Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Silicon Valley startup zonder visum
Re: Silicon Valley startup zonder visum
Wie wil er nu nog naar Silicon Valley? We leven niet meer in de jaren 90 ofzo. Wel extreem achterhaald dit verhaal. Het nieuwe Silicon Valley ligt al lang in India of China en zeker niet in California.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik dacht al, waar is mvdl. Want dit verhaal, dat -kan- natuurlijk niet. Kan gewoon niet. Waar is mvdl om ons de schellen van de ogen te laten vallen. Fijn dat je ons weer met beide benen op de grond hebt gezet. Echt fijn. Dank je wel. 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
@mvdl, zou je jouw stelling ook kunnen onderbouwen met cijfers? Bijvoorbeeld hoeveelheid venture capital die naar een China of India gaat i.p.v. een Silicon Valley? Of aantal startups in beiden? Of succesratio per startup? Of .....
India en China zitten heel veel tech bedrijven maar dat zijn vaak de "uitvoerders" en niet de bedenkers. De bedenkers zitten in de EU en USA. Op dit moment missen ze daar wel de creativiteit.
Voorbeeldje: Bedrijf A heeft een idee voor een bepaalde website of app en dan vragen ze bedrijf B om dit te maken. Bedrijf A = EU/VS, Bedrijf B = China/India.
Voorbeeldje: Bedrijf A heeft een idee voor een bepaalde website of app en dan vragen ze bedrijf B om dit te maken. Bedrijf A = EU/VS, Bedrijf B = China/India.
Nou ja, dat is dan wel weer het voordeel van zo'n boot natuurlijk, die vaar je zo weer ergens anders heen op het moment dat het ineens dáár te doen ismvdl schreef:Wie wil er nu nog naar Silicon Valley? We leven niet meer in de jaren 90 ofzo. Wel extreem achterhaald dit verhaal. Het nieuwe Silicon Valley ligt al lang in India of China en zeker niet in California.

Heeft hij dat ooit gedaan dan? Mdvl staat toch synoniem voor het neerplempen van ononderbouwde, negatieve stellingen die kant noch wal raken. Zielig... dat is het enige wat ik ervan kan vindenHockey schreef:@mvdl, zou je jouw stelling ook kunnen onderbouwen met cijfers? Bijvoorbeeld hoeveelheid venture capital die naar een China of India gaat i.p.v. een Silicon Valley? Of aantal startups in beiden? Of succesratio per startup? Of .....

- goldenhills
- Amerika-expert
Het zou fijn zijn wat mensen hier naar het advies van mvdl zouden luisteren, en zouden vertrekken. Dan zouden we teminste hier een huis kunnen kopen, want de nieuwe housing bubble is weer sterk in de maak. De prijzen zijn meer dan 10% omhoog gegaan in het afgelopen half jaar, en ze waren al veel minder omlaag gegaan tijdens de housing crisis dan in veel andere plaatsen. Het schijnt trouwens dat er relatief veel rijke Chinezen zijn die hier cash een huis kopen! De ironie...
Een bouwvalige bungalow in Palo Alto op 8000 sqft gaat nu richting de $1,000,000. Die wordt dan gebuldozerd, natuurlijk.
Toch, mij hoor je niet klagen, want wij wonen hier met plezier. Ieder z'n meug.
Een bouwvalige bungalow in Palo Alto op 8000 sqft gaat nu richting de $1,000,000. Die wordt dan gebuldozerd, natuurlijk.
Toch, mij hoor je niet klagen, want wij wonen hier met plezier. Ieder z'n meug.
-
- Amerika-expert
Zo'n eiland is natuurlijk een mooi idee. Maar onder de praktische problemen: wat doe je als het erg gaat waaien? Vaar je dan eventjes San Francisco Bay binnen om te schuilen? En zou dat dan mogen?
D'r zijn natuurlijk allerlei dingen gedaan die ooit onmogelijk leken. En misschien lukt het ooit wel eens met dat eiland, maar op dit ogenblik zie ik het niet.
D'r zijn natuurlijk allerlei dingen gedaan die ooit onmogelijk leken. En misschien lukt het ooit wel eens met dat eiland, maar op dit ogenblik zie ik het niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Van miljoenen in stock options in een startup naar homeless shelter. Ja, het gaat goed in Silly Con Valley.
Huizenprijzen zijn er hoog ja. Dat heeft meer te maken met de moraal van Amerikaanse huizenbezitters en makelaars dan dat die slecht gebouwde houten hokken in Cupertino en Palo Alto een reële waarde hebben. De Nederlandse bouwmaffia zou nog heel wat kunnen leren van de Amerikanen.
Huizenprijzen zijn er hoog ja. Dat heeft meer te maken met de moraal van Amerikaanse huizenbezitters en makelaars dan dat die slecht gebouwde houten hokken in Cupertino en Palo Alto een reële waarde hebben. De Nederlandse bouwmaffia zou nog heel wat kunnen leren van de Amerikanen.
Bouwmaffia? O jee, ben je nou negatief over Nederland?De Nederlandse bouwmaffia zou nog heel wat kunnen leren van de Amerikanen
@mvdl, waar blijft die cijfermatige onderbouwing nou?
Ach, laat ik zelf mijn vraag maar zal komen. Die onderbouwing zal niet komen, het is immers veel makkelijker om alleen maar te schelden op de VS. Werkelijke je negatieve verhaal moeten bewijzen is uiteraard niet zo leuk.
Ach, laat ik zelf mijn vraag maar zal komen. Die onderbouwing zal niet komen, het is immers veel makkelijker om alleen maar te schelden op de VS. Werkelijke je negatieve verhaal moeten bewijzen is uiteraard niet zo leuk.
Toch bijzonder... iemand die een duidelijk mislukte emigratie achter de rug heeft die blijkbaar dagelijks nog al het nieuws volgt van het land waar hij zou graag had willen wonen.... je zou toch bijna gaan denken dat de frustratie wellicht wat enge vormen aanneemt niet?
Gelukkig zijn andere landen in de wereld helemaal perfect en verschijnen daar nooit negatieve berichten over dus dat scheelt weer
Gelukkig zijn andere landen in de wereld helemaal perfect en verschijnen daar nooit negatieve berichten over dus dat scheelt weer

Bijna net zo erg als Nederlanders die dat 'waardeloze' Nederland verlaten hebben maar ondertussen 24/7 op Nederlandse forums rondhangen, wanhopig op zoek zijn naar andere Nederlanders in hun nieuwe 'thuisland', lopen te jammeren op een forum dat ze hun familie nooit meer zien en zich persoonlijk aangevallen voelen en doordraaien als iemand iets negatiefs post over hun nieuwe 'thuis'land.
@mvdl, nogmaals, waar blijft die onderbouwing nou? Je hebt hier een heel stevige uitspraak gedaan, maar waarop deze gebaseerd is blijft vooralsnog een vraagteken.
En als ik Michael Porters boek "On Competition" erop nasla dan zie ik vooralsnog weinig hoop voor andere gebieden dan Silicon Valley. Voordat de hele cultuur, inclusief universiteiten etcetera gekopieerd is ben je een hele tijd verder, en zelfs dan is het zeer lastig. Dus nogmaals, waarop is jouw uitspraak gebaseerd?
En als ik Michael Porters boek "On Competition" erop nasla dan zie ik vooralsnog weinig hoop voor andere gebieden dan Silicon Valley. Voordat de hele cultuur, inclusief universiteiten etcetera gekopieerd is ben je een hele tijd verder, en zelfs dan is het zeer lastig. Dus nogmaals, waarop is jouw uitspraak gebaseerd?
MvdL, Hahahahahahaha
Wat een
Ik denk dat de meeste mensen hier NL niet waardeloos vinden. Ze zijn lid van dit forum omdat ze het leuk vinden om over Amerika te praten en graag anderen helpen.
Wat is jouw reden eigenlijk?

Ik denk dat de meeste mensen hier NL niet waardeloos vinden. Ze zijn lid van dit forum omdat ze het leuk vinden om over Amerika te praten en graag anderen helpen.
Wat is jouw reden eigenlijk?
Wat doe je weer in Nederland dan als dat zo is? (woonplaats: Nederland)Hockey schreef:En als ik Michael Porters boek "On Competition" erop nasla dan zie ik vooralsnog weinig hoop voor andere gebieden dan Silicon Valley.
Als je onderbouwing wil zien lees je het artikel maar waar ik naar linkte, hoe verklaar je de enorme werkloosheid, dakloos IT personeel en startup oprichters en foreclosures als het daar allemaal zo geweldig is en er zoveel banen bij startups zijn in in Silly Con valley?
DAT is je onderbouwing? 1 artikeltje, zonder vergelijkingsmateriaal met China en India, geen economische factoren meegenomen, niets van dat alles? Op dat ene artikeltje moeten wij afgaan voor "Silicon Valley is voorbij, ga naar China en India"? Verder geen cijfers, geen analyses, niks? Alleen dat artikeltje?
Wat ik in Nederland doe? Ik woon hier. Mijn hele leven al.
Wat ik in Nederland doe? Ik woon hier. Mijn hele leven al.
mvdl
Ik ben op 2 januari begonnen bij een startup hier in Silicon Valley. Sindsdien, toch al meer dan 3 weken geleden, zijn er nog maar 15 mensen aangeworven. Vandaag zijn er weer 5 nieuwe kandidaten en volgende week komen er weer 5... Ikzelf had m`n interview vlak voor kerst en kreeg vlak na kerst te horen dat ik mocht beginnen. Na 5 dagen ging ik hogerop.. Zo slecht gaat het hier!
Ik ben op 2 januari begonnen bij een startup hier in Silicon Valley. Sindsdien, toch al meer dan 3 weken geleden, zijn er nog maar 15 mensen aangeworven. Vandaag zijn er weer 5 nieuwe kandidaten en volgende week komen er weer 5... Ikzelf had m`n interview vlak voor kerst en kreeg vlak na kerst te horen dat ik mocht beginnen. Na 5 dagen ging ik hogerop.. Zo slecht gaat het hier!
@Billy_Bob, in wat voor soort functie en wat is jouw achtergrond als ik vragen mag?
Ik vraag me af hoe jij alles zo goed weet als je nog nooit gewoond hebt. Ik zou zeggen, vlieg eens naar Silly Con Valley en bekijk de leegstaande kantoren, de bouwvallige spaanplaat huisjes, de foreclosures en de daklozen eens met je eigen ogen. Je ziet wel in dat je niet meer serieus te nemen bent nu je naar eigen zeggen beweert dat je nog nooit in de VS hebt gewoond?
@Billy_Bob Geweldig voor je! Ik hoop dat je in dollars betaalt wordt in plaats van in stock want 9 van de 10 startups gaat op de fles. Altijd weer inspirerend om te zien hoe Nederlanders zonder Amerikaanse werkervaring, referenties en credit history gevraagd worden terwijl Amerikanen zelf met honderd-duizenden op straat komen te staan. Overigens weet iedereen hier dat een visum aanvraag wel wat langer duurt dan interview voor kerst en beginnen met werken in januari. Maar ik vind het nog steeds een prachtig verhaal hoor.
@Billy_Bob Geweldig voor je! Ik hoop dat je in dollars betaalt wordt in plaats van in stock want 9 van de 10 startups gaat op de fles. Altijd weer inspirerend om te zien hoe Nederlanders zonder Amerikaanse werkervaring, referenties en credit history gevraagd worden terwijl Amerikanen zelf met honderd-duizenden op straat komen te staan. Overigens weet iedereen hier dat een visum aanvraag wel wat langer duurt dan interview voor kerst en beginnen met werken in januari. Maar ik vind het nog steeds een prachtig verhaal hoor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2304 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 11 Reacties