Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 visum: wie wil er meepraten tijdens het wachten??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Jurk
Amerika-ontdekker

K-1 visum: wie wil er meepraten tijdens het wachten??

Bericht door Jurk »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Jurk. Ik ben begin 20 en ga deze zomer met mijn Amerikaanse verloofde trouwen. Ik dacht: misschien willen wel meer mensen hun ervaringen delen en gezellig meekletsen!

Ik zal zelf beginnen met mijn eigen ervaringen:
Ik heb mijn vriend ontmoet toen ik in Londen werkte. Hij werkte daar ook. Ik had een tijdelijke aanstelling, dus ik moest wel terug naar Nederland. Na een tijd op en neer vliegen tussen Londen en Nederland (zó blij met Easyjets en Ryanair prijzen :thumbup: ) moest hij helaas voor werk terug naar Amerika. Hij heeft mij op vakantie in Amerika gevraagd of ik met hem wilde trouwen. En ik zei natuurlijk ja! Ik heb er heel veel zin in, maar ik vind het ook heel spannend. De ene dag gaat het heel goed en ben ik heel enthousiast en de andere dag vind ik het best heel moeilijk om mijn familie, vrienden en collega's achter te laten. En het helpt natuurlijk ook niet dat mijn verloofde me alleen vanaf een afstand kan opbeuren. Gelukkig komt hij wel in januari naar Nederland! Eindelijk! Ik wou dat Amerikanen meer vakantiedagen hadden ;).

Ik zou eigenlijk naar Nebraska verhuizen, maar mijn verloofde wordt misschien overgeplaatst naar California, aangezien zijn afdeling in Nebraska wordt opgeheven. Het is best onzeker of hij zijn baan uberhaupt houdt en misschien gaan we dus wel in California wonen. Dat vind ik op zich beter, omdat het weer veel beter is en het niet zo platteland is, maar tegelijkertijd vind ik de onzekerheid wel lastig. Ik vind het al zo spannend dat ik daar met mijn Nederlandse diploma een baan moet gaan zoeken. Dan moet hij natuurlijk wel een baan hebben, want voor mij kan het wel even duren! Gelukkig willen zijn ouders garant staan, dus als hij zijn baan verliest is er geen probleem met het visum. We zijn in ieder geval druk aan het kijken naar huizenprijzen daar en ik ben me al suf aan het googlen wat voor hondje ik zou willen. Eigenlijk wil ik een Friese Stabij, maar laat dat nu net een heel Hollandse hond zijn...

Wij hebben onze visumaanvraag trouwens in oktober ingediend. Ik hoop echt dat we in januari bericht zullen krijgen zodat het Nederlandse deel in gang gezet kan worden!

Ik ben benieuwd of er andere mensen graag willen meekletsen die aan de procedure gaan beginnen, er middenin zitten of die net geëmigreerd zijn!!
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Re: K-1 visum: wie wil er meepraten tijdens het wachten??

Bericht door Vanka »

Ik praat wel mee hoor!
Wij zitten op hetzelfde punt in onze aanvraag, zoals we al eerder hadden aangegeven.
De NOA1 is 23 oktober goedgekeurd en ontvangen, dus ook wij zitten nu te wachten op NOA2.
Helaas ga ik er wel vanuit dat we in maart bericht krijgen i.p.v. januari, omdat de huidige processing time +- 5 maanden is.
Mocht het eerder zijn, zou ik het natuurlijk niet erg vinden. :wink:

Ik snap wat je bedoelt met dat het de ene dag makkelijker is dan de andere. Of zoals jij zegt; dat je de ene dag enthousiaster bent dan de andere.
Nu heb ik het zelf niet zo moeilijk met het idee mijn famlie, vrienden, etc. achter te laten.
Persoonlijk heb ik meer last van de dagen dat ik denk 'het lijkt wel een eeuw geleden dat ik hem voor het laatst heb gezien' (vooral als je naar foto's van samen zit te kijken) of de dagen dat het wachten nog een eeuwigheid lijkt te duren in je gevoel.
Over het algemeen gaat het wel goed en kan ik er nuchter naar kijken, maar af en toe heb ik gewoon echt zo'n dip-dag.
Ik neem aan dat ik hier niet de enige in ben. :P

Ik hoop dat het snel 20 januari is, want dan ga ik nog voor 2 weken naar Colorado tot het laatste gedeelte van het wachten aanbreekt.
Nog steeds er vanuit gaande dat ik de douane doorkom (<fingers crossed>), met documenten en uitleg zoals beschreven in mijn eigen topic.
Nadat ik terug kom zullen we elkaar weer zien zodra ik het visum heb.
Ik kan echt niet wachten voor het zover is! Van mij mag het gauw volgend jaar zijn. :D
Jurk
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurk »

Ik hoop dat we in januari bericht zouden krijgen, omdat ze tegen ons hadden gezegd dat het twee tot 5 maanden zou duren, maar ik hou natuurlijk wel rekening met het feit dat het wel eens maart zou kunnen worden. Meest realistisch is februari..

Ik zie mijn verloofde ook in januari!! Daar heb ik super veel zin in!

De dipdagen en het-lijkt-wel-eeuwen geleden herken ik wel. Maar sommige dagen zie ik het echt he-le-maal zitten. Dan denk ik: vandaag zou ik zonder moeite kunnen emigreren. Die dagen zijn ook wel fijn 8)
juanita
Amerika-ontdekker

Bericht door juanita »

Hoi

Het duurt idd een tijdje voordat je door de hele procedure bent. WIj hadden gerekend op 5 maanden maar in de praktijk heeft het wat langer geduurd. (ons dossier is naar Vermont gestuurd)
In Februari 2012 hebben we de aanvraag K1 gedaan dat was in week 6 in week 43 heb ik mijn interview gehad.Inmiddels ben ik in de Verenigde staten.

Tijdens de hele procedure heb ik heel veel aan http://www.visajourney.com gehad.

Ik wil jullie veel succes wensen mocht je vragen hebben over je k1 kan je ze altijd stellen.

Groetjes
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

@ juanita: Wanneer had jij de NOA1 ontvangen? Dat geeft iets meer zicht op hoe lang het voor jullie heeft geduurd. Wij hebben namelijk zelf alles gestart eind augustus, maar eind oktober hadden we de NOA1 binnen. Vanaf dat moment verwachtten wij eigenlijk +- 5 maanden voor we de NOA2 zullen krijgen. Ik las inderdaad wel dat zodra je daar bericht van krijgt het ongeveer een maand later is dat je het interview hebt. Klopt dat?
juanita
Amerika-ontdekker

Bericht door juanita »

Ik heb het even voor je nagekeken in mijn agenda, op dinsdag (week 7)hebben we het dossier verstuurd en precies 10 dagen later hebben we noa 1 ontvangen. Dit hebben we via de mail ontvangen.

Het noa 2 hebben we in week 38 ontvangen en 5 weken later had ik het interview.
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Bij mij duurde het bijna een jaar indertijd om mijn IR1 te krijgen dus 5 a 6 maanden valt best mee. Zeker als NL-er omdat je vaak meer vakantiedagen / onbetaald verlof kunt opnemen.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Ha, gezellig :)

Weliswaar zitten wij niet in de molen voor de K1(wij zijn getrouwd en wonen samen in Nederland en gaan dus op voor een CR-1), maar ik doe toch lekker mee.

Onze NOA1 dateert van 8 november, maar omdat onze petitie door het 'National Benefits Center' wordt afgehandeld lijkt de afhandelingstijd nu vrij gunstig. Schattingen geven aan dat we tegen eind januari op NOA2 kunnen rekenen, maar ik houd me maar voor dat het nog wel een beetje langer kan duren.

Spannend he :)
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik ben ruim een week geleden in Amerika aangekomen, maar net zoals Smittenimmigrant op een CR-1. Onze procedure zijn we gestart in half Mei, en precies 5 maanden later hadden wij ons interview. Wat mij vooral op viel is dat de reguliere post er verschrikkelijk lang over kan doen. Enkel de eerste keer hebben we er gebruik van gemaakt en het duurde bijna 2 weken voordat de post in Amerika was. Wij hebben de keren erop gebruik gemaakt van FedEx, stukje duurder, maar direct de dag erop was de papierhandel in de USA.

Allemaal veel succes met wachten, en het cliche is echt waar. Voor je het weet zijn jullie in de USA. Vooral de laatste anderhalve maand heb ik als een rollercoaster ervaren! Ik sliep de laatste paar weken maximaal 4 uur, verschikkelijk hyper en klaar om werk af te ronden/ familie te bezoeken/ leuke dingen met vrienden te ondernomen en m'n lever 6 jaar ouder te krijgen in 1,5 maand.

Ook ik heb visajourney.com gebruikt. Zij hebben o.a. een tijdslijn waarin je kan zien hoe lang je proces ongeveer duurt, erg prettig!
Juliette
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette »

Ik heb mijn verloofde online ontmoet en (morgen) hebben we alweer 4 jaar een relatie! Ik ben zelf 21 en hij is 27 en woont in de buurt van Philadelphia.. Eind mei hebben we onze papieren voor het K1-visum opgestuurd en 2 weken geleden NOA2 ontvangen.
Ben nu bezig met de Packet 3 formulieren en de Affidavit of Support. Alleen balen dat mijn vriend nu sinds Oktober ''in between jobs'' zit, want hij is aan het wachten op zijn nieuwe contract..

Dus moet zijn vader ons co-sponsoren, waar ik wel een beetje nerveus van wordt, want ik heb gelezen dat ze in sommige landen co-sponsors niet eens accepteren. Heeft er hier iemand ervaring met een co-sponsor, die zijn visum gewoon heeft gekregen? Zijn vader heeft zat inkomen en wij hebben allebei een flinke som spaargeld op onze rekeningen staan.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Aangezien wij beide, twee weken geleden, zonder baan naar Amerika zijn vertrokken moesten we wel gebruik maken van een co-sponsor. Dit is mijn schoonvader geworden. Gewoon de papieren invullen. Bij ons interview heeft dit nul-komma-nul problemen opgeleverd, hier hoef je je echt geen zorgen over te maken!

Edit; wij hadden ook spaargeld, maar dit hoefden ze niet te zien. De sponsor was voldoende.
Juliette
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette »

Steffen schreef:Aangezien wij beide, twee weken geleden, zonder baan naar Amerika zijn vertrokken moesten we wel gebruik maken van een co-sponsor. Dit is mijn schoonvader geworden. Gewoon de papieren invullen. Bij ons interview heeft dit nul-komma-nul problemen opgeleverd, hier hoef je je echt geen zorgen over te maken!

Edit; wij hadden ook spaargeld, maar dit hoefden ze niet te zien. De sponsor was voldoende.
Mooi om te horen :)
smittenimmigrant
Amerikakenner

Bericht door smittenimmigrant »

Nou ja. Toen hadden we dus nu al een NOA2 binnen.

Het kan verkeren, schijnbaar.. Is er bij iemand anders al vooruitgang?
Juliette
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette »

Nou ik heb gisteren packet 4 ontvangen ,met daarin de datum van het interview: 12 februari! Had het strookje waarin ik aangaf klaar te zijn voor het interview en de forms op 31/01 opgestuurd. Dus dat is best snel gegaan.

Ben nu al behoorlijk nerveus/blij, als alles goed gaat, dan zal ik eind februari richting de VS vertrekken!
Ariduvenna
Amerika-newbie

Bericht door Ariduvenna »

Mijn verloofde en ik hebben gisteren onze derde(!!0 expedite aangevraagd. Hij heeft deze keer een deployment nummer dus wie weet. Aan de andere kant wachten we al maanden dus denk niet eens dat het een stuk sneller gaat :/
Wermhat
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wermhat »

Wij hebben vandaag (Jan 24) onze eerste papieren opgestuurd :)
Wermhat
Amerika-newbie

Bericht door Wermhat »

We hebben gisteren alles verstuurd en vandaag is alles aangekomen in Texas. Alleen één ding.. m'n verloofde is vergeten haar naam op de achterkant van haar meegezonden pasfoto te schrijven. Is dit iets waar ze heel moeilijk over gaan doen?
Juliette
Amerika-ontdekker

Bericht door Juliette »

Ik heb vandaag mijn medisch examen gehad, niks om je druk over te maken! Ik had vanmorgen eerst een afspraak bij dr Schulte en zijn praktijk was gelukkig makkelijk te vinden vanaf het museumplein. Eerst moest ik een klein formulier invullen met vragen zoals of ik zwanger ben en of ik waterpokken heb gehad etc. Daarna werd er bloed afgenomen voor de Syfilis test (HIV/Aids doen ze niet meer). En ik kreeg nog een DTP booster twv 30 euro toegediend, aangezien ik die langer dan 10 jaar geleden voor het laatst had gehad.

Daarna het ''examen'' bij Dr Schulte JR. Ook een hele vriendelijke man die mij erg op mijn gemak stelde. Er werd een hele waslijst aan vragen gesteld zoals bijv. of ik astma heb en of ik kanker heb gehad en allerlei andere ziektes. Wat gelukkig niet het geval is. Toen werd mijn gewicht/lengte opgenomen en heeft hij mijn bloeddruk gemeten. Ook luisterde hij nog naar mijn hart/longen/buik en ''klopte'' hij nog een paar keer op mijn buik met zijn vingers. Ik was in totaal misschien 30 minuten kwijt voor het geheel, na de rekening van 180 euro door naar de Jan van Goyen kliniek. Heel makkelijk te vinden en de receptioniste bij de praktijk van Dr Schulte was erg aardig en heeft mij precies uitgelegd hoe ik daar kon komen, het was misschien 10minuten lopen.

Daar aangekomen moest ik naar boven en wachten in een wachtkamer, waar ik op een bel moest drukken om te melden dat ik er was. Na 5 minuutjes wachten werd ik in een kamertje geroepen waar ik mijn bovenlichaam moest ontbloten en werd er een foto gemaakt van mijn longen. Niks engs verder, tegen een plaat aanstaan met mijn armen naar achter en adem inhouden, daarna weer 50 euro mogen betalen en dat was het alweer! Dr Schulte stuurt alles door naar het consulaat en alleen als er iets mis is krijg ik nog een telefoontje, maar daar reken ik niet op ;) Over 2 weken heb ik mijn interview op het consulaat! Erg spannend en ben toch wel wat nerveus nu. Ik ben ook al druk bezig met alles inpakken en vanalles te verkopen op marktplaats wat niet mee kan :lol:
Wermhat
Amerika-newbie

Bericht door Wermhat »

NOA1 op 29 januari gekregen :)
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Het interview bij het consulaat stelt niets voor. Doorgaans hebben ze slechts 2 of max 3 vragen; hoe vaak ben je in Amerika geweest, hoe hebben jullie elkaar ontmoet en wanneer hebben jullie elkaar voor het laatst gezien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer