Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse Sport

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
mtl
Amerika-expert

Re: Amerikaanse Sport

Bericht door mtl »

Buiten de NFL is er toch American Football in Florida in januari. Op 1 januari zijn er zgn bowl games in Miami, Orlando, Tampa Bay en Jacksonville. Verder is er op 7 januari een BCS Championship Game in Miami. Allemaal met collegeteams. Voor kaarten en meer informatie kun je op ticketmaster.com kijken.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind de meeste amerikaanse sporten weinig aan om naar te kijken. Verspilde tijd vind ik. Ik wil nog wel kijken naar de super bowl. De world series? neh ook niet echt
Die amerikaanse sporten stoppen te vaak. Bij voetbal gaat het spelletje tenminste gewoon door.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Is een baseball wedstrijd live meemaken de moeite ?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat live leuker om naar te kijken,,dan om het voor de tv te zien. Een paar jaar geleden bij het wk in Nederland een wedstrijd gezien, volgens mij japan - costa rica ofzo, wat erg leuk was. In die grote stadions lijkt je dat nog mooier.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is leuk om er naar toe te gaan en het eens mee te maken maar als kijkspel is het niet veel.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ook! Je moet wel echt de regels leren van het spel wat je kijkt, dan is het een stuk leuker. Ik vind American Football ook erg leuk om te kijken, maar als je de regels niet kent is het niets.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik kan me inderdaad voorstellen dat wanneer je de regels kent, en de gevoeligheden van sommige rivalries beseft, dat het best heel spannend kan zijn. Maar is dat niet het geval, dan is er waarschijnlijk qua spel zelf niet zoveel aan. Hoe dan ook is het bijwonen van een wedstrijd sowieso een hele belevenis. Het is heel toegankelijk, en als je eens iets "echt" Amerikaans wilt meemaken, is dat toch wel een mooie gelegenheid.
"Keep Georgia On Your Mind"
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

mtl schreef:Buiten de NFL is er toch American Football in Florida in januari. Op 1 januari zijn er zgn bowl games in Miami, Orlando, Tampa Bay en Jacksonville. Verder is er op 7 januari een BCS Championship Game in Miami. Allemaal met collegeteams. Voor kaarten en meer informatie kun je op ticketmaster.com kijken.
De college bowls zijn een belevenis op zich omdat het studenten teams zijn met eigen rituelen en een fanatieke aanhang. Op de tribunes zie je dan ook de cheerleaders en drumbands van beide colleges. Een orkaan aan geluid en zonder meer leuk om mee te maken ook al ben je niet volledig bekend met de spelregels. Als je kaarten hebt gaan veel mensen een aantal uur van te voren naar het stadion om op de parkeerplaatsen te tailgaten. Hele maaltijden worden er bereid en het is een gezellige samenkomst van fans van beide teams.
paulguds
Amerika-ontdekker

Bericht door paulguds »

Wat ben ik blij dat ik jullie gevonden heb!!!!!! :thumbup: :clap: :thumbup: :clap:

Ik kom zelden mensen tegen die mijn voorliefde voor American Spots delen.
Ik ben een verstokte fan van de NY Knicks, NY Mets (jazeker, ondanks de afgelopen jaren!!) en de Baltimore Ravens.

Ik volg al het nieuws via bleacherreport.com en de individuele sites van de verschillende leagues voor highlights.

Ik heb in 2010 nog een wedstrijd bezocht van de Mets at Citi Field. Dat was een droom die uitkwam!!
Ik wil de komende jaren zeker nog een game van Kobe zien voordat hij retired. Dat is gewoon een must!!!
De Knicks at MSG lijkt me ook een ervaring van een ervaring :wink:

Ik kom trouwens uit Amsterdam. Mochten jullie ooit in de buurt zijn en willen jullie eens een game bekijken in de Sports Bar op Leidseplein, then I'm game!!!

Weten jullie of er mogelijk bijeenkomsten zijn voor American Sports cracks? Ik hou me daarvoor aanbevolen.

Bye,

Paul
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

paulguds schreef:en de Baltimore Ravens.
Het was geen best seizoen :mrgreen:

Ben zelf niet echt een football fan, maar ik vind het geweldig om te zien hoe alles en iedereen hier in het paars over straat gaat op de dagen dat de Ravens spelen. En als dat in het weekend is, dan begint dat vrijdag al (met de alom gerespecteerde "purple Friday", echt een begrip hier). Mijn kinderen hebben ook allemaal Ravens shirts :)
paulguds
Amerika-ontdekker

Bericht door paulguds »

Nee, echt geen geweldig seizoen :?
Ik lees net dat Ray Lewis na dit seizoen stopt, dat kan ik me nog niet helemaal voorstellen :shock:
Het lijkt me ook fantastisch om dat zo mee te maken, het staat zeker nog op mijn lijstje.

Hoe is de kwaliteit van het leven in Baltimore?
Wat doe je daar for a living?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Voor het eerst sinds 1999 spelen de Washington Redskins een play off wedstrijd thuis. Dit team speelde voor het eerst in vele jaren weer eens wedstrijden, die de moeite van het kijken waard waren. Ze winnen misschien niet altijd, maar er wordt veel gescored en er wordt hard gewerkt. De QB is een rookie en als hij nu al zo goed is belooft dat veel voor komende jaren. De wedstrijd zondag is helemaal uitverkocht, wij kijken lekker in de warmte. Ik heb ook wel wat voor de Seattle Seahawks, omdat daar het hoofdkantoor van het bedrijf van mijn man is gevestigd, maar ze mogen zondag lekker verliezen ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

paulguds schreef:Nee, echt geen geweldig seizoen :?
Ik lees net dat Ray Lewis na dit seizoen stopt, dat kan ik me nog niet helemaal voorstellen :shock:
Het lijkt me ook fantastisch om dat zo mee te maken, het staat zeker nog op mijn lijstje.

Hoe is de kwaliteit van het leven in Baltimore?
Wat doe je daar for a living?
Ow, ja, ik lees het nu ook pas, jeetje, die zijn niet blij :o

Mijn man zorgt voor de living (hij werkt voor een multinational die hier vorig jaar een bedrijf heeft overgenomen) en we wonen niet in Baltimore, maar op ongeveer 30 minuten rijden van het stadscentrum. Waar wij wonen is de kwaliteit van leven uitstekend, maar Baltimore zelf is wel even een ander verhaal. Gisteravond hadden we toevallig een etentje waarvoor we een eindje de stad in moesten en op een gegeven moment merkte mijn man op dat we niet door een hele fijne wijk reden. Het viel me echter op dat we praktisch van de ene slechte wijk naar de volgende slechte wijk reden. Normaal komen we vanuit het zuiden via de snelweg de stad binnen rijden, je bent dan vrijwel direkt in de inner harbor (en je ziet het Ravens stadion dan ook mooi liggen :D ), maar als je bijvoorbeeld via de westkant binnenkomt, dan zie je wel veel armoede en vage rondhangende types. Maar eerlijk gezegd ben ik daar niet eens echt bang voor. Ik denk dat meer dan 90% van de moord en doodslag gevallen gang en/of drugsgerelateerd zijn. Net als in Nederland eigenlijk, waar je je als normale burger ook zonder al te veel risico over straat kunt, ondanks wekelijkse schiet- en steekpartijen :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Goed gedaan van de Ravens! Nu de Redskins nog.
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Ik woon al weer een paar jaar in de VS maar heb nog steeds de sport nog niet in de vingers. :lol:
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De hockey (NHL) is er weer! Het "korte" seizoen begint volgende week na een lock out van 4 maanden. GO CANUCKS GO! :thumbup:
Neede-Radicals
Amerika-ontdekker

Bericht door Neede-Radicals »

Wanneer gaan er losse tickets van de San Diego Padres in de verkoop?
Ben begin augustus in San Diego en zie dat ze dan thuis spelen. Maar als ik het goed
heb staan de data/tijden nog niet vast?!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Data staan wel vast, tijden nog niet allemaal.

Zo is de wedstrijd Yankees @ Padres op 3 augustus, maar de tijd is nog niet vastgesteld.
paulguds
Amerika-ontdekker

Bericht door paulguds »

Petra/VS schreef:Goed gedaan van de Ravens! Nu de Redskins nog.
Jammer van de Redskins, maar ze gaan een veelbelovende toekomst tegemoet.
De Ravens nemen het nu op tegen Denver, dat wordt wel een pittige uitdaging met Peyton Manning als QB.
Maar ja, if the want to be the best, they have to beat the best. Ik kijk er echt naar uit.
Neede-Radicals
Amerika-ontdekker

Bericht door Neede-Radicals »

tosca schreef:Data staan wel vast, tijden nog niet allemaal.

Zo is de wedstrijd Yankees @ Padres op 3 augustus, maar de tijd is nog niet vastgesteld.
En zodra dat vaststaat komen er tickets in de verkoop?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer