Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door lovely_laura »

Wij hadden tijdens onze laatste reis 15 hotels over 30 dagen waarvan 4 hotels maar 1 overnachting. Ik moet zeggen dat ik het op het einde wel een beetje zat was het steeds weer in en uit laden maar had op veel plaatsen ook niet langer willen blijven.
Alleen in Sedona Zion en Bryce had ik langer willen blijven maar misschien is dat ook wel omdat dat helemaal aan het begin was en je dan nog veel energieker ben om alles te zien. Tegen de tijd dat we bij Yosemite waren hebben we veel geplande hikes niet gedaan omdat we gewoon geen zin meer hadden om de hele dag te wandelen maar lekker bij het zwembad te liggen. De kinderen vonden de verhuizingen helemaal geen probleem en ook miste ze het niet om met hun vriendjes te spelen. We waren gewoon lekker met ons gezin en hebben alles met zijn 4ren gedaan. :mrgreen:

Gr laura
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

met5opreis schreef:En missen jullie kinderen het contact met andere niet? Die van ons hebben het nooit zo uitgesproken hoor.
Ik heb mijn kinderen daar nog nooit over gehoord, maar wij hebben er ook vier, dus ze missen eerder het "ff alleen zijn" :)
Overigens vind ik het wel lastig dat een van onze kinderen niet van vakantie houdt. Zij blijft het liefste thuis, eigen kamer en eigen bed enzo. Lastig schipperen af en toe in zo'n gezin waar de rest juist dol is op reizen....
Caha
Amerika-ontdekker

Bericht door Caha »

Wat is jullie ervaring met de jetlags/tijdsverschillen. Wennen kids daar snel aan of duurde het bij jullie lang?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik moet zeggen dat ons tot nu toe het beste is bevallen om in de middag aan te komen in USA. Auto ophalen, naar hotel en even spelen of wandelen, eten en naar bed.
Dat is voor ons het beste ritme gebleken. (tot 3x toe)
Dit jaar in de avond (laat) aangekomen en voordat je in het hotel bent is het middernacht, toch waren ze om 5.00 uur wakker. Heel apart.

Als ze de eerste nacht meteen goed maken dan zaten ze bij ons eigenlijk meteen in het ritme. Echt super. De 2e nacht verliep eigenlijk meteen zoals thuis. Op tijd naar bed etc. Meteen ritme oppakken wat je thuis ook aan houdt.

Terug is wat lastiger. Dan zijn we gemiddeld toch wel 2 nachten bezig om alles weer in het gareel te krijgen. Deze x leek het nog wat erger omdat we in de middag waren geland.

Voorgaande jaren in de vroege ochtend geland, snel naar huis (25 min vanaf Schiphol) en een klein tukje tussen de middag. Dat ging best goed. In de nacht worden ze dan toch meestal wel wakker maar dan eten en drinken we even wat en gaan we weer naar bed.
Dit duurt max 3 nachten. Je moet er wat voor over hebben. Ik schrijf het nu makkelijk op maar op dat moment ben je natuurlijk niet zo blij :lol:
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Ook onze ervaring is dat (kleine) kinderen vrij snel het ritme te pakken hebben. Dit jaar landden we laat in de middag, en bijna helemaal niet geslapen in het vliegtuig. Dus na aankomst in het hotel was het kamer verkennen, meneer ging zijn bed verkennen en kwam er niet meer vanaf. De volgende ochtend waren we allemaal rond 5 uur/half 6 wakker, maar verder wel gelijk in het ritme.

Terug vertrokken we héél vroeg in de ochtend, dus we begonnen al met een heel korte nacht aan de terugreis. We waren heel vroeg in de ochtend op Schiphol en hadden erna toch wat moeite. Wij zijn wakker gebleven (viel echt niet mee) en de kleine heeft even geslapen. Maar die was toen zo diep in slaap dat we heeeeeel lang bezig zijn geweest om hem wakker te krijgen. Maar wij hebben, net als Dimple aangeeft, zo'n 2/3 nachten nodig gehad.
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Wat een leuk verslag iertje, als ik dat zo lees, gaat het toch wel kriebelen hoor :) En wat een leuke foto's!

Precies zoals Dimple omschrijft hebben wij het tijdsverschil ook ervaren. Terug toch wel 2/3 dagen 's nachts even wakker. En bij aankomst in USA meestal de eerste nacht erg kort, verder heeft een ieder het ritme zo te pakken.

Kinderen hebben ik zelf ook nooit gehoord over dat ze vriendjes missen om mee te spelen, ze hebben elkaar inderdaad en we genieten er ook volop van om zo'n vakantie echt met elkaar te zijn en samen nieuwe dingen te beleven. Maar heel soms....als ze elkaar weer in de haren vliegen (figuurlijk) zouden andere kinderen ter afwisseling ook wel eens fijn zijn :wink: .

Toch maar eens het internet afstruinen om ideeen op te doen. Dimple, nog bedankt voor tip van Expedia.
USamerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door USamerika »

Ben benieuwd hoe die van ons de reis en de jetlag zal ervaren bedankt voor de tips iig.

Moest vandeweek voor dimple even de maten opzoeken maar toen kwam ik er dus achter dat het bedje te klein is voor ons manneke !
nouja erg krap in ieder geval want hij slaapt thuis ook sinds nu 2 maanden al in een groter bed :D

Heb net ons bedje dus maar even op marktplaats gezet want een krap bedje meenemen lijkt me onzinnig. Jammer

Mocht iemand hier interesse hebben maak ik wel een mooi forumprijsje natuurlijk ;)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

hahaha beter nu erachter komen dan op vakantie he! Helaas is het voor onze kids ook te klein.

Grappig dat iedereen de jetlag hetzelfde ervaart. Heeft denk ik toch te maken met de kant waarheen je vliegt. Blijkbaar is terug in de tijd makkelijker dan vooruit.
Voelt net een soort van Back to the Future :lol:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

met5opreis schreef:Wat een leuk verslag iertje, als ik dat zo lees, gaat het toch wel kriebelen hoor :) En wat een leuke foto's!
Dank je! :)

De jetlag bij onze kids... Op de heenweg ging het beide keren best goed. Ze waren wel heel moe na aankomst en de eerste nacht om een uurtje of 4 klaarwakker. Daarna steeds iets later, en na een paar dagen waren we het allemaal wel gewend. Op de terugweg hebben ze er allemaal toch wel een weekje last van gehad. 's Middags moe, 's avonds klaarwakker en dan heeeeeel lang uitslapen. De eerste keer Amerika (Florida, kerstvakantie 2010-2011) moest de oudste snel weer naar school, dus werden we sneller in een ritme gedwongen. De vorige Amerikavakantie was in de zomervakantie. Ze hadden toen nog een week om bij te komen, dus lekker rustig de tijd gegeven.

Wat wel grappig is, is dat de middelste (Bas van 5) altijd het meeste behoefte heeft aan ritme en ook echt van slag is van zomer- en wintertijdwisselingen. Maar hij was het eerst van de jetlag af beide keren!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
lovely_laura
Amerikakenner

Bij ons precies hetzelfde. Heen alleen vroeger wakker maar weer thuis ook een week bezig geweest om in het ritme te komen.
Dit jaar december gaan we naar thailand. Dan reizen we dus de andeer kant op. Ben benieuwd of de jetlag dan ook omgekeerd is....

Gr Laura
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dikke kans van wel! Dat is wel wat ik me herinner van onze vakantie in Thailand/Australie.

Ga je rondreizen daar?
lovely_laura
Amerikakenner

We willen in een maand tijd 3 of 4 plaatsen aandoen.
1 in het binnenland (waarschijnlijk chang mai
een eiland aan de westkant en een eiland aan de oostkant en een paar dagen bangkok.
Nog tips voor leuke plekjes?

Gr. Laura
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Chang Mai en Sukothai vond ik heel leuk, ook voor kinderen. Net als de drijvende markt. Wij zijn daar ook de binnenlanden ingegaan, maar dat is natuurlijk niet zo handig met de kids.
En ja, de jetlag was andersom. Toen ik thuis was, heb ik echt een week lang het probleem gehad dat ik na het eten mijn ogen niet meer open kon houden :yawn:
Daar was ik druk bezig met vakantie vieren, dus toen had ik er niet zo'n last van.

Wij zijn toen met Djoser geweest; op hun site zie ik deze juniorreis staan. De plaatsen die beschreven staat vond ik toen ook leuke plekken, ook voor kinderen hoewel we die toen nog niet hadden. Oh ja, Koh Samed was het eiland. Echt om te relaxen, je kunt er nog wel een boottochtje doen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Onze kleuter is altijd als eerste weer in haar ritme. Helaas merk ik dat wij ouwetjes tegenwoordig echt wel een nacht per uur tijdsverschil nodig hebben om weer helemaal "bij" te zijn.

Ik vind van west naar oost vliegen echt veel erger dan van oost naar west. In het eerste geval is het om middernacht voor je gevoel pas eind van de middag, dus dan komt die slaap écht niet vanzelf. In het tweede geval is het natuurlijk andersom en kun je om acht uur 's avonds heerlijk naar bed - uitslapen zijn we allemaal vrij goed in :mrgreen:

Maar goed, morgen vliegen we weer naar Nederland, waar we in verband met studiedagen op de school van onze dochter pas dinsdag weer om acht uur naast ons bed hoeven te staan. Hopelijk zijn we dan weer een beetje in ons normale doen. Ik zie er niet naar uit, blegh.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik hoop dat het lukt met de vlucht Bello. Schiphol was gisteravond in ieder geval nog een zootje met veel gecancelde vluchten, maar hopelijk lukt het vandaag om de boel weer op gang te krijgen.

Edit: ik zie dat alles momenteel weer volgens schema loopt 8)
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Bangkok vond ik vreselijk.............niks voor zo'n astma type als ik. Ik vind het een vieze stad :oops:
Daar zou ik niet zo snel heen gaan met kinderen.
De rest uiteraard wel :mrgreen:
lovely_laura
Amerikakenner

mij trekt bangkok ook niet zo maar we landen er dus ik denk dat we er 2 nachtjes blijven om even bij te komen van de reis.
Zaterdag in de bios de film over de tsunami gekeken. Krijg je toch wel de kriebels van :?

Gr. Laura
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

2 jaar geleden 4 dagen Bangkok gedaan, wij vonden het helemaal geweldig! Ik had wel een week willen blijven. Kinderen waren toen 5,5 en bijna 3. Maar wij woonden toen in India, dus Bangkok was in onze ogen heerlijk schoon en georganiseerd ;-)
Terug in Texas!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dat is inderdaad dan anders Hemmie. :lol:

Maar ik reageer heel snel op verontreinigde lucht dus ik vond Bangkok vreselijk. Kreeg geen lucht.

Hier in NL zijn we ook verhuisd vanwege de door Corus (hoogovens) lucht. Daar zat ik 4/5 maanden per jaar aan prednison/AB en sinds we zijn verhuisd ben ik weer gaan werken en heb 1 kuurtje per jaar. Heerlijk!
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Afgelopen juni met onze 2-jarige zoon een roadtrip door noordwest USA gemaakt met de camper. Dat is prima bevallen, een goede voorbereiding is het halve werk...Check onze website: http://hoesjeseasternusa.weebly.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer