Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Regret???

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Ik kan mij voorstellen dat voor de meeste autochtone Nederlanders het Nederlanderschap erg diep zit. Ik deel dit gevoel absoluut niet. Ik heb vrijwillig en zonder drama mijn Nederlanderschap verruild voor het Amerikaanse en heb hier nooit spijt van gehad.

Ik heb een soort like-dislike (love-hate is te sterk) relatie met NL. Mijn meedoen op dit forum heeft te maken met de 'like' gedeelte van die relatie. Als iemand NL bezopen afschildert als het zonder-morale land van de hoeren en drugsgebruikers dan zet ik die verkeerde beeldvorming recht, maar ook als linkse Amerikanen zwijmelend over het zogenaamde 'ideale' 'liberale', 'tolerante (fake: als het donker is zijn alle koeien zwart)' Dutch Society hebben, vertel ik dat dit ook niet geheel waar is...
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als Amerikanen enthousiast vertellen over hoe leuk Amsterdam is, zeg ik altijd: klopt, maar ik weet wat ze mompelen (what they mutter under their breath). Ik weet gewoon teveel van Nederland om er nog te kunnen wonen.

Maar er zijn dingen waar we trots op kunnen zijn, en waarom ik toch aan dat Nederlanderschap hecht. Onder meer dat mijn moeder, 94, nog steeds alleen thuis kan wonen omdat de dokter langs komt, de apotheek medicijnen thuisbrengt, een medische dienst regelmatig langskomt om wat bloed af te tappen, zodat ze weet hoeveel pilletjes ze moet slikken, dat er een keer per week iemand komt om haar te helpen bij het douchen, en dat een volledig nieuw gebit €200 haar kostte (en dat had ze waarschijnlijk nog terug kunnen krijgen ook, ze had alleen geen zin in al die papieren en ze had het geld).

Plus dat de kinderen zich geen zorgen hoeven te maken als de tijd komt dat ze naar een verzorgingshuis moet. En dat ze nooit de keus zal hoeven te maken tussen eten of medicijnen kopen.

O ja, en die 80-jarige oorlog was toch weel heel belangrijk, hoe meer ik over die periode lees.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

trouwens, heb ik waarschijnlijk al eerder verteld, maar ik heb niet mijn Nederlanderschap hoeven opgeven of moeten kiezen. ik had nl de surinaamse nationaliteit. hoewel ik in nederland geboren ben, en als minderjarige de nederlandse nationaliteit was kwijtgeraakt, kon ik door allerlei regelingen deze niet herkrijgen tot nadat ik amerikaanse was geworden.

dus mijn keuze was eigenlijk, wil ik de nederlandse nationaliteit erbij? ja graag. zou ik er de amerikaanse voor opgeven, nooit of te nimmer. dus dat beide mochten is een blessing, want idd je weet nooit wanneer ik 6 maanden wil gaan schilderen in italie of een jaar gaan sabaticallen in de ardennen. mocht ik ooit uitgezonden worden naar europa, heb ik ook geen gedoe, etc etc. en ik kan naar cuba en zuid korea met mijn NL paspoort en als ik per ongeluk in bagdad terecht kom hoef ik me niet bij de amerikaanse troepen aan te melden, etc etc. er zijn een paar voordelen (met name EU gerelateerd) en you just never know. mijn neefje is heel ziek geweest en ik ben ook pas uit NL weggegaan nadat hij genezen was. stel er gebeurt iets met hem of met mijn broer (knock on wood) en ik wil er naar toe om voor ze te zorgen of zo, geen probleem.

ik dank god elke dag voor mijn dubbel blessing, want ik heb als suirnaamse toegang tot the best of both worlds.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer