Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek National Parks GC - DV - Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
shaqman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bezoek National Parks GC - DV - Yosemite

Bericht door shaqman »

Hoi iedereen,

Begin augustus trekken we voor 2 weken door het zuidwesten (met de auto) en daarbij bezoeken we 3 NP's, nl. Grand Canyon, Death Valley en Yosemite.
Kunnen jullie je eigen bevindingen en tips geven bij het bezoeken van deze parken qua invulling?

- Grand Canyon : bezoek van 03/08 tem 05/08 met 2 overnachtingen in Tusayan. Hier hebben we een volledige dag ter beschikking, nl 04/08. Op 03/08 komen we 's avonds pas aan in Tusayan en op 05/08 vertrekken we 's morgens richting LV. Zonsopgang en zonsondergang zijn een must volgens mij, wat zijn de indrukwekkendste punten om deze te doen? Wat zijn de interessantste wandelingen/viewpoints om te doen?

- Death Valley : bezoek op 07/08 : overnachting van 06/08 op 07/08 in Amargosa Valley en bedoeling is om vrij vroeg te vertrekken richting Death Valley om zonsopgang mee te maken en een halve dag uit te trekken voor verschillende viewpoints zodat we tegen de grootste hitte kunnen doorrijden richting LA. Wat is hier mogelijk?

- Yosemite : bezoek van 09/08 tem 12/08 : aankomst in Oakhurst (waar we ook overnachten) rond de middag : ik dacht hier aan een bezoek van Mariposa Grove en misschien nog Glacier Point maar weet niet of dit haalbaar gaat zijn? Daarna overnachten we 2 dagen in Mariposa dus hebben we 2 volle dagen de tijd voor andere wandelingen/uitstappen. Wat zouden jullie hiervoor aanraden. 's Morgens op 12/08 trekken we door naar SF.

Zouden jullie voor deze 3 parken de pass aanraden? Komt wel duurder uit maar is misschien handiger?

Bedankt voor jullie tips en kostbare tijd ;-)

Groetjes,

Bart
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bezoek National Parks GC - DV - Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Een mooi startpunt is http://www.ontdek-amerika.nl en de artikelen op de AA-site. Ook de NPS-site is handig. Kijk bijvoorbeeld op http://www.nps.gov/yose en dan onder plan your visit.
Je vindt daar ook de Yosemite Guide. Zoek eens de Guide op van de zomerperiode 2012, dan krijg je een goed beeld van alle activiteiten in het park. Je krijgt bij elk park een dergelijk krantje bij de ingang van het park, en je kunt ze ook online vinden.
Ook de mooiste plaatsen voor een zonsondergang kun je op de NPS-sites vinden, bijvoorbeeld door sunset in te vullen bij de zoekfunctie.
Kijk ook eens in mijn 2011-verslag daarvoor (kijk ook onder planning).
Zie voor Yosemite en DV onze andere verslagen.

De pas is iets duurder dan losse kaartjes maar wel makkelijker, en het geld is goed besteed!

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Voor GC: een stuk afdalen in de canyon geeft een heel andere indruk van de GC dan kijken vanop de rand. Onderschat een afdaling absoluut niet! Als je het doet, zou ik zo vroeg mogelijk (6u) beginnen aan het Bright Angel Trail. Je kan dan wandelen tot 1,5 mile resthouse of 3 mile resthouse. Je kan eventueel nog verder gaan tot Indian Gardens, maar dat is al een serieuze wandeling. Afdalen valt meestal nog wel mee, maar het terug naar boven komen is enorm zwaar. Ik denk dat de meeste mensen met een gewone conditie wel tot aan 1,5 mile resthouse kunnen wandelen en daar terugdraaien.
Je kan qua uitzichten met de shuttle bus rijden naar HErmits Rest: onderweg zijn er veel viewpoints, je kan op- en afstappen zoveel je wilt. Om de paar minuten komt er een bus waar je terug kan opstappen. Je kan ook te voet van het ene viewpoint naar het andere wandelen. Langs de andere kant heb je de East Rim Drive, is de weg als je van Page komt, hier mag je wel met de eigen auto rijden. Hier zijn ook heel mooie viewpoints. Onderschat de hitte niet!

Death Valley:
zelfs heel vroeg vertrekken zal in augustus al super warm zijn. Het mooiste viewpoint vind ik Dante's View: uitkijkpunt hoog boven de vallei

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

- Death Valley : bezoek op 07/08 : overnachting van 06/08 op 07/08 in Amargosa Valley en bedoeling is om vrij vroeg te vertrekken richting Death Valley om zonsopgang mee te maken en een halve dag uit te trekken voor verschillende viewpoints zodat we tegen de grootste hitte kunnen doorrijden richting LA. Wat is hier mogelijk?
Tikfout en bedoel je San Francisco ipv LA? Anders snap ik je route niet helemaal als je 7/8 naar LA rijdt en 9/8 in Yosemite aankomt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

GC- ga bij ankomst toch even naar het randje, en eet of drink wat zodat je zonsondergang meepakt.
Blijf weg van de plekken die iedereen bezoekt, maar loop b.v. 1 of 2 viewpoints richting Hermits Rest vanaf de Bright Angel Lodge, daar sta je al bijna alleen.
De bar van de Bright Angel Lodge is trouwens een prima plek met live muziek en lekker bier, en als je daar de avond doorbrengt kan je ook bij donker ( en als je mazzel hebt met maanlicht) nog even de Canyon zien of niet zien.
De volgende ochtend een klein stukje de Canyon inlopen is een aanrader, maar dat moet je zo vroeg mogelijk doen als je meer dan 500 meter wilt lopen ivm de temperatuur.

DV- ik zou er over denken niet via Amargosa maar via Shoshone het park in te rijden, je kan dan de 178 nemen,langs Badwater,Artist Drive en dan even rechtsaf de 190 een stukje terug pakken naar Zabriskie Point en als je nog hoger wilt naar Dantes View.
Dan terug richting Furnace Creek,Stovepipe Wells en de 190 blijven volgen, onderweg kan je nog genoeg stoppen als je dat wilt.
Als je inderdaad daarna naar LA gaat en de dag erop naar Yosemite, zou ik LA overslaan en een extra dag nemen voor DV,of overnachten bij Panamint Springs Resort en een dagje nemen om Naar Lee Vining te rijden bij Yosemite.

Yosemite- kom je in de middag aan zou ik direct door gaan naar Glacier Point, of daar de zonsondergang meenemen, prachtig, en de volgende dag de Mariposa Grove bekijken.Verder ben ik geen groot Yosemite liefhebber, maar in twee dagen kan je mooie wandelingen maken daar.

Een parkpas zou ik direct bij je eerste Nationale Park kopen, de kosten haal je er wel uit, want je komt onderweg echt wel langs andere parken of dingen die je met de pas kan bezoeken.
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Bedankt voor jullie reacties alvast !

PSVWally : LA is geen typfout hoor. We trekken op 07/08 richting LA en daar overnachten we 2 nachten zodat we op 09/08 's morgens doortrekken richting Oakhurst.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

LA is geen typfout hoor. We trekken op 07/08 richting LA en daar overnachten we 2 nachten zodat we op 09/08 's morgens doortrekken richting Oakhurst.
Zou ik nooit doen. Zo'n omweg voor 1 dagje LA? Het is m.i. aangewezen om in augustus volgende route te volgen: LV-DV-Bishop-Lee Vining- Yosemite via Tioga pas. Die route biedt veel moois en veel afwisseling.
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Ik begrijp de reactie dat dit een omweg is. Omstreek Lee Vining en Bishop zal ook wel mooi zijn qua natuur en omgeving! Maar wij willen absoluut in LA geweest zijn, vandaar onze keuze voor deze omweg. Ook al is het wel een eindje verder rijden natuurlijk.
jerommeke10
Amerikakenner

"best wel een eindje verder": het is zowat 8 uur méér rijden langs saaie lelijke autowegen.

Je kunt dan vanuit LA best onmiddellijk naar Mariposa Grove rijden. Of je nog aan Glacier Point geraakt, hangt af van jouw vertrekuur, de drukte in LA, het verkeer rond Yosemite, of je een parkeerplaats vindt, en hoe lang je wil gaan stappen in Mariposa Grove.
Jij hebt nadien nog 2 dagen in Yosemite, misschien is het handiger om Glacier Point tot later te houden. Als je van wandelen houdt is de Panoramatrail een absolute aanrader: vertrekkend van Glacier point te voet naar de vallei, langs mooie watervallen ... reken een volle dag hiervoor maar dan heb je wel een goede indruk van Yosemite. Dan zou je daags nadien rustig verder de vallei kunnen bezoeken, luieren aan de rivier, fietsen...
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Dat is toch wel een heel eind langer dan dat google maps aangeeft. Dit zullen we dan toch nog maar eens goed bekijken :-)

De tips voor Yosemite ga ik sowieso wel gebruiken, bedankt !
jerommeke10
Amerikakenner

Dat is toch wel een heel eind langer dan dat google maps aangeeft
Ik reken vanaf Owens Lake naar de oostingang van Yosemite (Lee Vining), dat is een goede 2 uur rijden op rustige wegen. Vanaf Lee Vining zit je op de supermooie Tioga pass en ben je het park aan het bezoeken. Neem er de map van Yosemite eens bij.

Vanaf Owens Lake het drukke LA binnenrijden en nadien naar de westingang (Oakhurst) is volgens googlemap een goede 7 uur rijden, maar daar moet je 2 keer de files rond LA bijtellen. Acht uur verschil is misschien overdreven, maar het loont wel de moeite hierbij even stil te staan.
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

Lilo schreef:Voor GC: een stuk afdalen in de canyon geeft een heel andere indruk van de GC dan kijken vanop de rand. Onderschat een afdaling absoluut niet! Als je het doet, zou ik zo vroeg mogelijk (6u) beginnen aan het Bright Angel Trail. Je kan dan wandelen tot 1,5 mile resthouse of 3 mile resthouse. Je kan eventueel nog verder gaan tot Indian Gardens, maar dat is al een serieuze wandeling. Afdalen valt meestal nog wel mee, maar het terug naar boven komen is enorm zwaar. Ik denk dat de meeste mensen met een gewone conditie wel tot aan 1,5 mile resthouse kunnen wandelen en daar terugdraaien.
Lilo
Wij hebben vorig jaar via de Bright Angel Trail de afdaling gedaan tot aan Plateau Point en ik vond dit een absolute aanrader, echt een van de hoogtepunten van onze vakantie! Van hieruit kan je ook de Colorado zien stromen. Het was een geweldig gevoel om zo diep in de canyon te staan, we waren er ook helemaal alleen! Zie onze blog voor een verslag van die dag. Ik raad dit wel enkel aan als je over een goede conditie beschikt, de klim terug naar boven was heel zwaar. Er was ook weinig schaduw onderweg. Gelukkig kan je goed uitrusten aan de verschillende resthouses (daar is in de zomer ook water aanwezig!).
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

jerommeke10 schreef:
Acht uur verschil is misschien overdreven, maar het loont wel de moeite hierbij even stil te staan.
Daar heb je zeker en vast gelijk in Jerommeke !
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Turbotrent schreef:
Wij hebben vorig jaar via de Bright Angel Trail de afdaling gedaan tot aan Plateau Point en ik vond dit een absolute aanrader, echt een van de hoogtepunten van onze vakantie! Van hieruit kan je ook de Colorado zien stromen. Het was een geweldig gevoel om zo diep in de canyon te staan, we waren er ook helemaal alleen! Zie onze blog voor een verslag van die dag. Ik raad dit wel enkel aan als je over een goede conditie beschikt, de klim terug naar boven was heel zwaar. Er was ook weinig schaduw onderweg. Gelukkig kan je goed uitrusten aan de verschillende resthouses (daar is in de zomer ook water aanwezig!).
Het ziet er in ieder geval een geweldige ervaring uit !
Ik twijfel alleen over of we de geschikte conditie hebben om zover te komen want 20 km waarvan 7,5 km klimmen is niet van de poes! En we zitten ook in volle zomer dan wat het nog eens extra lastig maakt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Plateaupoint is inderdaad wel ver, en zeker in de zomer niet aan te raden. De NPS raadt af om in de zomer verder te gaan dan Indian Gardens. Zie hier voor afstanden en meer informatie. Ik heb in september 2011 maar een klein stukje gedaan en dat was al aardig vermoeiend hoewel we voornamelijk vanwege de tijd vrij snel terug gegaan zijn. Maar echt wel de moeite waard, zie mijn 2011-verslag.
Dit voorjaar willen wij de South Kaibab Trail doen (tot aan Cedar Ridge); minder schaduw dus in de zomer wat minder geschikt, maar je hebt daar mooiere uitzichten, ook als je maar een relatief klein stuk naar beneden loopt.

Marianne
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

shaqman schreef: Het ziet er in ieder geval een geweldige ervaring uit !
Ik twijfel alleen over of we de geschikte conditie hebben om zover te komen want 20 km waarvan 7,5 km klimmen is niet van de poes! En we zitten ook in volle zomer dan wat het nog eens extra lastig maakt.
Het was inderdaad zwaar, maar het moet ook weer niet overdreven worden. Als je 's ochtends vroeg vertrekt (rond 7u), dan ben je rond 11u aan Plateau Point. Als je rond de middag dan terugkeert, dan heb je een dikke 8u om de beklimming te doen. Onderweg kan je dan ook makkelijk een uurtje uitrusten in de verschillende resthouses (waar ook water aanwezig is), je bent er ook beschut tegen de zon. Wij zijn er mensen tegengekomen die zeker geen uitzonderlijke conditie hadden, maar die toch -op hun tempo- weer boven zijn geraakt. Uiteraard waren wij er wel niet in de volle zomer, ik kan me inbeelden dat de hitte echt overweldigend kan zijn dan.

Maar als je een normale conditie hebt, vroeg vertrekt en als het niet té heet is, zou ik het absoluut aanraden om het erop te wagen!
shaqman
Amerika-ontdekker

Bericht door shaqman »

Turbotrent schreef: Maar als je een normale conditie hebt, vroeg vertrekt en als het niet té heet is, zou ik het absoluut aanraden om het erop te wagen!
We gaan het zeker eens bekijken en naargelang de hitte zullen we een weloverwogen keuze maken :-)

Bedankt Turbo !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer