Laredo schreef:Bedankt voor de reacties!
Nou lees ik op best wat sites dat de Holland America lijn een (letterlijk) bejaarden maatschappij is....wij zijn 34 en 35 en zitten niet echt te wachten op een bejaardenuitje.....Aan de andere kant ben ik ook geen fan van gillende kinderen. Is er iemand die ervaringen heeft met een cruisemaatschappij met gemiddeld publiek? Een aantal bejaarden, wat kinderen maar ook mensen van rond de 30-40? Dat lijkt ons een betere verdeling.
Maatschappij en bestemming maken beide verschil.
Holland America Line staat inderdaad bekend om een ouder publiek. Volgens mij heb je het in de Caribbean dan echt over bejaard.
Er was laatst televisieserie waarin personeel op 2 cruises werd gevolgd (HAL), ene was naar Scandinavie, andere naar Zuid Europa, laatste bestemming had duidelijk een jonger publiek dan de eerste.
Ik weet van iemand die een cruise met Holland America Line naar de Caribbean heeft gedaan en dat was inderdaad bijna volledig 65 plus.
Princess Cruises heeft over het algemeen ook een wat ouder publiek (hoewel minder dan HAL volgens mij).
Maar wij hebben een cruise met Princess Cruises in Alaska gedaan en daar was de leeftijd heel gemiddeld (35-50 in de meerderheid als ik zo moest schatten). Dat heeft dat puur met bestemming te maken.
Carnival Cruise Line staat dan weer bekend om een wat jonger publiek (maar ook meer kinderen).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.