Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis erikh: Noordwesten: medio juni te doen?
Re: Noordwesten: medio juni te doen?
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Als ik het zo lees is het inderdaad behoorlijk wat werk, en ik vind gewoon een hotel uitzoeken via tripadvisor al veel werk, haha. Ook het "gokken" is niet echt voor mij weggelegd, heb nooit veel geluk met dat soort zaken. Daarnaast boek ik normaal ook alles al lang van tevoren, en dan zie ik daar wel. Meeste is wel annuleerbaar tot 2-3 dagen van te voren dus die ruimte heb ik dan nog. Ik kies nooit voor pre-paid non-refundable boekingen 

Nou ja, door vooraf wat research te doen, wordt het gokken, een gokJE.
Tja, als je ruim van te voren wilt boeken, dan zijn die pre-paid non-refundable boekingen inderdaad niet aan te raden, maar in het voor- en naseizoen is de bezettingsgraad van de hotels vaak dusdanig laag dat je er best je voordeel mee kan doen.
In ieder geval veel plezier gewenst, en ik hoop op een rapportje van je, als je weer in NL bent!
Gr.
Tja, als je ruim van te voren wilt boeken, dan zijn die pre-paid non-refundable boekingen inderdaad niet aan te raden, maar in het voor- en naseizoen is de bezettingsgraad van de hotels vaak dusdanig laag dat je er best je voordeel mee kan doen.
In ieder geval veel plezier gewenst, en ik hoop op een rapportje van je, als je weer in NL bent!

Gr.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb je route eens bekeken en zoals anderen al aangaven zal Mt Hood en Crater Lake NP moeilijk zijn in deze tijd van het jaar. Ik stel de volgende route voor...dit is naar mijn eigen idee natuurlijk en je moet er zelf maar uithalen wat je kan gebruiken. Hier is een kaart via google met de route hier beneden beschreven: http://goo.gl/maps/BQIlH
Dag 1: Amsterdam - Seattle
dag 2: Seattle
dag 3: Seattle
dag 4: Seattle - Port Angeles (bezoek aan Hurricane Ridge als dat open is)
dag 5: Port Angeles - Forks (bezoek aan Lake Crescent onderweg en eventueel de Marymere Falls en Sol Duc Falls. 's Avonds zou je dan Rialto Beach & La Push nog kunnen doen bijvoorbeeld)
dag 6: Forks (bezoek aan Hoh Rainforest en Ruby Beach bijvoorbeeld)
dag 7: Forks - Seaside (Lanai at the Cove is een goede optie hier als verblijfplaats)
dag 8: Seaside - Lincoln City (bezoek aan al de leuke plekjes onderweg zoals Ecola State Park, Three Capes Scenic Route met Cape Meares - Cape Lookout - Cape Kiwanda en het strand bij Lincoln City)
dag 9: Lincoln City - Reedsport (bezoek aan de verschillende mooie plekjes onderweg zoals Fogarty Creek State Park, Boiler Bay, Devil's Punchbowl State Park, Oregon Dunes)
dag 10: Reedsport - Bend (via Eugene)
dag 11: Bend
dag 12: Bend - Portland (via The Dalles en de Columbia River Gorge)
dag 13: Portland
dag 14: Portland - Packwood (via Mount St. Helens)
dag 15: Packwood (bezoek aan Mount Rainier NP - Mountain View Lodge is hier een goede verblijfplaats)
dag 16: Packwood - Seattle
dag 17: Seattle - Amsterdam
Hopelijk kan je hier wat mee om een uiteindelijke route de maken!
Veel succes ermee,
Ann
Ik heb je route eens bekeken en zoals anderen al aangaven zal Mt Hood en Crater Lake NP moeilijk zijn in deze tijd van het jaar. Ik stel de volgende route voor...dit is naar mijn eigen idee natuurlijk en je moet er zelf maar uithalen wat je kan gebruiken. Hier is een kaart via google met de route hier beneden beschreven: http://goo.gl/maps/BQIlH
Dag 1: Amsterdam - Seattle
dag 2: Seattle
dag 3: Seattle
dag 4: Seattle - Port Angeles (bezoek aan Hurricane Ridge als dat open is)
dag 5: Port Angeles - Forks (bezoek aan Lake Crescent onderweg en eventueel de Marymere Falls en Sol Duc Falls. 's Avonds zou je dan Rialto Beach & La Push nog kunnen doen bijvoorbeeld)
dag 6: Forks (bezoek aan Hoh Rainforest en Ruby Beach bijvoorbeeld)
dag 7: Forks - Seaside (Lanai at the Cove is een goede optie hier als verblijfplaats)
dag 8: Seaside - Lincoln City (bezoek aan al de leuke plekjes onderweg zoals Ecola State Park, Three Capes Scenic Route met Cape Meares - Cape Lookout - Cape Kiwanda en het strand bij Lincoln City)
dag 9: Lincoln City - Reedsport (bezoek aan de verschillende mooie plekjes onderweg zoals Fogarty Creek State Park, Boiler Bay, Devil's Punchbowl State Park, Oregon Dunes)
dag 10: Reedsport - Bend (via Eugene)
dag 11: Bend
dag 12: Bend - Portland (via The Dalles en de Columbia River Gorge)
dag 13: Portland
dag 14: Portland - Packwood (via Mount St. Helens)
dag 15: Packwood (bezoek aan Mount Rainier NP - Mountain View Lodge is hier een goede verblijfplaats)
dag 16: Packwood - Seattle
dag 17: Seattle - Amsterdam
Hopelijk kan je hier wat mee om een uiteindelijke route de maken!
Veel succes ermee,
Ann
Bedankt Ann,
Onze vertrekdatum ligt overigens in de laatset week van juni en tegen de tijd dat we in Crater NP zijn is het juli. Hopelijk kunnen we dan wel een gedeelte van het park zien, de east-rim zal inderdaad nog wel gesloten zijn dan, maar 300 euro extra voor een ticket om wat later te gaan was ons te duur. Een must-see voor ons is Redwood NP, vooral omdat mijn vader die voor het eerst naar Amerika gaat dit heel graag wil zien, dus vandaar dat we ook meer naar het zuiden gaan. Ik probeer wat leuke plaatsjes uit je suggestie mee te pakken, maar ik zal toch ergens wat dingen moeten schrappen of korter doen, dat is nou eenmaal zo. Wij kunnen niet langer vrij krijgen dus we moeten roeien met de riemen die we hebben.
Onze vertrekdatum ligt overigens in de laatset week van juni en tegen de tijd dat we in Crater NP zijn is het juli. Hopelijk kunnen we dan wel een gedeelte van het park zien, de east-rim zal inderdaad nog wel gesloten zijn dan, maar 300 euro extra voor een ticket om wat later te gaan was ons te duur. Een must-see voor ons is Redwood NP, vooral omdat mijn vader die voor het eerst naar Amerika gaat dit heel graag wil zien, dus vandaar dat we ook meer naar het zuiden gaan. Ik probeer wat leuke plaatsjes uit je suggestie mee te pakken, maar ik zal toch ergens wat dingen moeten schrappen of korter doen, dat is nou eenmaal zo. Wij kunnen niet langer vrij krijgen dus we moeten roeien met de riemen die we hebben.
Ik blijf aan het finetunen naarmate ik meer informatie vind. Ga dit weekend met mijn vader eens de Hallwagg kaart ernaast leggen.
Momenteel heb ik dit in gedachte:
http://goo.gl/maps/Qoc4p
Tijden zijn zonder stops/omwegen voor bezichtigingen
Dag 1: Aankomst Seattle
Dag 2: Seattle via Light Rail
Dag 3: Auto ophalen en wederom Seattle of omgeving Seattle
Dag 4: Van Seattle naar Port Angeles plus bezoeken Hurricane Ridge indien toegankelijk [2,5 uur]
Dag 5: Van Seattle naar Ocean Shores (inclusief enkele stops Olympic NP (Rialto Beach bv)) [3,5 uur]
Dag 6: Van Ocean Shores naar The Dalles (incl. Columbia River Gorge) [4,5 uur]
Dag 7: Van The Dalles naar Mitchell (via John Day Fossil Beds) [5 uur]
Dag 8: Van Mitchell naar Bend (via McKenzie Pass scenic byway indien open) [4 uur]
Dag 9: Bend (lijkt me wel een leuk stadje, dus hier is wel een rustdag door te brengen toch?)
Dag 10: Van Bend naar Grants Pass (via Crater Lake, voor zover toegankelijk) [4 uur]
Dag 11: Van Grants Pass naar Crescent City (incl. Redwood NP en state parks) [4 uur]
Dag 12: Van Crescent City naar Florence (langs de kust) [4 uur]
Dag 13: Van Florence naar Portland (binnendoor om tijd te sparen of indien erg mooi weer langs de kust) [3 uur]
Dag 14: Portland
Dag 15: Van Portland naar Packwood (Mt. St Helens) [3 uur]
Dag 16: Van Packwood naar Seattle (Seatac) via Mt Rainier [6 uur]
Dag 17: Seattle naar Amsterdam ('s avonds)
Opmerkingen en suggesties zijn zeer welkom, heb al veel aan jullie hulp gehad!
Momenteel heb ik dit in gedachte:
http://goo.gl/maps/Qoc4p
Tijden zijn zonder stops/omwegen voor bezichtigingen
Dag 1: Aankomst Seattle
Dag 2: Seattle via Light Rail
Dag 3: Auto ophalen en wederom Seattle of omgeving Seattle
Dag 4: Van Seattle naar Port Angeles plus bezoeken Hurricane Ridge indien toegankelijk [2,5 uur]
Dag 5: Van Seattle naar Ocean Shores (inclusief enkele stops Olympic NP (Rialto Beach bv)) [3,5 uur]
Dag 6: Van Ocean Shores naar The Dalles (incl. Columbia River Gorge) [4,5 uur]
Dag 7: Van The Dalles naar Mitchell (via John Day Fossil Beds) [5 uur]
Dag 8: Van Mitchell naar Bend (via McKenzie Pass scenic byway indien open) [4 uur]
Dag 9: Bend (lijkt me wel een leuk stadje, dus hier is wel een rustdag door te brengen toch?)
Dag 10: Van Bend naar Grants Pass (via Crater Lake, voor zover toegankelijk) [4 uur]
Dag 11: Van Grants Pass naar Crescent City (incl. Redwood NP en state parks) [4 uur]
Dag 12: Van Crescent City naar Florence (langs de kust) [4 uur]
Dag 13: Van Florence naar Portland (binnendoor om tijd te sparen of indien erg mooi weer langs de kust) [3 uur]
Dag 14: Portland
Dag 15: Van Portland naar Packwood (Mt. St Helens) [3 uur]
Dag 16: Van Packwood naar Seattle (Seatac) via Mt Rainier [6 uur]
Dag 17: Seattle naar Amsterdam ('s avonds)
Opmerkingen en suggesties zijn zeer welkom, heb al veel aan jullie hulp gehad!
(Achterhaalde route verwijderd.)
Maar het dilemma waar ik nu mee zit is dat ik overweeg om John Day Fossil Beds over te slaan om zo een aantal uur rijden te besparen en een extra rustdag in te plannen. Of kan ik beter ergens anders iets schrappen? Ik vind het moeilijk kiezen. De kust is nu wat veel misschien, zeker omdat het daar nogal wisselvallig weer kan zijn, maar goed ik moet toch in het zuiden komen want de Redwoods zijn een must-see voor mijn vader.
Maar het dilemma waar ik nu mee zit is dat ik overweeg om John Day Fossil Beds over te slaan om zo een aantal uur rijden te besparen en een extra rustdag in te plannen. Of kan ik beter ergens anders iets schrappen? Ik vind het moeilijk kiezen. De kust is nu wat veel misschien, zeker omdat het daar nogal wisselvallig weer kan zijn, maar goed ik moet toch in het zuiden komen want de Redwoods zijn een must-see voor mijn vader.
Volledig uitgeschreven planning, die voor mijn gevoel 98% klaar is. Tijden zijn wederom de kale reistijden zonder tijd ingepland voor stops.
Google maps link: http://bit.ly/WXe5sG

Dag 1:
Aankomst in Seattle om 16.10, in hotel rond 17.30u. Normaal gaan we dan meteen naar bed omdat je door het tijdsverschil behoorlijk moe zult zijn.
Dag 2:
Het centrum van Seattle in met de Light Rail (ca. 45 minuten tot downtown, deze trein vertrekt van vlakbij het hotel)
Dag 3:
Auto ophalen om 9 uur 's ochtends op het vliegveld en daarna de auto bij het hotel parkeren en met de trein de stad in, of met de auto ergens heen in de omgeving.
Dag 4:
Van Seattle naar Port Angeles, waarbij we om Olympic National Park heen rijden. Tevens Hurricane Ridge bezoeken, nabij Port Angeles.
Afstand: 270 km, 3,5 uur
Dag 5:
Van Port Angeles naar Ocean Shores (inclusief enkele stops Olympic NP (Crescent Lake, Ruby Beach, Hoh Rainforest))
Afstand: 268 km, 3,5 uur
Dag 6:
Van Ocean Shores naar Portland, grotendeels via snelweg, wellicht de minst "mooie" dag om te rijden
Afstand: 270 km, 3 uur
Dag 7:
Portland, stad bezoeken, winkelen, bezienswaardigheden (rust dag)
Dag 8:
Van Portland naar Florence, via de kust van Oregon, hier is regelmatig een korte stop te maken voor uitzichtspunten voor zover ik gelezen/begrepen heb. In geval van slecht weer is er ook te kiezen voor een snellere route via de snelweg meer door het binnenland.
Afstand: 307 km, 5 uur
Dag 9:
Van Florence naar Crescent City via de kust verder naar het zuiden, tevens bezoeken Redwood State Parks
Afstand: 292 km, 4 uur
Dag 10:
Van Crescent City via Redwood NP naar Grants Pass. Van Crescent City naar Redwood NP is het een uur rijden, dan weer ongeveer een uur terug naar het noorden om van daaruit door te rijden naar Grants Pass.
Afstand: 250 km, 3,5 uur
Dag 11:
Van Grants Pass naar Bend, met een stop en bezichtiging van enkele uren bij Crater Lake, afhankelijk van hoever deze toegankelijk is in verband met de vele sneeuw die elk jaar geruimd moet worden.
Afstand: 324 km, 4,5 uur
Dag 12:
Bend, toeristisch stadje met genoeg te doen en zien, eventueel toerrit naar McKenzie Pass (rustdag)
Dag 13:
Van Bend naar The Dalles, de korte weg, of via de Painted Hills van John Day Fossil Beds
Afstand: 250-300 km, 3 uur (optioneel + 1,5 tot 2 uur)
Dag 14:
Van The Dalles via de Columbia River Gorge naar Castle Rock of een ander stadje dichtbij St Helens.
Afstand: 220 km, 2,5 uur
Dag 15:
Van Castle Rock naar Packwood via Mt St Helens.
Afstand: 190 km, 3,5 uur
Dag 16:
Van Packwood naar Seattle (via Mt Rainier)
Afstand: 200 km, 3,5 uur
Dag 17:
Seattle naar Amsterdam in de avond
Google maps link: http://bit.ly/WXe5sG

Dag 1:
Aankomst in Seattle om 16.10, in hotel rond 17.30u. Normaal gaan we dan meteen naar bed omdat je door het tijdsverschil behoorlijk moe zult zijn.
Dag 2:
Het centrum van Seattle in met de Light Rail (ca. 45 minuten tot downtown, deze trein vertrekt van vlakbij het hotel)
Dag 3:
Auto ophalen om 9 uur 's ochtends op het vliegveld en daarna de auto bij het hotel parkeren en met de trein de stad in, of met de auto ergens heen in de omgeving.
Dag 4:
Van Seattle naar Port Angeles, waarbij we om Olympic National Park heen rijden. Tevens Hurricane Ridge bezoeken, nabij Port Angeles.
Afstand: 270 km, 3,5 uur
Dag 5:
Van Port Angeles naar Ocean Shores (inclusief enkele stops Olympic NP (Crescent Lake, Ruby Beach, Hoh Rainforest))
Afstand: 268 km, 3,5 uur
Dag 6:
Van Ocean Shores naar Portland, grotendeels via snelweg, wellicht de minst "mooie" dag om te rijden
Afstand: 270 km, 3 uur
Dag 7:
Portland, stad bezoeken, winkelen, bezienswaardigheden (rust dag)
Dag 8:
Van Portland naar Florence, via de kust van Oregon, hier is regelmatig een korte stop te maken voor uitzichtspunten voor zover ik gelezen/begrepen heb. In geval van slecht weer is er ook te kiezen voor een snellere route via de snelweg meer door het binnenland.
Afstand: 307 km, 5 uur
Dag 9:
Van Florence naar Crescent City via de kust verder naar het zuiden, tevens bezoeken Redwood State Parks
Afstand: 292 km, 4 uur
Dag 10:
Van Crescent City via Redwood NP naar Grants Pass. Van Crescent City naar Redwood NP is het een uur rijden, dan weer ongeveer een uur terug naar het noorden om van daaruit door te rijden naar Grants Pass.
Afstand: 250 km, 3,5 uur
Dag 11:
Van Grants Pass naar Bend, met een stop en bezichtiging van enkele uren bij Crater Lake, afhankelijk van hoever deze toegankelijk is in verband met de vele sneeuw die elk jaar geruimd moet worden.
Afstand: 324 km, 4,5 uur
Dag 12:
Bend, toeristisch stadje met genoeg te doen en zien, eventueel toerrit naar McKenzie Pass (rustdag)
Dag 13:
Van Bend naar The Dalles, de korte weg, of via de Painted Hills van John Day Fossil Beds
Afstand: 250-300 km, 3 uur (optioneel + 1,5 tot 2 uur)
Dag 14:
Van The Dalles via de Columbia River Gorge naar Castle Rock of een ander stadje dichtbij St Helens.
Afstand: 220 km, 2,5 uur
Dag 15:
Van Castle Rock naar Packwood via Mt St Helens.
Afstand: 190 km, 3,5 uur
Dag 16:
Van Packwood naar Seattle (via Mt Rainier)
Afstand: 200 km, 3,5 uur
Dag 17:
Seattle naar Amsterdam in de avond
Wij zijn van plan om begin juni te vliegen naar Seattle en van daaruit langzaamaan naar beneden te rijden. Is het echt zo erg met het weer in juni daarboven? En hebben jullie nog tips voor leuke plaatsjes/dingen/parken om te bezoeken onderweg van Seattle naar San Francisco?
Seattle en de noord West kust staan bekend in wisselvallig weer en regen. Maar je kunt altijd geluk of pech hebben met het weer. Hoe willen jullie naar het zuiden rijden? via de kust? en waarom niet in San Francisco beginnen zodat je zo laat mogelijk in Seattle bent?Caha schreef:Wij zijn van plan om begin juni te vliegen naar Seattle en van daaruit langzaamaan naar beneden te rijden. Is het echt zo erg met het weer in juni daarboven? En hebben jullie nog tips voor leuke plaatsjes/dingen/parken om te bezoeken onderweg van Seattle naar San Francisco?
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juni kan prachtig zijn in Seattle, maar ook erg regenachtig. Het bestendige zomerse weer begint in Seattle doorgaans begin juli. Het zou inderdaad een optie zijn om de route van zuid naar noord te doen om a.h.w. met het mooie weer mee te rijden.erikh schreef:Seattle en de noord West kust staan bekend in wisselvallig weer en regen. Maar je kunt altijd geluk of pech hebben met het weer. Hoe willen jullie naar het zuiden rijden? via de kust? en waarom niet in San Francisco beginnen zodat je zo laat mogelijk in Seattle bent?Caha schreef:Wij zijn van plan om begin juni te vliegen naar Seattle en van daaruit langzaamaan naar beneden te rijden. Is het echt zo erg met het weer in juni daarboven? En hebben jullie nog tips voor leuke plaatsjes/dingen/parken om te bezoeken onderweg van Seattle naar San Francisco?
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Ja, via de kust waarschijnlijk.erikh schreef:Seattle en de noord West kust staan bekend in wisselvallig weer en regen. Maar je kunt altijd geluk of pech hebben met het weer. Hoe willen jullie naar het zuiden rijden? via de kust? en waarom niet in San Francisco beginnen zodat je zo laat mogelijk in Seattle bent?
We vliegen na deze roadtrip door naar Hawaii en ik had in mn hoofd dat we dat beter vanaf Los Angeles kunnen doen dan vanaf Seattle, maar dat blijkt niet zo gek veel uit te maken qua prijs heb ik gezien. Dus we kunnen inderdaad ook net zo goed andersom rijden. Dan zijn we ook eerder in Las Vegas eo, dan is het daar misschien ook nog niet zo snikheet. Goed idee dus, thanx!

Heeft er nog iemand ideeën over de route die ik een paar berichten hierboven heb geplaatst?
Ik twijfel nog over overnachten in Kelso of Castle Rock op weg naar Mt St Helens. Castle Rock ligt natuurlijk ideaal, maar is daar ook 's avonds nog iets te vinden van eten en andere activiteiten?
Ik twijfel nog over overnachten in Kelso of Castle Rock op weg naar Mt St Helens. Castle Rock ligt natuurlijk ideaal, maar is daar ook 's avonds nog iets te vinden van eten en andere activiteiten?
hoi wij zijn vorig jaar in Canada Washington Oregon en Californie geweest.
Midden juni tot begin juli.
Wij hebben op Seattle gevlogen met Icelandair.
Wel een tussenstop maar prima betaalbaar .
Het weer was tussen de 14 en 18 graden.
Laatste week in Oregon en Washington was het ruim in de twintig.
Hebben wel constant droog weer gehad gelukkig.
Onze route was oorspronkelijk Seattle
Vancouver
Forks
Portland
Astoria
Newport
Klammath falls
Bend
Ashford
Seattle
Vanwege de aanhoudende lage tempratuur hebben we tijdens het reizen een gedeelte laten vallen en zijn door gereist naar Californie en terug naar Bend.
De kust van Portland hebben we gemist evenals Crater lake en Olympic.
Op zich geen spijt van gehad en in 2014 willen we nog een keer die kant op maar dan in juli.
Terug werdt het in Oregon ook prima weer en hebben we nog bij Mount rainier in de korte broek in de sneeuw gestaan .
Erg apart.
Washington en Oregon zijn prachtige staten.
Vooral van Oregon was ik zwaar onder de indruk.
Portland is een leuke stad om taxfree te winkelen maar een dag vonden we ruim voldoende daar.
Bend op zich is een leuk plaatsje maar daar is niet veel te beleven.
De schitterende natuur in de omgeving maakt het waard om er twee dagen te verblijven.
Wij verbleven twee dagen in Ashford in een schitterende cabine 500 meter van Mount rainier np.
Hebben ons twee dagen uitstekend vermaakt in het Np.
Prachtige wandelingen gemaakt.
Het Lassen np ligt vlakbij Redding.Niet naar toe gekunt vanwege de sneeuw die daar nog lag idem dito voor Craterlake
Hier willen we ook zeker terug wat is noord Californie mooi.
Shasta mountain en Shasta lake prachtig.
Maar de tempraturen in juni zijn zeker aan de frisse kant dus neem lekkere warme sweaters mee etc.
Wij hebben toch een geweldige reis gehad.
Bij jouw reis kan je misschien wat meer rust in plannen.
De reistijden zijn per dag niet zo lang maar je moet ook nog rondrijden om alles te bezichtigen.
Midden juni tot begin juli.
Wij hebben op Seattle gevlogen met Icelandair.
Wel een tussenstop maar prima betaalbaar .
Het weer was tussen de 14 en 18 graden.
Laatste week in Oregon en Washington was het ruim in de twintig.
Hebben wel constant droog weer gehad gelukkig.
Onze route was oorspronkelijk Seattle
Vancouver
Forks
Portland
Astoria
Newport
Klammath falls
Bend
Ashford
Seattle
Vanwege de aanhoudende lage tempratuur hebben we tijdens het reizen een gedeelte laten vallen en zijn door gereist naar Californie en terug naar Bend.
De kust van Portland hebben we gemist evenals Crater lake en Olympic.
Op zich geen spijt van gehad en in 2014 willen we nog een keer die kant op maar dan in juli.
Terug werdt het in Oregon ook prima weer en hebben we nog bij Mount rainier in de korte broek in de sneeuw gestaan .
Erg apart.
Washington en Oregon zijn prachtige staten.
Vooral van Oregon was ik zwaar onder de indruk.
Portland is een leuke stad om taxfree te winkelen maar een dag vonden we ruim voldoende daar.
Bend op zich is een leuk plaatsje maar daar is niet veel te beleven.
De schitterende natuur in de omgeving maakt het waard om er twee dagen te verblijven.
Wij verbleven twee dagen in Ashford in een schitterende cabine 500 meter van Mount rainier np.
Hebben ons twee dagen uitstekend vermaakt in het Np.
Prachtige wandelingen gemaakt.
Het Lassen np ligt vlakbij Redding.Niet naar toe gekunt vanwege de sneeuw die daar nog lag idem dito voor Craterlake
Hier willen we ook zeker terug wat is noord Californie mooi.
Shasta mountain en Shasta lake prachtig.
Maar de tempraturen in juni zijn zeker aan de frisse kant dus neem lekkere warme sweaters mee etc.
Wij hebben toch een geweldige reis gehad.
Bij jouw reis kan je misschien wat meer rust in plannen.
De reistijden zijn per dag niet zo lang maar je moet ook nog rondrijden om alles te bezichtigen.
Thanks voor het delen van je ervaring. We hebben op zich onze hotels "vastgelegd" maar allemaal nog te annuleren. De komende maanden nog eens regelmatig rondneuzen of er nog leuke aanbiedingen zijn.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Van Kelso naar Castle Rock is een kwartiertje rijden, dat maakt in mijn ogen niet zo veel uit. Wij overnachtten in september vorig jaar in de Econolodge in Kelso. Dat was toen met $50 de goedkoopste overnachting van onze reis. Mijn hotelbeoordeling staat hier.erikh schreef: Ik twijfel nog over overnachten in Kelso of Castle Rock op weg naar Mt St Helens. Castle Rock ligt natuurlijk ideaal, maar is daar ook 's avonds nog iets te vinden van eten en andere activiteiten?
Wij zijn 's avonds alleen gaan eten - ik meen bij een Chinees restaurant, maar dat weet ik niet meer zeker -, dus ik kan je niets vertellen over eventuele andere activiteiten.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Route van Seattle (SeaTac) naar Port Angeles (Olympic NP)
In de laatste weken voor vertrek ben ik bezig met de puntjes op de i, namelijk de exacte routes uitstippelen. Één van de routes waar ik niet zo goed uitkom is die van Seattle, en om precies te zijn SeaTac want daar zit ons hotel, naar Port Angeles op het Olympic schiereiland.
Ik heb dit onderwerp al gelezen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ic#p821348 dat gaat om de omgekeerde route.
Zelf heb ik ook al drie mogelijke opties uitgestippeld:

1. Via een ferry die in downtown Seattle vertrekt (is dit te doen qua rijden, meer omdat mijn ouders meegaan en dit hun eerste rit in de VS wordt. Ze rijden in een eigen auto) naar Bainbridge Island en zo de oversteek maken naar het Olympic schiereiland
2. Idem, maar dan zonder de Ferry maar via Tacoma omrijden.
3. Nog meer naar het zuiden via Olympia om zo de 101 lang de rand van het park te rijden.
Hopelijk zijn er mensen met ervaring hier voor wat betreft deze routes.
Ik heb dit onderwerp al gelezen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ic#p821348 dat gaat om de omgekeerde route.
Zelf heb ik ook al drie mogelijke opties uitgestippeld:

1. Via een ferry die in downtown Seattle vertrekt (is dit te doen qua rijden, meer omdat mijn ouders meegaan en dit hun eerste rit in de VS wordt. Ze rijden in een eigen auto) naar Bainbridge Island en zo de oversteek maken naar het Olympic schiereiland
2. Idem, maar dan zonder de Ferry maar via Tacoma omrijden.
3. Nog meer naar het zuiden via Olympia om zo de 101 lang de rand van het park te rijden.
Hopelijk zijn er mensen met ervaring hier voor wat betreft deze routes.
Laatst gewijzigd door markro op 22 mei 2013, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
- girliecathy
- Amerikakenner
Re: Route van Seattle (SeaTac) naar Port Angeles (Olympic NP
Hallo Eric,
Wij hebben al een paar keer de ferry genomen vanaf downtown Seatlle.
Het is makkelijk aan te rijden, helemaal geen stress van het verkeer. Het is heel anders rijden dan in een grote stad in Nederland of Belgie.
De overtocht is leuk om mee te maken vooral als het zonnetje schijnt, dan kun je lekker aan dek zitten.
De weg vanaf Tacoma naar Port Angeles is ook mooi om te doen. Veel groen onderweg.
En optie 3 is ook leuk om te doen.
Alle 3 de opties zijn leuk.
Wij hebben al een paar keer de ferry genomen vanaf downtown Seatlle.
Het is makkelijk aan te rijden, helemaal geen stress van het verkeer. Het is heel anders rijden dan in een grote stad in Nederland of Belgie.
De overtocht is leuk om mee te maken vooral als het zonnetje schijnt, dan kun je lekker aan dek zitten.
De weg vanaf Tacoma naar Port Angeles is ook mooi om te doen. Veel groen onderweg.
En optie 3 is ook leuk om te doen.
Alle 3 de opties zijn leuk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht