Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Anne S.: LV-SF-LA
Reis Anne S.: LV-SF-LA
Hoi allemaal,
Wij zijn een gezin met 3 kids (13,10,6) en reizen deze zomer naar het ZW. Graag had ik jullie onze reisroute even voorgesteld. Vliegtuigtickets en auto zijn reeds in orde. Aan onze route twijfelen we nog een beetje. Wij maken graag wandelingen en met de kids houden we er niet van om hele dagen in de auto te zitten. De oudste wil ook wel wat van LA en stranden in de buurt zien. Aangezien wij eerst nog familie in Washington bezoeken hebben we onze route iets moeten inkorten.
Dag 1: Washington
Dag 2: Washington
Dag 3: Washington
Dag 4: Washington-Las Vegas
Dag 5: Las Vegas-Zion
Dag 6: Zion
Dag 7: Zion -Bryce
Dag 8: Bryce-Capitol reef
Dag 9: Capitol Reef-Monument valley
Dag 10: Monument valley-Page
Dag 11: Page-Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon-Las Vegas
Dag 13: Las Vegas-Death Valley
Dag 14: Death Valley-Lone Pine
Dag 15: Lone Pine-Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite- SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF-Monterey
Dag 20: Monterey-Santa Barbara
Dag 21: Santa Barbara-Santa Monica
Dag 22: LA
Dag 23: LA-Brussel
Denken jullie dat dit te doen is of eventueel Capitol Reef eruit halen, zodat er een dag vrijkomt?
Alvast super bedankt voor jullie tips.
Wij zijn een gezin met 3 kids (13,10,6) en reizen deze zomer naar het ZW. Graag had ik jullie onze reisroute even voorgesteld. Vliegtuigtickets en auto zijn reeds in orde. Aan onze route twijfelen we nog een beetje. Wij maken graag wandelingen en met de kids houden we er niet van om hele dagen in de auto te zitten. De oudste wil ook wel wat van LA en stranden in de buurt zien. Aangezien wij eerst nog familie in Washington bezoeken hebben we onze route iets moeten inkorten.
Dag 8: Bryce-Capitol reef
Dag 9: Capitol Reef-Monument valley
Dag 10: Monument valley-Page
Dag 17: Yosemite- SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF-Monterey
Dag 20: Monterey-Santa Barbara
Dag 21: Santa Barbara-Santa Monica
Dag 22: LA
Denken jullie dat dit te doen is of eventueel Capitol Reef eruit halen, zodat er een dag vrijkomt?
Alvast super bedankt voor jullie tips.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Anne S.: LV-SF-LA
Hmm, eerlijk gezegd zou ik ook Monument Valley eruit halen....
Vanaf dag 7 t/m dag 15 ben je je namelijk elke dag aan het verplaatsen. Vooral ook voor de kids lijkt het me relaxt om ook gewoon eens een dag of dagdeel te kunnen spelen of iig iets anders te doen dan in een auto te zitten of evt een stuk te moeten lopen waar ze misschien geen zin meer in hebben.
Bij Page heb je ook een mooi strand aan Lake Powel (lone rock beach) waar je je evt kunt vermaken. Ook in Yosemite is veel voor kinderen te doen, lees maar eens in de andere topics.
Vanaf dag 7 t/m dag 15 ben je je namelijk elke dag aan het verplaatsen. Vooral ook voor de kids lijkt het me relaxt om ook gewoon eens een dag of dagdeel te kunnen spelen of iig iets anders te doen dan in een auto te zitten of evt een stuk te moeten lopen waar ze misschien geen zin meer in hebben.
Bij Page heb je ook een mooi strand aan Lake Powel (lone rock beach) waar je je evt kunt vermaken. Ook in Yosemite is veel voor kinderen te doen, lees maar eens in de andere topics.
Dank voor de info.
We hebben gisteren nog een beetje zitten puzzelen en we halen er Capitol reef en Monument valley uit.
We rijden dan van Bryce rechtstreeks naar Page en blijven daar 2 nachten. En dan hebben we ook nog een extra nacht voor Yosemite of langs de kustroute.
Zo wordt het toch iets rustiger.
We hebben gisteren nog een beetje zitten puzzelen en we halen er Capitol reef en Monument valley uit.
We rijden dan van Bryce rechtstreeks naar Page en blijven daar 2 nachten. En dan hebben we ook nog een extra nacht voor Yosemite of langs de kustroute.
Zo wordt het toch iets rustiger.
-
- Amerikafan
Hebben jullie op dag 4 een volledige dag in Las Vegas? Want op dag 12 zal je er niet veel meer van zien, want de rit van GC naar Las Vegas duurt bijna een volledige dag. En de dag erna vertrek je al naar Death Valley. Dan hou je maar een ochtendje over om Las Vegas te bezoeken, dat is toch echt wel te weinig.Anne S. schreef: Dag 12: Grand Canyon-Las Vegas
Ook zou ik proberen om op dag 14 wat verder te geraken dan Lone Pine. Mammoth Lakes zou bijvoorbeeld een goede slaapplaats kunnen zijn. Op die manier ben je op dag 15 dadelijk aan de ingang van Yosemite en kan je op je gemak de geweldige Tioga pass afrijden en verkennen.
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
Je hebt al een extra dag voor Las Vegas als je daarna van Las Vegas door DV naar Lone Pine rijdt. DV is erg heet in de zomer maar het is natuurlijk maar net of je wel een extra dag in LV wil blijven.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het ligt eraan wat ze bij de GC nog willen doen. Als ze tegen 8 u wegrijden zijn ze tussen 14 en 15u wel in Vegas. Maar het is idd heel kort, maargoed.
Wij komen op dag 4 al om 10u aan In LV, voor ons tijd genoeg om er even rond te lopen en een avond door te brengen.
Als we na de GC pas s'avonds aankomen in LV is niet zo erg.
Overnachting in Lone Pine ga ik schrappen en naar Mammoth Lakes doorrijden.
Hierbij een aangepaste versie.
Dag 8: Bryce-Page
Dag 10: Page
Dag 14: Death Valley-Mammoth Lakes
Dag 15: ML-Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite-SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF-Monterey
Dag 21: Monterey-Santa Barbara
Dag 22: Santa Barbara-LA
Misschien nemen we nog een dag af van Yosemite en nemen we een extra dag langs de kustroute. Dit bekijken we nog even.
Allemaal dank voor jullie suggesties.
Als we na de GC pas s'avonds aankomen in LV is niet zo erg.
Overnachting in Lone Pine ga ik schrappen en naar Mammoth Lakes doorrijden.
Hierbij een aangepaste versie.
Dag 14: Death Valley-Mammoth Lakes
Dag 15: ML-Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite-SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF-Monterey
Dag 21: Monterey-Santa Barbara
Dag 22: Santa Barbara-LA
Misschien nemen we nog een dag af van Yosemite en nemen we een extra dag langs de kustroute. Dit bekijken we nog even.
Allemaal dank voor jullie suggesties.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
ik zou dag 19-20-21-22 als volgt indelen (zie ook onderstaande link voor onze blog van dat stuk, 2 weken geleden) :
dag 19 : bezoek aan SF met een hop-on hop-off bus
dag 20 : SF - San Simeon (of Cambria) : dat is met grote voorsprong het mooiste stuk van de kustroute en het zou zonde zijn om daar door te racen (is overigens niet "echt" mogelijk
)
dag 21 : San Simeon - LA via oa Santa Barbara, Malibu en de pier van Santa Monica
dag 22 : LA met bezoek aan Griffith Observatory (prachtig zicht over de stad), Hollywood sign en Walk of Fame (perfect, op een rustig tempo, te doen op 1 dag)
dag 23 : LA - Brussel
dag 19 : bezoek aan SF met een hop-on hop-off bus
dag 20 : SF - San Simeon (of Cambria) : dat is met grote voorsprong het mooiste stuk van de kustroute en het zou zonde zijn om daar door te racen (is overigens niet "echt" mogelijk

dag 21 : San Simeon - LA via oa Santa Barbara, Malibu en de pier van Santa Monica
dag 22 : LA met bezoek aan Griffith Observatory (prachtig zicht over de stad), Hollywood sign en Walk of Fame (perfect, op een rustig tempo, te doen op 1 dag)
dag 23 : LA - Brussel
-
- Amerikafan
Je zou misschien ook Bryce kunnen laten vallen? Het ligt niet echt op de route van Zion naar Page. Ik vond Bryce wel een mooi park, maar op een paar uurtjes had ik het er wel gezien. Ik vond bijvoorbeeld GC, Zion of Yosemite vele malen mooier en indrukwekkender. Als jullie graag wandelen zou ik echt een langer verblijf in GC (Bright Angel trail) of Zion (Angels landing of The Narrows - geweldig met kinderen lijkt me) aanraden boven een bezoekje aan Bryce. Ook een dagje langer in SF behoort dan tot de mogelijkheden.Anne S. schreef: Dag 4: Washington-Las Vegas
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-