Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Peutje: rondje Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Peutje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Reis Peutje: rondje Las Vegas

Bericht door Peutje »

Hallo allemaal,

Afgelopen week hebben we (Ronald 28, Femke 25) tickets geboekt naar Las Vegas! We vliegen heen op 3 augustus en terug op 22 augustus.
Zie onderstaand de eerste versie van onze route;

dag 1 Amsterdam - Las Vegas
dag 2 Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death Valley)
dag 3 Mammoth Lakes - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - San Francisco
dag 6 San Francisco
dag 7 San Francisco - Monterey
dag 8 Monterey - Santa Barbera
dag 9 Santa Barbera - Los Angeles
dag 10 Los Angeles (Universal Studio's)
dag 11 Los Angeles (Disneyland)
dag 12 Los Angeles -San Diego (Seaworld)
dag 13 San Diego - …
dag 14 … - Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon - Kanab
dag 16 Kanab - Zion
dag 17 Zion
dag 18 Zion - Las Vegas
dag 19 Las Vegas
dag 20 Las Vegas - Amsterdam

Enkel vragen die we nog hebben;
1. Is het mogelijk om San Diego - Grand Canyon in één dag te rijden? Zo niet, wat is een leuke overnachtingsplek (liefst zo dicht mogelijk bij de Grand Canyon).
2. De dag Los Angeles (Disneyland) weten we nog niet zeker, 3 pretparken achter elkaar is misschien iets te veel van het goede ;) waar zouden we deze dag nog goed kunnen gebruiken (Bryce slaan we bewust over).
3. De route hebben we bewust "tegen de klok in" gepland ivm weekend dagen, toch zien we dat het merendeel van de mede forummers die route andersom rijd, is hier een reden voor?

Alvast bedankt allemaal,

Groetjes, Ronald en Femke
Laatst gewijzigd door Peutje op 08 jan 2013, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen & Disney Cruise
2025: Florida

https://travelkiwikids.nl/
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Peutje: rondje Las Vegas

Bericht door Frans H »

Heb je de route en de afstanden al bekeken in googlemaps ? Er zitten nogal wat stukken rijden in. In het begin en van San Diego naar Zion ga je naar mijn mening te hard. Met iets meer rust in je route kun je meer genieten vind ik.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat andersom rijden heeft vaak te maken met het jaargetijde waarin mensen gaan of andere begin en vertrekpunten.Vegas in het weekend willen mijden. En ook omdat dat hier gewoon veel wordt opgeschreven :)

Dan over je route. Zet die idd eens uit op googlemaps.com.
Je begint op dag 2 al gelijk met een route die zeker zonder stops al 6u is. Ik ga er vanuit dat jullie ook nog wat van death valley willen zien. Zoals bv dantes view, badwater, artist drive als je weer terugrijd naar Furnace Creek en bij Stovepipe Wells de zanduinen dan ben je zo nog 2u verder en dan ben je nog niet gestopt bij Lone Pine. En je weet niet hoe/of je last hebt van vermoeidheid van de vlucht.

Dan is het stuk daarna t/m LA eigenlijk wel ok.

Voor San Diego zelf heb je eigenlijk veel te weinig tijd. Dus met een dag minder pretpark In LA zou je daar een dag bij kunnen doen. Een goede tussenstop tussen San Diego en de Grand Canyon is evt Kingman. Of een lange dag autorijden naar Williams, al zou je dan misschien wel net zo goed nog een uur door kunnen rijden en overnachten in het park, maar dan is het wel een hele lange dag doorrijden. Zeker 9u zonder stops en files.

Dag 15 zou ik overnachten in Page, dan dag 16 Page - Zion en dag 17 Zion, maar probeer eerst of er iets te vinden is in Springdale ipv Kanab.

Paul
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Volgens mij heb je van 2-22 augustus 21 dagen ipv 20 dagen, dus kan je ergens nog een dagje kwijt
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Peutje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Peutje »

Dank jullie voor de reacties!

We hadden de route ook in in googlemaps gezet om de reistijden enz te verglijken.
Je begint op dag 2 al gelijk met een route die zeker zonder stops al 6u is. Ik ga er vanuit dat jullie ook nog wat van death valley willen zien. Zoals bv dantes view, badwater, artist drive als je weer terugrijd naar Furnace Creek en bij Stovepipe Wells de zanduinen dan ben je zo nog 2u verder en dan ben je nog niet gestopt bij Lone Pine. En je weet niet hoe/of je last hebt van vermoeidheid van de vlucht.
We beginnen idd aan een lange route de eerste dag, maar we zijn de eerste ochtend toch al vroeg wakker (+/-6u) vanwege het tijdsverschil. De vermoeidheid zal denken we wel mee vallen (landen om 15:00 lokale tijd in LV dag ervoor)
Death valley willen we inderdaad wel een aantal dingen zien, maar vanwege de warmte (Femke kan daar niet goed tegen) zal het meer rijden worden dan daadwerkelijk uitstappen enz. We hebben er ook bewust voor gekozen om niet te overnachten in Death Valley.
Voor San Diego zelf heb je eigenlijk veel te weinig tijd. Dus met een dag minder pretpark In LA zou je daar een dag bij kunnen doen.

We hebben idd weinig tijd voor San Diego, maar we zijn er nog niet helemaal overuit wat we nog meer in San Diego zouden kunnen doen. tips?
Een goede tussenstop tussen San Diego en de Grand Canyon is evt Kingman. Of een lange dag autorijden naar Williams, al zou je dan misschien wel net zo goed nog een uur door kunnen rijden en overnachten in het park, maar dan is het wel een hele lange dag doorrijden. Zeker 9u zonder stops en files.
Hmm KingMan-Grand Canyon is nog steeds +/- 3 uur rijden naar GC. Williams is idd misschien een betere optie. Doorrijden is wel erg lang idd.
Dag 15 zou ik overnachten in Page, dan dag 16 Page - Zion en dag 17 Zion, maar probeer eerst of er iets te vinden is in Springdale ipv Kanab
Page is idd misschien een betere optie, ook springsdale kan een mooie optie zijn.
Volgens mij heb je van 2-22 augustus 21 dagen ipv 20 dagen, dus kan je ergens nog een dagje kwijt
typfoutje :oops: vertekken de 3e

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hmm KingMan-Grand Canyon is nog steeds +/- 3 uur rijden naar GC. Williams is idd misschien een betere optie. Doorrijden is wel erg lang idd.
Ja, maar tussen San Diego en Kingman zou je ook nog iets kunnen plannen voor die dag natuurlijk ;)
Vroeg uit Kingman vertrekken en je staat voor de middag op het randje! Dan heb je heel de middag en het begin van de avond om vanalles daar te bekijken ook naar de oostingang van het park. Dan de ochtend erna bv een helicoptervlucht en dan aan het begin van de middag naar Page. Daar onderweg de horseshoe bend meepakken en evt al de glen canyon dam en even kijken bij lake powell scenic view(ligt volgens mij ook aan de 89 een paar km voorbij de dam). De ochtend erop om 10u een vroege tocht door de antelope canyon en dan naar zion...

Als je echt grote wandelingen wilt maken de GC in bijvoorbeeld dan moet je dat natuurlijk niet zo doen, maar ik had wel het idee dat ik wat ik wilde zien wel gezien had. Misschien later ooit nog eens echt een paar dagen blijven om naar beneden te wandelen of andere tochten te doen.

Ik ben zelf ook niet in San Diego geweest, maar er is daar vanalles te doen. La Jolla, Seaworld, vliegdekschip, het gaslamp quarter, standen etc. etc.
Peutje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

San Diego - Grand Canyon tussenstop

Bericht door Peutje »

Hallo allemaal,

In augustus zullen wij een reis maken door het zuidwesten, de route is grotendeels gepland alleen zijn we nog op zoek naar een mooie route en stop tussen San Diego en de Grand Canyon.

Na het zoeken op het forum en het lezen van de reisverslagen blijven er twee keuzemogelijkheden over volgens ons;
"Bovenlangs" en dan overnachten in kingman of seligman (deels via route 66)
"Onderlangs" en dan overnachten in sedona, lake havasu of scottsdale

Wat is volgens jullie de mooiste route om te rijden en de leukste overnachtingsplek?

Alvast bedankt weer :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 20 jan 2013, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Peutje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Peutje »

Hey Allemaal,

We hebben inmiddels de trip een klein beetje aangepast en overal de reistijden en km aan toegevoegd:

dag 1 zaterdag 3 aug....Amsterdam - Las Vegas.......Landen 15:05
dag 2 zondag 4 aug......Las Vegas - Bishop.............434 km. Reistijd: 4 uur, 29 min
dag 3 maandag 5 aug....Bishop - Yosemite.............234 km. Reistijd: 3 uur, 8 min
dag 4 dinsdag 6 aug.....Yosemite
dag 5 woensdag 7 aug...Yosemite - San Francisco.....339 km. Reistijd: 3 uur, 59 min
dag 6 donderdag 8 aug..San Francisco
dag 7 vrijdag 9 aug......San Francisco - Monterey.....192 km. Reistijd: 1 uur, 58 min
dag 8 zaterdag 10 aug...Monterey - Santa Barbera....368 km. Reistijd: 4 uur, 28 min
dag 9 zondag 11 aug.....Santa Barbera - Los Angeles.153 km. Reistijd: 1 uur, 36 min
dag 10 maandag 12 aug...Los Angeles
dag 11 dinsdag 13 aug....Los Angeles - San Diego......195 km. Reistijd: 1 uur, 58 min
dag 12 woensdag 14 aug..San Diego - ??? ...........
dag 13 donderdag 15 aug. ???? - Grand Canyon...........
dag 14 vrijdag 16 aug.....Grand Canyon - Page.........304 km. Reistijd: 3 uur, 13 min
dag 15 zaterdag 17 aug...Page - Zion....................66 km. Reistijd: 1 uur
dag 16 zondag 18 aug.....Zion
dag 17 maandag 19 aug...Zion - Las Vegas.............264km. Reistijd: 2 uur, 45 min
dag 18 dinsdag 20 aug....Las Vegas
dag 19 woensdag 21 aug..VRIJ
dag 20 donderdag 22 aug. Las Vegas - Amsterdam....Vertrek 16:55

We hebben nog 1 dag over (dag 19) die we nog ergens kunnen indelen. Overnachten in Death Valley heeft voor ons geen prioriteit.

Daarnaast zijn we nog op zoek naar een leuke route en stop tussen San Diego en de Grand Canyon.

Na het zoeken op het forum en het lezen van de reisverslagen blijven er twee keuzemogelijkheden over volgens ons;
"Bovenlangs" en dan overnachten in kingman of seligman (deels via route 66)
"Onderlangs" en dan overnachten in sedona, lake havasu of scottsdale

Wat is volgens jullie de mooiste route om te rijden en de leukste overnachtingsplek?

Bedankt!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou de snelste route nemen want je hebt al weinig tijd. De extra dag kun je voor San Diego gebruiken of om Bryce toe te voegen. Persoonlijk zou ik San Diego laten vallen, Bryce toevoegen en een overnachting in Death Valley toevoegen. Dan ben je niet op het heetst van de dag in het park en zijn de uitzichtpunten veel mooier. Er is overal airco dus je hoeft je niet door de warmte te laten weerhouden. Het zal ook niet alleen in DV heet zijn.

Marianne
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi, en ik zou San Diego weer zeker NIET overslaan, volgens mij is het een bewuste keuze Marianne om Bryce over te slaan, het is een heerlijke stad, met genoeg leuks om te doen, ik heb er 5 weken gezeten en heb dan ook een zwak overgehouden aan de stad en vond t er super, La Jolla, Point Loma, Old Town, Seaport Village, het vliegdekschip, Seaworld, Balboa Park, Gaslamp Quarter, maar ieder zijn ding natuurlijk. succes met de voorbereidingen
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt gelijk, dat van Bryce had ik overheen gelezen. Maar ik geef ook aan dat een extra overnachting SD aan te raden is. :wink: Slechts een overnachting leek me niet zo zinvol, vandaar dat ik ook nog een alternatief gaf.

Marianne
MariondeBode
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MariondeBode »

Van San Diego naar Grand Canyon lijkt lijk een beetje lang rijden.
Wij hebben vorig jaar zo'n zelfde route gereden, alleen reden wij vanaf Los Angeles.
Wij zijn van Los Angeles naar Palm Springs gereden en vanuit daar naar Scottsdale.
Omdat we meteen een prachtig natuurpark meenamen (Josua National tree Park) waren we pas in de avond in scottsdale en hebben daar dus weinig van gezien.
Dit jaar rijden we van palm Springs naar kingman.
Dan kunnen we weer door dat mooie park en rijden we meteen route 66.
Wij vinden het ook fijn om wat kortere stukken te rijden (soms ook wel 4 uur hoor) omdat we dan af en toe is kunnen uitstappen om iets te bekijken. Het zou zonde zijn om in één dag een lange rout te nemen omdat je anders niet op tijd bij je hotel bent.
Ik zou er lekker van genieten. Wij gaan dit jaar ook 20 dagen en proberen dit jaar weer niks te missen.

Groetjes
Marion
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

@Marianne, ik lees ook wel eens ergens over heen, en idd je tip voor extra overnachting is SD had ik ook gelezen, alles blijft hee lpersoonlijk, maar zelf ook onwijs blij met alle tips die jij geeft
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Peutje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Highway 1 - overnachten in Monterey en ...

Bericht door Peutje »

Hallo allemaal,

In augustus rijden wij de highway 1 van San Francisco naar Los Angeles. In eerste instantie hadden we stops gepland in Monterey en Santa Barbara, nu ik geen hotel onder de €150 in Santa Barbara kan vinden vraag ik me af of er nog andere mogelijkheden zijn. Is bijvoorbeeld Santa Maria een optie of dan beter Ventura, wat is een leuker plaatsje? Monterey willen we laten staan ivm een whalewatch tour.

Alvast bedankt,

Groetjes, Ronald en Femke
Laatst gewijzigd door markro op 25 feb 2013, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.

Dude
Moderator

Re: Highway 1 - overnachten in Monterey en ...

Bericht door Dude »

Wij sliepen in Morro Bay, een leuk plekje waar een rots uit het water steekt, morro rock.
Er is een leuk wandel/winkel pad kortbij het water. Leuk plekje.
Hotels genoeg in de buurt.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Pismo Beach?
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Cambria? San Simeon? Avila Beach?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hoort deze vraag bij de reis uit dit topic?

Ventura ligt dichter bij LA dan Santa Barbara en het wordt dan wel een erg lange rijdag. Beter kan je een plek dichter bij Monterey zoeken. Wat zoek je? Prijs of mooi plaatsje? Qua prijs is Santa Maria een optie, maar dat is juist geen mooie plaats. Morro Beach, Pismo Beach en Solvang zijn wel weer mooi.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer