Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is goedkoper in de VS dan in Nederland?
Is het vlees nou echt zoveel goedkoper hier dan in Nederland? Mijn zus en ik hadden het daar van de week nog over toen ik $3.50 voor een pond rundergehakt betaalde. Dat is toch ook iets meer dan 5,00 euros per kilo, en zij dacht dat bij de supermarkt in haar woonplaats de prijs niet zoveel verschilde. Bij SlagerijOnline is rundergehakt 6,40, maar daar betaal je toch ook voor het gemak van het online bestellen, denk ik?
Margaret
Margaret
-
- Amerikakenner
A lot
Veel is goedkoper dan in NL. En zeker met de Euro die nu al maanden tussen de 1.2 en 1.3 dollar waard is.
Helaas kun je niet alles meenemen !
Veel dingen zijn hier overigens goedkoop, maar kwaliteit is het niet. Schoenen zijn meestal van plastic en ook kleren gaan op de een of andere manier veel korter mee dan in NL ? Dus goedkoop kan ook wel eens duurkoop worden !
Veel dingen zijn hier overigens goedkoop, maar kwaliteit is het niet. Schoenen zijn meestal van plastic en ook kleren gaan op de een of andere manier veel korter mee dan in NL ? Dus goedkoop kan ook wel eens duurkoop worden !

MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Schoenen zijn misschien van plastic als ze heel goedkoop zijn, maar ik heb nog nooit plastic schoenen gekocht. Je kan voor een redelijke prijs leren schoenen kopen. Om te zeggen dat er geen kwaliteit is is onzin. Je betaalt voor goede kwaliteit meer, maar dat is overal zo. Ik heb kleren in de kast hangen die ik al heel veel jaren heb, en hetzelfde met schoenen.
Re: A lot
Tja, als je alles bij de SuperWalmart koopt dan is het inderdaad slecht!Speakingtongues schreef:Veel is goedkoper dan in NL. En zeker met de Euro die nu al maanden tussen de 1.2 en 1.3 dollar waard is.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier idem dito. Schoenen van merken als Naturalizer, Easy Spirit en Aerosoles bijvoorbeeld zijn van prima kwaliteit (ik loop er tenminste meerdere jaren op) en kosten veelal minder dan $50.Joke schreef:Schoenen zijn misschien van plastic als ze heel goedkoop zijn, maar ik heb nog nooit plastic schoenen gekocht. Je kan voor een redelijke prijs leren schoenen kopen. Om te zeggen dat er geen kwaliteit is is onzin. Je betaalt voor goede kwaliteit meer, maar dat is overal zo. Ik heb kleren in de kast hangen die ik al heel veel jaren heb, en hetzelfde met schoenen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Zelfs Payless schoenen van 9.99 gaan bij mij langer mee. Ik ben altijd blij als ik ze een seizoen draag voor $10 maar ik heb Payless schoenen die echt al langer dan dat meegaan.
Voor mij in het Noordwesten is er een groot verschil tussen de prijs van sushi en zalm tussen hier en NL. Beide zijn hier zo gewoon als wat en dus niet zo duur. In NL vaak wel. Lamsvlees at ik vrijwel nooit in NL, te duur. Ik heb wel het idee dat er wat meer variatie is in NL in vlees en zeker in vleeswaren tussen hier en daar, maar dat is een beetje ander onderwerp.
Waar ik wel van baal, is dat bloemen hier duurder zijn. In NL kocht ik echt iedere week voor een tientje wel drie boeketten die dan een week bleven staan, of voor wat meer een echt mooi boeket, en hier kan dat eigenlijk alleen in de zomer wannneer Pike Place Market de goedkope boeketten heeft. Toch heb je hier genoeg sales waar ik dan dankbaar gebruik van maak, bijv bij QFC nu, koop een bosje gerbera's krijg een tweede gratis. Dat is dan te doen (behalve dat ik op zoek was naar zonnebloemen)
Voor mij in het Noordwesten is er een groot verschil tussen de prijs van sushi en zalm tussen hier en NL. Beide zijn hier zo gewoon als wat en dus niet zo duur. In NL vaak wel. Lamsvlees at ik vrijwel nooit in NL, te duur. Ik heb wel het idee dat er wat meer variatie is in NL in vlees en zeker in vleeswaren tussen hier en daar, maar dat is een beetje ander onderwerp.
Waar ik wel van baal, is dat bloemen hier duurder zijn. In NL kocht ik echt iedere week voor een tientje wel drie boeketten die dan een week bleven staan, of voor wat meer een echt mooi boeket, en hier kan dat eigenlijk alleen in de zomer wannneer Pike Place Market de goedkope boeketten heeft. Toch heb je hier genoeg sales waar ik dan dankbaar gebruik van maak, bijv bij QFC nu, koop een bosje gerbera's krijg een tweede gratis. Dat is dan te doen (behalve dat ik op zoek was naar zonnebloemen)
SEEING IS BELIEVING
Trader Joe's!!!!doreennicole schreef:Zelfs Payless schoenen van 9.99 gaan bij mij langer mee. Ik ben altijd blij als ik ze een seizoen draag voor $10 maar ik heb Payless schoenen die echt al langer dan dat meegaan.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Speelgoed en vaak is het daar ook net ff iets luxer...hoe hier in nl had je een barbiehuis van happyfamily zonder geluiden..€60,- daar zelfde huis met heel veel interactie en geluiden $ 30,- Barbie's hier €29,- zonder toebehoren daar rond de $ 10 of $15 maar vaak ook nog eens met iets extra's
Onze oudste dochter spaart nu dan barbie collectables en die zijn in amerika ook stukken voordeliger. daar kan je voor $10.- alterecht terwijl je hier toch vaak over de €40,- heen moet + dat somige colectebles hier helemaal niet te krijgen zijn!
Voor mijn nichtje had ik deze trip Tommy hillfinger sneakers mee genomen Mijn zus bleef er bijna in ZO DUUR...jij bent gek.
maar die koste daar $ 39,- hoef je hier in nl de deur niet voor uit ben je veel meer kwijt
Auto onderdelen zijn ook een stuk voordeliger zo moesten wij voor een pontiac een aperaatje ((voor in de motor vraag me NIET wat het was))hebben hier in nl koste dat €300,- en dan moest hij nog ingebouwd worden, en we hebben het daar voor nog geen $100,- mee genomen JA NIEUW voor iedereen gaat zal wel tweedehands geweest zijn
en schokbrekers hier € 75,- per stuk daar $ 80,- voor twee
Benzine kan dan wel niet mee in je koffer maar verbruik je wel tijdens je vakantie!!!!
alhoewel de amerikaan het momenteel duur vindt.
Maar toch wij hebben erg gelachen daar als we moesten tanken scheelden voor ons enorm veel!!
Wat ik weet wat daar duurder is dan hier is het verzenden van Postpakketten! En ze doen er langer over!
hier vandaan 2 weken of zonder priorety 4 daar vandaan 4 tot 6 weken als je mazzel hebt. soms duurd het zelfs 8 weken
Maar goed ik denk dat er heel veel verschil zit in welke staat je bent.
en wat in de staat NY heel gewoon is is in de staat NC niet altijd te krijgen
Onze oudste dochter spaart nu dan barbie collectables en die zijn in amerika ook stukken voordeliger. daar kan je voor $10.- alterecht terwijl je hier toch vaak over de €40,- heen moet + dat somige colectebles hier helemaal niet te krijgen zijn!
Voor mijn nichtje had ik deze trip Tommy hillfinger sneakers mee genomen Mijn zus bleef er bijna in ZO DUUR...jij bent gek.

Auto onderdelen zijn ook een stuk voordeliger zo moesten wij voor een pontiac een aperaatje ((voor in de motor vraag me NIET wat het was))hebben hier in nl koste dat €300,- en dan moest hij nog ingebouwd worden, en we hebben het daar voor nog geen $100,- mee genomen JA NIEUW voor iedereen gaat zal wel tweedehands geweest zijn

Benzine kan dan wel niet mee in je koffer maar verbruik je wel tijdens je vakantie!!!!

Maar toch wij hebben erg gelachen daar als we moesten tanken scheelden voor ons enorm veel!!
Wat ik weet wat daar duurder is dan hier is het verzenden van Postpakketten! En ze doen er langer over!
hier vandaan 2 weken of zonder priorety 4 daar vandaan 4 tot 6 weken als je mazzel hebt. soms duurd het zelfs 8 weken
Maar goed ik denk dat er heel veel verschil zit in welke staat je bent.
en wat in de staat NY heel gewoon is is in de staat NC niet altijd te krijgen
Happiness comes through doors
that you didn't even know you
opened
opened
-
- Amerikakenner
Same experience
Wij hebben dezelfde ervaring met pakketjes.
Als iemand ons iets stuurt vanuit NL duurt het 1 tot 4 wkn. Andersom is het er altijd binnen 3 a 5 dagen. Zal de Amerikaanse customs en bureaucratie wel zijn die het hier tegen houdt ??
Als iemand ons iets stuurt vanuit NL duurt het 1 tot 4 wkn. Andersom is het er altijd binnen 3 a 5 dagen. Zal de Amerikaanse customs en bureaucratie wel zijn die het hier tegen houdt ??
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
-
- Amerikakenner
Vlees en vis
Vlees en vis is inderdaad veel goedkoper dan in NL. Maar in Europa zijn veel hormonen verboden die hier wel gewoon in je vlees zitten.
Ook gebruikt men andere middelen om het goed te houden. In NL blijft goede verse ham maar een paar dagen goed, hier kun je het na 10 dagen nog eten, dus ik weet niet of dat wel zo gezond is ??
Ook gebruikt men andere middelen om het goed te houden. In NL blijft goede verse ham maar een paar dagen goed, hier kun je het na 10 dagen nog eten, dus ik weet niet of dat wel zo gezond is ??

was eind oktober gepost en had hier moeten zijn voor de verjaardag van onze jongste ( 23 dec) nou kwam mooi pas in de 2 de week van januarie
misschien wel op een bootje gezet ipv het vliegtuig

je weet maar nooit, maar inderdaad ervaringen kunnen verschillen en ik hoop voor je dat je paket snel arriveerd
Groetjes
Katinka
Happiness comes through doors
opened
opened
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Re: A lot
Alles is relatief.Xerxes schreef: Tja, als je alles bij de SuperWalmart koopt dan is het inderdaad slecht!
Ik heb deze zomer bij de walmart geweldige (in mijn ogen echte Amerikaanse) schoenen gekocht. Opruiming en omgerekend € 7,50. Natuurlijk weet ik dat ik dan geen topkwaliteit heb. Maar met een paar keer dragen heb ik voor mijn gevoel het geld er uit.
Wat ik altijd erg duur vind in Amerika zijn Pizza's. (niet het buffet van de pizza hut dan). Hoe kan een product dat zou veelvuldig wordt aangeboden nou zo duur zijn?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Iets anders waar ik van schrok: hier worden álle kadavers verbrand, je bent als boer verplicht te betalen voor het ophalen.Maar in Europa zijn veel hormonen verboden die hier wel gewoon in je vlees zitten.
Amerika, het land waar zoveel ophef is gemaakt over BSE laat de boeren de koeien gewoon weer op een hoop gooien, binnen een paar maanden is de boel verteerd en worden de resten over het land uitgereden.
In Californië, bij onze vrienden daar, zijn heel veel koeien door de hitte gestorven deze zomer. Die worden dus verbrand en ook dat gaat weer over het land. Kan volgens mij niet goed zijn, maar verklaard al weer een stukje waarom daar vlees veel goedkoper geproduceerd kan worden dan hier met alle wetjes en regelgeving voor de boeren.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Echt? Ik betaal $5 of 6 voor een fles, is het in Nederland nog goedkoper?FCRMteB schreef:Ik schrok ook van de prijzen voor wijn. Die liggen dus echt een stuk hoger dan in Nederland.
Carola
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan er in de Aldi vinden van geen 3 euro, en eerlijk gezegd: eigenlijk zitten er daar ook wel tussen die niet al te slecht zijn, pretentieloos wijntje, goed om zo eens open te trekken als je zin hebt in een glaasje of 2.Petra/VS schreef:Echt? Ik betaal $5 of 6 voor een fles, is het in Nederland nog goedkoper?FCRMteB schreef:Ik schrok ook van de prijzen voor wijn. Die liggen dus echt een stuk hoger dan in Nederland.
Carola
Maar je gaat niet midden in de week -gewoon omdat je eens zin hebt in een glaasje wijn voor het slapen gaan- een fles open trekken van 8 euro. (tenminste, wij toch niet).
Dus: 'doordeweekse wijn' (van de Aldi): 3 à 4 euro
Wijn voor bij een dinner, of tijdens een avondje met vrienden: 6 à 8 euro
Duurder kan je natuurlijk altijd nog gaan, maar daar heb je waarschijnlijk meer plezier aan als je werkelijk iets 'kent' van wijn. Zelf denk ik altijd: "Als het maar lekker is!"... (en dat kan dus ook met minder dan 8 euro)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij bepaalde zaken, zoals Trader Joe's, zijn ook wijnen voor $3 a 4 te krijgen. Vaak vind ik die toch wel erg zuur en Trader Joe's ligt wat verder weg. Maar inderdaad "gewone" wijn is ook tussen de $6 a 8 hier. Misschien verschilt ook dat weer per regio, heb ik eigenlijk nooit zo op gelet als we reizen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3194 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 6 Reacties