Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ems2012
Amerikakenner

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Ems2012 »

We halen de auto op bij LAX en leveren 'm in Vegas weer in. Van wat ik overal lees geen drop-off kosten tussen Californië en Nevada. :thumbup: Nu nog even de reispartner overtuigen dat eautohuur echt de beste optie is (en betrouwbaar, want wat Google-werk leverde ook wat negatieve reviews op). :roll:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij hebben al gehuurd bij usa-reisen (drive-usa) en ook bij eautohuur (rentalcars.com). Allebei positieve ervaringen, dit jaar huren we weer bij eautohuur (rentalcars).

Standaard heb je alle nodige verzekeringen zonder eigen risisco, (SPAR optie) bij usa-reisen. Bij het GOLD of PREMIUM pakket krijg je een volle tank en 2de bestuurder. Wanneer je huur start in Californië is de 2e bestuurder sowieso gratis. Inleveren met lege tank en wanneer je geen GOLD/PREMIUM kiest moet je dan de eerste tank betalen (kredietkaart). Je kan ook afspreken om met volle tank in te leveren en dus niet de 1e tank te betalen, wel afspreken.

Road assistance is een optie die ze ter plaatse zullen proberen bij te verkopen. Dan komen ze ook gratis je assisteren bij platte band of sleutels verloren eznv ...

Wij nemen die optie nooit, en controleren dus altijd de reserveband en krik voor vertrek.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Stijnley schreef:Ik heb hen gevraagd om voor de boeking de verzekeringsvoorwaarden door te mailen, waarin dit stond te lezen:
* Insurance Exclusions
Driving on unpaved roads voids Collision Damage Waiver (CDW) coverage.
Dus aangezien er geen uitsluitingen zijn qua glasbreuk, banden, e.d. gaan we er van uit dat alles verzekerd is.
Even voor de volledig- en duidelijkheid, daar staat dus dat de gehele auto onverzekerd is bij het rijden op niet geplaveide wegen, dus ook geen glasbreuk banden ed.
Stijnley
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stijnley »

ja, zo heb ik het ook begrepen, rustig aan doen offroad dus, maar dat ze hier niet tussenkomen vind ik eigenlijk maar normaal. Anders zou offroad wel héél leuk kunnen worden :lol:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ja maar besef ook dat als je offroad rijdt en er valt een rots op de auto of je rijdt tegen een coyote dat dit ook niet gedekt is. Wij doen het ook, maar besef waar je aan begint. En als er toch iets mocht voorvallen probeer de auto eerst op een normale weg te krijgen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Daar sta je dan met een rotsblok op de auto op een interstate. "meneer waar komt dat rotsblok vandaan?" "ja, geen idee, ineens lag er een rotsblok op de motorkap..."

:D
thieu1989
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door thieu1989 »

Wij hebben een auto nodig (een mini van, bij voorkeur een dodge caravan) voor de volgende data:

2 augustus 2013: ophalen op Los Angeles Airport
23 augustus 2013: afleveren bij San Francisco Airport.

Navigatiesysteem is een vereiste en ook 1 extra bestuurder onder de 25 is vereist. De hoofdbestuurder is 59 jaar oud. Waar ben ik dan het goedkoopst uit?

Alvast bedankt.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Veelgenoemde websites (een paar berichten naar boven nog) zijn hier usareisen.de of eautohuur.nl, hoewel de laatste tijd ook veel geboekt wordt bij alamo.co.uk/brits
Ik zou daar gewoon eens gaan zoeken en vergelijken.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

thieu1989 schreef: Navigatiesysteem is een vereiste
Ik zou zeker geen GPS bij het verhuurbedrijf huren! Voor die prijs kan je er zelf eentje kopen. Gewoon de eerste de beste Wallmart binnenspringen en er daar eentje kopen. Of zoals wij iemand proberen te vinden (via marktplaats bv) die zijn GPS verkoopt na de reis.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Was daar hier niet ergens een topic voor?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Er mag niet gehandeld worden via het forum dus er is geen topic om GPS te kopen/verkopen.

Je kan ook een GPS kopen hier en een extra kaart aanschaffen voor de V.S.
Of je stopt na het verhuurbedrijf bij de eerste grote supermarkt en koopt er daar 1.
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Weet iemand ook of er een ipod aansluiting in de huurauto's van Alamo zit? Lijkt me veel makkelijker om roadtrip liedjes op mijn ipod te zetten dan heeel veel cd's mee te nemen! :lol:
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ligt aan het merk en type en niet specifiek aan Alamo ;) maar tijdens onze huur, via Alamo, Dodge Journey had zo'n aansluiting.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

marsjeeh schreef:Weet iemand ook of er een ipod aansluiting in de huurauto's van Alamo zit? Lijkt me veel makkelijker om roadtrip liedjes op mijn ipod te zetten dan heeel veel cd's mee te nemen! :lol:
De meeste auto's hebben wel een installatie met een "aux" aansluiting, dus een kabeltje met 2x 3.5mm jack zou je muziek moeten geven. Ook zie je steeds meer een USB aansluiting op de radio, en heel af en toe is het via bluetooth af te spelen.
Mocht dit alles niet aanwezig zijn, dan is een Itrip (mini FM zender) ook nog een oplossing.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
roxy
Amerika-ontdekker

Bericht door roxy »

Ik heb bij eautohuur een ford escape of soortgelijk vastgelegd van 10/8 tot 27/8.
ophalen in sanfrancisco airport en afleveren in phoenix airport.
558 euro leek me een goeie prijs. de eerste tankbeurt zit daar niet bij inbegrepen.
Ze hebben mij een reply gestuurd dat de huur in aanvraag is bij DOLLAR.
Bij drive-usa zag ik dat DOLLAR en ALAMO geen drop off kosten rekenen. Is dat alleen als je via hen boekt of ook als je via eaothuur boekt?
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

marsjeeh schreef:Weet iemand ook of er een ipod aansluiting in de huurauto's van Alamo zit? Lijkt me veel makkelijker om roadtrip liedjes op mijn ipod te zetten dan heeel veel cd's mee te nemen! :lol:
Op de Ford Escape (nieuw model) dat we vorige zomer meegekregen hadden bij Alamo in Denver zat een AUX aansluiting en je kon je iPod ook via bluetooth aanmelden evenals je telefoon om handenvrij te bellen.
Er was eveneens satteliet radio aanwezig.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

hoi,

wij zijn aan het kijken om een auto te huren via Hertz, omdat die deze maand nog een fikse korting geven.
Kan iemand ons helpen als we met onderstaande verzekeringen in orde zijn of als we nog iets extra moeten afsluiten?

Alvast bedankt!

Inclusief
Airport concession fee recovery
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Vehicle license fee recovery
Customer Facility Charge
Califonia Tourism Commission Assessment

Exclusief
Persoonlijke Verzekering (PI)
PREMIUM EMERGENCY ROADSIDE SERVICE
Refueling Options
Additional Driver Fee
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Fikse korting?

Ik heb net even een Midsize SUV berekend via hertz.be (en de 33% korting) & ik kwam enorm veel duurder uit als via eautohuur.be of usareisen.de

eautohuur: Midsize SUV, 19 dagen, 31/08 t/m 18/09 (tussen Denver & Las Vegas): 528€ (+ 230€ dropoff kost ter plaatse).
usareisen: Midsize SUV, 19 dagen, 31/08 t/m 18/09 (tussen Denver & Las Vegas): 579€ (+ 230€ dropoff kost ter plaatse).
Hertz: Midsize SUV, 19 dagen, 31/08 t/m 18/09 (tussen Denver & Las Vegas): 924€ (+ 280€ dropoff kost, volgens de website zelf)

Dat maakt het verschil tussen de eautohuur & Hertz zo'n slordige 448€, daar kan je bijna nog een tweede wagen van huren ;)
Ik zou toch gewoon via een broker huren hoor :)
Reisblog: thisisfraa.be
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hertz is heel vaak heel duur en toch zie ik af en toe dat er mensen daar een auto huren...
roxy
Amerika-ontdekker

Bericht door roxy »

ik heb via eautohuur een midsize suv geboekt voor augustus 17 dagen 558 euro van SFO naar PHX zonder drop off korting. Ik heb nergens goedkoper gevonden.
Er staat wel bij dat je nog een volle tank moet bij betalen, maar wij gaan proberen om ter plaatste vast te leggen dat we de wagen met een volle tank terug brengen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer