Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Harry »

DejaVu schreef:Hertz is heel vaak heel duur en toch zie ik af en toe dat er mensen daar een auto huren...
Voor ons was afgelopen vakantie Hertz de goedkoopste verhuurder via usareisen.de :wink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zullen ze wel dronken geweest zijn ;)

Bij mij is Hertz altijd veel duurder dan de rest. Ik heb vaak wel iets dat ik alle aanbieders een keer wil proberen maar Hertz is soms wel 40% duurder en dat vind ik niet de moeite waard ;)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Idem dito bij ons. Bij al onze USA-reizen was, zonder uitzondering, Alamo de goedkoopste. Soms is bvb de standaardprijs van Dollar iets goedkoper, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door n lagere drop off bij Alamo. Voor onze aprilreis ook weer. Dollar goedkoopst maar 250$ drop off (LAS-ABQ) tov 150$ bij Alamo. Van Hertz hier zelfs geen spoor bij drive-Usa.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Ik heb voor volgende zomer bij Hertz een 7 Passenger Stadard SUV - FRAR gehuurd om af te halen in Miami Airport voor 528€, het enige is nog een volle tank betalen bij binnen brengen, maar ze hanteren de gemiddelde prijs in de regio om af te tanken.
Heb deze prijs wel bekomen via een speciale actie in het najaar vorig jaar(2012).
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Wij willen nu een auto huren voor mei (4 weken). Ophalen en weer inleveren in LA.
De prijs die we bij Hertz gevonden hebben was 920 € (standard SUV). Bij eautohuur komt de prijs op +/- 800 €, maar moet je de eerste tank wel betalen, terwijl die bij Hertz inbegrepen is.
Als we prijzen bekijken bij Alamo of USAReisen zien we prijzen van 1200-1300 € verschijnen...
Kijken wij dan zo verkeerd? Of zijn we aan de late kant met boeken?
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Caesar2
Amerika-ontdekker

Bericht door Caesar2 »

DejaVu schreef:Hertz is heel vaak heel duur en toch zie ik af en toe dat er mensen daar een auto huren...
Dat hangt volledig af van de gekozen periode en het type voertuig. Hertz zit goed op de sedans, duur op de SUV's.

Wij hebben voor juni 2013 rechtstreeks bij Hertz geboekt, met de huidige korting stukken goedkoper dan usareisen (indien hetzelfde pakket gekozen wordt).

Vb. 15 dagen Fullsize bij Hertz 373, bij usareisen via National 482 Super-spar-plus
15 dagen premium bij Hertz 482, bij usareisen via Alamo 587 Super-spar-plus
Caesar2
Amerika-ontdekker

Bericht door Caesar2 »

fieke85 schreef:Wij willen nu een auto huren voor mei (4 weken). Ophalen en weer inleveren in LA.
De prijs die we bij Hertz gevonden hebben was 920 € (standard SUV). Bij eautohuur komt de prijs op +/- 800 €, maar moet je de eerste tank wel betalen, terwijl die bij Hertz inbegrepen is.
Als we prijzen bekijken bij Alamo of USAReisen zien we prijzen van 1200-1300 € verschijnen...
Kijken wij dan zo verkeerd? Of zijn we aan de late kant met boeken?
Kan perfect. Prijzen, rechtstreeks bij Hertz, voor periode tot eind juni, zijn op dit moment scherp tot héél scherp.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja ik zie het er is een speciale actie. De prijzen zijn voor mij daar nu ook goedkoper.

Hou rekening met de kosten voor extra bestuurders want dat zit er niet bij.
Caesar2
Amerika-ontdekker

Bericht door Caesar2 »

DejaVu schreef:
Hou rekening met de kosten voor extra bestuurders want dat zit er niet bij.
Klopt, je moet ook steeds die "extraatjes" in rekening brengen.

Maar zowel forumlid fieke85 als ikzelf huren vanuit Californie, dus 2de bestuurder zit er gratis bij.

Vergelijken en goed lezen/rekenen blijft noodzakelijk. En binnen enkele dagen kan de situatie op de verhuurmarkt zomaar weer volledig anders eruit zien.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Je kunt ook nog eens kijken bij,Alamo.co.uk/brits is ook een aktie.
Heb er deze week ook geboekt,scheelde met usa reisen.de bijna 400 euro,moet alleen de auto wel vol afleveren en dit is voor 32 dagen vanaf LV in mei.
Albert.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

We hebben bij Hertz geboekt, standard SUV (genre Chevrolet Equinox) voor vier weken, 920 €.
We wouden eerst voor een midsize SUV gaan, maar de laatste week reizen nog twee vrienden van ons mee, daardoor 'moesten' we een grotere auto kiezen.
Wat denken jullie, goeie prijs?
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Fieke85 : via welke site heb je dat dan geboekt? Als ik via Hertz.be van 1mei tot 29 mei ingeef (LA-LA) krijg ik voor een Chevrolet Equinox een prijs van 1148.28€ :?
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Via de site van Hertz zelf, inderdaad. Maar je moet wel eerst klikken op de autootjes waar 'Soldes' opstaat, en daar dan begin- en eindpunt en data ingeven.
Afbeelding

Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

kalaman schreef:Idem dito bij ons. Bij al onze USA-reizen was, zonder uitzondering, Alamo de goedkoopste. Soms is bvb de standaardprijs van Dollar iets goedkoper, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door n lagere drop off bij Alamo. Voor onze aprilreis ook weer. Dollar goedkoopst maar 250$ drop off (LAS-ABQ) tov 150$ bij Alamo. Van Hertz hier zelfs geen spoor bij drive-Usa.
Dat komt omdat je bij de engelse site hebt gekeken, probeer de usareisen.de maar daar staat Hertz wel bij + nog een andere
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Ik heb zowat alle mogelijkheden nog eens doorgenomen, maar ik vind niets wat goedkoper uitkomt dan de boeking die ik in december heb gemaakt via drive-usa bij Alamo. Alleen via de Britse Alamo site kan ik nog een kleine 25 euro op dat bedrag besparen, maar dat is wat mij betreft niet de moeite om mijn bestaande boeking meteen te gaan annuleren...
Memories...
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Gewoon emailtje sturen naar drive-usa en dat melden, bij eautohuur kreeg ik vorig jaar meer dan 50€ korting op mijn boeking omdat ik de wagen meer dan 2-3 maanden later ergens goedkoper had gezien. Die laatste heeft wel een laagste prijsgarantie geloof ik, maar ik zou het zeker eens proberen!

Ik zag dat de prijs van een Fullsize SUV even duur was geworden als de prijs van een Midsize SUV die ik al geboekt had (die van mij was dus ook goedkoper geworden). Omgerekend zou ik zo'n 50-60€ goedkoper uitkomen door de boeking te annuleren & een nieuwe boeking te maken. Ik had trouwens ook op "annuleren" geklikt, bellen ze me een uurtje later op om te vragen wat de reden was. Toen ik alles uitgelegd had, hadden ze dus ook maar de prijs van mijn boeking aangepast. Leuke winst :thumbup:
Reisblog: thisisfraa.be
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Wat zijn eigenlijk de ervaringen bij Dollar vs Alamo?
Want eautohuur geeft een gelijkaardige prijs, maar dat zou dus ook bij Dollar kunnen zijn. Je kunt dat alleen pas met zekerheid zien als je al effectief geboekt hebt...
Memories...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

MiniMe schreef:Wat zijn eigenlijk de ervaringen bij Dollar vs Alamo?
Want eautohuur geeft een gelijkaardige prijs, maar dat zou dus ook bij Dollar kunnen zijn. Je kunt dat alleen pas met zekerheid zien als je al effectief geboekt hebt...
Niet als je belt, dan vraag je welke maatschappij dit tarief geeft :mrgreen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

In 2010 heb ik een Chevrolet Camaro voor 21 dagen gehuurd bij Hertz.

Totaalprijs was 850 Euro. Niet slecht voor een op dat moment zeer nieuwe bak.

Maar je hebt gelijk. Sindsdien, heb ik nooit bij Hertz gehuurd omdat die veruit de duurste zijn.
Sluis
Amerikafan

Bericht door Sluis »

Ook ik ben druk aan het vergelijken voor onze rondreis die voor september / oktober gepland staat.

Ik ben aan het kijken bij usa-reisen.de voor een mid-size SUV. Ik twijfel nog tussen het Super-Saver-Plus pakket of het Super-Inclusive-Plus pakket. Het verschil in prijs is 172 Euro. Bij het Super-Inclusive-Plus pakket zit een volle tank benzine ter waarde van +/- $90. Als ik dat van het verschil aftrek dan zou het Super-Saver-Plus pakket dus toch nog 100 Euro voordeel opleveren...

Maarrrr bij het Super-Inclusive-Plus pakket zit ook een zogenaamde 'Personal Protection Plan' verzekering. Mijn vraag is: Wat is dit voor verzekering? En belangrijker nog heb ik deze nodig?

Ik ben trouwens boven de 25 en ik rij alleen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Edit: Bij e-autohuur krijg ik nog goedkopere prijzen alleen met de volgende mededeling:

Eventuele extra's en toeslagen
* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden.
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten

De one-way toeslag is niet van toepassing want ik begin en eindig in SF. Maar buiten kantooruren kosten en kosten voor aflevering en ophalen ben ik bij usa-reisen.de niet tegen gekomen...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer