Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
corgore
Amerika-ontdekker

Visum

Bericht door corgore »

hallo,

ik heb even een kort vraagje:

Als ik in oktober 5 weken naar amerika ga dan heb ik toch geen enkele vorm van visum nodig ofwel? Ik had namelijk gelezen dat dit pas vanaf 90 dagen is...
Maar ik wil gewoon even zeker zijn

Alvast bedank!

Groetjes,

Martijn
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Visum

Bericht door hekkie »

corgore schreef:Als ik in oktober 5 weken naar amerika ga dan heb ik toch geen enkele vorm van visum nodig ofwel? Ik had namelijk gelezen dat dit pas vanaf 90 dagen is...
Maar ik wil gewoon even zeker zijn
Hallo Martijn,

Helemaal correct. Je hebt geen visum nodig, maar alleen een zgn Visumwaiver (groen formulier). Die krijg je op Schiphol of in het vliegtuig uitgereikt om hem in te vullen. Bij aankomst op Amerikaanse bodem wordt het bovenste gedeelte eraf gescheurd en het onderste deel wordt in je paspoort geniet. Als je Amerika weer verlaat wordt dit gedeelte ingenomen bij het boarden of inchecken. Soms wordt dat vergeten en dus moet je daar zelf ook een beetje op letten.

Zorg ook dat je bij het inchecken hier in Nederland een volledig adres hebt van je eerste overnachtingsplek in Amerika. Hiervoor kun je ook een formulier downloaden bij de betr. luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Je zegt niet wat je in Amerika gaat doen. Vakantie vieren mag inderdaad tot 90 dagen op een Visa Waiver, maar je mag NIET werken (en stagelopen, studeren etc.) want daar heb je wel een visum voor nodig.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Nonaj schreef:Je zegt niet wat je in Amerika gaat doen. Vakantie vieren mag inderdaad tot 90 dagen op een Visa Waiver, maar je mag NIET werken (en stagelopen, studeren etc.) want daar heb je wel een visum voor nodig.
Onderzoek doen mag wel op VWP, zolang je daarvoor maar geen geld ontvangt.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
corgore
Amerika-ontdekker

Bericht door corgore »

ik ga niet werken oid in Amerika. Ik ga in een ruime maand beetje rondtrekken in Califorie.

Maar als ik het goed begrijp heb ik dus in principe alleen een geldig paspoort en ticket nodig? Net zoals bij andere vluchten...
En dan in het vliegtuig oid een groen formulier invullen..

Sorry voor het dubbelop vragen maar wil niet voor verrassingen komen te staan

bedankt alvast!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Correct!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Zoals Bennogr zei: correct!

Sorry voor het dubbelop antwoorden maar dan weet je het 100% zeker :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer