Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

visum geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
zydzyd
Amerika-ontdekker

Re: visum geweigerd

Bericht door zydzyd »

Ik vind het gewoon krom.
Alle allochtonen in nederland met een nederlands paspoort vullen een formuliertje in en zullen in de meeste gevallen een visa krijgen.
Volgend jaar krijgt ze nederlands paspoort en hadden we naar alle waarschijnlijkheid deze problemen niet gehad.(misschien na dit wel :-) )
Of als we getrouwd waren.
Vorig jaar kunnen trouwen,naar Amerika gaan, en ze komt niet terug, lijkt me hetzelfde.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Hoewel ik in een totaal andere sector werk, speelt intuïtie (of ervaring) ook een grote rol. Ik moet mensen ook juist kunnen inschatten. Hoewel die opgedane expertise een grote rol speelt, probeer ik mij er toch altijd van bewust te zijn dat elk individu anders is en probeer ik toch met een open geest met mensen te communiceren.
Het moment dat je enkel op je "ervarging" afgaat en niet meer met een open blik naar een nieuwe dossier/klant/... kan kijken, dan ben je fout bezig.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

LeenG schreef: Nuance: Amerika kan zelf zijn wetgeving bepalen inzake wie er het land binnenmag en wie niet, maar binnen een transparante en duidelijke regelgeving die voor alle aanvragers hetzelfde is en niet volgens de willekeur van de behandelende ambtenaar.

Als die ambtenaar gegronde reden heeft om te vermoeden dat iemand in Amerika wil blijven, mag hij die wel weigeren. Maar eenzelfde situatie (huis, vaste baan, studies,...) zou tot eenzelfde besluit moeten komen, dat zou niet mogen afhangen van de nationaliteit van de aanvrager. In het geval van topicstarter verkeren hij en zijn vriendin in dezelfde situatie. Waarom zou er meer kans zijn dat zij in amerika wil blijven dan hij?
ik ga nu een beetje het pad op van de advocaat van de duivel, maar wij hebben daar natuurlijk helemaal niks over te zeggen, over hoe transparant en duidelijk de regelgeving is. En wat ik al zei: andere landen zijn wat dat betreft niet veel anders. In Nederland wordt er ook steeds koortsachtig naar nieuwe maatregelen gezocht als er uit één land ineens schrikbarend veel mensen onze kant uitkomen.

En idd, wat al gezegd is: intuïtie is hier ook belangrijk, in combinatie met bepaalde red flags. Daar ontkom je niet aan.

Waarom er meer kans is? Vanwege de statistieken misschien? Waarom een "Polenmeldpunt" en geen "Witrussenmeldpunt"?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Officieel is het een midden- en oosteuropa meldpunt. De media maakt er een polenmeldpunt van ;)

Maar dat terzijde.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

dimona schreef:
ik ga nu een beetje het pad op van de advocaat van de duivel, maar wij hebben daar natuurlijk helemaal niks over te zeggen, over hoe transparant en duidelijk de regelgeving is. En wat ik al zei: andere landen zijn wat dat betreft niet veel anders. In Nederland wordt er ook steeds koortsachtig naar nieuwe maatregelen gezocht als er uit één land ineens schrikbarend veel mensen onze kant uitkomen.

En idd, wat al gezegd is: intuïtie is hier ook belangrijk, in combinatie met bepaalde red flags. Daar ontkom je niet aan.

Waarom er meer kans is? Vanwege de statistieken misschien? Waarom een "Polenmeldpunt" en geen "Witrussenmeldpunt"?
Edit: dat over intuïtie gezegd hebbende: ik denk dat er in dit specifieke geval niet eens zó veel intuïtie aan te pas is gekomen. Het risicoprofiel ligt wsl gewoon klaar om af te toepen en als er op alle punten "gescoord" is, mag zo'n medewerker wsl zonder meer een "nee" afgeven. In dit geval is het lijstje wsl iets van: land van afkomst, hoe lang in Nederland, nationaliteit, burgerlijke stand, geslacht, leeftijd, kinderen, type visum dat aangevraagd wordt, zoiets.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:Officieel is het een midden- en oosteuropa meldpunt. De media maakt er een polenmeldpunt van ;)

Maar dat terzijde.
Ik vermoed dat het oorspronkelijk een Polenmeldpunt was, maar dat dat uit politiek oogpunt uiteindelijk is vertaald in een midden- en oosteuropa meldpunt. Daar zijn Nederlanders dan weer goed in: het verhullen van politiek incorrect gedrag :wink:
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

dimona schreef:ik ga nu een beetje het pad op van de advocaat van de duivel, maar wij hebben daar natuurlijk helemaal niks over te zeggen, over hoe transparant en duidelijk de regelgeving is.
slightly off topic
toch wel in de zin dat de rechtspraak en regelgeving van een democratisch land moet voldoen aan deze eisen om democratisch te kunnen zijn.
Natuurlijk, wetgeving is één ding, toepassing iets anders.
zydzyd
Amerika-ontdekker

Bericht door zydzyd »

En dan nu het antwoord van het consulaat......

Unfortunately the decision cannot be appealed. Please see the above link.

Kindest,
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@zydzyd, dank voor het terugkoppelen van het antwoord.

Het geheel blijft een kromme situatie. Jullie bewijzen wilde men niet eens zien en in beroep gaan is niet mogelijk. Zoals iemand (ik weet niet meer wie) hier op het forum al eens schreef, als een bank je afwijst ga je naar een andere bank of zelfs een andere vestiging van diezelfde bank. Maar hier kan dat niet, en ben je (deels) afhankelijk van hoe de pet staat van de persoon die je spreekt.
ffkijken
Amerika-newbie

visum in 1998 en 2002 geweigerd

Bericht door ffkijken »

Ik heb een vraag over visum voor de Verenigde Staten van Amerika. Ik heb in 1998 (toen ik 18 was,schoolgaand) en in 2002 (toen ik 22 was en al een jaar werkzaam) Amerikaans visum aangevraagd en beide keren afgewezen (tourist visa). Toen had ik een ander nationaliteit. Ik had aangegeven dat ik bij mijn tante zou logeren in de US. De eerste aanvraag was vakantie voor 2 maanden en de tweede voor 1 maand. Nu heb ik Nederlands nationaliteit en zoals bekend, kunnen Nederlanders zonder een visum naar Amerika met een ESTA (toestemming). Wil volgend jaar voor twee weken naar US. Kan ik aangeven dat ik nooit een visum heb aangevraagd als ik de ESTA ga invullen? Als ik dit doe kan ik bij aankomst problemen krijgen? ben bang dat als ik visum ga aanvragen, weer afgewezen wordt, omdat ik nog steeds niet getrouwd ben (zoals bij mijn 1e en 2e aanvraag). Of via Canada naar de US? Maar daar moet ook een groen formulier ingevuld worden en daar komt zeker de vraag of er ooit een visum geweigerd. Woon bijna 4 jaar samen en ben twee en een half jaar werkzaam geweest en nu heb ik een jaarcontract (tot en met juni 2013). Ik wil heel graag een keertje naar Amerika samen met mijn vriend. Wat kan ik doen? Kunnen jullie mij helpen met info? Ik ben niet van plan daar te blijven. Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Eens een visum geweigerd is nooit meer een esta aanvragen, zo simpel is dat. Maakt niet uit of je van nationaliteit bent veranderd. Je zit voor altijd in hun computersysteem. Ze komen er altijd achter.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik ben het met mtl eens. Je hebt weinig keus in dit soort zaken. De VS binnen mogen is een gunst die verleend wordt door de Amerikaanse overheid, helaas geen recht. Zorgen dat je sterke banden met Nederland hebt en die kunnen aantonen bij de aanvraag van een visum, is het enige wat je kan doen. Via een omweg toch op een VWP de VS proberen binnen te komen lijkt me een slecht plan, en lijkt me een stressvol en duur experiment.
ffkijken
Amerika-newbie

Bericht door ffkijken »

goldenhills en mtl: hartelijk dank voor jullie reactie :thumbup: . Ik ga toch een visum aanvragen volgend jaar en als het afgekeurd wordt, dan is het afgekeurd. Als je niet eerlijk bent, zit je diep in de problemen. Wij zijn ook van plan te gaan trouwen en misschien lukt het wel. Wij zijn van plan volgend jaar te gaan, dus....wie weet heb ik volgend jaar een vaste baan. dan ben ik ook getrouwd, we hebben een koopwoning en tegen die tijd, spaargeld. wordt vervolgd........
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Start in ieder geval vroeg genoeg met de aanvraag van je visum, dus wacht niet tot 4 maanden voor je vertrek. En boek niks wat je niet kosteloos kan annuleren zo lang je je visum nog niet hebt.
Ik wens je heel veel succes, en als je ons tegen die tijd niet vergeten bent, zou het leuk zijn om te laten horen hoe het is afgelopen. (en reisinspiratie kan je hier ook altijd vinden! Als je vragen hebt, dan stel je ze maar!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ffkijken
Amerika-newbie

Bericht door ffkijken »

Hoi kastelke. ik zal vroeg genoeg starten met de visum aanvraag en ga jullie niet vergeten. ik laat het zeker weten. Voordat je denkt, staat de periode van documenten verzamelen, afspraak maken met de ambassade e.d. voor de deur.
ania pienkosz
Amerika-newbie

Bericht door ania pienkosz »

Ik als poolse was vandaag bij de amerikaanse ambassade amsterdam, samen met mijn vriend waar ik samen mee woon. Wij willen samen met nog 5 anderen naar lando (florida).
Dus afspraak gemaakt. Na twee uur rijden bestemming bereikt.
Buiten wachtend in de kou. komt iemand naar buiten. roept de tijden van afspraak.In die volgorde mag je naar binnen.
Dus er waren genoeg mensen die moesten wachten in de kou(geen wachtruimte voor de mensen buiten).
Naar binnen door metaaldetector,tas op de kop! krijgt een number. Je tas mag niet mee dus die droppen ze ergens op de grond.
Dan 128 euries dokken.
Naar loket paspoort aanvraag papier in leveren.
Dan maar wachten in een ruimte met nog 25 anderen waar het bloedje warm is, en geen kapstokken waar je je jas even op kunt hangen.
Na 45 min eindelijk aan de beurt.
Ik een vette map bij me met heel mijn leven. Van werk ,inschrijf gemeente , in burgering diploma, alles over mijn vriend.bestemming vakantie het huis die we hebben mooi villa met zwembad enz. reisplanningen. al met al meer waar ze naar vragen!!!
Loop ik naar die glazenwand met een gat er in, met nog 20 mensen achter mij te hijgen.
Vraagt die man wat mijn bedoeling is.
Ik leg het uit.
Wat vraagt hij,Wat verdien je in de maand,en wat mijn vriend verdiendt.
DAN zegt HIJ niet voldoende bewijs van terug komst samen verdienen 3500 maar goed.
Ik zegt moet je mijn papieren niet bekijken die ik bij me hebt.
NEE niet nodig zegt die HUY!
Krijg dus geen visum. Waarom vraag ik!
Staat wel in die formulier, en probeer het nog maar een keer.

IK kan dit vertellen poolse mensen strap er niet in je krijgt geen visum.
Niet bij eerste keer ook GEEN tweede keer.
Je moet al een bewijs hebben dat je school gaan de kinderen heb die je achter kun laten als je op vakantie gaat. DAN heb je een reden om terug tekeren naar nederland.

Het is gewoon een dikke GELD klopperij.
Wordt gewoon vet geld aan verdient. 45 min wachten vijf min praten geen visum en 128 euro lichter.
Dus PAS OP wat je doet.

DE GROETEN>
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wat een sneu verhaal.
Vooral omdat je met Poolse vrouwen altijd veel plezier kon hebben als je een spijkerbroek bij je had.
En Amerika is het land van de spijkerbroeken.
Die domme Amerikanen beseffen niet hoeveel plezier ze nu moeten missen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat een vreemde reactie Bedeve?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

1. Als je zo boos wordt van security controle en lang wachten, dan is de VS misschien niet het land waar je naar toe zou moeten gaan voor je vakantie.

2. Heel vervelend dat je aanvraag is afgewezen en dat je je band met Nederland blijkbaar niet voldoende hebt kunnen aantonen. Blijkbaar zijn de statistieken dusdanig dat de goedwillenden (even aangenomen dat jij daarbij hoort) lijden onder de kwaadwillenden. Zit het in de planning om te gaan trouwen? Misschien dat een eventuele visumaanvraag in de toekomst dan meer succesvol is.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

vana schreef:Wat een vreemde reactie Bedeve?
Nou inderdaad vana..... inderdaad een maffe reactie op dit verhaal... spijkerbroeken.... waar haal je het vandaan :roll:

En verder tja... wat stond er in die formulieren als reden dan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer