Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Zantman: Noordoosten tips voor rondreis
Reis Zantman: Noordoosten tips voor rondreis
Beste medeforumleden,
na vakanties in Florida, het Zuidwesten en New York willen wij ditmaal de noordoosthoek van Amerika gaan verkennen met een stukje Canada. Wij zitten nog in dubio of het een autorondreis wordt of een reis met de camper. Onze voorkeur gaat uit naar een autorondreis, omdat hier meer steden in zitten dan het zuidwesten en het misschien handiger is om met de auto te gaan. Correct me if I'm wrong.
Onze indeling is ongeveer als volgt:
Dag 1 t/m 3 Boston
Dag 4 t/m 5 Cape Cod
Dag 6 t/m 7 White Mountains National Forest (Lincoln)
Dag 8 t/m 9 Bar Harbor
Dag 10 t/m 11 Quebec
Dag 12 Ottawa
Dag 13 t/m 14 Alonquin Provincial Park
Dag 15 t/m 16 Niagara Falls
Dag 17 t/m 18 Lancaster (dagje bezoek gettysburg)
Dag 19 Philadelphia
Dag 20 t/m 21 Washington
Dag 22 Terug naar Amsterdam
Graag hoor ik van jullie welke dingen ik zeker moet bezoeken, welke wegen leuk zijn om te rijden en welke aanpassingen ik nog moet maken om deze reis net zo fantastisch te maken als alle voorgaande in Amerika.
na vakanties in Florida, het Zuidwesten en New York willen wij ditmaal de noordoosthoek van Amerika gaan verkennen met een stukje Canada. Wij zitten nog in dubio of het een autorondreis wordt of een reis met de camper. Onze voorkeur gaat uit naar een autorondreis, omdat hier meer steden in zitten dan het zuidwesten en het misschien handiger is om met de auto te gaan. Correct me if I'm wrong.
Onze indeling is ongeveer als volgt:
Dag 1 t/m 3 Boston
Dag 4 t/m 5 Cape Cod
Dag 6 t/m 7 White Mountains National Forest (Lincoln)
Dag 8 t/m 9 Bar Harbor
Dag 10 t/m 11 Quebec
Dag 12 Ottawa
Dag 13 t/m 14 Alonquin Provincial Park
Dag 15 t/m 16 Niagara Falls
Dag 17 t/m 18 Lancaster (dagje bezoek gettysburg)
Dag 19 Philadelphia
Dag 20 t/m 21 Washington
Dag 22 Terug naar Amsterdam
Graag hoor ik van jullie welke dingen ik zeker moet bezoeken, welke wegen leuk zijn om te rijden en welke aanpassingen ik nog moet maken om deze reis net zo fantastisch te maken als alle voorgaande in Amerika.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Reis: Noordoosten tips voor rondreis
Wij hebben redelijk geijke plannen voor komende zomer.
In ieder geval een 21 daagse rondreis door het noordoosten.
Daarbij kiezen wij wel voor de auto.
Meestal zijn er langs de route motels genoeg om te overnachten.
Alleen in de steden zou ik dat risico niet zo snel nemen.
Maar het lijkt mij zeker makkelijker om met de auto de stad in te komen dan met een camper.
In Niagara heb je heel erg veel leuke bed and breakfasts.
Niet te ver van de watervallen en vaak heel leuk opgezet door particuieren
Ik heb er zelf tenminste heel goede ervaringen mee.
In ieder geval een 21 daagse rondreis door het noordoosten.
Daarbij kiezen wij wel voor de auto.
Meestal zijn er langs de route motels genoeg om te overnachten.
Alleen in de steden zou ik dat risico niet zo snel nemen.
Maar het lijkt mij zeker makkelijker om met de auto de stad in te komen dan met een camper.
In Niagara heb je heel erg veel leuke bed and breakfasts.
Niet te ver van de watervallen en vaak heel leuk opgezet door particuieren
Ik heb er zelf tenminste heel goede ervaringen mee.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Lees onze verslagen van najaar 2008 en najaar 2012 eens door biede zijn camperreizen in het noordoosten waar een del van jullie bestemmingen inzitten, verslag van 2004 is NY state en City verder kan je misscien nog wat halen uit Washington DC en Washington DC 2012 dit zijn alle drie autotrips.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben een groot deel van jullie reis in twee vakanties uitgesmeerd, zie onze verslagen van 2010 en 2012. Een paar opmerkingen:
Je hebt 2 dagen bij NF. De Falls zijn erg mooi, maar die heb je in een dag wel gezien. Je komt langs Toronto als je van Ottawa naar de Falls rijdt, wellicht daar een dagje er bij? Onderweg van de Falls naar Lancaster is een bezoek aan Watkins Glen SP echt de moeite waard. Ook zou ik overwegen om Philly te skippen en een dagje Washington er aan vast knopen. Verder denk ik een prachtige reis, maar best veel km in 22 dagen. Overigens is het prima te doen met een camper. Buiten de steden heb je altijd een paar campings die vervoer het centrum geregeld hebben.
Je hebt 2 dagen bij NF. De Falls zijn erg mooi, maar die heb je in een dag wel gezien. Je komt langs Toronto als je van Ottawa naar de Falls rijdt, wellicht daar een dagje er bij? Onderweg van de Falls naar Lancaster is een bezoek aan Watkins Glen SP echt de moeite waard. Ook zou ik overwegen om Philly te skippen en een dagje Washington er aan vast knopen. Verder denk ik een prachtige reis, maar best veel km in 22 dagen. Overigens is het prima te doen met een camper. Buiten de steden heb je altijd een paar campings die vervoer het centrum geregeld hebben.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Goeie tip voor de camper dank je wel. ZIjn er ook sites waar je een overzicht hebt van alle campgrounds plus voorzieningen, zodat je dat van te voren kunt boeken of is het gewoon op de bonnefooi. tot nu toe hebben we altijd autorondreizen gemaakt.
Wat betreft the Falls, we hadden gezien dat het zeker 4.5 uur rijden is vanaf Ottawa naar de Falls, dus vandaar twee overnachtingen. Het weglaten van Philadelphia is inderdaad een optie, maar de plannings is dat we met de KLM gaan vliegen en die vliegen 's avonds om 22.00 uur vanaf Washington, dus in principe hebben we nog bijna een volle derde dag. Mocht het een andere vlucht worden dan vervalt Philadelphia.
Watkins Glen SP gaan we zeker meenemen.
Wat betreft the Falls, we hadden gezien dat het zeker 4.5 uur rijden is vanaf Ottawa naar de Falls, dus vandaar twee overnachtingen. Het weglaten van Philadelphia is inderdaad een optie, maar de plannings is dat we met de KLM gaan vliegen en die vliegen 's avonds om 22.00 uur vanaf Washington, dus in principe hebben we nog bijna een volle derde dag. Mocht het een andere vlucht worden dan vervalt Philadelphia.
Watkins Glen SP gaan we zeker meenemen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren deze site voor het opzoeken van campgrounds:
http://www.rvparkreviews.com/
Als je onze verslagen leest kan je iedere dag aan het eind van het verslag zien waar wij gestaan hebben.
http://www.rvparkreviews.com/
Als je onze verslagen leest kan je iedere dag aan het eind van het verslag zien waar wij gestaan hebben.
tip voor een fantastische B&B op Cape Cod:
Inn at the Oaks in Eastham.
Een prachtig mooi Victoriaans huis met geweldig mooie kamers, een heerlijk verzorgd ontbijt en de ideale plek om helemaal tot rust te komen in een schommelstoel op de veranda...
http://www.innattheoaks.com/
Inn at the Oaks in Eastham.
Een prachtig mooi Victoriaans huis met geweldig mooie kamers, een heerlijk verzorgd ontbijt en de ideale plek om helemaal tot rust te komen in een schommelstoel op de veranda...
http://www.innattheoaks.com/
2009: Houston
2009: Rondje Zuid West: SF - LA
2009: Chicago
2010: Rondje Noord West / Canada
2010: Chicago
2011: Philadelphia - NYC
2011: Rondje Oost: Boston - Cape Cod
2009: Rondje Zuid West: SF - LA
2009: Chicago
2010: Rondje Noord West / Canada
2010: Chicago
2011: Philadelphia - NYC
2011: Rondje Oost: Boston - Cape Cod
- UtopiaX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Eventueel andere opties zijn Montreal, Thousand Islands en Letchworth SP (als je toch naar Watkins Glen zou gaan).
Veel kan ik er nog niet over zeggen aangezien we zelf pas in juni gaan
Veel kan ik er nog niet over zeggen aangezien we zelf pas in juni gaan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht