Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is voor ons de snelste en beste manier?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Wermhat
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Wat is voor ons de snelste en beste manier?

Bericht door Wermhat »

Hallo,

ik ben Manuel (25) en zou graag tips en hulp willen krijgen bij het vinden van de beste manier om naar Amerika te emigreren. Mijn Amerikaanse vriendin en ik hebben al 4,5 jaar een relatie en het was altijd onze planning geweest om haar hier te krijgen. Nu is die weg voor ons te moeilijk vanwege de regels die hier gelden wanneer het op een buitenlandse partner hierheen krijgen aankomt. We hebben besloten dat het beter is dat ik daarheen ga, gezien het feit dat zij een goede baan heeft, een eigen huis en zij er beter voor staat dan ik hier in Nederland en het op die manier veel makkelijker is om ons leven samen te leven. Ik heb een aantal threads op dit forum gelezen en een aantal sites gelezen over visums etc maar het is soms moeilijk alles een beetje op een rijtje te zetten en te bepalen in welke volgorde alles te doen vanwege de hoeveelheid informatie, dus wil ik een beroep doen op de mensen die in een soortgelijke situatie zitten of hebben gezeten.

Onze situatie is als volgt: ik woon op dit moment nog thuis en ben zoekend naar werk voor de komende 6 maanden om zo geld op te sparen. Vanwege mijn situatie is dat makkelijker aangezien ik weinig rekeningen heb en geen huur of dergelijke betaal. Zij komt in juni weer hierheen en vroegen ons af of het beter is om hier te trouwen of op fiancee visum naar Amerika en daar te trouwen? Trouwen stond in onze planning, misschien niet zo snel maar het is zeker niet geforceerd. Het is de bedoeling dat ik eind augustus dan naar Amerika vlieg (voor de eerste keer, hele erge vliegangst) omdat als alles goed verloopt (knock on wood) zij in september van ons eerste kindje bevalt. Vandaar dus dat we willen dat alles zo snel mogelijk verloopt, en zo soepel mogelijk. We zouden graag willen dat als ik daar in augustus aankom, dat ik ook niet meer weg moet. En aangezien het proces 8-10 maanden duurt zoals ik het begrijp moeten we snel handelen.

Wat is de beste en/of ook de goedkoopste manier aangezien we met veel dingen rekening moeten houden zoals vliegtickets, forms en de baby zelf natuurlijk.

Bij voorbaat dank.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Wat is voor ons de snelste en beste manier?

Bericht door FlipjeBTiel »

Wermhat schreef:vroegen ons af of het beter is om hier te trouwen of op fiancee visum naar Amerika en daar te trouwen?
De papierhandel is anders in de twee gevallen, maar in de praktijk is het een niet langer of korter dan het andere.

Gr., Flipje
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

Ik zou zo snel mogelijk gaan trouwen en niet wachten tot augustus. Je zegt zelf, zo'n proces duurt 8-10 maanden.
En anders zou je verloofde gaan trouwen met een dikke buik, dat zou iets zijn wat ik zelf niet zou willen.
En waar jullie gaan trouwen maakt volgens mij niets uit.
je ne sais quoi...
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Snel trouwen is ook handig voor het geval de baby te vroeg komt ofzo. Of in het ergste geval, als er iets ernstig mis gaat heb jij als echtgenoot wettelijk het recht om medische beslissingen te nemen over je vrouw en kind. Als verloofde heb je dat recht niet.
Wermhat
Amerika-newbie

Bericht door Wermhat »

FlipjeBTiel schreef:
Wermhat schreef:vroegen ons af of het beter is om hier te trouwen of op fiancee visum naar Amerika en daar te trouwen?
De papierhandel is anders in de twee gevallen, maar in de praktijk is het een niet langer of korter dan het andere.

Gr., Flipje
Ok, dank je.
Willemijn schreef:Ik zou zo snel mogelijk gaan trouwen en niet wachten tot augustus. Je zegt zelf, zo'n proces duurt 8-10 maanden.
En anders zou je verloofde gaan trouwen met een dikke buik, dat zou iets zijn wat ik zelf niet zou willen.
En waar jullie gaan trouwen maakt volgens mij niets uit.
LittlePhoenix schreef:Snel trouwen is ook handig voor het geval de baby te vroeg komt ofzo. Of in het ergste geval, als er iets ernstig mis gaat heb jij als echtgenoot wettelijk het recht om medische beslissingen te nemen over je vrouw en kind. Als verloofde heb je dat recht niet.
Is het niet zo dat als verloofde je het proces nu al in gang kan zetten en als je trouwt dat het dan pas vanaf dat moment kan? Eerstvolgende keer dat ik haar zie als ze in juni weer naar Nederland komt. En als we in Nederland trouwen moeten alle papieren daarvan dan ook weer naar Engels vertaald worden om het daar dan weer aan te kunnen tonen?

Dat ze zwanger is tijdens het trouwens is geen probleem. En wat Phoenix zegt over je recht als echtgenoot is toch dan ook wel weer belangrijk.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Zo werkt het helaas niet. Je hebt twee opties voor een visum aanvraag. Optie 1: Je vraagt een verloofden visum aan (K1). Je doorloopt dan de hele procedure ongetrouwd, en MAG pas trouwen als je k1 visum is goedgekeurd, en in je de VS aangekomen. Trouw je voordat je K1 visum wordt goedgekeurd en je in de VS bent, dan vervalt de hele visum aanvraag, en zul je naar optie twee moeten uitwijken. Optie 2: Je trouwt nu, in de VS of in Nederland, maakt niet uit, en dan blijf jij (of ga je terug naar) Nederland, om vanuit daar de CR-1 aan te vragen. Pas als je CR-1 is goedgekeurd mag je naar de VS.
Allebei de opties duren (meen ik) van aanvraag tot toekenning visum 6-8 maanden

Zoals je ziet zijn er dus geen oplossing waarbij je pas in juni je visum aanvraagt en dan in Augustus al naar de VS vertrekt. Je zult dus of NU een K1 visum moeten aanvragen (met als mogelijkheid dat deze niet op tijd rond is, en je dus niet getrouwd bent als je vrouw bevalt), of je zult NU naar de VS moeten reizen/je vriendin naar Nederland moeten laten overkomen om te trouwen en dan een CR-1 aan te vragen (met als mogelijkheid dat deze ook niet op tijd rond is, en je wel getrouwd bent als je vrouw bevalt, maar er eventueel niet bij bent).

Je KAN tijdens je visum aanvraag naar de VS reizen, ik bedoel, er is geen wet die het verbiedt, maar er zijn ook mensen die dit niet doen, omdat je eventueel moeilijkheden kan tegenkomen bij de grens. Het kan zijn dat de immigratieofficier vermoedt dat jij wil blijven omdat je zoveel banden met de VS hebt (verloofde/vrouw, kind), dat hij of zij je niet toelaat. Daar moet je dus ook rekening mee houden.

Mijn advies zou zijn om NU zo snel mogelijk aan je visum aanvraag te beginnen, en dan hopen dat alles op tijd rond is. Als je wacht tot Juni, dan ben je 100% zeker dat je pas ergens in begin 2014 je visum zult krijgen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Beide opties (CR1 of K1) duren toch een paar maanden. Voordeel van CR1 tov K1 is dat als je na het lang wachten eenmaal in de VS bent, heel snel je Green Card, Social Secuirty Number en rijbewijs in handen hebt. Met de K1 moet je toch rekening houden dat je de eerste 2-3 maanden na aankomst niet mag werken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

zou dit een oplossing kunnen zijn? Het gaat over een regel die begin maart van kracht wordt:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

In Nederland trouwen kan ook een goed idee zijn. Dat hebben wij gedaan zodat mijn ouders en beste vriendin erbij konden zijn. Maar het was wel een flink gedoe om alle documenten bij elkaar te krijgen. Vooral omdat hij in Virginia geboren is, resident van Texas is, en gescheiden was in Washington State. Hij kon dus niet even een ochtendje vrij nemen om de documenten persoonlijk te gaan aanvragen maar meost alles via de telefoon en internet regelen.
Wat ik gehoord heb is het veel makkelijker als de Amerikaanse partner niet eerder getrouwd is geweest en in 1 staat is gebleven.

En als je in Nederland trouwt kan je gewoon een internationale trouwakte aanvragen. Is duurder dan het gewone uittreksel maar is verder geen probleem en wordt gewoon in Amerika geaccepteerd.
Wermhat
Amerika-newbie

Bericht door Wermhat »

Ik wil iedereen bedanken voor zijn inbreng en adviezen. We hebben besloten het middels een K1-visum te doen en zijn begonnen de formulieren in te vullen en kopieën te maken van alles en dingen bij elkaar te halen om te bewijzen dat het een echte relatie is. Nu alleen uitzoeken hoe je alles in Nederland regelt met een emigratie, waar en wanneer je uit te schrijven etc. Als iemand daar meer over weet of adviezen heeft zijn die natuurlijk altijd welkom. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer