Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis boudinge: West Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis boudinge: West Amerika

Bericht door toetjero »

Past jouw jongste nog op een bedbank van nog op een slaapbank van 158, moturis V31, of heb je een andere camperverhuurder op het oog.
Wij gaan pas 2014, en gaan dan met zoon van 11, dochters 14 en 16 jaar, maar vinden de v27 groot zat, met slide-out. Op de vakantiebeurs vonden we de 25ft ook al best groot, maar meer leefruimte vraagt om een slide-out.
Volgens mij ging Isis eerst met een moturis v27 en daarna op Roadbear.
Alles uitgangskosten keer 5 is duur :wink:
boudinge
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door boudinge »

Dank voor de reacties :thumbup:
Yeehaw, een colorado riverraft klinkt goed, bedoel je deze? http://raftthecanyon.com
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Hoi Toetjero,
Wij hebben van Cruise America de C30 geboekt, deze heeft geen slide outs. Onze jongste is 1.56. Het belangrijkste vond ik dat de kinderen i.i.g. niet direct naast elkaar hoeven te liggen, dus 4 aparte slaapplekken. En het is duur, maar minder duur dan Road Bear volgens mij. We hebben geen ervaring met campers dus vergelijk heb ik niet.

Groet, Inge
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Dit zijn de bedmaten van de cruise Amerika c30:
Hoogslaper 244 cm x 145 cm
Dinette 173 cm x 97
Bed achterin 188 x 152
Slaapbank 172 cm x 106
Wij zijn bijna allemaal vrij lang, en dit zou voor onze middelste dochter, en mijn man; bed achterin, niet passen.'
Veel plezier met de voorbereidingen.
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Haha, Boudewijn is 1.94, dus voor het bed achtering ook te lang. Maar waar op vakantie tref je een bed lang genoeg? En mijn zoon is 1.90m. Dan gaan ze lekker samen in de hoogslaper :lol:
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

De bedden van Moturis en Roadbear zijn achterin wel 2.01 lang.
Ik had ook een lijstje met binnenhoogte gezien, en die van cruise-america weet ik niet, van Roadbear en Moturis 2.08cm.
4 weken in een camper willen we wel, maar dan in bedden van normaal formaat.
Hebben jullie die niet vantevoren uitgezocht?
toetjero
Amerikakenner

Bericht door toetjero »

Interne hoogte van Cruise America is 1.97, past dus net voor je hubbie.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als ik naar je route van 6 januari kijk zou ik 1 dag Page eraf halen en die bij Las Vegas doen. Nu ben je er wel heel erg kort. 1 volle dag Page en een deel van de middag ervoor is genoeg om al heel veel te zien daar.
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Hoi
Toetjero, ik had wel gevraagd of het met de lengte van het bed goed zat, maar zelf niet meer gekeken. Beetje dom, maar ze zei dat het makkelijk kon. Dus in het boven bed...
En anders maar een beetje schuinliggen :wink: En vooral op de zij, da's ook beter ....

PSVWally, je hebt gelijk ik had alweer een ander indeling gemaakt.
Er is een dag LA af en Vegas erbij,
Ik dacht 2 volle dagen in Page, 1 voor de antelope canyon e.d. en 1 voor een dagje aan het meer. Even een rustdag, is misschien wel lekker. Maar wellicht heb je gelijk teveel Page. Ik heb dus al Vegas erbij, andere suggesties? Toch Monument Valley doen?

Hij ziet er nu zo uit:
1 Ams-SF
2 SF
3 SF
4 SF- Yosemite (als dat in 1 keer lukt)
5 Yos
6 Yos
7 Yos-Lee Vining
8 Lee Vining- via Tonopah naar Las Vegas
9 LV
10 LV-Zion
11 Zion
12 Zion-Bryce
13 Bryce-Page
14 Page
15 Page
16 Page- GC
17 GC- Sedona
18 Sedona- Blythe
19 Blythe- San Diego
20 SD
21 SD- LA
22 LA
23 LA
24 LA-AMs
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je dag 13 de hele dag in Bryce blijft is die 2e dag Page aan het meer goed toeven hoor. Maar Antelope Canyon kost je 2.5u als je de upper doet omdat je gehaald en gebracht wordt. De lower kost je max 1.5u. Horseshoe bend 1 á 1.5u, Glen Canyon dam zonder rondleiding hooguit 30 min. Wat wij gedaan hebben (lake powell was nog veelste koud om op het strand te liggen) is naar Lees Ferry gereden via de Navajo Bridge.
Het is wat je zelf fijn lijkt. Een relaxdagje aan het meer, of toch weer een stuk rijden naar Monument Valley waar je je in moet spannen en zowieso een tour moet boeken, want met een camper zou ik die route niet gaan rijden langs de mittens.

Overigens hebben wij ipv een (dure) helicoptertour een (goedkopere) vliegtuigtour gedaan. Vanuit Tusayan. 120 dollar volgens mij de man, maar wel 50min schitterend uitzicht gehad. Dezelfde helicopterronde zou 2.5x zo duur zijn en de goedkoopste helivlucht duurt maar 15 min ofzo.
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Hoi,
We hebben gepland om op de dag dat we de camper ophalen (early bird) door te rijden naar Yosemite. We hebben daar Wawona camping geboekt. (helaas was het in the valley niet gelukt). We hebben daar drie nachten geboekt. Nu lees ik dat het eigenlijk niet te doen is om op 1 dag de camper op te halen, boodschappen te doen en door te rijden naar Yosemite.
Nu zoek ik een goed alternatief voor de 1e nacht, maar waar is dan handig? Weet iemand een camping op de route? Ik kom er niet uit. En als we dan de 1e nacht niet op Wawona verschijnen wordt onze plek dan vergeven? of kunnen we gewoon de volgende ochtend aankomen?

En wat zijn ongeveer de kosten van een taxirit van SF airport naar hotel Mark Twain? Of kunnen we beter met openbaar vervoer gaan?
Groet, Inge
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Een camping op de route weet ik zo niet, maar er is vast wel iemand die dat wel weet. Je plek op Wawona kun je misschien voor die ene nacht annuleren. Als je dat op tijd doet krijg je ook je geld terug. Misschien even bellen dat het alleen om die eerste nacht gaat. Je moet sowieso laten weten als je later komt (dus de eerste nacht niet).
boudinge
Amerika-ontdekker

Bericht door boudinge »

Hallo!

We zijn weer terug van onze rondreis door West-Amerika. We hebben genoten. Het is voorbij gevlogen. Allen die een bijdrage hebben geleverd aan het samenstellen van onze route, bedankt. Het is allemaal goed verlopen. (behalve een kleine schade aan de camper de 1e dag, paaltje geraakt :wink: )
Als ik erop terug kijk zou ik nu een dag minder Page doen (of liever overslaan) en die bij Yosemite of Sedona voegen. De kinderen vonden het echter wel lekker om een paar dagen een iets rustiger tempo te hebben.
Hoogtepunten voor ons: Bryce, Yosemite, Zion, Alcatraz (eigenlijk alles wel hoor) en voor de kinderen: Alcatraz, Universals, Vegas, Seaworld, LA, Golden Gate Bridge (maar ook zij vonden alles wel leuk).

Groetjes Inge
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer