Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jess85: Seattle - Seattle september 2013

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jess85
Amerikafan

Reis jess85: Seattle - Seattle september 2013

Bericht door jess85 »

Hallo iedereen,

We hebben eindelijk beslist om dit jaar terug naar Amerika te gaan en deze keer het noordwesten te verkennen. Ons eerste idee was om een rondreis via salt lake city te doen, maar wegens duurdere vliegtuigtickets hebben we een andere route bedacht via Seattle.

Wat vinden jullie van deze planning?

zondag 1 september 2013 Issaquah
maandag 2 september 2013 Spokane
dinsdag 3 september 2013 Glacier NP
woensdag 4 september 2013 Glacier NP
donderdag 5 september 2013 Great Falls
vrijdag 6 september 2013 Yellowstone NP
zaterdag 7 september 2013 Yellowstone NP
zondag 8 september 2013 Yellowstone NP
maandag 9 september 2013 Yellowstone NP
dinsdag 10 september 2013 Grand Teton NP
woensdag 11 september 2013 Grand Teton NP
donderdag 12 september 2013 Craters of the moon
vrijdag 13 september 2013 Boise
zaterdag 14 september 2013 Bend
zondag 15 september 2013 Crater Lake NP
maandag 16 september 2013 Portland
dinsdag 17 september 2013 Portland
woensdag 18 september 2013 Mt Rainier NP
donderdag 19 september 2013 Mt Rainier NP
vrijdag 20 september 2013 Olympic NP
zaterdag 21 september 2013 Olympic NP
zondag 22 september 2013 Seattle
maandag 23 september 2013 Seattle
dinsdag 24 september 2013 Vertrek naar huis

Yellowstone is reeds geboekt. Deze week nog verder logementen boeken. Iemand tips nog? Alvast bedankt.
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis jess85: Seattle - Seattle september 2013

Bericht door gyatso »

Hoi, geen aanvulling op je route, maar hou er rekening dat het eerste weekend het Labourday weekend is, deze is t/m maandag. Hotels in toeristengebieden zou ik op tijd boeken.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Hallo gyatso. Bedankt voor je reactie.

Onze originele route was om eerst een paar dagen te rusten en Seattle te verkennen, maar idd omwille van labor day bezoeken we Seattle op het einde van onze reis. Ook vonden we al geen goedkopere hotels meer en zijn de prijzen op een zondag hoger.

Heeft er iemand tips van mooie wandelingen van de NP die we bezoeken?

Verder zouden we vanuit Crater Lake NP nog een tussenstop maken in Salem. Zo rijden we toch een uurtje minder. Is er hier al iemand in Salem geweest? Dacht dat je daar ook een mooie wandeling kon maken langs 10 watervallen?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

In Glacier zijn volgende trails aanraders: Grinnel Glacier, Highline trail, Cracker Lake: dit zijn 3 supermooie hikes, waar je veel kans hebt op dieren
In Grand Teton: Hidden Falls en Cascade Canyon, Leigh bearpaw and Trapper lake
In Yellow: Pelican Valley is een heel mooie wandeling vermoed ik, bij ons stond ze in sept. op het programma, maar wegens te veel berenactiviteit was die omgeving afgesloten.
In Crater LAke: is je laten afzetten met het bootje op Wizard Island (dat is de vulkaankegel in het meer) daar zo'n 2 u wandelen waarna ze je terug oppikken, indrukwekkend. Ongelooflijk blauw water overal rondom je heen!
In Bend: Upper Deschutes River trail: dit zijn wilde rapids met verschillende watervallen: Benham Falls, Dillon Falls

Je kan misschien eens gaan kijken op onze site: http://www.usa4ever.com (Montana voor Glacier, Wyoming voor GT en Yellow, Washington voor Olympic, Oregon voor Crater Lake)

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, de hikes die Lilo noemt zijn mooi. Heb nog wat aanvullende tips:

Yellowstone:
- Hayden Valley - 16 km - 100 m stijgen
- Lamar Valley - 10 km (kan ook langer) - 150 m stijgen
- Mt Washburn - 10 km - 400 m stijgen
Pelican Valley is de mooiste (wij liepen hier 16 km), maar Hayden en Lamer zijn ook mooi (opletten op grizzlies en bizons)
En wat kortere wandelingen: Storm Point Nature Trail, Mystic Fals, South Rim Trail

Grand Teton:
- Garnet Canyon - 16 km - 900 m stijgen (zwaar, erg mooi)
- Two Ocean Lake - 15 km - 300 m stijgen met uitzichtspunt

Glacier:
- Cobalt Lake - 18 km - 400 m stijgen
- Firebrand Pass (bij East Glacier) - 14 km - 600 m stijgen
- Iceberg Lake - 16 km - 400 m stijgen (een topper)
- Piegan Pass - 14 km - 500 m stijgen

Zie ook onze reisverslagen. Bij elk reisverslag ook de link naar Voorbereiding en Tips, met een overzicht van al onze wandelingen (ruim 1000 km).
Groet, Ferry

http://home.planet.nl/~marqu042/index.html
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Houd er overigens rekening mee dat de state parks and nationale parken na Labor Day minder toegankelijk kunnen zijn. Vaak gelden kortere openingstijden en kunnen (delen van) de hoger gelegen parken mogelijk gesloten zijn als gevolg van sneeuwval.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Upgedate planning. Uurtje of drie bezig geweest. Vind het echter heel moeilijk te plannen vanaf teton NP.
Ik zou naar twin falls rijden en dag nadien naar baker city zodat we al dichter bij bend zijn. Tussen twin falls en Baker city is er niet zo veel te zien denk ik, maar mss vergis ik mij.
Ik vind wel dat de afstanden groot zijn, maar niet veel aan te doen doordat we een rondtrip Seattle-Seattle gekozen hebben.
Bij Mt Rainier zou ik mij wel beperken tot een dag, en mss halve dag in sunrise view points om dan door te rijden naar Forks. Of rijden we direct beter naar Port Angeles om daar 2 nachten te blijven? Is er iets te zien tss Aberdeen en Forks?

Groetjes

Dag---------------------------------Van--------------------Naar-------------Verblijf-----------------Uitstapjes
zondag 1 september 2013-------Seattle Airport-------Issaquah---------Motel 6-----------------Westfield shopping
maandag 2 september 2013-----Issaquah--------------Spokane---------TBD---------------------Snoqualmie Falls, Ellensburg (rodeo), Leavenworth, Ohme Gardens Wenatchee
dinsdag 3 september 2013------Spokane---------------West Glacier----West glacier Motel----Coeur d'alene beauty bay, Flathead Lake
woensdag 4 september 2013----West Glacier---------Many Glacier-----Swiftcurrent Inn------Johns lake loop, Avalanche lake, weeping wall, hidden lake, jackson glacier, virginia falls, baring falls
donderdag 5 september 2013---Many Glacier----------Great Falls-------TBD--------------------TBD
vrijdag 6 september 2013-------Great Falls------------Yellowstone-------Travelodge-----------TBD (al deel mammoth)
zaterdag 7 september 2013-----Yellowstone--------------------------------Canyon lodge---------mammoth en naar canyon deel rijden
zondag 8 september 2013-------Yellowstone--------------------------------Lake Lodge-----------Canyon deel (wildlife)
maandag 9 september 2013-----Yellowstone--------------------------------Lake Lodge------------Lake deel en geisers?
dinsdag 10 september 2013-----Yellowstone-----------Grand Teton------Snow King motel------geisers en oostelijk deel Grand Teton
woensdag 11 september 2013---Grand Teton------------------------------Snow King Motel------Jenny Lake en trails
donderdag 12 september 2013--Grand Teton---------Twin Falls?--------TBD---------------------Craters of the moon
vrijdag 13 september 2013------Twin Falls------------Baker City---------TBD--------------------shoshone falls, perrine bridge, boise
zaterdag 14 september 2013----Baker City------------Bend---------------TBD--------------------john day fossil beds painted hills, Smith Rock state park
zondag 15 september 2013 -----Bend------------------Crater Lake NP----Mazama village-------cascade lakes scenic, crater lake west rim
maandag 16 september 2013----Craters Lake--------Salem--------------TBD---------------------Crater lake east rim
dinsdag 17 september 2013-----Salem-----------------Portland-----------TBD---------------------Silver falls state park, shopping
woensdag 18 september 2013----Portland-------------Packwoord--------TBD (mt view lodge)--Portland, Columbia river gorge
donderdag 19 september 2013---Packwoord-------------------------------TBD (Mt view lodge)--Mt Rainier Paradise (Alta vista trail, nisqually vista trail, reflection lakes, nascadda falls)
vrijdag 20 september 2013-----Packwood-------------Forks---------------TBD--------------------Mt Rainier (sunrise view points)
zaterdag 21 september 2013---Forks------------------Port Angeles-------TBD--------------------Olympic NP
zondag 22 september 2013-----Port Angeles----------Seattle-------------TBD---------------------TBD
maandag 23 september 2013---Seattle--------------------------------------TBD---------------------downtown
dinsdag 24 september 2013 Vertrek naar huis
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Tussen Aberdeen en Forks is er het heel mooie en sprookjesachtig NP "Olympia". Vorig jaar hebben we 2 nachten overnacht in Forks (gelogeerd in het Forks motel met keuken) en Olympic NP bezocht. Ik was heel gecharmeerd door dit "rain forest" met al dat mos en toen een roedel black-tailed deer ons pad kruiste kon mijn dierenvriend-hartje niet meer stuk. De waterval van sol duc river is ook heel mooi. Naast dit NP is er ook La Puce en Rialto beach (bij eb liggen die stranden vol drijfhout). Spijtig genoeg was het toen we er waren koud, mistig en winderig. In Forks kun je de Twiglight-route rijden.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Als je Olympic NP wil bezoeken dan is Forks een beter uitvalsbasis dan Port Angeles. Vanuit Forks kan je naar het Hoh Rain Forest, Ruby Beach, de stranden bij La Push, Rialto Beach alsook de Sol Duc Falls, Crescent Lake en Marymere Falls. Je kan dit alles binnen een uur tot anderhalf uur bereiken. Vanuit Port Angeles zijn al deze plekjes minstens anderhalf uur tot 2 uren rijden. Enkel Hurricane Ridge is het beste te bereiken vanuit Port Angeles, maar dat zou je eventueel kunnen doen als je terug rijdt van Forks naar Seattle.

Wij deden 3 volledige dagen in Mount Rainier NP. We bezochten het gebied van Tipsoo Lake (een stukje voor het Sunrise gebied) wat voor ons eigenlijk het mooiste was in het hele park. Wij hadden wel de prachtige wilde bloemen in volle bloei toen. De wandeling rondom Tipsoo Lake en naar de overkant van de weg naar Upper Tipsoo Lake was heel mooi, je kan ook verder gaan en de Naches Peak Loop doen. Het Paradise gebied is ook heel mooi met het Nisqually Vista Trail en Reflection Lake. Het gebied in Ohanapecosh is ook mooi waar je een wandeling door het bos kan doen langs de rivier op.

Ik weet niet of je absoluut naar Salem wil, maar een andere mogelijkheid is om vanuit Crater Lake NP richting de Oregon Coast te gaan en in Lincoln City te gaan. Hier heb je ook een leuke outlet mall, geen hele grote, maar we vonden het toch wel leuk om daar te winkelen. Verblijf een nacht in Lincoln City en dan neem je tijd van daaruit om naar boven te rijden richting Seaside en vandaar naar Portland. Je kan onderweg stoppen bij een paar van de prachtige zichtpunten langs de Oregon Coast. Dit is dan je route vanuit Crater Lake NP: http://goo.gl/maps/VpKNb

Veel succes met de laatste details van je route,
Ann
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Bedankt voor de feedback. Heb het olympic np intussen wat verder bekeken en forks lijkt me idd idealer dan port angeles.
Voor mt rainier zullen we denk ik niet veel meer dan 1 dag kunnen uitrekken. Ik had packwood als uitvalsbasis op een blog gevonden. Logies in het park zelf zijn heel duur ginder.

Salem is geen must, maar er is een heel grote outlet en er is het silver falls state park. Heeft er iemand dat park al gedaan? De moeite of de zoveelste watervallen?

Groetjes
desperate housewive
Amerikafan

In Packwood hebben we overnacht in het Montain vieuw . Het is klein maar fijn en reuze gezellig. Kamers (met keuken) zijn ondergebracht in afzonderlijke gebouwtjes rond een grasplein omzoomd door bos. We gaan dit jaar er terug naartoe.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Forks stond toch al in de planning? Ik vind het niet gek om een nacht Forks en een nacht Port Angeles te doen, maar 2 nachten Forks kan natuurlijk ook prima. Wij hebben 2 nachten Port Angeles gedaan en 1 nacht Lake Quinault. Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag, ook voor Mt Rainier.
Voor Yellowstone zie ons 2004- en 2008-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 feb 2013, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

desperate housewive schreef:In Packwood hebben we overnacht in het Montain vieuw . Het is klein maar fijn en reuze gezellig. Kamers (met keuken) zijn ondergebracht in afzonderlijke gebouwtjes rond een grasplein omzoomd door bos. We gaan dit jaar er terug naartoe.
Ik deel de positieve ervaring.
Wel even opletten, niet alle kamers hebben een keukentje.
Groet,

Old Faithful
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

@desperate housewive en old faithful: ik zou ook graag in de mountain view lodge logeren. Goede prijs kwaliteit leek mij.
Voor olympic np zal ik de berekening eens doen qua afstanden dag tot dag.

Ik zoek wel nog een review voor het silver falls state park. Het maakt onze planning toch zwaarder. Columbia river gorge verkies ik boven dag portland. Als ik de blogs lees, zijn de watervallen daar zeer de moeite.

Groetjes
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij sliepen ook in de mountain view lodge in september. Zeker een aanraden. Zeer vriendelijke eigenaars.
Verder namen wij één nacht in Port Angeles (komende van Seattle) en 2 in Forks, in een leuke cabin net buiten het dorpje, waar we een memorabele avond beleefde bij de locals (jagers) rondom het vuur. Heerlijk!

Misschien heb je nog wat aan ons verslag : http://www.bartenevy.be 2012 gedeelte dus.
Wij hebben ook een deel wandelingen gedaan in de parken die jij op de planning staan hebt.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
desperate housewive
Amerikafan

jess85 schreef:@desperate housewive en old faithful: ik zou ook graag in de mountain view lodge logeren. Goede prijs kwaliteit leek mij.
Voor olympic np zal ik de berekening eens doen qua afstanden dag tot dag.

Groetjes
Doen :thumbup: Dit jaar gaan we trouwens terug daar logeren (is al gereserveerd) en we hebben dezelfde cabin gevraagd met een keukentje en een groot bed, soort hemelbed. Ach, wat vond ik dat rustgevend, 's morgens buiten zitten met een kop koffie en de fazanten bezig horen in het bos achter me. Geluk zit in kleine dingen.

In Forks hebben we gelogeerd in het Forks motel : minpunt wat afgeleefd meubilair maar riant : we hadden 2 slaapkamers een keuken, grote badkamer en drie ingemaakte kasten. Aan de receptie staat er koffie, chocomelk en we mochten gratis tandpasta meenemen.

Van mij, ook de groetjes :wave:
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Toen wij in Mount Rainier NP waren verbleven wij ook in de Mountain View Lodge en vonden het geweldig. Wij hadden ook een cabin met een keuken en een king bed...heerlijk! Voor ons verslag van Mount Rainier kan je hier kijken als je wil: http://anninbc.blogspot.ca/2009/08/moun ... -trip.html

Voor Olympic NP is de Olson Cabin die op weg ligt tussen Forks en Rialto Beach een mooi plekje om te verblijven: http://www.olsonscabin.com/lodgingRates.htm. Dit is ons verslag van Olympic NP (stukje naar beneden scrollen): http://anninbc.blogspot.ca/2008/10/my-l ... er_29.html

Groetjes,
Ann
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

desperate housewive schreef: In Forks hebben we gelogeerd in het Forks motel : minpunt wat afgeleefd meubilair maar riant : we hadden 2 slaapkamers een keuken, grote badkamer en drie ingemaakte kasten. Aan de receptie staat er koffie, chocomelk en we mochten gratis tandpasta meenemen.

Van mij, ook de groetjes :wave:
doel je nu op de slaapkamerdeur die ik dichtdeed om jou niet wakker te maken en dan niet meer openkreeg :mrgreen:
paniekmomentje #2 op onze reis
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

:offtopic: gaan we nou de komende weken ontdekken, verspreid over allerlei topics, dat heel die vakantie volzat met paniekmomenten :lol: :lol:
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ik ga hier even op meepikken vermits we in september ook bepaalde stukken van de route gaan doen. En er staan echt al handige tips hier! :)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer