Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Muziek in auto! Hoe?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Muziek in auto! Hoe?
Wij als muziekliefhebbers willen graag veel muziek meenemen voor onderweg.
Mijn vraag is hoe is het geregeld met de auto's in amerika? Moet je cd's meenemen, of zit er in de meeste auto's een aansluiting voor jack-plugje zodat we een mp3 speler kunnen meenemen.
We hebben trouwens een categorie luxery car( chevy impala of soortgelijk)
Wederom alvast bedamkt voor jullie reacties
Mijn vraag is hoe is het geregeld met de auto's in amerika? Moet je cd's meenemen, of zit er in de meeste auto's een aansluiting voor jack-plugje zodat we een mp3 speler kunnen meenemen.
We hebben trouwens een categorie luxery car( chevy impala of soortgelijk)
Wederom alvast bedamkt voor jullie reacties
Re: Muziek in auto! Hoe?
Via USB en indien niet aanwezig via de laptop naar de AUX van de auto.
EDIT: Dat heet nu tablet. Ik word oud.
EDIT: Dat heet nu tablet. Ik word oud.

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij reizen weliswaar met de camper, maar wij nemen altijd onze iPods mee, en hebben op onze eerste reis een kabeltje gekocht wat aan de ene kant in de iPod gaat en aan de andere kant in de aux uitgang van de autoradio. Zo hebben we onder weg altijd onze eigen muziek.
Dat ligt geheel aan de auto die je krijgt en kan dus van alles zijn, bv niets, usb, aux, geheugenkaartje, cd speler met mp3 enz.
De enige zekere manier is om een fm-transmitter mee te nemen
De enige zekere manier is om een fm-transmitter mee te nemen
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 13 jan 2013, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Wij hebben tot nu toe elke keer gebruik kunnen maken van een mannetje-mannetje kabel (zoals mijn man dat noemt). Ene kant gaat in de ipod, andere kant in de autoradio. Bij één van de auto's was het heeeeel goed zoeken (we kwamen m pas tegen na het lezen van het boekje). Wij hebben van te voren een speellijst gemaakt met in onze ogen roadtrip muziek (carrie underwood, sarah evans, tim mcgraw, tina turner enzovoorts). We hebben er echt enorm van genoten!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2013 - FL
2014 - FL
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De meeste auto's hebben een AUX ingang; met een mannetje-mannetje kabeltje kan je hier je iPod of MP3-speler aanhangen.
Dus bij het uitzoeken van je huurauto eerst even de autoratio bekijken voor je je keuze maakt.
Dus bij het uitzoeken van je huurauto eerst even de autoratio bekijken voor je je keuze maakt.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben ook gebruik gemaakt van zo'n mannetje-mannetje kabel (grappig woord trouwens
). Lekker je eigen muziek bij je en nog een voordeel: je hebt ook je navigatie bij je, als je dat op je telefoon of ipod hebt geïnstalleerd. Die uitgangen zitten steeds vaker in de auto's volgens mij.

Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- markro
- Moderator
- Contacteer:
De ingangen/uitgangen zitten niet altijd in de autoradio zelf. Je kan ze ook tegenkomen op een andere plaats op het dashboard, of in de middenconsole, of in de armsteun tussen de voorstoelen. In deze laatste zitten ze soms in een zijkant of in de bodem en dan vaak nog verdekt achter een klepje, hetgeen soms erg moeilijk te vinden is.Frasi schreef:Dus bij het uitzoeken van je huurauto eerst even de autoratio bekijken voor je je keuze maakt.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Het moet al heel erg fout lopen om geen enkele aansluiting te hebben. Wij hebben in elk geval al meestal een usb gehad. En 2 weken geleden waren we opnieuw in de wolken met de satellietzender Sirius FM met 10-tallen themakanalen.
Soms zitten ze zelfs naast je gaspedaal.. Toyota heeft soms van die gekke plekjes;)markro schreef:De ingangen/uitgangen zitten niet altijd in de autoradio zelf. Je kan ze ook tegenkomen op een andere plaats op het dashboard, of in de middenconsole, of in de armsteun tussen de voorstoelen. In deze laatste zitten ze soms in een zijkant of in de bodem en dan vaak nog verdekt achter een klepje, hetgeen soms erg moeilijk te vinden is.Frasi schreef:Dus bij het uitzoeken van je huurauto eerst even de autoratio bekijken voor je je keuze maakt.
2008 - CA,NV,AZ
2013 - FL
2014 - FL
2013 - FL
2014 - FL
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij hadden in onze Moturis camper de vorige keer wel een autoradio met een usb-aansluiting. Maar als ik een ipod erop aansloot gebeurde er niks. Heeft iemand tips? Dank!
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
In de Ford Edge die we vorig jaar in Canada hadden, moest ik de iPod (die ik via een USB-aansluiting had aangesloten) via het touchscreen in het middenconsole van de auto bedienen. Dat duurde ook een paar minuten voordat ik dat doorhad. Misschien was zoiets in de camper ook het geval?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons doet de USB aansluiting in de camper ook niets met de iPod. Een, zoals hier eerder genoemd, mannetje - mannetje aansluiting werkt perfect. Kun je gewoon in de Walmart kopen en kost bijna niets.
Wij konden het usb knopje ook niet aantoetsen op het console(touchscreen), waar ook de radio in zat. De aux uitgang wel.
Wij konden het usb knopje ook niet aantoetsen op het console(touchscreen), waar ook de radio in zat. De aux uitgang wel.
Ik brand altijd mijn MP3'tjes op een paar cd's.
Elke auto die ik heb gehuurd had een cd-speler.
Elke auto die ik heb gehuurd had een cd-speler.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb me vorig jaar deze FM Transmitter van Griffin aangeschaft, 39€ & werkt perfect. Op deze manier ben je altijd zeker dat je je muziek kunt beluisteren in de wagen, al had ik tijdens de vorige reis wel een 3.5mm jack aansluiting op de radio. In mijn eigen wagen heb ik wel een MP3 radio, maar die werkt enkel met cds, daarom dat ik die FM Transmitter dus ook daar gebruik, super handig 
Ik heb er ooit nog eentje gehad, maar die was voor mijn iPhone gemaakt destijds, die werkt dus niet met mijn huidige smartphone. Ik merk wel een fameuze vooruitgang op 't vlak van geluidskwaliteit bij deze. Weinig ruis, goed volume & met die Smartscan functie zoekt hij automatisch een goede frequentie.

Volgens mij is een 3.5mm aansluiting quasi standaard tegenwoordig, dus de TO moet zich weinig zorgen maken denk ik.

Ik heb er ooit nog eentje gehad, maar die was voor mijn iPhone gemaakt destijds, die werkt dus niet met mijn huidige smartphone. Ik merk wel een fameuze vooruitgang op 't vlak van geluidskwaliteit bij deze. Weinig ruis, goed volume & met die Smartscan functie zoekt hij automatisch een goede frequentie.
Dat is een feit, maar met enkel een USB aansluiting ben je natuurlijk niet veel. Het hangt er maar vanaf wat de radio zal ondersteunen, als je bv een iPod of iPhone hebt, dan is de kans groot dat hij deze via USB afspeelt, heb je zoals mij een Android smartphone, dan heb je meestal pech. Nu is het ook wel zo dat als je een USB aansluiting in de wagen hebt, dat er 99% zeker een 3.5mm aansluiting zal zijnkalaman schreef:Het moet al heel erg fout lopen om geen enkele aansluiting te hebben. Wij hebben in elk geval al meestal een usb gehad. En 2 weken geleden waren we opnieuw in de wolken met de satellietzender Sirius FM met 10-tallen themakanalen.

Volgens mij is een 3.5mm aansluiting quasi standaard tegenwoordig, dus de TO moet zich weinig zorgen maken denk ik.
Reisblog: thisisfraa.be
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben altijd al een aux ingang gehad om zo een mp3 speler aan te sluiten. Als ik me niet vergis ook al een paar keer een usb aansluiting. In principe zou je op die laatste gewoon een usb-stick met muziek kunnen zetten. Zo deed ik dat thuis in mijn vorige wagen altijd. Onze laatste wagen had zelfs een harde schijf waar ik eventueel muziek had kunnen opladen.
En last but not least: als je geluk hebt en een werkende Sirius radio hebt, kan je die cd's, mp3 speler of usb stick gewoon in de koffer smijten, want dan heb je zoveel muziekkeuze dat je je eigen muziek maar niks meer vindt. 

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!
Kans is dus groot dat er een aux-ingang in zit. We nemen voor de zekerheid wat cd,s mee, maar voor de rest dus mp3-speler volgooien
Kans is dus groot dat er een aux-ingang in zit. We nemen voor de zekerheid wat cd,s mee, maar voor de rest dus mp3-speler volgooien
Ik luister altijd naar de radio. 

- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Inmiddels aux kabeltje besteld voor de ipod/autoradio. Dank voor de tip, ben benieuwd!
1991: CA, AZ, UT, NV