Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

brei en haaknaalden mee in het vliegtuig of niet?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

brei en haaknaalden mee in het vliegtuig of niet?

Bericht door karin 49 »

Ik heb misschien een hele rare vraag, maar stel hem toch
Ik kan niet lang stil zitten( ik maak miniaturen 1:12) en neem normaal altijd wel iets te handwerken mee tijdens mijn vakantie`s.
Nu is mijn vraag, kan ik gewoon een breiwerkje of haakwerk mee nemen( dus brei of haaknaalden ) in het vliegtuig.

Ik hoop dat iemand mij er antwoord op kan geven.

al vast bedankt, groetjes Karin
Laatst gewijzigd door Dude op 09 jan 2013, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking
dimona
Amerika-expert

Re: mee in het vliegtuig of niet?

Bericht door dimona »

Dat kun je rustig meenemen; ik heb heb ook wel eens verstelwerk bij me, inclusief naald en schaartje, nog nooit een probleem geweest.
karin 49
Amerikafan

Bericht door karin 49 »

Bedankt voor de snelle reactie :thumbup: , ik vroeg het me namelijk af na al de verscherpte maatregelen in de af gelopen jaren.
Dan neem ik dus gewoon lekker wat mee :wink:

groetjes Karin
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ooooeeeee dat wordt 50/50. Haken kan wel maar breinaalden...

Zie ook: http://knitting.about.com/od/knittingsa ... _plane.htm
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Die site staat bij jouw zeker onder je 'favorieten' DejaVu omdat je hem zo snel hebt gevonden :wink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

:mrgreen: ben stiekem lid van de koninklijke nationale breivereniging
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik heb het ook al zitten bedenken, maar ik zou het niet riskeren, zou mijn breiwerk niet willen kwijt zijn :?

ik nam de laatste keren mijn copicstiften mee, waarmee ik stempeladrukjes inkleur om dan later kaartjes mee te maken, en de stewardessen keken af en toe toch maar raar hoor :mrgreen:

ik koop iedere trip hobbygerief in Amerika, en telkens is het net die valies met snijtoestellen in die opengedaan wordt aan de douane :wink:, dus in handbagage durf ik al helemaal niks meenemen
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Alles wat scherp is kun je beter niet in je handbagage hebben.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

karin 49
Amerikafan

Bericht door karin 49 »

Bedankt allemaal voor jullie reactie,
Dat wordt dus een haak en borduurwerkje mee in de cabine en de breinaalden in de koffer in het ruim :wink:
Ik zou ze niet graag kwijt raken bij de douane :( het zijn geen naalden die ik in elke winkel kan kopen :oops:

bye bye Karin
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

dimona schreef:Dat kun je rustig meenemen; ik heb heb ook wel eens verstelwerk bij me, inclusief naald en schaartje, nog nooit een probleem geweest.
Dan had je geluk. Onze zoon had z'n schooletui meegenomen met daarin ook een schaartje (met ronde niet scherpe hoeken).
Mooi dat-ie op Heathrow d'r uit gehaald moest worden en werd ingenomen. Daarna nog kwartier bezig geweest omdat ineens alles met zo'n explosieven doekje werd gecontroleerd :cry:
('t kan natuurlijk ook dat wij gewoon pech hadden).
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ligt het aan mij of zijn ze in Europa richting de VS strenger dan in de VS zelf? en dan vooral Schiphol en Heathrow...
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Net als US-Fanboy had onze dochter ook een keer een kinderschaartje bij in haar etui om te knutselen in het vliegtuig, maar bij de controle van de handbagage pikten ze dat wel eruit en moest ze het inleveren. Ik denk dat breinaalden daarom ook niet toegestaan zijn.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, stomp kinderschaartje werd bij ons in Cairo ook geweigerd (maar daar kun je dan even terug lopen naar de incheckbalie om het ding alsnog in je al ingecheckte bagage te moffelen :lol: ) maar mijn naaischaartje is nog nooit een probleem geweest, niet richting VS en ook niet richting Europa.

Maar goed, als je twijfelt, gewoon niet doen.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Als je nu je breiwerk op een rondbreinaald zou zetten voor tijdens de reis? Of iets op naald 9 ? Die zijn toch nagenoeg stomp? Of bamboe naalden?
Mijn dochter zat naast een mevrouw die zat te haken de laatste reis naar Amerika dus dat mag wel dus !
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat je iets ziet wil nog niet zeggen dat het ook mag :wink:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nee, maar zolang niemand feitelijke informatie heeft dat het NIET mag, zul je het toch met dit soort commentaren moeten doen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: brei en haaknaalden mee in het vliegtuig of niet?

Bericht door kastelke »

Ik denk dat de kans bestaat dat ze het afnemen, dus voor alle zekerheid zou ik je luchtvaartmaatschappij contacteren, en vragen of zij per e-mail kunnen bevestigen dat het mag als ze 'ja' zeggen.
Bij ons is het botte kleuterschaartje ook afgepakt, en ik denk dat een breinaald een pak gevaarlijker is om iemand mee te verwonden...

Uit de The Civil Aviation Authority guide :
Knives. The carriage of knives, scissors and other sharp objects is a security matter regulated by the Department for Transport. Generally such items must be carried as checked baggage only, although you should contact your airline for further information.
Al vond ik ook dit (en dus: bel je luchtvaartmaatschappij, en vraag bevestiging 'op papier'):
Knitting needles on International flights

Perhaps I’m stating the obvious, but I’ll say it: if you’re planning an international flight, you’ll need to check the regulations in both the countries you’re visiting.

There are three types of countries:
Countries that officially state (in the flight regulations) that knitting needles are allowed. These include the US, the UK and Australia.
Countries that explicitly prohibit knitting needles on flights. (Greece and other countries in the EU fall into this category.)
Countries where the official policy states, “sharp objects are prohibited”. In these countries, the determination of what counts as ‘sharp’ is left to the security officer.
http://www.freshstitches.com/are-knitti ... al-travel/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik heb al een paar keer een plastic haaknaald zonder problemen mee genomen.
En als deze afgepakt wordt dan koop ik nieuwe bij Jo-Ann.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Heb de vraag gesteld aan de klm .. Het zou niet mogen, ze verwezen me naar een lijst op de site, maar er staan geen breinaalden op. ik denk dat ik een grof breiwerk mee neem op dikke houten naalden ( action) en door de steken die op de pennen staan een kunstof draad rijg voor het geval ik de naalden achter moet laten dan kunnen de steken niet vallen.
Haaknaalden heb je tegenwoordig van hout dus dat zou ook kunnen. Het zou jammer zijn want het is een fijn tijdverdijf :geek2:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer