Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor vliegtickets en camperhuur juni 2014

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
pevalo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips voor vliegtickets en camperhuur juni 2014

Bericht door pevalo »

Hallo

Sinds mijn eerste rondreis door de VS (2010) heb ik altijd nog een keer terug gewild. En nu is de knoop doorgehakt: juni 2014 gaan we een rondreis maken door het westen van de VS met een camper. Graag zou ik jullie gedachten en tips horen over wanneer ik het beste kan oriënteren op vliegtickets en camperhuur. Qua tickets zitten we te denken om te vliegen op San Francisco en na een paar dagen in een hotel vanaf daar een rondje te maken via Los Angeles (waarschijnlijk, maar staat zeker nog niet vast). Of we dan eerst afzakken via highway one (rondje tegen de klok in) of juist eerst naar yosemite gaan (rondje met de klok mee) dat weten we nog niet. 8)

Momenteel kan je uberhaupt nog geen ticketprijzen of camperprijzen raadplegen voor de periode juni 2014, dus valt er nog niets te vergelijken. Maar ik heb natuurlijk nu wel alle tijd om na te denken over een goede strategie om een scherpe deal te krijgen :thumbup:

Graag jullie adviezen! ben erg benieuwd!
2010: California, Arizona, Nevada, Utah (auto)
2012: New York, Pennsylvania
2014: California, Arizona, Nevada, Utah (camper)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips voor vliegtickets en camperhuur juni 2014

Bericht door Marenko »

Wij boeken altijd voor 31 oktober via Tiogatours de camper voor hetvvolgend jaar. Dan heb je namelijk de hoogste vroegboekkorting.
Bij Roadbear is dat 15% daarnaast krijg je als , ik dacht, meer dan 21 dagen huurt ook nog 5% long term korting.
Vroeg boeken is dus vaak voordelig.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

hebben wij ook gedaan alleen zijn de vliegtickets nu wel voordeliger dan in oktober :cry:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De vliegtickets doen wij pas later, als ik denk dat de prijs goed is. In oktober regelen wij alleen de camperhuur.
pevalo
Amerika-ontdekker

Bericht door pevalo »

Ko-Mar schreef:Wij boeken altijd voor 31 oktober via Tiogatours de camper voor hetvvolgend jaar. Dan heb je namelijk de hoogste vroegboekkorting.
Bij Roadbear is dat 15% daarnaast krijg je als , ik dacht, meer dan 21 dagen huurt ook nog 5% long term korting.
Vroeg boeken is dus vaak voordelig.
Dank! Wij zouden inderdaad ruim 3 weken met de camper willen rijden dus dat levert nog wat extra korting op. Weet je ook of het bij de andere verhuurders zo werkt dat je het best voor 31 oktober kan boeken? Tiogatours heb ik goede verhalen over gelezen, die gaan wij zeker vragen om een offerte. Andere sites die ik gebruik om te oriënteren: http://www.usareisen.de en http://www.cheap-rv-rental.com. Roadbear heb ik tot op heden overigens niet als voordelige keus voorbij zien komen...
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Volgens mij wel. Wat je kunt doen is straks in september gewoon een aantal offertes opvragen bij bijvoorbeeld Tiogatours, en andere bureaus. Gewoon van verschillende verhuurders. Je ziet dan snel genoeg welke het voordeligst is.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Ik heb voor zomer 2013 de camper ook in de laatste week van oktober 2012 geboekt. Na die tijd ging het omhoog. Voor juni kan dit anders zijn. Ik heb lokaal van een jaar of twee bijna alle wekelijkse flexrates bewaard. Zowel vorig jaar als het jaar daarvoor ging het in november omhoog. Ik heb geboekt met een flexrate van 32 (CA) en inmiddels is het 65. Voor juni met start in Los Angeles zit CA voor een C25 op flexrate 15. Ergens in oktober nog 14 geweest. In november 18 en nu 21.
Afbeelding
pevalo
Amerika-ontdekker

Bericht door pevalo »

RuudB schreef:Ik heb voor zomer 2013 de camper ook in de laatste week van oktober 2012 geboekt. Na die tijd ging het omhoog. Voor juni kan dit anders zijn. Ik heb lokaal van een jaar of twee bijna alle wekelijkse flexrates bewaard. Zowel vorig jaar als het jaar daarvoor ging het in november omhoog. Ik heb geboekt met een flexrate van 32 (CA) en inmiddels is het 65. Voor juni met start in Los Angeles zit CA voor een C25 op flexrate 15. Ergens in oktober nog 14 geweest. In november 18 en nu 21.
Dank, in de maand oktober staat inmiddels een aantekening in mijn agenda. Wij zijn in principe op zoek naar een camper van ongeveer 27-30ft dus die zal waarschijnlijk een hogere prijs hebben, maar de prijzen die jij noemt vallen mij 100% mee! 21 dgn x € 24 flex = € 500, plus local taxes/insurance (€ 350?) en unlimited miles (€ 650?) enz zit je op ongeveer € 1.500. Via welke site heb jij toen zaken gedaan?
karin317
Amerika-ontdekker

Bericht door karin317 »

Wij hebben begin december bij Ideamerge.com een Roadbear camper gehuurd voor 16 sept t/m 28 okt 2013.
Tickets hebben wij bij Worldticketcentrum geboekt. Op 2 sept naar New York, 6 sept naar Las Vegas en op 29 okt naar Amsterdam, voor 700 euro.
Jarno1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jarno1975 »

Wij hebben voor juni 2013 onze camper geboekt via http://www.camper.nl Vooralsnog erg tevreden, vragen per mail werden snel, goed en uitgebreid beantwoord. Ook hier geldt, vroeg boeken voor extra korting. De kortingspercentages verschilen per camperverhuurder.
Bij Tioga tours hadden we ook een prijs opgevraagd maar die was een stuk duurder.
De vliegreis hebben we geboekt via http://www.cheaptickets.nl/ Je kan hier eenvoudig aangeven als je vanaf een andere luchthaven wil terugvliegen dan je bent aangekomen en de prijzen voor elke dag en tijd voor een bepaalde week zien. Wanneer je niet gebonden bent aan een bepaalde dag om te vliegen kan je hier best veel voordeel uit halen. Als je bijvoorbeeld op maandag vliegt kan het zomaar 100 euro duurder zijn als wanneer je op dinsdag vliegt. Ik heb gewoon een week of 2 dagelijks de site gecheckt, dan weet je al snel wat de laagste prijzen zijn.

Voor de camper (C25 Cruise America) 1931 dollar kwijt voor 17 dagen (incl. annuleringsverzekering)
De vliegreis (AMS-SFO en LAX-AMS) 1679 dollar (2 pers. incl annuleringsverzekering)
2003: Isla Margarita
2004: Spanje
2005: Kroatië
2006: Kroatië
2007: Hongarije
2008: Italië
2009: Rondreis Noorwegen
2010: Portugal
2011: Kroatië
2011: Orlando, Florida
2012: Spanje
2013: West Amerika (San Francisco-Las Vegas-Los Angeles)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dank, in de maand oktober staat inmiddels een aantekening in mijn agenda. Wij zijn in principe op zoek naar een camper van ongeveer 27-30ft dus die zal waarschijnlijk een hogere prijs hebben, maar de prijzen die jij noemt vallen mij 100% mee! 21 dgn x € 24 flex = € 500, plus local taxes/insurance (€ 350?) en unlimited miles (€ 650?) enz zit je op ongeveer € 1.500. Via welke site heb jij toen zaken gedaan?
Hier ga je denk ik de fout in een flexrate staat niet gelijk aan € of $ maar is een indicatie voor de tussenpersonen (reisbureau) en die kunnen daar weer ieder hun eigen prijs aanhangen.
Laatst gewijzigd door Rob op 15 jan 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Flexrates worden veel bij camperhuur toegepast. In de volgende link vind je de flexrates voor CA voor 2013 zoals boekbaar bij Travelhome.
http://camper.nl/brochures/motorhome/20 ... /rates.htm

Flex 24 is dus EUR 67 per dag. Dit is de basisprijs. Hier komen nog kosten bij als kilometers, camperinventaris, personal kits, soms klaarmaakkosten en transfers. De eventuele korting gaat hier nog wel vanaf.
Afbeelding
pevalo
Amerika-ontdekker

Bericht door pevalo »

Ok flexrates zijn dus variabel en worden door de verhuurder bepaald aan de hand van vraag en aanbod per locatie. Dank voor alle reacties en ik zal jullie in oktober laten weten wat we zullen gaan doen! Vooralsnog is mijn streven om voor € 1.700 een C30 camper te huren voor 21 dagen :)

En hebben jullie nog tips inzake de ticket? Omdat we met onze dochter van 22 maanden zullen gaan reizen wil ik het liefst voor een directe vlucht gaan (SFO of LAX). Loont het hier ook om zo vroeg mogelijk te gaan boeken? Wat zou een goede ticketprijs zijn voor vertrek in de periode 28mei/5 juni 2014 en retour 25 a 26 dagen later? Zelf zit ik te denken aan € 580 euro voor een vlucht met overstap en € 650 voor een directe vlucht o.i.d.
Jarno1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jarno1975 »

pevalo schreef:Ok flexrates zijn dus variabel en worden door de verhuurder bepaald aan de hand van vraag en aanbod per locatie. Dank voor alle reacties en ik zal jullie in oktober laten weten wat we zullen gaan doen! Vooralsnog is mijn streven om voor € 1.700 een C30 camper te huren voor 21 dagen :)

En hebben jullie nog tips inzake de ticket? Omdat we met onze dochter van 22 maanden zullen gaan reizen wil ik het liefst voor een directe vlucht gaan (SFO of LAX). Loont het hier ook om zo vroeg mogelijk te gaan boeken? Wat zou een goede ticketprijs zijn voor vertrek in de periode 28mei/5 juni 2014 en retour 25 a 26 dagen later? Zelf zit ik te denken aan € 580 euro voor een vlucht met overstap en € 650 voor een directe vlucht o.i.d.
Dat is een nobel streven :) De camper moet wel lukken voor dat bedrag. Een C30 is iets minder gewild als een C25 en daardoor vaak iets goedkoper.
Jarno1975 schreef:Voor de camper (C25 Cruise America) 1931 dollar kwijt voor 17 dagen (incl. annuleringsverzekering) = 1450 euro
De vliegreis (AMS-SFO en LAX-AMS) 1679 dollar (2 pers. incl annuleringsverzekering) = 1260 euro (dit is met British Airways en overstap in Londen)

Let er op dat bij de camper er nog aardig wat extra kosten bijkomen (mijlpakketen, persoonlijke inventaris pakketten, camper inventaris paketten, 9% verkoopbelasting , eventuele One-way kosten). Dit is vaak niet opgenomen in de "kale" prijs.

Een directe vlucht is vaak vele malen duurder (reken op 1000 euro pp) dan een vlucht met tussenstop. Wij betaalde 508, - pp excl. annuleringsverzekering met overstap in Londen.
2003: Isla Margarita
2004: Spanje
2005: Kroatië
2006: Kroatië
2007: Hongarije
2008: Italië
2009: Rondreis Noorwegen
2010: Portugal
2011: Kroatië
2011: Orlando, Florida
2012: Spanje
2013: West Amerika (San Francisco-Las Vegas-Los Angeles)
pevalo
Amerika-ontdekker

Bericht door pevalo »

Beste allemaal

Inmiddels hebben we een paar knopen doorgehakt voor onze reis naar Amerika en hebben we een paar offertes naast elkaar liggen. Bij deze even een update. Ben benieuwd naar jullie reacties. Het wordt onze eerste camperreis in Amerika dus ik hoor graag zoveel mogelijk tips en opmerkingen :thumbup:

Vliegtickets
We willen heenvliegen op 5 juni en terug op 30 juni. Inmiddels heb ik zoveel zoekmachines en opties op dagelijkse basis vergeleken dat ik mezelf een redelijke expert mag noemen op het gebied van vliegprijzen naar de US in juni haha. De keuze die wij moesten maken ging op het laatst tussen United Airlines (plm 700 euro retour) en British Airways (plm 759 euro retour), waarbij de vlucht met BA de kortste duur had en een overstap in Londen. Echter, tot mijn verbazing bieden enkele de touroperators die ik om een offerte heb gevraagd een veel lagere prijs (€ 100 p.p.) aan voor KLM vluchten dan ik online kon vinden. Dit wist ik echt niet! Het loont dus blijkbaar om toch een offerte inclusief vliegtickets te vragen. Wij gaan nu voor het volgende voorstel:

Maatschappij: KLM / Delta Airlines
Traject 1: Amsterdam San Francisco Datum: 5-jun-14 Tijdsduur: 10.55 Vertrek- en aankomsttijd: 09.50 11.45
Traject 2: Las Vegas Minneapolis Datum: 30-jun-14 Tijdsduur: 03.04 Vertrek- en aankomsttijd: 15.55 20.59
Traject 3: Minneapolis Amsterdam Datum: 30-jun-14 Tijdsduur: 08.15 Vertrek- en aankomsttijd: 21.50 13.05 Datum aankomst: 1-jul-14

Bovenstaande ticket hebben wij nu voor een prijs van € 760 per volwassene. Dat is ruim € 100 per persoon goedkoper dan zelf online boeken.

Camper
Gezien het feit dat we zo comfortabel mogelijk willen reizen met 4 volwassenen en onze dochter (van 22 maanden) kiezen we voor een camper van Road Bear in plaats van de voordeligste keus (Cruise America). Vooral omdat Road Bear iets meer leefruimte heeft vanwege een slide-out maar ook omdat de slaapkamer achterin afsluitbaar is d.m.v. een deur. Mijn ouders zullen dan in de slaapkamer slapen en overdag kan onze dochter daar mooi slapen enigszins afgezonderd van de rest (we hopen zo veel mogelijk buiten te kunnen zitten onder de luifel). Helaas is de camper wel fors duurder dan Cruise America (+ € 700) maar omdat we er 3 weken van profiteren doen we het toch maar. De prijs die wij nu krijgen is rond de € 2.300 (21 dagen, 2500 miles, verzekering, kits enz).

Bij het lezen van een aantal posts op het forum las ik dat Road Bear 3 verschillende typen campers heeft in deze categorie (27-30ft) , de Freelander, de Leprechaun en de Fourwinds. Wat ik tot nu toe weet is dat de Leprechaun zich onderscheidt door een enorme TV. De andere campertypen zijn mij onbekend. Graag zou ik jullie meningen horen over welk type voor ons reisgezelschap het beste schikt. We kunnen dit dan aangeven bij de reservering (al zijn er geen garanties uiteraard). Oja, de TV is voor ons geen pré. Wat we wel belangrijk vinden: een zo goed mogelijk af te scheiden slaapkamer, een goede plek voor de autostoel en zo veel mogelijk leefruimte.

Route
Qua route zijn de plannen flink gewijzigd. Ons concept reisplan is nu een one-way tussen San Francisco en Las Vegas. We willen de route niet helemaal vooraf bepalen qua stops en campings maar zo moet 'ie ongeveer worden: http://goo.gl/pNd5ic. We zijn niet van plan campings van tevoren te reserveren (misschien op de dag zelf even bellen), behalve in Yosemite NP. Daar willen we wel reserveren gezien de drukte. Ik ben wel benieuwd naar de ervaring van anderen, veel reserveren of juist niet. Wat vinden jullie van deze route?

San Francisco
De eerste dagen van de vakantie willen we doorbrengen in SF . Ons doel is om dat te doen in een appartement met een huurauto. Zelf hebben wij goede ervaringen (ook in SF) met het huren van een appartement via http://www.homeaway.com. Wat ik me wel afvraag: hoe moet het als je aankomt bij het autoverhuurbedrijf op de eerste dag en je hebt nog geen kinderstoel gekocht. Krijg je de auto dan wel mee? We willen uiteraard zo snel mogelijk eentje kopen ter plaatse (bij de wall-mart denk ik) maar je zult daar toch eerst naartoe moeten rijden toch? Hoe hebben anderen dit ervaren?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niets van campers maar ik heb wel even naar je route gekeken. Ziet er goed uit. Yosemite moet je zeker vastleggen. In je route zie ik Wawona staan, maar ik neem aan dat je toch ook wel enkele nachten in de vallei zult gaan staan? Oriënteer je tijdig op het reserveren, een maand van te voren oefenen wordt aangeraden.
Je zou Page nog kunnen toevoegen - tussen de GC en Monument Valley. En overnacht ook in Capitol Reef (Fruita CG).

Marianne
pevalo
Amerika-ontdekker

Bericht door pevalo »

Martin & Marianne schreef:Ik weet niets van campers maar ik heb wel even naar je route gekeken. Ziet er goed uit. Yosemite moet je zeker vastleggen. In je route zie ik Wawona staan, maar ik neem aan dat je toch ook wel enkele nachten in de vallei zult gaan staan? Oriënteer je tijdig op het reserveren, een maand van te voren oefenen wordt aangeraden.
Je zou Page nog kunnen toevoegen - tussen de GC en Monument Valley. En overnacht ook in Capitol Reef (Fruita CG).

Marianne
Dank voor de tips! Fruita CG lijkt me een mooie plek. Staat genoteerd! Page zijn we al eens eerder geweest, maar vonden we tegenvallen. Eigenlijk zouden we wel een leuk stadje willen inplannen tussen alle parken die we bezoeken maar veel verder dan Moab en een outlet center kom ik voorlopig nog niet. :roll:
We willen inderdaad ook in de vallei van Yosemite staan, het is daar te mooi om alleen maar doorheen te rijden!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Even een kort antwoord. Bij mij op de site staan bij vorig jaar foto's van de Leprechaun, en bij de jaren ervoor foto's van de Freelander.
We hadden dit jaar gevraagd om een Fourwinds, maar rijden nu in een A-class camper rond. Was een free upgrade. Met de fourwinds kan ik je dus niet helpen. Voor volgend jaar hopen wij toch weer de Freelander te krijgen. is tot nu toe het beste bevallen. Ook daar zit en tv in, alleen is deze wat kleiner. De afbeeldingen op de website van Roadbear zijn van de freelander. Weet natuurlijk niet of het model van volgend jaar anders komt uit te zien.
pevalo
Amerika-ontdekker

Bericht door pevalo »

Marenko schreef:Even een kort antwoord. Bij mij op de site staan bij vorig jaar foto's van de Leprechaun, en bij de jaren ervoor foto's van de Freelander.
We hadden dit jaar gevraagd om een Fourwinds, maar rijden nu in een A-class camper rond. Was een free upgrade. Met de fourwinds kan ik je dus niet helpen. Voor volgend jaar hopen wij toch weer de Freelander te krijgen. is tot nu toe het beste bevallen. Ook daar zit en tv in, alleen is deze wat kleiner. De afbeeldingen op de website van Roadbear zijn van de freelander. Weet natuurlijk niet of het model van volgend jaar anders komt uit te zien.
Zo'n free upgrade lijkt ons ook wel wat :-) Acht uiteindelijk heb je toch geen garantie om een bepaald type vast te leggen dus ik denk dat we ons gewoon laten verrassen!
Wel spreekt het freelander model ons ook het meest aan. Dank voor je bericht!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer