Beste allemaal
Inmiddels hebben we een paar knopen doorgehakt voor onze reis naar Amerika en hebben we een paar offertes naast elkaar liggen. Bij deze even een update. Ben benieuwd naar jullie reacties. Het wordt onze eerste camperreis in Amerika dus ik hoor graag zoveel mogelijk tips en opmerkingen
Vliegtickets
We willen heenvliegen op 5 juni en terug op 30 juni. Inmiddels heb ik zoveel zoekmachines en opties op dagelijkse basis vergeleken dat ik mezelf een redelijke expert mag noemen op het gebied van vliegprijzen naar de US in juni haha. De keuze die wij moesten maken ging op het laatst tussen United Airlines (plm 700 euro retour) en British Airways (plm 759 euro retour), waarbij de vlucht met BA de kortste duur had en een overstap in Londen. Echter, tot mijn verbazing bieden enkele de touroperators die ik om een offerte heb gevraagd een veel lagere prijs (€ 100 p.p.) aan voor KLM vluchten dan ik online kon vinden. Dit wist ik echt niet! Het loont dus blijkbaar om toch een offerte inclusief vliegtickets te vragen. Wij gaan nu voor het volgende voorstel:
Maatschappij: KLM / Delta Airlines
Traject 1: Amsterdam San Francisco Datum: 5-jun-14 Tijdsduur: 10.55 Vertrek- en aankomsttijd: 09.50 11.45
Traject 2: Las Vegas Minneapolis Datum: 30-jun-14 Tijdsduur: 03.04 Vertrek- en aankomsttijd: 15.55 20.59
Traject 3: Minneapolis Amsterdam Datum: 30-jun-14 Tijdsduur: 08.15 Vertrek- en aankomsttijd: 21.50 13.05 Datum aankomst: 1-jul-14
Bovenstaande ticket hebben wij nu voor een prijs van € 760 per volwassene. Dat is ruim € 100 per persoon goedkoper dan zelf online boeken.
Camper
Gezien het feit dat we zo comfortabel mogelijk willen reizen met 4 volwassenen en onze dochter (van 22 maanden) kiezen we voor een camper van Road Bear in plaats van de voordeligste keus (Cruise America). Vooral omdat Road Bear iets meer leefruimte heeft vanwege een slide-out maar ook omdat de slaapkamer achterin afsluitbaar is d.m.v. een deur. Mijn ouders zullen dan in de slaapkamer slapen en overdag kan onze dochter daar mooi slapen enigszins afgezonderd van de rest (we hopen zo veel mogelijk buiten te kunnen zitten onder de luifel). Helaas is de camper wel fors duurder dan Cruise America (+ € 700) maar omdat we er 3 weken van profiteren doen we het toch maar. De prijs die wij nu krijgen is rond de € 2.300 (21 dagen, 2500 miles, verzekering, kits enz).
Bij het lezen van een aantal posts op het forum las ik dat Road Bear 3 verschillende typen campers heeft in deze categorie (27-30ft) , de Freelander, de Leprechaun en de Fourwinds. Wat ik tot nu toe weet is dat de Leprechaun zich onderscheidt door een enorme TV. De andere campertypen zijn mij onbekend. Graag zou ik jullie meningen horen over welk type voor ons reisgezelschap het beste schikt. We kunnen dit dan aangeven bij de reservering (al zijn er geen garanties uiteraard). Oja, de TV is voor ons geen pré. Wat we wel belangrijk vinden: een zo goed mogelijk af te scheiden slaapkamer, een goede plek voor de autostoel en zo veel mogelijk leefruimte.
Route
Qua route zijn de plannen flink gewijzigd. Ons concept reisplan is nu een one-way tussen San Francisco en Las Vegas. We willen de route niet helemaal vooraf bepalen qua stops en campings maar zo moet 'ie ongeveer worden:
http://goo.gl/pNd5ic. We zijn niet van plan campings van tevoren te reserveren (misschien op de dag zelf even bellen), behalve in Yosemite NP. Daar willen we wel reserveren gezien de drukte. Ik ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen, veel reserveren of juist niet. Wat vinden jullie van deze route?
San Francisco
De eerste dagen van de vakantie willen we doorbrengen in SF . Ons doel is om dat te doen in een appartement met een huurauto. Zelf hebben wij goede ervaringen (ook in SF) met het huren van een appartement via
http://www.homeaway.com. Wat ik me wel afvraag: hoe moet het als je aankomt bij het autoverhuurbedrijf op de eerste dag en je hebt nog geen kinderstoel gekocht. Krijg je de auto dan wel mee? We willen uiteraard zo snel mogelijk eentje kopen ter plaatse (bij de wall-mart denk ik) maar je zult daar toch eerst naartoe moeten rijden toch? Hoe hebben anderen dit ervaren?
Ben benieuwd naar jullie reacties!