Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alle tips welkom voor 10 dagen Florida reis met pubers

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Inge500c
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Alle tips welkom voor 10 dagen Florida reis met pubers

Bericht door Inge500c »

Lieve mensen,

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Hopelijk hebben jullie leuke tips om voor ons een onvergetelijke reis te maken.
We zijn vooral geïnteresseerd in de "Do" en "Dont's" van onze reis naar Florida.
Het enige wat zeker is is dat onze vlucht geboekt is.
We vertrekken op Zaterdag en reizen Maandag een week later terug in de Meivakantie 2013.
We komen en vertrekken vanaf Miami airport.
Ons gezin bestaat uit Mijn Man, twee dochters van 16 en 17 en ik mag zelf gelukkig ook mee.

We willen liever niet al teveel kilometers gaan rijden en hoeven niet naar pretparken.
Het lijkt me geweldig om met zo'n bootje(?) over de moerassen te gaan, maar heb geen idee wat dat kost en waar goede adressen zijn.
Evenals tips voor autohuur,natuurlijk ook altijd welkom
Zouden jullie en vakantiehuis huren, zo,ja waar? Of is het beter om in een hotel/appartement te gaan zitten?
Voor langere periode en vanaf daar gaan rijden of juist gaan verkassen. Misschien heeft iemand nog een leuke route liggen die we een beetje kunnen gaan volgen.
Anyway, alle tips/ adressen/ leuke betaalbare vakantiehuisjes zijn welkom.

Groetjes van een niet zo'n goede vakantieplanner :wink:
Inge
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Alle tips welkom voor 10 dagen Florida reis met pubers

Bericht door Hans_Belgium »

Dag Inge en familie,

Een auto zou je kunnen huren via een broker usa-reisen.de of eautohuur, of je zou kunnen rechtstreeks via Alamo of Hertz waar ze soms ook deals hebben, ik weet dat Hertz een korting geeft voor het moment.
Waar je op zo'n airboat kan zitten op het moeras van de everglades, langs tamiamitrail zijn er tal van bedrijfjes waar je zo'n excursie kan boeken.

Natuurlijk hier op het forum en ook op het floridaforum staat er heel veel gedocumenteerd op de site die je waarschijnlijk verder kan helpen met je keuze.

Wij persoonlijk zitten het liefst in de SW kust aan de golf van Mexico waar er mooie stranden en eilanden zijn en wij huren er een villa met zwembad, ben je op gemak en doe je al wat je wilt.
Inge500c
Amerika-newbie

Bericht door Inge500c »

Beste Hans,

Dank je wel voor je tips en snelle antwoord :thumbup:
Ik ga de autohuur even uitzoeken en ben heel benieuwd via welke site jullie je vakantiehuis huren.
Misschien heb je nog een leuk adres waar ik kan kijken of die nog beschikbaar is.
Fijn weekend en heel erg bedankt!
Gr. Inge
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Het is de tweede maal dat wij huren via seabim.com voor onze huurvilla in Cape Corral en de we hebben bij Hertz een Chevy Traverse of gelijkwaardig gehuurd voor volgende zomer.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Als je via Miami naar Napels gaat en dan door reist naar Key west
kom je door de everglades en vindt je vanzelf de boottours.
Wij boeken toch het liefst overal hotels en geen huisje om vanuit daar
te gaan rijden.
De mooiste stranden zijn inderdaad aan de golf van Napels.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Mijn pubers (dan 15, 17 en 20) gaan de komende zomer voor de 8e keer mee naar Amerika, waarvan dit de 4e keer wordt naar Florida. Zij vinden het prettig om niet iedere dag te verplaatsen. Als dit jullie 1e keer Florida is zou ik echter niet de hele week op 1 plaats blijven zitten. De eerste twee nachten Miami, je wilt toch op Ocean Drive lopen en dan 2 of 3 dagen naar de Keys om o.a. te snorkelen en Key West te bezoeken en aansluitend door via de Everglades naar de Golf van Mexico. Vergeet dan niet met de dames naar Miromar Outlets te gaan. Mijn kids scoren daar altijd goed voor spijkerbroeken en All Stars voor een betaalbare prijs. Voor de Abercrombie en Hollister willen ze dan ook nog wel naar een "gewone" mall. De Coastland Mall in Naples staat komende zomer weer op ons to do lijstje.
Vanaf de Golf van Mexico is het prima te doen om op de laatste dag terug naar Miami te rijden. Er van uitgaande dat je vlucht naar Amsterdam aan het einde van de middag gaat. Het is 2 a 3 uur rijden van de Golfkust naar Miami Airport.
Inge500c
Amerika-newbie

Bericht door Inge500c »

Lieve allemaal,

Dank voor al jullie reacties.
Ik ga snel aan de slag. De reactie van Ludwig spreekt mij ook erg aan en ik denk dat ik toch je raad op ga volgen.
Mocht je nog leuke betaalbare adressen hebben dan hou ik me aanbevolen.
Dus bij deze nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties! :thumbup:

Groetjes,
Inge
marloesss
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesss »

wij zijn 2 keer in de meivakantie in Florida geweest (wij hebben 2 meiden in de puberleeftijd).
Beide keren auto gehuurd en hotels geboekt. De autohuur was voor ons het goedkoopst bij Oad (ook zonder vlucht en hotels te boeken!!!), Hertz.
Ook voor onze zuidwest-reizen is de autohuur daar het goedkoopst voor onze tijd/autokeuze.

Hotels is handig want elke dag schone handdoeken en beddegoed, ontbijtje erbij....

Wij zijn niet helemaal naar Key West geweest maar blijven hangen op Key Largo,daar hebben we heerlijk gesnorkeld (je kunt ook met een boot buitengaats varen en dan op open zee snorkelen bij een rif, of dit boottocht maken met een glasbodemboot).
De Everglades hebben we diverse keren bezocht. Echt heeeeel apart om alligators 'zomaar' langs de kant te zien liggen. Langs de tamiami trail stikt het van de airboat bedrijfjes die meerdere malen per dag over de moerassen crossen. Moet je zeker doen! Wij zijn steeds ook nog een beetje binnendoor gereden op een onverharde weg, daar lagen de alligators en grote schildpadden in grote hoeveelheden in het moeras.

Naples vonden wij idd ook erg leuk. Mooi winkelcentrum en ook een superleuk strand met prachtige grote huizen.

Shoppen kun je uiteraard overal, naast de gewone Malls heb je boven Naples de grote outlet maar ook in Orlando is superveel te winkelen.
Wij hebben het hele rondje afgemaakt, Naples, Sarasota/St. Petersburg, Orlando, Cocoa Beach (kennedy space center) en weer Miami.
Houden jullie echt niet van pretparken? Misschien toch even heroverwegen! Seaworld is heel bijzonder, met die orka's voor als je niet zo achtbanerig bent maar ook de Disneyparken vinden wij niet zo heftig. Universal is een stuk stoerder. Bij ons vonden de kids ook het Space Center erg bijzonder, dat hadden we niet verwacht.

Mei is trouwens een goede tijd voor Florida! Lekker spaanse temperaturen, nog niet zo vochtig als in de zomer, veel plezier met plannen!!
Inge500c
Amerika-newbie

Bericht door Inge500c »

Hoi Marloes,

Dank voor je leuke reactie. Wat een geweldig forum is dit trouwens.

Ik ga je info nog even in de groep gooien en dan snel plannen. Ik heb de indruk dat Mei overigens niet zo'n hele drukke periode is.
De pretparken hebben wel vorig jaar in Los Angeles al gehad, en ik vind ze behoorlijk aan de prijs.
Komt nog bij dat onze jongste in Augustus voor een jaar naar Amerika gaat, dus ik ga liever op zo'n bootje door de Everglades en daar langer tijd besteden als dat ik door die parken banjer met mijn meiden.

Groetjes, nogmaals bedankt en fijn weekend!
Inge
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Hallo Inge,
Wij [met 2 dochters 11 en 12 jr] zijn in oktober 2 weken op vakantie geweest in Florida [en eind 2009 hebben we een rondrit met een camper in FL gemaakt].
Wij hadden een midsize SUV auto gehuurd bij Alamo via drive-usa.de dat was voor ons de voordeligste keuze [incl de verzekeringen, 2e bestuurder, volle tank brandstof] en ik geloof dat bij alle Alamo-auto's je de toll-poortjes-geld electronisch betaal via je creditcard.
Ik zou aanraden om op een paar verschillende plekken te overnachten, je ziet dat toch meer van FL dan dat je in een hotel of huisje verblijft maar elke dag ergens anders slapen is ook geen aanrader aangezien de meeste pubers graag relaxen 8)

Geen idee of je langs de oostkust omhoog gaan maar wij hebben een paar nachten overnacht in hotel Wakulla Suites in Cocoa Beach [geboekt via Expedia] en dat vinden wij zeker een aanrader!
Het is een hotel maar de kamers is meer een appartement; 2 slaapkamers [1 met kingsize bed andere kamer met 1 persoonsbed + een twijfelaar], badkamer, een keukentje; met grote koelkast en vriesvak, magnetron, broodrooster, keukenspullen, eethoek, en woonkamer; met 2-zitsbank en 2 stoelen, bureautje, tv. Vlakbij het strand, het hotel heeft een hele mooie tuin, waar ook het zwembad is en in de tuin staan een aantal gas-bbq die je mag gebruiken. Je kunt er niet ontbijten, dat kun je dus allemaal zelf klaarmaken/bewaren in je appartement; ik moet zeggen dat wij dat naar een aantal dagen hotel ontbijt of ontbijten-buiten-de-deur wel erg konden waarderen :wink:
Vanuit Cocoa Beach kun je makkelijk Kennedy Space Center bezoeken of out-let shoppen in Orlando en natuurlijk naar Ron Jon's surf shop dat dichtbij het hotel is, verder kun je op het terras van Milliken's Reef [Port Canaveral] de cruiseschepen zien vertrekken, en sushi eten bij Thai Thai [Cocoa Beach] is ook zeker een aanrader :thumbup: .

Wij zijn 2 nachten naar Miami geweest en hebben de eerste dag Holocaust Memorial bezocht + het strand van Miami Beach + art deco district.
De/een stad is niet echt ons "ding" dus de 2e dag zijn we eerst naar Islamorada gereden en hebben we bij Robbie's de Tarpons vissen gevoerd [echt een aanrader!!] en daarna weer naar Key Largo gereden en via John Pennekamp een snorkel tour gedaan.

Tamiami Trail is idd een aanrader en daar kun je op verschillende plekken airboats tochten maken.
Geloof dat ik zo al aardig wat info heb doorgegeven!
Succes met plannen....dat is toch zo leuk!!!
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Ik had al een heel bericht getypt, maar ga hem toch maar even wijzigen, want ik lees nu dat je 10 dagen gaan en beginnen en eindigen in Miami. dus wordt mijn verhaal iets anders :lol:

De tip die ik eigenlijk nog mis voor een trip met 2 tienermeiden is het geweldig shopparadijs in Florida :lol: :thumbup:

Vooral tienermeiden (hier spreekt een moeder uit eigen ervaring) vinden het super om hun slag te slaan met de leuke maar vooral goedkope kleding in de outletmalls.

Met 10 dagen zou ik aan de oostkust blijven. Zeker als je al aangeeft dat je niet te veel kilometers wilt maken. Een leuke plaats vonden wij Fort Lauderdale. Hier zijn we afgelopen november geweest en is heel leuk om bv de watertaxi te nemen.
Ook ligt in Fort lauderdale de grootste mall van Florida. De SawgrassMall, ideaal voor pubermeiden om zich helemaal te vergapen aan de leuke, goedkope mode van onder andere Abercrombie, Aeropostale and American Eagle.

Een leuke tip voor jullie is wellicht ook het floridaforum. Dit actieve forum staat vol met allerlei tips en suggesties voor heel Florida, maar ook per regio gespecificeerd.

Mijn tip zou zijn om eens per dag een beetje te proberen te beschrijven wat je zou willen doen en zou je eventueel van hotel naar hotel willen trekken of liever op een paar vaste plekken. De afstanden zijn in de USA nu eenmaal wat groter en als je iets wilt zien ben je vaak al een paar uur aan het rijden.

Key West is erg leuk, maar houdt wel rekening mee dat je minimaal 4 uur heen en 4 uur terug moet rijden, lang 1 weg. Maar is zeker een heerlijke plek, wel toeristisch maar met een heel eigen sfeertje.

Succes met plannen
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

Ik ben een echte fan van de Golf van Mexico. En ook al blijf je "maar" 10 dagen, het is vanaf Miami naar Naples (golfkant van Mexico) slechts 200 km. Als je via de Tamiami Trail gaat kun je meteen de Everglades bezoeken. Bijvoorbeeld fietsen bij Shark Valley of de wildloop rijden. Wellicht (iets buiten de everglades) een airboat tour maken. Wij slapen de komende vakantie 2 nachten in Best Western Naples Inn. Voor iets meer dan $ 100,- per nacht in een suite met 2 queen beds, inclusief ontbijt.

Enne, mijn tienerdochter houdt van shoppen, maar de jongens misschien nog wel meer ! Een keer goed shoppen in Florida en maanden geen gezeur meer thuis dat ze mee moeten om iets fatsoenlijks aan te schaffen. Alle winkels in 1 winkelcentrum binnen handbereik. :lol:

Ik zou ook aanraden om per dag uit te schrijven. Key West is inderdaad erg ver weg. Qua kilometers is het misschien niet ver, maar het is maar een smalle weg, 1 baan heen en 1 baan terug, en je kunt er niet hard rijden ( en het is ook niet aan te raden dit in het donker te doen gezien de vele kruizen die langs de weg staan :cry: ) Wat je ook doet : Florida is leuk en erg verslavend
jonkw
Amerika-ontdekker

Bericht door jonkw »

Hallo,

Mijn dochters zijn inmiddels 18 en 21 maar we gaan ook dit keer weer (4e keer) naar Amerika/Florida. Ons favoriete strand is bij Naples en Marco Island (Golf van Mexico). Key West vind ik zonde als je slechts 10 (ofwel) 9 volle dagen hebt. Waarom kiezen tussen Hotels of eigen Villa ? Ik zou dan eerst 5-6 dagen rondtouren (hotels) langs Atlantische kust en oversteken naar de Golf van Mexico en de laatste 4 dagen een lekkere Villa huren (voor geen geld) aan de Golf van Mexico. Voor weinig geld huur je zo'n villa met 3-4 slaapkamers en eigen prive zwembad. Wij zitten bijv. in augustus voor nog geen 690 euro per week in deze http://www.homeaway.com/vacation-rental/p223295. De meeste villa's kun je voor minimaal 3 nachten huren en de dag van aankomst/vertrek maakt niet uit. Is laagseizoen in Florida juli/aug !

Succes ! Autohuur via Alamo. Heeft nog speciale site met extra korting !
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

Het is juli/aug laagseizoen in Florida, maar TS gaat in de meivakantie. Verder lukt het mij in juli niet om een huis te horen in de Tampa Bay Area . Ik wil van dinsdag tot dinsdag en dat levert toch wel wat problemen op. Nu via hotels.com een penthouse geboekt wat wel kon van dinsdag/dinsdag
Inge500c
Amerika-newbie

Bericht door Inge500c »

Lieve mensen,

Heel hartelijk bedankt voor al jullie spontane reacties en goede tips. Ik ga samen met de meiden een route plannen, hierbij rekening houdend met jullie adviezen.
Weet zeker dat de meiden het geweldig gaan vinden.
Zal ook maar gaan opschieten, want voordat je het weet zitten we alweer in Mei.

Groetjes,
Inge
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer