Ik heb mij vandaag geregistreerd en ik moet zeggen dat het forum er erg goed uit ziet!

In juli dit jaar willen wij een reis maken door het zuidwesten van Amerika. Met wij bedoel ik in dit geval mijn ouders, mijn broertje, mijn vriendin en ik. Met z’n 5ven dus. Ik heb de taak op mij genomen zoveel mogelijk informatie te vergaren.
Er zitten wel een aantal voorwaarden aan deze reis. De belangrijkste hiervan is dat mijn moeder er erg tegenop ziet om in een camper te verblijven (tja, we krijgen het er gewoon niet in bij haar…). Omdat we willen dat zij het ook naar haar zin zal hebben kwam mijn vader met het voorstel om 3 tot 4 verschillende huizen/villa’s te huren. Dit heeft een collega van hem ook gedaan, al twee keer, en die is dat enorm bevallen. Ik kan hier echter weinig informatie over vinden (de collega van m’n vader moeten we nog ondervragen

Dan nog een voorwaarde en dat is dat we maar max. 3 weken tot onze beschikking hebben. Ik begrijp uit een aantal reacties op internet dat dit voor een reis zoals deze nogal krapjes is, maar het is niet anders. Als dit betekend dat we sommige dingen uit ons hoofd moeten zetten dan begrijpen we dat volkomen.
Wat willen we allemaal zien? Nou ja, zoveel mogelijk natuurlijk

Waar we op dit moment nog geen besef van hebben (en misschien merken jullie dat al lang) is hoe groot het allemaal is. We vinden het daarom ook moeilijk in te schatten op welke locaties we in een huis zouden gaan en wat we allemaal kunnen bezoeken.
Ik probeer zoveel mogelijk informatie op dit forum te zoeken, maar heb toch een (aardig) lijstje met vragen. De belangrijkste op dit moment:
- Is juli een geschikte reistijd? Ik lees vooral veel ervaringen over juni en september, maar de tussenliggende periode lijkt een beetje te worden overgeslagen…
- Hoeveel kun je zien van zuidwest Amerika als je op drie/vier vaste punten verblijft (inclusief auto)? M.a.w. hoeveel van bovenstaand lijstje aan locaties kunnen we bezichtigen zonder weken in de auto te zitten? (Een beetje kilometers maken is geen probleem hoor, maar het moet niet zo zijn dat we iedere dag 200 a 300 mijl moeten gaan rijden om iets te bezichtigen…)
- Is homeaway.nl een goede/betrouwbare site voor huizen/villa's?
- Heeft iemand hier op het forum deze manier van reizen geprobeerd? Zo ja, zou je wat ervaringen kunnen delen?
Voor nu wil ik het hier even bij laten, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips

Alvast bedankt!