Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bush Gardens of Walt Disney?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
lithola
Amerikafan

Bush Gardens of Walt Disney?

Bericht door lithola »

Hallo allemaal,

We willen met onze kinderen graag 1 dag van onze vakantie in Florida besteden aan een pretpark. Welke kiezen we dan best? Bush Gardens in Tampa of een park in Orlando?

Is er een groot verschil qua wachttijden en attracties?

Alvast bedankt voor alle tips!

Groetjes
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bush Gardens of Walt Disney?

Bericht door KW1984 »

Ik weet niet hoe oud de kids zijn maar Disney spreekt toch vaak meer tot de verbeelding, zeker als ze daar nog niet geweest zijn.

Mocht je kiezen voor Disney dan moet je alsnog uit 4 parken kiezen. Wij vonden Animal Kingdom verassend leuk, maar met kids is Magic Kingdom (hoofdpark) denk ook wel heel leuk.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het is moeilijk te adviseren als jullie niet aangeven wat jullie voorkeuren zijn in een pretpark. Bovendien verschillen smaken ook nogal. Wat zoeken jullie precies en waar houden jullie van? En hoe oud zijn de kinderen?

De parken zijn allemaal nogal verschillend, maar zijn ook allemaal heel mooi en bijzonder, en hebben allemaal iets te bieden. Florida is pretpark walhalla van de wereld, en ik vind het dat ook heel moelijk te begrijpen dat mensen naar Florida gaan en dan maar één pretpark bezoeken. Maar hé, ik ben dan ook een pretpark fan.

Persoonlijk is Busch Gardens wel één van mijn favorieten, met name vanwege de mooie aankleding en sfeer, maar ook vanwege de combinatie van geweldige achtbanen, mooie shows en natuurlijk de dieren. Mijn andere favorieten zijn Epcot (van Disney) en Island of Adventures (van Universal). Ik houd dan ook van mooie achtbanen en attractie, en durf overal in. Zowel Epcot als Island of Adventures hebben beiden geweldige en heel unieke attracties die nergens anders ter wereld zal vinden. Als je niet houdt van thrillseekers-attracties, dan zou ik niet kiezen voor Busch Gardens of Island of Adventures.

Maar buiten mijn persoonlijke top 3: Seaworld is ook heel mooi, en Animal Kingdom vind ik ook super! En vergeet ook de waterparken niet, zoiets vind je ook niet in Europa.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Onze kinderen zijn 10,11 en 13 jaar. Ze zijn al in Disneyland Parijs geweest en dat vonden ze super.

Wij zijn niet zo'n grote pretparkfans, maar eentje (of 2) mag er zeker wel bij zijn. Misschien is Bush Gardens dan wel een beetje te wild, zeker voor onze jongste spruit. We zullen de websites van de parken eens bekijken.

Bedankt voor jullie tips!
_Marjon_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door _Marjon_ »

Absoluut Busch Gardens!

Vond dit zo'n mooie combinatie van attracties met prachtige dieren.

Disney moet je inderdaad de keuze maken tussen 4 parken (ik heb ze alle 4 in razend tempo bezocht op 1 dag, niet aan te raden ;)).
Dan lijkt me de Animal Kingdom het leukst. Magic Kingdom heeft toch wel een hoop wat Parijs ook heeft.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Overweeg ook zeker Universal.. Ik vond daar de afwisseling tussen de verschillende attracties erg leuk en ook echt een paar leuke achtbanen!

Plus er was vorig jaar ook gestart met een parade (net als in Magic Kingdom) met de figuren van Universal. :thumbup:
eaglelgae
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Wij zullen Seaworld in Orlando en Busch Gardens in Tampa gaan doen. Je hebt ook combinatie aanbiedingen die interessant kunnen zijn. Sms is daar ook het vervoer tussen de parken bij opgenomen. Ik kan helaas nog niet vertellen hoe het bevalt, want we moeten nog gaan...

Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wanneer ga je? Want wacht-tijden zijn net als in NL seizoensgebonden. In het algemeen zijn de wachttijden in Busch Gardens korter maar ook daar kan het druk zijn.

Ik zou het persoonlijk zonde vinden om naar Orlando te gaan en daar maar 1 pretpark te bezoeken. Het is de pretpark-hoofdstad van de wereld en overal zie je reclame voor de verschillende parken. Als je je kinderen niet helemaal gek wilt maken dan zou ik dus naar Busch Gardens gaan ;) Scheelt ook keuze-stres..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

lithola schreef:Onze kinderen zijn 10,11 en 13 jaar. Ze zijn al in Disneyland Parijs geweest en dat vonden ze super.

Wij zijn niet zo'n grote pretparkfans, maar eentje (of 2) mag er zeker wel bij zijn. Misschien is Bush Gardens dan wel een beetje te wild, zeker voor onze jongste spruit. We zullen de websites van de parken eens bekijken.

Bedankt voor jullie tips!
Misschien is Animal Kingdom wel een leuke optie voor jullie. Persoonlijk vinden wij dit park vele malen leuker dan Busch Gardens.
Veel plezier met de voorpret.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Een los ticket boeken is over het algemeen zeer prijzig dus kijk goed naar aanbiedingen. Zowel sea world als Bush hebben voordelige combotickets wat vaak neerkomt op tweede dag gratis.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

De waterparken zijn ook een aanrader.
Leuk om een dag waterparken te doen en een dag pretpark.
Heb alleen ervaring met het waterpark van Sea world en dat is goed bevallen.
Hebben de tickets via internet besteld omdat er een actie was dat je de kidsprice betaalde.
Disney heeft ook twee waterparken en daar willen we dit jaar heen.
Universal en studio zijn we geweest.
Dus over een ander park twijfelen we nog.
Disney in Anaheim vondt ik tegen vallen vandaar alleen het waterpark.
Waarschijnlijk wordt het een dag waterpark en toch weer Universal.
Een combinatie Seaworld en waterpark is ook mogelijk.
Mijn kinderen waren in iedergeval het meest onder de indruk van Seaworld.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vind Bush Gardens één van de leukste parken waar ik geweest ben. Je hebt er ook voor iedereen meer dan genoeg denk dat een klein kind het daar ook heel erg leuk vindt door alle dieren die er lopen en er is genoeg te doen voor de kleintjes.
Er zijn vaak goede aanbiedingen voor combinatietickets met Seaworld.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

eric44051 schreef:Disney in Anaheim vondt ik tegen vallen vandaar alleen het waterpark.
Welk Disneypark ben je geweest in Anaheim? Want zijn er twee. En wat viel je tegen?
Disneyworld is een stuk groter dan Anaheim met 4 themaparken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
marloesss
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesss »

Wij hebben alle pretparken in Florida meerdere malen bezocht, ze zijn idd behoorlijk verschillend. De disneyparken zijn het minst wild. Wij vonden Animal Kingdom het meest bijzonder, Magic Kingdom is ongeveer Parijs, Hollywood is Parijs Disney Studios (ongeveer dan he?) en Epcot daar vonden onze kids (toen 10 en 12) echt helemaal niets aan.
Busch gardens heeft een prachtige combi van achtbanen (niet allemaal even heftig, op de Sheikra na heeft onze 10-jarig die ook allemaal met veel plezier gedaan!) en dieren.
En uiteraard SeaWorld, wij zijn dol op de orca's dus dat park zou ik eigenlijk altijd wel nemen omdat het zo ánders is (en toch 2 achtbanen, de Kraken en de Manta!).
Universal studios en vooral Islands of adventure zijn behoorlijk pittig met sommige attracties. Onze kids vonden het wel leuk maar als de python (Efteilng) al te stoer is zou ik dat zeker niet aanraden.

Maar anders de waterparken? Vaak is er wel een combiticket met Seaworld (aan de overkant) te vinden?
Attractieparktickets vonden wij het goedkoopst op undercovertourist website.

Veel plezier!!!
Denisem1005
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Denisem1005 »

Als je al in Disneyland Parijs bent geweest zou ik zeker voor een ander park gaan. Het hoofdpark is bijna hetzelfde als in Parijs.. Universal kan ik ook echt aanraden, ontzettend mooi park! Staat bij mij zeker op 1! Zelfs de wachtrijen waren daar mooi haha.
bernartice
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door bernartice »

Seaworld is ook een echte aanrader en vaak kun je de tweede dag naar of gratis of met grote korting naar Bush Gardens.
En als je dan toch nog wat Disney sfeer wil proeven: DownTown Disney is altijd leuk om aan het eind van de middag, of ee avondje naar toe te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer