Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

lopen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
ron24
Amerika-ontdekker

lopen

Bericht door ron24 »

Hallo allemaal,

Hoe lang doe je er gemiddeld over om te lopen van Times square naar Ground zero?hoeveel Mile bedraagt dit?

Bedankt!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Van Time Square naar Ground Zero? Pfoe, dat is volgens mij wel aardig lang. Maar waarom zou je dit lopen? Met de metro ben je er snel.

Natuurlijk zie je als je loopt veel meer van de stad, maar je kunt toch ook in de omgeving van Time Square lopen en daarna ook in de omgeving van Ground Zero? Want volgens mij doe je er lopend wel een goed anderhalf uur op (grof geschat)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Volgens mijn berekeningen is het zo'n 3,5 mijl, een dikke 5 km dus!
Als je goed door zou kunnen lopen doe je daar een uur over.
Laatst gewijzigd door Emenem op 10 sep 2006, 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Emenem schreef:Volgens mijn berekeningen is het zo'n 3,5 mijl, een dikke 5 km dus! Als je goed door zou kunnen lopen doe je daar een uur over.
:D

Daar zou ik dus inderdaad anderhalf uur over lopen :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

SpaceAce schreef: Daar zou ik dus inderdaad anderhalf uur over lopen :lol:
Haha, ja ik denk dat wij er zelfs 3 keer zo lang over doen! :lol:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Volgens microsoft streets & trips, is het 4,9 mijl

(1 dag kaart voor de metro kost je $7,
7 dagen kaart is $24)
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Bushmaster schreef:Volgens microsoft streets & trips, is het 4,9 mijl
Mijn liniaal heb ik zojuist in de prullenbak doen belanden! Onberekenbaar ding! :?
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Emenem schreef:Volgens mijn berekeningen is het zo'n 3,5 mijl, een dikke 5 km dus!
Als je goed door zou kunnen lopen doe je daar een uur over.
En je kunt niet goed doorlopen, aangezien je op elke straathoek wel een stoplicht hebt.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Nonaj schreef: En je kunt niet goed doorlopen, aangezien je op elke straathoek wel een stoplicht hebt.
Gelukkig, jij snapt mij! :P
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Ja, en die stoplichten staan elke keer weer op rood, snap niet hoe ze dat voor elkaar kregen... je moest echt bij íeder stoplicht stil blijven staan...

Maar dan heb je wel weer even tijd voor foto's :)

Zelf zijn wij trouwens gewoon met de metro vanaf Times Square naar Ground Zero gegaan. Verder hebben we zo'n beetje alles gelopen. Je loopt genoeg hoor, dat stukje zou ik dus lekker met de metro doen :)
t800
Amerika-newbie

Bericht door t800 »

Niet lopen. Als je de metro kan nemen doe het dan.
Aan het einde van de dag zullen je voeten je dankbaar zijn.
koop een dag of week kaart zodat je niet elke keer tickets moet kopen.
Zorg dat je een kaart hebt waarop per metrolijn ook nog eens staat welke treinen er stoppen, want niet alle treinen stoppen in elk station.

Ik vond in het begin de metro verwarrender dan in bv londen. Maar het went snel. Gewoon doen.

Neem bv op times square de metro die onder broadway loopt (lijn R) richting downtown tot aan city hall.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een goed programmaatje online om loopafstanden te bepalen isdit. Type New York, NY in en "record" je route en voila.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ron24
Amerika-ontdekker

Bericht door ron24 »

Hey,allemaal bedankt voor jullue reacties.

We gaan donderdag dan toch echt vliegen voor het eerst naar New York,Ik kan echt niet wachten!!en dan gaan we in december 9 dagen naar Orlando en vliegen terug vanaf Miami.

bedankt
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Het zou mij drie dagen kosten om die afstand te lopen, omdat ik in wel dertig winkels onderweg zou stoppen :D :D :D
SEEING IS BELIEVING
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Ik zou het wel lopen, kun je mooi een stukje soho meepakken, een stukje over lafayette lopen. Ondertussen ergens een kopje koffie pakken. De prachtige winkel van Rem Koolhaas bekijken (kruising broadway / spring).

Dus trek je wandel schoenen aan en maak er een heel dag programma van.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik heb er een dagtrip van gemaakt. Van Battery Parc naar Times Square via Broadway, incl. alle bezienswaardigheden en wat winkels = 1 dag

Doe dit en je leert New York écht kennen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Met de bus. Blijf je boven de grond. Er zijn buslijnen die de grote boulveards volgen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

De twee laatste posts aanvullend. Inderdaad, als je meer van de bus dan de metro gebruik maakt zie je meer van een stad. Je kan onderweg makkelijker uitstappen en je ontdekt veel meer. En zeker in NY is de bus, de Manhattan stadsbussen, echt niet alleen voor de lower income folks. Je ziet best veel commuters en studenten, en je pikt weer een ander sfeertje van de stad op.

Ik wissel metro af met bus. Metro voor als ik echt een specifiek doel heb, zeker als er een tijdsaspect is. Bus als ik op ontdekkingsreis ga.
SEEING IS BELIEVING
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Als je denkt dat de taxichauffeurs in NY rare mensen zijn kijk dan eens naar de buschauffeurs en je zult zien dat het met de taxidrivers nog best wel meevalt :wink:

Ik zelf vond de bus een beetje irritant het leek wel of de chauffeurs om het kwartier, tien minuten pauze moesten houden, maar je ziet wel meer dat is waar. Mijn advies daal voor snelheid en betrouwbaarheid de trappen af naar de bekende S voor de grotere afstanden, lopen doe je genoeg!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bostonlover schreef:
Ik zelf vond de bus een beetje irritant het leek wel of de chauffeurs om het kwartier, tien minuten pauze moesten houden, maar je ziet wel meer dat is waar.
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de bus op een bepaalde tijd bij een stop weg mag rijdenen zich daar strikt aan moet houden.
Als het verkeer meezit zijn ze vroeger op een stopplaats en dan moeten ze wachten tot de vertrektijd.
In NL kennen ze deze regel schijnbaar niet want onze dochter heeft toen ze nog thuis woonde verschillende keren de bus gemist omdat hij 5 minuten te vroeg was maar niet bleef wachten :flame:
Rob
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer