Mijn naam is Jurk. Ik ben begin 20 en ga deze zomer met mijn Amerikaanse verloofde trouwen. Ik dacht: misschien willen wel meer mensen hun ervaringen delen en gezellig meekletsen!
Ik zal zelf beginnen met mijn eigen ervaringen:
Ik heb mijn vriend ontmoet toen ik in Londen werkte. Hij werkte daar ook. Ik had een tijdelijke aanstelling, dus ik moest wel terug naar Nederland. Na een tijd op en neer vliegen tussen Londen en Nederland (zó blij met Easyjets en Ryanair prijzen

Ik zou eigenlijk naar Nebraska verhuizen, maar mijn verloofde wordt misschien overgeplaatst naar California, aangezien zijn afdeling in Nebraska wordt opgeheven. Het is best onzeker of hij zijn baan uberhaupt houdt en misschien gaan we dus wel in California wonen. Dat vind ik op zich beter, omdat het weer veel beter is en het niet zo platteland is, maar tegelijkertijd vind ik de onzekerheid wel lastig. Ik vind het al zo spannend dat ik daar met mijn Nederlandse diploma een baan moet gaan zoeken. Dan moet hij natuurlijk wel een baan hebben, want voor mij kan het wel even duren! Gelukkig willen zijn ouders garant staan, dus als hij zijn baan verliest is er geen probleem met het visum. We zijn in ieder geval druk aan het kijken naar huizenprijzen daar en ik ben me al suf aan het googlen wat voor hondje ik zou willen. Eigenlijk wil ik een Friese Stabij, maar laat dat nu net een heel Hollandse hond zijn...
Wij hebben onze visumaanvraag trouwens in oktober ingediend. Ik hoop echt dat we in januari bericht zullen krijgen zodat het Nederlandse deel in gang gezet kan worden!
Ik ben benieuwd of er andere mensen graag willen meekletsen die aan de procedure gaan beginnen, er middenin zitten of die net geëmigreerd zijn!!