens een gezellig gesprek en geen gezeur over extra's (die ik toch standaard altijd afwijs). Auto rijdt erg fijn en heeft verrassend veel ruimte in de trunk. Passen met redelijk gemak 2 grote koffers in en een kleine en dan heb je de achterbank ook nog. Krijgt veel aandacht van andere weggebruikers. Zie onderste foto bij hotel in LA waarbij een groep Japanners het niet kon laten allemaal even op de foto er mee te gaan

Gereserveerd bij: Hertz.co.uk
Opgehaald in: LAS
Afgeleverd in: LAS
Meegekregen: Dodge Challenger R/T 2012 (20k op teller)
Wanneer: februari 2013 (2 weken)
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. Duurde erg lang voordat ik geholpen werd, maar kreeg duizendmaal excuses. Erg vriendelijke dame en voor de verandering eens een gezellig gesprek en geen gezeur over extra's (die ik toch standaard altijd afwijs). Auto rijdt erg fijn en heeft verrassend veel ruimte in de trunk. Passen met redelijk gemak 2 grote koffers in en een kleine en dan heb je de achterbank ook nog. Krijgt veel aandacht van andere weggebruikers. Zie onderste foto bij hotel in LA waarbij een groep Japanners het niet kon laten allemaal even op de foto er mee te gaan

-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Jessica
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Type gehuurd: mid-size SUV
Gereserveerd bij: Alamo, via vacationatsee.de
Opgehaald in: San Francisco (Union Square)
Afgeleverd in: Los Angeles (LAX airport)
Meegekregen: Ford Escape
Wanneer: maart 2013 (14 dagen)
Upgrade genomen: geen upgrade, wel gratis gold package
Keuzemogelijkheid of toegewezen: auto werd toegewezen, uit pure nieuwsgierigheid wel gevraagd of ze nog andere auto's hadden staan, echter die hadden ze niet meer in dezelfde klasse.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 - snel geholpen, super vriendelijk, nieuwe auto (nog geen 3500 mi) en een gratis shuttlebus bij aflevering.
In de kofferbak pasten makkelijk 2 x 110 l koffers (74x48x33cm). Verbruik: stad 21.0 mpg, snelwegen 21.5 mpg
Gereserveerd bij: Alamo, via vacationatsee.de
Opgehaald in: San Francisco (Union Square)
Meegekregen: Ford Escape
Wanneer: maart 2013 (14 dagen)
Upgrade genomen: geen upgrade, wel gratis gold package
Keuzemogelijkheid of toegewezen: auto werd toegewezen, uit pure nieuwsgierigheid wel gevraagd of ze nog andere auto's hadden staan, echter die hadden ze niet meer in dezelfde klasse.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 - snel geholpen, super vriendelijk, nieuwe auto (nog geen 3500 mi) en een gratis shuttlebus bij aflevering.
In de kofferbak pasten makkelijk 2 x 110 l koffers (74x48x33cm). Verbruik: stad 21.0 mpg, snelwegen 21.5 mpg
03-2013: San Francisco-Los Angeles-Las Vegas, 11-2013: Atlanta, 06-2014: Vancouver-Seattle-Portland-Yellowstone-Glacier-Calgary, 04-2015: New York, 06-2015: Charlotte-Atlanta-Birmingham-Memphis-Nashville-Smokey Mountains-Charlotte
Type gehuurd: Mid-size SUV
Gereserveerd bij: Alamo, via drive-usa.de
Opgehaald in: San Francisco (SFO airport)
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: April 2013 (14 dagen)
Upgrade genomen: Geen upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: de medewerkster in de parkeergarage wees ons een rij wagens aan waaruit we konden kiezen. Daar stonden een heleboel Aziaten, maar wij wilden toch wel eens een Amerikaan proberen. Als allerlaatste in de rij, half verscholen achter een dikke pijler, stond een zwarte Dodge Journey. Volgens sommigen zit deze eigenlijk in de Standard categorie, maar we konden hem zonder enig probleem meenemen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7 - 17.000 mijl op de teller, dus niet nagelnieuw. Zeer ruime laadruimte als je de achterste stoelenrij neerklapt, onze bagage (2 grote en 2 kleine trolleys + koelbox) paste er met gemak in. Helaas bleek de 12volt aansluiting onder het dashboard defect, dus moest de telefoon (gebruikt voor navigatie) aan de armsteun worden opgeladen tijdens het rijden, wat niet zo comfortabel was. Zitcomfort van de stoelen en afvering waren naar onze mening zeer goed. Het vermogen en de automaat bevielen een stuk minder. Bergop rijden valt de automaat heel erg zwaar, dus overschakelen op manueel was een must. Wij zijn thuis een krachtige dieselmotor gewend en deze benzine leek ons toch ietwat underpowered om vlot mee te kunnen, vooral in het hectische highway verkeer rondom LA.

Gereserveerd bij: Alamo, via drive-usa.de
Opgehaald in: San Francisco (SFO airport)
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: April 2013 (14 dagen)
Upgrade genomen: Geen upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: de medewerkster in de parkeergarage wees ons een rij wagens aan waaruit we konden kiezen. Daar stonden een heleboel Aziaten, maar wij wilden toch wel eens een Amerikaan proberen. Als allerlaatste in de rij, half verscholen achter een dikke pijler, stond een zwarte Dodge Journey. Volgens sommigen zit deze eigenlijk in de Standard categorie, maar we konden hem zonder enig probleem meenemen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7 - 17.000 mijl op de teller, dus niet nagelnieuw. Zeer ruime laadruimte als je de achterste stoelenrij neerklapt, onze bagage (2 grote en 2 kleine trolleys + koelbox) paste er met gemak in. Helaas bleek de 12volt aansluiting onder het dashboard defect, dus moest de telefoon (gebruikt voor navigatie) aan de armsteun worden opgeladen tijdens het rijden, wat niet zo comfortabel was. Zitcomfort van de stoelen en afvering waren naar onze mening zeer goed. Het vermogen en de automaat bevielen een stuk minder. Bergop rijden valt de automaat heel erg zwaar, dus overschakelen op manueel was een must. Wij zijn thuis een krachtige dieselmotor gewend en deze benzine leek ons toch ietwat underpowered om vlot mee te kunnen, vooral in het hectische highway verkeer rondom LA.
Laatst gewijzigd door MiniMe op 17 apr 2013, 16:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Memories...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Type gehuurd: Standard SUV - model Jeep Cherokee
Gereserveerd bij: Alamo UK
Meegekregen: Jeep Cherokee - Limited
Wanneer: april 03 t/m april 17 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): neen - gratis upgrade naar een Limited uitvoering gekregen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10
Er was geen Jeep Cherokee meer beschikbaar in rij 4 op LAX. Dus ging ik vriendelijk naar de heer aan rij 1 (waar de duurdere wagens en Full Size SUV's staan) en beleefd gevraagd hoe het komt, dat er geen Jeep GC meer beschikbaar is. Ik vermeldde dat we nu al 3 keer dit jaar gehuurd hebben en de laatste keer wel een Jeep GC meekregen.
"Ik heb enkel nog de Limited Edition maar die kost meer", wist hij me te vertellen . . . maar U mag hem hebben hoor mijnheer.
Perfecte auto voor ons met leder, automatische airco, achteruitrijcamera, . . . had 2425 miles op de teller en nu, net geen 4000.
En na ons ongeval vorige maand nemen we geen kleiner model meer in LA !
Topwagen en plaats genoeg.
Gereserveerd bij: Alamo UK
Meegekregen: Jeep Cherokee - Limited
Wanneer: april 03 t/m april 17 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): neen - gratis upgrade naar een Limited uitvoering gekregen
Er was geen Jeep Cherokee meer beschikbaar in rij 4 op LAX. Dus ging ik vriendelijk naar de heer aan rij 1 (waar de duurdere wagens en Full Size SUV's staan) en beleefd gevraagd hoe het komt, dat er geen Jeep GC meer beschikbaar is. Ik vermeldde dat we nu al 3 keer dit jaar gehuurd hebben en de laatste keer wel een Jeep GC meekregen.
"Ik heb enkel nog de Limited Edition maar die kost meer", wist hij me te vertellen . . . maar U mag hem hebben hoor mijnheer.
Perfecte auto voor ons met leder, automatische airco, achteruitrijcamera, . . . had 2425 miles op de teller en nu, net geen 4000.
En na ons ongeval vorige maand nemen we geen kleiner model meer in LA !
Topwagen en plaats genoeg.
- JohnS
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Type gehuurd: Standard SUV (group W)
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis
Opgehaald in: SFO
Meegekregen: Ford Explorer AWD Limited, 2013, 27k miles op teller.
Wanneer: 2 april t/m 16 april 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): een hoop gedoe bij de Avis (preferred) balie, eerst over betaling. Betrof het feit dat ik teveel vooruit had betaald en Avis mij een cheque zou opsturen. Ook nadat ik zei dat het teveel betaalde wellicht als upgrade-betaling kon dienen, wilde Avis geen fullsize verhuren, omdat het one-way was. Nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik een Ford Edge geen SUV maar een crossover vind, dat een beetje clearance gewenst was en dat ik graag een Amerikaanse auto zou rijden, werd mij een Nissan Murano aangeboden. Beslist geweigerd waarop de vraag volgde wat ik wilde. Toen ik van Tahoe matigde naar Explorer bleek dat mogelijk, zelfs zonder bijbetaling. Explorer bleek achteraf group S (1 hoger) te zijn omdat er 7 personen in kunnen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen, na wat gezeur van mij wel mijn keuze.
Topwagen! Prettige wegligging, niet deinen maar redelijk stevig. Redelijk overzichtelijk. Achterste rij stoelen makkelijk weg te klappen, zee van ruimte voor bagage. Fijn 4WD-systeem, goede spiegels mét dode-hoekdeel, fijn instelbare bestuurdersstoel. Concertzaal op wielen! Op goed asfalt en met weinig toeren erg stil. Gemiddeld verbruik bij gemengd gebruik met nadruk op highway maar ook 4WD-trails en pittige stukjes in de bergen gemiddeld 22,4 mpg, erg netjes. Ik vond het bijzonder jammer de auto in te moeten leveren.
De kofferbak- en interieurfoto heb ik gemaakt, maar ze zijn even onvindbaar.

Gereserveerd bij: Avis
Opgehaald in: SFO
Meegekregen: Ford Explorer AWD Limited, 2013, 27k miles op teller.
Wanneer: 2 april t/m 16 april 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): een hoop gedoe bij de Avis (preferred) balie, eerst over betaling. Betrof het feit dat ik teveel vooruit had betaald en Avis mij een cheque zou opsturen. Ook nadat ik zei dat het teveel betaalde wellicht als upgrade-betaling kon dienen, wilde Avis geen fullsize verhuren, omdat het one-way was. Nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik een Ford Edge geen SUV maar een crossover vind, dat een beetje clearance gewenst was en dat ik graag een Amerikaanse auto zou rijden, werd mij een Nissan Murano aangeboden. Beslist geweigerd waarop de vraag volgde wat ik wilde. Toen ik van Tahoe matigde naar Explorer bleek dat mogelijk, zelfs zonder bijbetaling. Explorer bleek achteraf group S (1 hoger) te zijn omdat er 7 personen in kunnen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen, na wat gezeur van mij wel mijn keuze.
Topwagen! Prettige wegligging, niet deinen maar redelijk stevig. Redelijk overzichtelijk. Achterste rij stoelen makkelijk weg te klappen, zee van ruimte voor bagage. Fijn 4WD-systeem, goede spiegels mét dode-hoekdeel, fijn instelbare bestuurdersstoel. Concertzaal op wielen! Op goed asfalt en met weinig toeren erg stil. Gemiddeld verbruik bij gemengd gebruik met nadruk op highway maar ook 4WD-trails en pittige stukjes in de bergen gemiddeld 22,4 mpg, erg netjes. Ik vond het bijzonder jammer de auto in te moeten leveren.
De kofferbak- en interieurfoto heb ik gemaakt, maar ze zijn even onvindbaar.

- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Type gehuurd: economy
Verhuurder: dollar
Gereserveerd bij: easyterra.be
Opgehaald in: Dallas Fort Worth (DFW)
Afgeleverd in: DFW
Meegekregen: ford focus
Wanneer: 1/4-7/4
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9: Reed zeer zuinig, voor een kleine auto veel ruimte en comfort binnenin en een krachtige motor. Geen 10, want de koffer was wat aan de kleine kant.
Verhuurder: dollar
Gereserveerd bij: easyterra.be
Opgehaald in: Dallas Fort Worth (DFW)
Afgeleverd in: DFW
Meegekregen: ford focus
Wanneer: 1/4-7/4
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9: Reed zeer zuinig, voor een kleine auto veel ruimte en comfort binnenin en een krachtige motor. Geen 10, want de koffer was wat aan de kleine kant.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Type gehuurd: Full size mini van
Gereserveerd bij: http://www.avis.ca
Opgehaald in: Coquitlam (BC, Canada)
Afgeleverd in: Coquitlam (BC, Canada)
Meegekregen: GMC Yukon XL
Wanneer: Zomer 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade gekregen omdat de full size minivan niet ter beschikking was
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 ---> super snelle hulp, heel vriendelijke mensen en we moesten niets extra betalen voor de upgrade naar de Yukon XL want dat was normaal zo'n $300 per week duurder. Wij huren hier elk jaar in de zomer voor 1 week een minivan omdat we met schoonouders op familie vakantie (600km van ons thuis) gaan en zij kunnen zelf niet meer zover rijden. Het is vervelend om met 2 wagens te gaan, dus sinds ons dochtertje (bijna 3 jaar) geboren is huren wij een minivan en dit kost ons zo'n $375 voor de huur van zo'n ding voor 9 dagen. Wij kunnen dan de zetels in de koffer plat leggen en dan heb je echt heel veel ruimte. Wij nemen eigen stoeltjes mee, koelbox, bbq en dergelijke...met deze wagen is er geen ruimte tekort. Maar als je de achterste rij zetels omhoog moet laten staan is er wel een deel minder ruimte. Een paar keer kregen wij de Yukon XL mee omdat er geen minivan ter beschikking was. Het is een heerlijk groot ding om in te rijden, erg veel luxe en heel comfortabel maar nogal duur als we moesten tanken...nuja het is ook wel een grote wagen met een V8 en dat vonden wij niet erg. Dit jaar hebben we een full size SUV gereserveerd bij Thrifty bij de luchthaven in Vancouver omdat er geen minivans meer ter beschikking waren bij Avis waar wij altijd huren. Ik breng verslag uit in de zomer!

Gereserveerd bij: http://www.avis.ca
Opgehaald in: Coquitlam (BC, Canada)
Afgeleverd in: Coquitlam (BC, Canada)
Meegekregen: GMC Yukon XL
Wanneer: Zomer 2012
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis upgrade gekregen omdat de full size minivan niet ter beschikking was
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 ---> super snelle hulp, heel vriendelijke mensen en we moesten niets extra betalen voor de upgrade naar de Yukon XL want dat was normaal zo'n $300 per week duurder. Wij huren hier elk jaar in de zomer voor 1 week een minivan omdat we met schoonouders op familie vakantie (600km van ons thuis) gaan en zij kunnen zelf niet meer zover rijden. Het is vervelend om met 2 wagens te gaan, dus sinds ons dochtertje (bijna 3 jaar) geboren is huren wij een minivan en dit kost ons zo'n $375 voor de huur van zo'n ding voor 9 dagen. Wij kunnen dan de zetels in de koffer plat leggen en dan heb je echt heel veel ruimte. Wij nemen eigen stoeltjes mee, koelbox, bbq en dergelijke...met deze wagen is er geen ruimte tekort. Maar als je de achterste rij zetels omhoog moet laten staan is er wel een deel minder ruimte. Een paar keer kregen wij de Yukon XL mee omdat er geen minivan ter beschikking was. Het is een heerlijk groot ding om in te rijden, erg veel luxe en heel comfortabel maar nogal duur als we moesten tanken...nuja het is ook wel een grote wagen met een V8 en dat vonden wij niet erg. Dit jaar hebben we een full size SUV gereserveerd bij Thrifty bij de luchthaven in Vancouver omdat er geen minivans meer ter beschikking waren bij Avis waar wij altijd huren. Ik breng verslag uit in de zomer!

Type gehuurd: Minivan
Gereserveerd bij: Alamo UK (Brits guide)
Opgehaald in: Orlando Florida (Disney Car Care)
Afgeleverd in: Orlando Int Airport (MCO)
Meegekregen: Chrysler Town & Country
Wanneer: 20 april t/m 2 mei 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): werd wel gevraagd of een 7-seater groot genoeg was. Konden ook upgraden naar een 8-seater. We zijn met 6, dus dat zou moeten passen.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: bij Disney Car Care krijg je een auto toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; persoonlijk vind ik het een erg fijne auto. Rijdt erg lekker en lekker veel ruimte! We hadden volgens mij een luxere versie, lederen bekleding, achteruitrijcamera en Sirius satellietradio.

Gereserveerd bij: Alamo UK (Brits guide)
Opgehaald in: Orlando Florida (Disney Car Care)
Afgeleverd in: Orlando Int Airport (MCO)
Wanneer: 20 april t/m 2 mei 2013
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): werd wel gevraagd of een 7-seater groot genoeg was. Konden ook upgraden naar een 8-seater. We zijn met 6, dus dat zou moeten passen.

Keuzemogelijkheid of toegewezen: bij Disney Car Care krijg je een auto toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; persoonlijk vind ik het een erg fijne auto. Rijdt erg lekker en lekker veel ruimte! We hadden volgens mij een luxere versie, lederen bekleding, achteruitrijcamera en Sirius satellietradio.

Ryan en Hannah
Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
- PENPE
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 54
- Contacteer:
Type gehuurd: 7-seater Standard-SUV
Gereserveerd bij: Hertz.co.uk ( 33% kortings-actie )
Opgehaald in: MCO
Afgeleverd in: MCO
Meegekregen: Dodge Durango
Wanneer: 08-04-2013 t/m 22-04-2013
Upgrade genomen : Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Kreeg bij de landing op MCO een e-mailtje van Hertz dat er voor mij een Toyota Highlander gereed stond. Bij aankomst bij de auto even gekeken maar de auto viel tegen ( geen leer, vrij kale uitrusting ) dus bij de GoldMember-Desk in de garage gevraagd of ik de Dodge Durango mocht 'pakken' die er naast stond, en dat was geen probleem
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Ik heb al veel SUV's gereden en geef deze auto een 10. Onze Durango was lekker luxe : lederen bekleding met stoelverwarming, keyless entry- en enginestart, Sirius SatelliteRadio, Voice-Command voor audiosysteem en telefoon ( erg handig ), Bluetooth, achteruitrij-camera, etc. De auto is voorzien van een zeer soepele motor en eenmaal boven de 4000 RPM is het 'beest' pas echt los
. Mede door de gemonteerde Michelin banden ( normaliter hebben de USA-cars banden van een onbekend merk ) reed deze auto zeer comfortabel en dat is ook de reden dat dat deze auto dus van mij een 10 krijgt. Nu maar hopen dat ik over 4 maanden weer een Durango tref....

Gereserveerd bij: Hertz.co.uk ( 33% kortings-actie )
Opgehaald in: MCO
Afgeleverd in: MCO
Meegekregen: Dodge Durango
Wanneer: 08-04-2013 t/m 22-04-2013
Upgrade genomen : Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Kreeg bij de landing op MCO een e-mailtje van Hertz dat er voor mij een Toyota Highlander gereed stond. Bij aankomst bij de auto even gekeken maar de auto viel tegen ( geen leer, vrij kale uitrusting ) dus bij de GoldMember-Desk in de garage gevraagd of ik de Dodge Durango mocht 'pakken' die er naast stond, en dat was geen probleem

Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Ik heb al veel SUV's gereden en geef deze auto een 10. Onze Durango was lekker luxe : lederen bekleding met stoelverwarming, keyless entry- en enginestart, Sirius SatelliteRadio, Voice-Command voor audiosysteem en telefoon ( erg handig ), Bluetooth, achteruitrij-camera, etc. De auto is voorzien van een zeer soepele motor en eenmaal boven de 4000 RPM is het 'beest' pas echt los

- Mostertje
- Amerikafan
Type gehuurd: Standaard SUV
Opgehaald in: Los Angeles LAX
Afgeleverd in: Los Angeles LAX
Meegekregen: Ford Explorer Limited
Wanneer: 26 april 2013
Bij aankomst hadden we de keuze uit o.a. de Kia Sorento. Er stonden niet zoveel SUV's en de Jeep Grand Cherokee, die wij bestelden, al helemaal niet. Die Kia rijden we in NL ook en dat is natuurlijk niet leuk. De Alamo medewerker gaf ook aan, dat de bagage die wij hadden er niet in ging. Voor $ 19 per dag konden we een grotere auto huren, maar dat sloegen wij af. Nu was het een Amerikaanse Kia en ging onze bagage er in, met passen en meten, maar confortabel is anders. Ook was de auto aan de buitenkant vol krassen en de bekleding was erg vies.
Na een gezellig gesprek met de medewerker verantwoordelijk voor het uitgeven van de auto's, vond hij het ook niet kunnen. In eerste instantie gaf hij ons een Santa Fe, maar ook dat vond hij te krap. We moesten wachten tot de manager weg was
en toen mochten we de Ford Explorer meenemen. Hoe vervelend
. Hij rijdt zalig, is heel ruim en heeft een achteruitrijcamera.
Al met al geen verkeerde deal voor (inclusief 'fooi' € 697,- voor 23 dagen. (Foto volgt)
Afgeleverd in: Los Angeles LAX
Meegekregen: Ford Explorer Limited
Wanneer: 26 april 2013
Bij aankomst hadden we de keuze uit o.a. de Kia Sorento. Er stonden niet zoveel SUV's en de Jeep Grand Cherokee, die wij bestelden, al helemaal niet. Die Kia rijden we in NL ook en dat is natuurlijk niet leuk. De Alamo medewerker gaf ook aan, dat de bagage die wij hadden er niet in ging. Voor $ 19 per dag konden we een grotere auto huren, maar dat sloegen wij af. Nu was het een Amerikaanse Kia en ging onze bagage er in, met passen en meten, maar confortabel is anders. Ook was de auto aan de buitenkant vol krassen en de bekleding was erg vies.
Na een gezellig gesprek met de medewerker verantwoordelijk voor het uitgeven van de auto's, vond hij het ook niet kunnen. In eerste instantie gaf hij ons een Santa Fe, maar ook dat vond hij te krap. We moesten wachten tot de manager weg was

Al met al geen verkeerde deal voor (inclusief 'fooi' € 697,- voor 23 dagen. (Foto volgt)
Type gehuurd: Mid-size SUV
Gereserveerd bij: eautohuur.nl
Afgeleverd in: Dat wordt San Francisco Int. Airport
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Wanneer: 2 mei 2013
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
De baliemedewerker had de road assistence vooringevuld. Kwam uit op iets van $120. Ik heb een aantal keer vriendelijk moeten weigeren en toen ging dat van de bon af. Het humeur van de vriendelijke mevrouw sloeg wel meteen om. Extra uitleg e.d. kregen we niet meer.
Bij de auto's aangekomen konden we uit 2 Chevrolets kiezen. Een medewerker daar zei: you've got to take the blue one! Dit was een Equinox met 138 mijl op de teller. Die is het uiteraard ook geworden! Ik moet nog even uitvogelen wat er allemaal opzit, maar ik zag bijv. al een USB-aansluiting voor de iPod. Gaat helemaal goedkomen!
Gereserveerd bij: eautohuur.nl
Afgeleverd in: Dat wordt San Francisco Int. Airport
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Wanneer: 2 mei 2013
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9
De baliemedewerker had de road assistence vooringevuld. Kwam uit op iets van $120. Ik heb een aantal keer vriendelijk moeten weigeren en toen ging dat van de bon af. Het humeur van de vriendelijke mevrouw sloeg wel meteen om. Extra uitleg e.d. kregen we niet meer.
Bij de auto's aangekomen konden we uit 2 Chevrolets kiezen. Een medewerker daar zei: you've got to take the blue one! Dit was een Equinox met 138 mijl op de teller. Die is het uiteraard ook geworden! Ik moet nog even uitvogelen wat er allemaal opzit, maar ik zag bijv. al een USB-aansluiting voor de iPod. Gaat helemaal goedkomen!
Laatst gewijzigd door Roxxer op 04 mei 2013, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Type gehuurd: 7 passenger Mini Van
Gereserveerd bij: Alamo UK Brits
Opgehaald in: Miami IA
Afgeleverd in: Miami IA
Wanneer: 30 april 2013 (12 dagen)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen. Deze keer een hoop gezeur van 'Brian' aan de balie. Omdat we maar met drie personen waren was de mini van veel te groot. We konden beter een midsize SUV nemen. Hij wilde ons kleiner aansmeren tegen een bijbetaling van 11 dollar pd. Dat zouden we al snel terug verdienen in het brandstof verbruik. Natuurlijk ...
Hem vriendelijk bedankt voor de moeite. Hij leek wat geïrriteerd omdat ik alles wat hij me aan probeerde te smeren netjes afwees. Verzekeringen, brandstof, upgrade, navigatie ... alles kwam voorbij onder het moto: "Meneer, ik probeer u geld te besparen." Maar goed, uiteindelijk konden we richting garage en een auto uitkiezen. Keuze genoeg!
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; heerlijke auto. Helaas, wederom niet erg schoon meegekregen. Wel zeer compleet: leer, achteruitrijcamera, dvd-speler, Sirius sateliet radio, elektrische deuren.
Gereserveerd bij: Alamo UK Brits
Opgehaald in: Miami IA
Afgeleverd in: Miami IA
Wanneer: 30 april 2013 (12 dagen)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Geen upgrade genomen. Deze keer een hoop gezeur van 'Brian' aan de balie. Omdat we maar met drie personen waren was de mini van veel te groot. We konden beter een midsize SUV nemen. Hij wilde ons kleiner aansmeren tegen een bijbetaling van 11 dollar pd. Dat zouden we al snel terug verdienen in het brandstof verbruik. Natuurlijk ...
Hem vriendelijk bedankt voor de moeite. Hij leek wat geïrriteerd omdat ik alles wat hij me aan probeerde te smeren netjes afwees. Verzekeringen, brandstof, upgrade, navigatie ... alles kwam voorbij onder het moto: "Meneer, ik probeer u geld te besparen." Maar goed, uiteindelijk konden we richting garage en een auto uitkiezen. Keuze genoeg!
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9; heerlijke auto. Helaas, wederom niet erg schoon meegekregen. Wel zeer compleet: leer, achteruitrijcamera, dvd-speler, Sirius sateliet radio, elektrische deuren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19990 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties