Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
Re: Camper huur en campgrounds rules
ik heb een vraag omtrent camper verzekering
bij offerte van travelhome rekenen ze de ophaal en terugbreng dag mee(leek mij logisch)
bij tioga een dag minder en melden ze dat retour dag niet meetelt
weet iemand hier het juiste van?
bij offerte van travelhome rekenen ze de ophaal en terugbreng dag mee(leek mij logisch)
bij tioga een dag minder en melden ze dat retour dag niet meetelt
weet iemand hier het juiste van?
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Geen idee wat juist is, maar inderdaad wordt bij Tiogatours de terugbreng dag nooit meegerekend. Dit omdat de camper die jij 's morgens terug brengt, 's middags al weer verhuurd wordt.
Ik weet niet beter dat er altijd per nacht wordt berekend.
Maar als travelhome ondanks dat goedkoper is dan tioga..... dan wist ik het wel.
Maar als travelhome ondanks dat goedkoper is dan tioga..... dan wist ik het wel.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nee het gaat mij niet om het goedkoper zijn van hetzij travelhome of tioga tours ,want dat ontloopt elkaar in ons geval maar weinig
ik zag nadien op online offerte dat daar wel weer hetzelfde aantal verzekerings dagen als de verhuurperiode op stond
in tegenstelling tot persoonlijke offerte dus dat zal wel een foutje zijn van hen
ik zag nadien op online offerte dat daar wel weer hetzelfde aantal verzekerings dagen als de verhuurperiode op stond
in tegenstelling tot persoonlijke offerte dus dat zal wel een foutje zijn van hen

- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vorig jaar kregen wij 2 offertes die net iets scheelden. Travelhome net wat duurder. Na wat bellen konden zij ook de prijs maken van Tioga...
Volgens mij lopen ze weinig uiteen. En de huurprijs is inderdaad altijd het aantal nachten.
Volgens mij lopen ze weinig uiteen. En de huurprijs is inderdaad altijd het aantal nachten.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dank je wel Rob voor je uitgebreid artikel over reizen met een camper. Wij hebben nog nooit in een camper gereden en gaan in mei 2013 voor het eerst op reis met een huurcamper (C19). We voelen ons dus nog een beetje onzeker vandaar enkele vraagjes.
Als je geen electriciteitsaansluiting hebt lees ik dat je toch basiszaken hebt zoals verlichting. Werken dan ook je waterpompen aan je watersteen en om het toilet door te spoelen? Hoe lang kan je van die dingen gebruik maken, kan je ergens controleren of je batterij leeg geraakt? Loop je het risico dat je plots de camper niet meer kan starten omdat de batterij helemaal leeg is. Laadt de batterij terug op bij het rijden? M.a.w als je iedere dag een grote trip maakt.....is het dan eigenlijk wel nodig om telkens een camping op te zoeken met electriciteit.
Watertanken moet je geregeld bijvullen, toilet en vuilwatertanken leeg maken. Om de hoeveel tijd moet je dat ongeveer doen (we zijn met 2 personen).
Hopelijk stel ik hier geen al te domme vragen. Alvast hartelijk dank voor je antwoord.
Lut
Als je geen electriciteitsaansluiting hebt lees ik dat je toch basiszaken hebt zoals verlichting. Werken dan ook je waterpompen aan je watersteen en om het toilet door te spoelen? Hoe lang kan je van die dingen gebruik maken, kan je ergens controleren of je batterij leeg geraakt? Loop je het risico dat je plots de camper niet meer kan starten omdat de batterij helemaal leeg is. Laadt de batterij terug op bij het rijden? M.a.w als je iedere dag een grote trip maakt.....is het dan eigenlijk wel nodig om telkens een camping op te zoeken met electriciteit.
Watertanken moet je geregeld bijvullen, toilet en vuilwatertanken leeg maken. Om de hoeveel tijd moet je dat ongeveer doen (we zijn met 2 personen).
Hopelijk stel ik hier geen al te domme vragen. Alvast hartelijk dank voor je antwoord.
Lut
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zonder stroom kan je eigenlijk alles gebruiken, behalve de magnetron of oven. Er is een speciale recreatieaccu, je kan die in de camper controleren op een paneel, net als de volheid van watertanks. Tijdens het rijden laadt die inderdaad gewoon op. In principe gebruikt hij niet de autoaccu, het zijn echt 2 losse accu's. Je kan erg lang doen met een volle accu, je laat neem ik niet aan de hele dag de lichten branden, maar 4 nachten is zeker te doen zonder te gaan rijden en ik denk zelfs nog wel meer.
Het water vullen en legen hangt er vanaf hoe lang je doucht en hoe lang je de kraan laat lopen, maar echt op elke camping kan je wel water en wc lozen en vullen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het water vullen en legen hangt er vanaf hoe lang je doucht en hoe lang je de kraan laat lopen, maar echt op elke camping kan je wel water en wc lozen en vullen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Dank je wel girltje voor je duidelijk antwoord.
Toch nog een vraagje. In de USA is alles 110V, dus ook in de camper als we die aansluiten op electriciteit. Toch zou ik graag nu en dan mijn laptop en mijn mobile opladen. Bestaat er een soort omvormer 110/220. Waar kan ik die dan aanschaffen?
Nogmaals bedankt.
Toch nog een vraagje. In de USA is alles 110V, dus ook in de camper als we die aansluiten op electriciteit. Toch zou ik graag nu en dan mijn laptop en mijn mobile opladen. Bestaat er een soort omvormer 110/220. Waar kan ik die dan aanschaffen?
Nogmaals bedankt.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je Laptop heeft een adapter die 12 V oplaadt.. en dus al 220v omvormt. en ook 110v vormt het om. Kijk maar op je adpater aan het snoer. Dat geldt ook voor telefoons, batterijen van camera's enzo.
Wij hadden nog wel een omvormer om 12V weer naar 220V te zetten en zo onderweg op de sigarettenaansteker telefoons enzo op te laden. Heel makkelijk. Kijk wel naar het wattage van die dingen.
Douchen is prima te doen. Hoe vaak je kan douchen hangt samen met de tanks maar als je ze elke dag bij vertrek/ aankomst bijvult en leegt dan heb je geen probleem. (Tenzij je uitgebvreid een uur wil douchen.... wij deden met 4pers soms wel 2dg en dan 6 douchejes... soms zelfs haren even snel wassen! (grote tanks in een 27ft)
Wij hadden nog wel een omvormer om 12V weer naar 220V te zetten en zo onderweg op de sigarettenaansteker telefoons enzo op te laden. Heel makkelijk. Kijk wel naar het wattage van die dingen.
Douchen is prima te doen. Hoe vaak je kan douchen hangt samen met de tanks maar als je ze elke dag bij vertrek/ aankomst bijvult en leegt dan heb je geen probleem. (Tenzij je uitgebvreid een uur wil douchen.... wij deden met 4pers soms wel 2dg en dan 6 douchejes... soms zelfs haren even snel wassen! (grote tanks in een 27ft)
De meeste laptops/telfoons werken gewoon op 110v zelfs je scheerapperaat alleen draait het want langzamer! Dus geen probleem
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Onze oven werkte op gas, volgens mij is dat altijd wel zo.girltje155 schreef:Zonder stroom kan je eigenlijk alles gebruiken, behalve de magnetron of oven.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Die van ons alleen op stroom, maar je kan natuurlijk altijd de generator aanzetten mocht je nou echt die oven/magnetron willen gebruiken en hij is niet op gas.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
wij nemen altijd 1 wereldstekker mee met een amerikaanse aansluiting.
dan een stroomblokje met meerdere europa aansluitingen en je kan tegelijkertijd de diverse apparaten laden.
maw: wereldstekker in stopcontact, stroomblokje in wereldstekker en voila ........
dan een stroomblokje met meerdere europa aansluitingen en je kan tegelijkertijd de diverse apparaten laden.
maw: wereldstekker in stopcontact, stroomblokje in wereldstekker en voila ........
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
inderdaad en dan de omvormer met verdeelstekker (met 3 stopcontacten) voor onderweg opladen.
Op NP heb je in principe geen stroom maar dat is echt gene probleem.
Op NP heb je in principe geen stroom maar dat is echt gene probleem.
Wie weet bij welke lengte van de camper er sprake is van 'Big Rig ' ? Wij huren een c31 ( plus fietsenrek ) en op sommige campings zijn 'Big Rigs' niet toegestaan.
Alvast bedankt !
Alvast bedankt !
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Volgens mij is 31 ft echt nog geen bigrigs maar worden daar die grote bussen mee bedoelt. Maar als de campground een website heeft dan kun je even kijken hoe groot de plekken zijn.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Een paar onnozele vragen over campers 
Is het nodig om een 'groot' rijbewijs te hebben om in een camper te rijden? Vanaf welk type is dat nodig?
We zijn met twee kindjes, 2 en 5, hebben zij net als in een auto een stoeltje/booster nodig?
Dank alvast voor d emoeite!

Is het nodig om een 'groot' rijbewijs te hebben om in een camper te rijden? Vanaf welk type is dat nodig?
We zijn met twee kindjes, 2 en 5, hebben zij net als in een auto een stoeltje/booster nodig?
Dank alvast voor d emoeite!
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Normaal gezien kan je met je autorijbewijs uit Europa een motorhome besturen in de VS, je hebt geen C of D rijbewijs nodig voor daar mee te rijden in de VS.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Je mag in de VS inderdaad met de grootste campers rijden met je B rijbewijs.
2003: Isla Margarita
2004: Spanje
2005: Kroatië
2006: Kroatië
2007: Hongarije
2008: Italië
2009: Rondreis Noorwegen
2010: Portugal
2011: Kroatië
2011: Orlando, Florida
2012: Spanje
2013: West Amerika (San Francisco-Las Vegas-Los Angeles)
2004: Spanje
2005: Kroatië
2006: Kroatië
2007: Hongarije
2008: Italië
2009: Rondreis Noorwegen
2010: Portugal
2011: Kroatië
2011: Orlando, Florida
2012: Spanje
2013: West Amerika (San Francisco-Las Vegas-Los Angeles)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat staat ook duidelijk in het openingsbericht vermeld 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht