Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mk01: Denver - rondreis - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mk01: Denver - rondreis - Denver

Bericht door markro »

Jullie gaan een prachtige reis maken. Hierbij een aantal tips i.v.m. jullie interesse in het Wilde Westen en de Indianencultuur.

In de plaats Cody, WY, genoemd naar William Frederick (Buffalo Bill) Cody, is in dit topic het Buffalo Bill Historical Center al genoemd. Dit gebouw huisvest 5 musea en is zeer de moeite waard om te bezoeken. Behalve het Wilde Westen en de Indianen komt er ook het Yellowstonegebied aan bod. Daar kan je wel een halve dag doorbrengen.
Aan de westkant van het stadje bevindt zich de Old Trail Town met het Museum of the Old West, een openluchtmuseum met oude gebouwen.
Tevens aan de westkant is het Tecumseh's Old West Miniature Village and Museum (Tripadvisor).
In de zomermaanden is er de Nite Rodeo (had jij al gevonden).
In het centrum van het stadje staat het historische Irma Hotel, waarvan het oudste deel gebouwd is door Buffalo Bill en de naam draagt van één van zijn dochters. Voor het hotel wordt in de zomermaanden om 18.00 uur een aantal avonden van de week een Wild West Shootout opgevoerd door een aantal schietgrage cowboys, hetgeen gratis is bij te wonen.

In Jackson, WY is er in de zomermaanden op het stadsplein ook een gratis bij te wonen shootout.

Ten westen van Denver, CO bevindt zich op een heuvel bij het plaatsje Golden het graf van Buffalo Bill met museum.

In de Black Hills vindt je behalve Mount Rushmore, met de vier hoofden van de Amerikaanse presidenten, ook de Indiaanse tegenhanger, het Crazy Horse Memorial, waar een Indiaan te paard uit een berg wordt gehouwen en waarbij ook een museum over de Indianen is.

Als je in de buurt komt van het Four Corners Monument is het wel leuk om het even te bezoeken, maar ik zou er niet al te veel voor omrijden.

Misschien kan je verder nog ideeën opdoen uit mijn verslagen. In 2004 en 2010 maakten wij rondreizen vanuit Denver, CO naar het noorden en in 2005 naar het zuiden.
Klik hier voor het verslag 2004.
Klik hier voor het verslag 2005.
Klik hier voor het verslag 2010.

----------

Nu ben jij steeds jouw eerste bericht in dit topic aan het aanpassen, maar dat maakt de loop van de berichten in dit topic er niet duidelijker op. Het is beter om zo nu en dan een nieuw bericht te plaatsen met daarin de gewijzigde versie van de route.
Bovendien laat het forum na een aantal uren het niet meer toe om een bericht te wijzigen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Mk01 »

Hai Gypsygirl1,

Ik ben druk bezig je blog te lezen, moest af en toe hard lachen...mooie cowboymannen wil ik ook wel zien en ik weet nu waar ik ze kan vinden :lol: dank je wel voor het delen van je verslag en foto's, ik heb zeker nog een paar leuke aanvullingen gevonden. Momenteel is mijn mannetje ziek en ligt hij bij me op de bank zodat ik niets uit kan werken maar dat gaat morgen zeker gebeuren.
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dank je wel Markro voor alle informatie. Ik kan er weer heel veel mee! Super dat iedereen zo mee denkt! Ik zal binnenkort een nieuw bericht plaatsen met de gewijzigde route en de vragen die nog open staan (zullen er niet zoveel meer zijn)
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dit is onze aangepaste route:

dag 1: aankomst Denver
dag 2: Camper ophalen, boodschappen doen, naar Garden of the Gods
dag 3: Garden of the Gods naar Great Sand Dunes 280,5 km, 2 uur 58 min.
dag 4: Great Sand Dunes naar Mesa Verde 357,1 km, 4 uur 42 min.
dag 5: Mesa Verde
dag 6: In de buurt van Mesa Verde, misschien naar Silverton?
dag 7: Mesa Verde naar Monument Valley 226,8 km, 2 uur 45 min.
dag 8: Monument Valley naar Grand Canyon (North Rim) 356,3 km 4 uur 16 min
dag 9: Grand Canyon
dag 10: Grand Canyon naar Bryce Canyon 256,5 km 3 uur 30 min.
dag 11: Bryce Canyon (de lus rijden en wandelingen maken)
dag 12: Bryce Canyon (een trail lopen, bv. queens trail/navajotrail)
dag 13: Bryce Canyon naar Arches (Moab) 434 km 5 uur 14 min
dag 14: Arches (rondrit en leuke trail lopen)
dag 15: Arches of Moab zelf, ideeen welkom!
dag 16: Arches, via weg 128 (zwemmen in de colorado river) en daarna via weg 10 richting Salt Lake City. Onderweg camping zoeken.
dag 17: via Kennicot Copper mines naar Antelope Island (Great Salt lake). Wat is de beste plek aan het meer om zoutvlaktes te zien en te zwemmen/drijven?
dag 18: Antelope Island via Zoutvlakte Bonneville Salt Flats naar Craters of the moon 365 km, 4 uur 45 min
dag 19: Craters of the moon
dag 20: Craters of the moon naar Jackson 288,2 km 3 uur 23 min.
dag 21: Jackson naar Yellowstone 125 km 1 uur 40 min.
dag 22: Yellowstone
dag 23: Yellowstone
dag 24: Yellowstone oa. zwemmen in boiling river.
dag 25: Yellowstone
dag 26: Yellowstone naar Cody 455,3 km 5 uur 15 min.
dag 27: Cody indianenmuseum te vinden. Buffalo Bill historical Center
dag 28: Cody evt. old trail town museum, zeker Nite Rodeo (op dag 27 of 28)
dag 29: Cody naar Devils tower 210,6 km, 2 uur 03 min.
dag 30: Devils tower naar Mount Rushmore 195,9 km, 2 uur 08 min
dag 31: Mount Rushmore naar Rocky Mountain N.P. 616,7 km, 6 uur 4 min.
dag 32: Rocky Mountain N.P.
dag 33: Rocky Mountain N.P. naar Denver 107 km, 1 uur 28 min.
dag 34: nog ergens in te voegen, dit bekijken we tijdens de reis
dag 35: nog ergens in te voegen, dit bekijkenw e tijdens de reis

Deze vragen heb ik nog:
Helaas is Wade's Gold mill wegens gezondheidsredenen gesloten. Wie weet nog een plek waar we met de kids goud kunnen zoeken?
Wie weet een een ghosttown op/bij de route?
Wie weet er nog een leuk westernstadje?
Wie weet er of er ook nog een powwow in de buurt is?
Staat Bonneville Salt Flats goed aangegeven, hoe komen we daar precies? Ik heb wel een globale aanwijzing.
Welke jeeptour zouden we moeten nemen in Monument Valley? Ik heb begrepen dat er verschillende routes aangeboden worden. Ik kom daar niet helemaal uit.
Laatst gewijzigd door Mk01 op 25 jan 2013, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Mooie route, ik vind wel de periode Bryce wat lang, wij hadden afgelopen jaar mooi weer maar hebben er ook in de zomer kou en regen gehad, zo ook meer forumleden. Mijn voorkeur zou ook gaan naar een Tussenstop in Capitol reef en een dagje Bryce minder, wij hebben ook de Sulphur creek gelopen, erg mooi en heel leuk voor kids van die leeftijd, daarbij een mooie campground in het park!
http://www.wagenaarvakantie.blogspot.nl ... -laat.html
en nog wat filmpjes " onclick="window.open(this.href);return false; en " onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ina op 25 jan 2013, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk ook nog eens naar Mesa Verde. Wat zijn julie plannen daar? Een tour doe je het beste in de vroege ochtend, maar daarna vonden wij het te warm om er nog veel te doen.
Gaan jullie bewust niet naar Page?

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bonneville Salt Flats staat volgens mij wel goed aangegeven.
Op dit kaartje zie je precies waar het is. Het kan zijn dat je niet veel van de zoutvlakte ziet als er water op staat. Dat risico loop je wel.

Afbeelding

Als je nog 1 of 2 dagen in Idaho wilt spenderen zou je Custer City kunnen bezoeken. Dit is een spookstadje. Daar kun je ook goldpannen. Zie onze foto's (even naar beneden scrollen)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een tussenstop tussen Moab en Bryce zoals Ina zegt lijkt mij ook een goed idee. Je houdt dan nog voldoende tijd over voor Bryce, en je hebt meer tijd onderweg voor Capitol reef etc.

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dank je wel voor jullie reacties.
Ina, wat een mooi reisverslag heb je! We blijven 2 dagen omdat we één dag de lus willen doen, dan op de campground in het park willen relaxen en 's avonds waarschijnlijk de zonsondergang willen gaan zien (was toen we er de eerste keer waren zo mooi, dit willen we de kids ook graag laten zien). De tweede dag willen we gaan hiken. Ik vind het niet fijn om de dagen vol te plannen vandaar dus 2 dagen. Capitol Reef zijn we tijdens ons eerste bezoek al geweest. We hebben geen behoefte om daar nu naar toe te gaan. We willen graag mooie wegen rijden en daar regelmatig stoppen. Onze kids zijn gewend aan roadtrips. We rijden altijd veel tijdens vakanties. Het zal meer de warmte zijn waar zij en wij last van krijgen.

Marianne, in Mesa Verde gaan we één dag de roundlus rijden en daar alle kortere wandelingen lopen. Tijdens ons vorige bezoek (we hadden toen nog geen kinderen) deden we daar toch wel een hele poos over...lekker relaxed...wandelingetje, stukje rijden, kopje koffie, wandelingetje, lunch... :wink:. Daarna rijden we denk ik naar Durango waar we een camping willen zoeken, maar dat zien we nog wel. De dag daarna willen we misschien naar Silverton rijden en Durango bezoeken.
Wat is er in Page te doen dan?

Michelly, Dank je wel voor het kaartje. Ik denk dat het altijd mooi is, ook al staat er water op. Misschien kunnen we er dan wel doorheen waden om te zien hoe dat voelt. De omgeving was mooi, zag ik op de foto's.
Ik ga nog even op zoek naar Custer City...
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Met welk programma heb je de route gemaakt? Google maps loopt bij mij altijd vast :evil:
Groetjes,

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Streets & Trips.
Dat is geen online programma.
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Ik heb nu mapquest gevonden, die werkt wel gelukkig. Ik zie dat page bij Lake Powell ligt. Nu trekt het stadje me zelf niet zoveel aan maar ik zal eens snuffelen of er misschien een campingplek aan Lake Powell te vinden is.
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Nee, niets leuks te vinden, we gaan gewoon doorrijden naar de North rim van de Grand Canyon.

Dit wordt onze route zoals we hem nu in grote lijnen gepland hebben. We willen bv. vanuit Moab via weg 128 en nog een andere weg (ben even het nr. kwijt) naar Salt Lake rijden:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mk01 op 25 jan 2013, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eh, niets leuks te vinden in Page?

Antelope Canyon
Lake Powell (varen, strand)
Colorado Rivier (raften)
Glen Canyon Dam
Horseshoe Bend
Toadstool hoodoo
De Wave

Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor deze en andere bezienswaardigheden. Ik had al naar mijn 2008-verslag verwezen. Zie ook mijn 2011-verslag voor onder andere Antelope Canyon.

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Martin & Marianne schreef:Eh, niets leuks te vinden in Page?

Antelope Canyon
Lake Powell (varen, strand)
Colorado Rivier (raften)
Glen Canyon Dam
Horseshoe Bend
Toadstool hoodoo
De Wave
Oeps, dat had ik idd. wel wat genuanceerder kunnen omschrijven. Sorry. Ik bedoelde, niets wat in onze route past en wat we perse niet willen missen. We hebben tijdens onze vorige trip al een grote dam aan dit meer gezien, toen hebben we ook in Gooseneck State Park overnacht. Zo bijzonder, er was helemaal niets, alleen een vlakke plek voor de camper, de woestijn aan de ene kant en de goosenecks aan de andere kant van de camper en 100 miljard sterren boven ons. We hoeven daarom nu ook niet Horsesshoe bend te bezoeken.
We werden toen overweldigd door alle indrukken. Pas thuis, toen ik alle foto's zag en de reisverhalen uitwerkte begonnen we te beseffen wat we eigenlijk allemaal voor bijzonders hadden gezien. Dat wil ik deze keer vermijden door de route niet te druk te maken.

Ik heb nog een paar vraagjes, misschien heeft iemand daar tips voor?

Helaas is Wade's Gold mill wegens gezondheidsredenen gesloten. Wie weet nog een plek waar we met de kids goud kunnen zoeken?, ik heb al in een bericht hierboven gelezen dat het in Custer City kan, dat is denk ik te veel van onze route af, maar zijn er nog meer plekken, bij voorkeur ergens bovenin onze route?
Wie weet er of er ook nog een powwow op de route is?
Welke jeeptour zouden we moeten nemen in Monument Valley? Ik heb begrepen dat er verschillende routes aangeboden worden. Ik kom daar niet helemaal uit.
Is Colorado N.M. een toevoeging van de reis (Keuzes maken blijft moeilijk)
Groetjes,

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou (de lower) antelope canyon echt tussenvoegen hoor. Je komt er toch zowieso door Page. Dat is vrij uniek.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Vanuit Moab kun je de mooie La Sal Mountain Loop rijden, zie ons verslag

De hike naar Fisher Towers is ook prachtig om te doen, maar ga dan vroeg of in de namiddag en neem voldoende water en eten mee. Anders loop je net als ik een zonnesteek op :oops: Maar ondanks dat is het echt een aanrader. Zie ons verslag

Onze verslagen van Mesa Verde en Silverton kun je hier en hier vinden.

Verder kun je in onze verslagen van 2006, 2008 en 2010 nog allerlei verslagen van Yellowstone, Grand Teton, South Dakota en Rocky Mountain NP vinden.
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Ik heb alleen nog maar even de tijd gehad om de sal mountain loop te bekijken (de rest bekijk ik vanavond). Prachtig en super in te passen in ons programma. We wilden nl. de laatste dag 16 weg 128 rijden en zo verder naar een camping op een leuke weg naar het salt lake maar ik plan deze route nu in op dag 15 en dan rijden we op dag 16 een andere weg richting Salt lake (we overnachten ergens op een camping in een bos of zo). Op de rand mc.nally kaart staan zoveel mooie wegen (met groene puntjes :wink: ). En ik wil zoveel mogelijk onze oude route vermijden (die staat ook op die kaart ingetekend met een lichte marker) dus ik ga even puzzelen...Dank je voor de tip.
Trails kan ik niet inplannen, door de ziekte van lyme is het heel wisselend wat lukt, maar ik neem alle tips mee!
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Ik heb nog een paar vragen open staan:

Helaas is Wade's Gold mill wegens gezondheidsredenen gesloten. Wie weet nog een plek waar we met de kids goud kunnen zoeken?, ik heb al in een bericht hierboven gelezen dat het in Custer City kan, dat is denk ik te veel van onze route af, maar zijn er nog meer plekken, bij voorkeur ergens bovenin onze route?

Wie weet er of er ook nog een powwow op de route is?

Is Colorado N.M. een toevoeging van de reis (Keuzes maken blijft moeilijk)
Groetjes,

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien heb je voor een ghost town op je route iets aan deze site: http://www.ghosttowns.com/
Ik moet zeggen dat ik het niet zo direct zou weten. In 2011 ben ik naar Grafton geweest (onder Zion) maar dat was niet echt de moeite.
Ten westen van Yellowstone liggen Nevada City en Virginia City.

Ik zie nu dat jullie een volle dag Craters of the Moon hebben gepland, en eigenlijk geen tijd voor Grand Teton. Willen jullie daar geen tijd voor uittrekken en niet in het park overnachten?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer