Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Willem 1979: West Amerika route SF - LA
-
- Amerika-newbie
Reis Willem 1979: West Amerika route SF - LA
Hi allen,
Ik ben van plan om in mei/juni of september/oktober (welke heeft jullie voorkeur) van plan om via San Fransisco in 3 weken naar Los Angeles te tijden.
Als uitgangspunt heb ik deze reis van Fox genomen: http://www.fox.nl/individuele-reizen/ve ... sprogramma
Zie hier de route in Google Maps
dag 1 Amsterdam - San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco – Monterey 200 km (via Highway 1)
dag 5 Monterey - Yosemite National Park 250 km
dag 6 Yosemite National Park - Fresno/Visalia 115 km
dag 7 Fresno/Visalia - Las Vegas 630 km
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Bryce Canyon 395 km
dag 10 Bryce Canyon
dag 11 Bryce Canyon – Page 245 km
dag 12 Page
dag 13 Page - Monument Valley 210 km
dag 14 Monument Valley - Grand Canyon 300 km
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon – Laughlin 325 km (via Route 66)
dag 17 Laughlin - Palm Springs 325 km
dag 18 Palm Springs - Los Angeles 195 km
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles - Amsterdam
Aangezien we drie weken willen gaan hebben we ruimte voor 2/3 extra dagen.
Wat denken jullie hiervan en hoe zou ik de extra dagen het beste kunnen benutten? (San Diego? / Zion? / ...?)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Willem
Ik ben van plan om in mei/juni of september/oktober (welke heeft jullie voorkeur) van plan om via San Fransisco in 3 weken naar Los Angeles te tijden.
Als uitgangspunt heb ik deze reis van Fox genomen: http://www.fox.nl/individuele-reizen/ve ... sprogramma
Zie hier de route in Google Maps
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco – Monterey 200 km (via Highway 1)
dag 5 Monterey - Yosemite National Park 250 km
dag 6 Yosemite National Park - Fresno/Visalia 115 km
dag 7 Fresno/Visalia - Las Vegas 630 km
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Bryce Canyon 395 km
dag 10 Bryce Canyon
dag 12 Page
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon – Laughlin 325 km (via Route 66)
dag 17 Laughlin - Palm Springs 325 km
dag 18 Palm Springs - Los Angeles 195 km
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles - Amsterdam
Aangezien we drie weken willen gaan hebben we ruimte voor 2/3 extra dagen.
Wat denken jullie hiervan en hoe zou ik de extra dagen het beste kunnen benutten? (San Diego? / Zion? / ...?)
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Willem
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: West Amerika route SF - LA
Je hebt nu geen Zion opgenomen in je planning ? Die zou ik zeker toevoegen. Hoe groot is de voorkeur om LA te bezoeken en hoelaat vlieg je? Je kunt eventueel ook vanuit Palms Springs (of San Diego ) Direct naar LAX rijden.
Je bent ook geen hele dag in Yosemite. Zonde want Yosemite is fantastisch (en gigantisch).
1 overnachting in Bryce is opzich ook voldoende, je kunt dan s'avonds , nadat je het buffet in tegenover old bryce town hebt bezocht, terugrijden naar page.
Je bent ook geen hele dag in Yosemite. Zonde want Yosemite is fantastisch (en gigantisch).
1 overnachting in Bryce is opzich ook voldoende, je kunt dan s'avonds , nadat je het buffet in tegenover old bryce town hebt bezocht, terugrijden naar page.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor je snelle reactie:
Dag 10 Bryce Canyon kunnen we dan beter gebruiken om het Zion National Park te bezoeken (of een extra dag hiervoor te gebruiken).
Ik zal verder een extra dag uittrekken voor Yosemite, dank voor de tip!
Is Bryce Canyon de moeite waard?
LA willen we zeker bezoeken deze reis!
De vliegtijden zijn nog niet bekend, we twijfelen nog tussen mei/juni of september/oktober.
Dag 10 Bryce Canyon kunnen we dan beter gebruiken om het Zion National Park te bezoeken (of een extra dag hiervoor te gebruiken).
De vliegtijden zijn nog niet bekend, we twijfelen nog tussen mei/juni of september/oktober.
Ik zou ook een dag bryce inruilen voor een dag(deel) zion. Verder zou ik ook langer in Yosemite blijven, net als wat eerder al gemeld is. Naar San Diego gaan zou ik niet doen als je de rest van dit schema aanhoud. Dit om de dood simpele reden dat het toch wel een stukje rijden is, zeker als je LA in of uit in de file komt, maar ook omdat daar best veel te doen is. Je moet daar toch ook wel 1 of 2 hele dagen voor uit trekken. Je kan dan beter ooit nog een keer terug gaan om nog wat meer te bekijken of iets langer de tijd nemen voor deze reis. Misschien dat je iets langer vrij kan krijgen. Dit is mijn mening zie maar wat je er mee doet.
Californie, Nevada, Utah, Arizona en New York - nog 45 te gaan dus
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Willem,
Ik zou eerst eens kritisch naar die FOX-reis kijken. Staat daar alles in wat je wilt zien? Staan daar geen dingen in die je niet interessant vindt?
Als je in juni gaat (mooie watervallen, lange dagen) dan is de kans dat de Tioga Pass open is heel groot, en dan is de route van Yosemite via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas een aanrader. De route via Fresno is alleen interessant als de Tioga Pass gesloten is. Zoals al opgemerkt is die ene overnachting bij Yosemite veel te weinig. Ik vind zelf 2 overnachtingen ook nog te weinig, het is een erg groot park. Veel groter dan Bryce, en veel veelzijdiger dan de Grand Cayon. Ik zou ook Zion toevoegen (2 nachten als je van wandelen houdt).
De omweg via Monterey zou ik laten vallen tenzij je tijd over hebt (maar dat denk ik niet). Voor Bryce kan 1 overnachting volstaan, dan heb je er een hele middag en ochtend.
Een stop in Laughlin én in Palm Springs vind ik weer te veel, dat kan ook met 1 tussenstop.
Je kunt het beste eens wat reisverslagen bekijken, lees je eens in over de parken en andere bezienswaardigheden op http://www.ontdek-amerika.nl.
Juni is een mooie periode, maar september ook. Veel later zou ik niet gaan, dan worden de dagen erg kort. Zie mijn 2011-verlsag om een idee te krijgen van een reis (met onder andere Zion en Bryce) in september. En zie onze 2004- en 2006-verlsagen voor bijvoorbeeld de route van Yosemite naar Las Vegas.
Marianne
Ik zou eerst eens kritisch naar die FOX-reis kijken. Staat daar alles in wat je wilt zien? Staan daar geen dingen in die je niet interessant vindt?
Als je in juni gaat (mooie watervallen, lange dagen) dan is de kans dat de Tioga Pass open is heel groot, en dan is de route van Yosemite via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas een aanrader. De route via Fresno is alleen interessant als de Tioga Pass gesloten is. Zoals al opgemerkt is die ene overnachting bij Yosemite veel te weinig. Ik vind zelf 2 overnachtingen ook nog te weinig, het is een erg groot park. Veel groter dan Bryce, en veel veelzijdiger dan de Grand Cayon. Ik zou ook Zion toevoegen (2 nachten als je van wandelen houdt).
De omweg via Monterey zou ik laten vallen tenzij je tijd over hebt (maar dat denk ik niet). Voor Bryce kan 1 overnachting volstaan, dan heb je er een hele middag en ochtend.
Een stop in Laughlin én in Palm Springs vind ik weer te veel, dat kan ook met 1 tussenstop.
Je kunt het beste eens wat reisverslagen bekijken, lees je eens in over de parken en andere bezienswaardigheden op http://www.ontdek-amerika.nl.
Juni is een mooie periode, maar september ook. Veel later zou ik niet gaan, dan worden de dagen erg kort. Zie mijn 2011-verlsag om een idee te krijgen van een reis (met onder andere Zion en Bryce) in september. En zie onze 2004- en 2006-verlsagen voor bijvoorbeeld de route van Yosemite naar Las Vegas.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Willem 1979: West Amerika route SF - LA
Zowieso is het stuk highway 1 tussen SF en Monterey niet bijzonder. Daarvoor moet je het zeker niet doen. Fresno en zeker Visalia is geen goed uitgangpunt voor Yosemite en ook niet voor een rit naar Las Vegas. Wil je overigens niet door death valley? In mei is dat nog goed uit te houden namelijk. In Juni is het al wel een stuk warmer overal, met minder kans op regen, maar ook al een stuk drukker.
- le-nnart
- Amerikafan
Heb nog eens naar je route gekeken. Waarom rij je niet vanuit San Fran direct naar Yosemite ? en vanuit Yosemite zou ik niet stoppen in Fresno maar in Lone Pine, of misschien zelfs wel Stovepipe wells. In fresno ben je zo, en daar is eigenlijk niks boeiends te doen. Rij je door naar Lone Pine (leuk dorpje) dan kun je naar de Alabama hills. Persoonlijk zou ik LA de minste prioriteit geven. Het is geen mooie stad. Mocht je toch wat willen zien dan kun je naar Hollywood blvd en het Griffith Observatory. Dit kan gezamenlijk in een paar uur en ligt vlakbij elkaar.Willem 1979 schreef:Bedankt voor je snelle reactie:
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie reacties en goede tips!
Ik heb het reisschema na wat verdere research aangepast:
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco – Yosemite National Park (Yosemite Lodge) 317 km
dag 5 Yosemite National Park
dag 6 Yosemite National Park - Lone Pine / Stovepipe Wells 316 / 447 km
dag 7 Lone Pine / Stove Pipe Wells - Las Vegas 403 / 273 km
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion National Park 273 km
dag 10 Zion National Park - Bryce Canyon 138 km
dag 12 Page
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon – Laughlin of Scottsdale 325 km (via Route 66)
dag 17 Laughlin of Scottsdale - Palm Springs 325 km
dag 18 Palm Springs - Los Angeles 172 km
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles - San Diego 195 km
dag 21 San Diego
dag 22 San Diego - Amsterdam
Daarbij heb ik nog wat vragen:
1. Is één uitvalsbasis in Yosemite genoeg?
2. Van Yosemite - Las Vegas via Lone Pine (heeft nu mijn voorkeur) of Stovepipe Wells
3. Van Grand Canyon - Palm Springs: tussenstop in Scottsdale of in de buurt van Laughlin?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt!
Willem
Ik heb het reisschema na wat verdere research aangepast:
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 San Francisco – Yosemite National Park (Yosemite Lodge) 317 km
dag 5 Yosemite National Park
dag 6 Yosemite National Park - Lone Pine / Stovepipe Wells 316 / 447 km
dag 7 Lone Pine / Stove Pipe Wells - Las Vegas 403 / 273 km
dag 8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion National Park 273 km
dag 10 Zion National Park - Bryce Canyon 138 km
dag 12 Page
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon – Laughlin of Scottsdale 325 km (via Route 66)
dag 17 Laughlin of Scottsdale - Palm Springs 325 km
dag 18 Palm Springs - Los Angeles 172 km
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles - San Diego 195 km
dag 21 San Diego
dag 22 San Diego - Amsterdam
Daarbij heb ik nog wat vragen:
1. Is één uitvalsbasis in Yosemite genoeg?
2. Van Yosemite - Las Vegas via Lone Pine (heeft nu mijn voorkeur) of Stovepipe Wells
3. Van Grand Canyon - Palm Springs: tussenstop in Scottsdale of in de buurt van Laughlin?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt!
Willem
- le-nnart
- Amerikafan
Indien je in Yosemite Valley zit zit je zeker centraal.
In zou voor de Death Valley overnachten in Lone Pine (Comfort inn),
vanuit de Grand Canyon kun je op 1 dag doorrijden naar Tenwtynine Palms. Via Yoshua Three
vanuit de Grand Canyon kun je op 1 dag doorrijden naar Tenwtynine Palms. Via Yoshua Three
Gewoon al voor de zelfgemaakte worteltaart in het http://www.29palmsinn.com zou ik in Twentynine Palms overnachten.le-nnart schreef:Indien je in Yosemite Valley zit zit je zeker centraal.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben je er al uit wanneer dat je gaat dan? Want begin Mei heb je grote kans dat de Tioga Pass nog gesloten is. Ook de Sonora Pass kan nog gesloten zijn
Inderdaad vanaf de Grand Canyon doorrijden richting LA en niet eerst richting Phoenix. Ik zou gewoon kijken hoever je komt (vooral in Mei en of Juni) en onderweg de keuze maken waar je gaat overnachten (en dan in een fastfoodketen even met je smartfoon een overnachting boeken). Wat wil je gaan doen bij de grand canyon? Als je geen lange hikes wilt gaan maken heb je evt aan een middag en een ochtend al wel genoeg. Dan zou je nog kunnen overwegen om wat langer Zion te pakken of om ipv scottsdale naar Sedona te gaan en vanuit daar naar Palm Springs of LA.
paul
En dan is Yosemite - Lone Pine gewoon een dagtocht waar je geen of heel weinig tijd hebt om onderweg nog veel te gaan zien. Overigens zou ik deze dag dan nog zo houden hoor, alleen moet je dan onderlangs. Dan maar 1x een volle dag rijden om daarna weer meer tijd te hebben om vanalles te zien.Recent Sonora Pass Opening Dates
• 2005 - May 28
• 2006 - May 28
• 2007 - May 11
• 2008 - May 8
• 2009 - May 14
• 2010 - May 28
• 2011 - May 27 - closed again for a short time in early June due to snow
• 2012 - May 5
Inderdaad vanaf de Grand Canyon doorrijden richting LA en niet eerst richting Phoenix. Ik zou gewoon kijken hoever je komt (vooral in Mei en of Juni) en onderweg de keuze maken waar je gaat overnachten (en dan in een fastfoodketen even met je smartfoon een overnachting boeken). Wat wil je gaan doen bij de grand canyon? Als je geen lange hikes wilt gaan maken heb je evt aan een middag en een ochtend al wel genoeg. Dan zou je nog kunnen overwegen om wat langer Zion te pakken of om ipv scottsdale naar Sedona te gaan en vanuit daar naar Palm Springs of LA.
paul
-
- Amerika-newbie
Wederom dank voor jullie waardevolle reacties!
We vertrekken op vrijdag 20 september en komen terug op zaterdag 12 oktober (ik neem aan dat de Tioga pass dan nog open is).
Vanuit Grand Canyon - TwintyNine Palms is een kleine 6 uur rijden dus moet in principe te doen zijn.
Is Palm Springs dan eigenlijk nog wel de moeite of kunnen we beter meteen door naar LA (na Joshua tree te hebben doorkruist)?
We vertrekken op vrijdag 20 september en komen terug op zaterdag 12 oktober (ik neem aan dat de Tioga pass dan nog open is).
Vanuit Grand Canyon - TwintyNine Palms is een kleine 6 uur rijden dus moet in principe te doen zijn.
Is Palm Springs dan eigenlijk nog wel de moeite of kunnen we beter meteen door naar LA (na Joshua tree te hebben doorkruist)?
- le-nnart
- Amerikafan
Toen ik in Palm Springs was, vond ik er eigenlijk niks aan. Duur stadje met wat luxe spa-salons en zeer dure restaurants.
De kabeltram schijnt mooi te zijn, die was echter dicht. Als je van winkelen houdt kun je opweg naar Twentynine Palms wel naar Cabazon. Mooie shoppingmall.
De kabeltram schijnt mooi te zijn, die was echter dicht. Als je van winkelen houdt kun je opweg naar Twentynine Palms wel naar Cabazon. Mooie shoppingmall.
Van de Grand Canyon naar Palm Springs zou ik de tussenstop in Laughlinn maken, dit is een soort Las Vegas maar veel kleiner. Wel geinig om te zien. Ik weet niet hoe lang het rijden is van Laughlinn naar LA maar Palm Springs kan je (zeker in het najaar) wel overslaan vind ik. Vrij weinig te zien, de enigste reden waarom wij er 8 jaar geleden zijn geweest was omdat het in het begin van onze reis was en we niet zoveel op 1 dag wilden rijden.
Californie, Nevada, Utah, Arizona en New York - nog 45 te gaan dus
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overigens heb je nu wel een mooie route hoor, veel beter dan die eerdere. En als je net als velen hier verslaafd raakt aan dit land kom je toch nog wel een keer terug om gemiste dingen te gaan bekijken 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is genoeg. Wij hebben altijd het park vanuit Yosemite Village verkend. Als je naar de Mariposa Grove wilt zou je dat op weg van SF naar Yosemite kunnen doen wnat dat ligt nog ardig ver van de vallei. Had je de lodge al gereserveerd? Zo niet, dan zal het wel lastig zijn om nog een kamer te vinden. Kijk eens in onze reisverslagen (2004, 2006 en 2008) voor Yosemite.Willem 1979 schreef:1. Is één uitvalsbasis in Yosemite genoeg?
Kan allebei. Als je in Lone Pine overnacht heb je iets meer tijd om de Tioga road te rijden. Overnachten in het park heeft echter ook zijn charmes.Willem 1979 schreef: 2. Van Yosemite - Las Vegas via Lone Pine (heeft nu mijn voorkeur) of Stovepipe Wells
Je kunt ook met 1 stop volstaan, en in een keer van de GC naar Palm Springs rijden, of voor Palm Springs overnachten. Je hebt dan een extra dag die je heel goed voor Zion zou kunnen gebruiken, of voor een extra stop tussen Yosemite en Death Valley.Willem 1979 schreef: 3. Van Grand Canyon - Palm Springs: tussenstop in Scottsdale of in de buurt van Laughlin?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1880 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-