Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Fraa »

Volgens mij bestaat die niet & zal je overal een dropoff fee moeten betalen, als je dat dan toch wil doen dan is National de beste keuze dacht ik, ik geloof 250$. Als je tussen Washington & California huurt, dan is er geen dropoff fee (zie link in vorige post).
Laatst gewijzigd door Fraa op 24 jan 2013, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

dan denk ik dat we het gewoon op terugvliegen vanaf los angeles houden. Dat ritje van las vegas tot los angeles kan er nog wel bij eh :)
Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Evelien. schreef:We willen huren tussen Seattle en ofwel Las vegas ofwel Los angeles. Eigenlijk willen we de reis beeindigen in las vegas, maar omwille van de drop off fee zijn we van plan om de laatste dag gewoon nog richting los angeles te rijden en van daaruit terug te vliegen.
Als ik me niet vergis heeft Dude vorig jaar een reis gemaakt van Seattle naar Vegas en zat hij met hetzelfde probleem. Ik dacht dat hij dit opgelost had door te huren van Seattle naar San Francisco en van San Francisco naar Vegas. 2 keer autohuur dus. Op die manier waren er geen dropoff kosten. ;-)
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

yup inderdaad dat heb ik ook al gezien. maar wij passeren niet in california, dus dit is voor ons geen optie.

We hebben een vlucht gezien die pas snamiddags uit los angeles vertrekt, dus waarschijnlijk gaan we deze boeken en dan rijden we smorgens gewoon van las vegas naar los angeles ipv al smorgens uit las vegas terug naar huis te vliegen...
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Evelien. schreef:We hebben een vlucht gezien die pas snamiddags uit los angeles vertrekt, dus waarschijnlijk gaan we deze boeken en dan rijden we smorgens gewoon van las vegas naar los angeles ipv al smorgens uit las vegas terug naar huis te vliegen...
Weet niet of dat zo verstandig is.

Zou ik liever 1 à 2 dagen van te voren naar Los Angeles rijden. Heb je ooit in Los Angeles gereden? Het is daar altijd druk! Dus stel dat je vlucht rond 16:00 uur vertrekt. Wil je toch rond 13:00 uur de auto ingeleverd hebben. Je moet rekening houden met minimaal 4 uur rijden (liefst 1 à 1,5 uur extra) wat betekent dat je vroeg vanuit Las Vegas vertrekken moet. Zou ik zo'n laatste nacht toch liever dichterbij LAX zitten. Lekker rustig aan doen de laatste dag, uitslapen en richting vliegveld. Begin je uitgeruster aan je vlucht.

Overigens heeft Los Angeles ook genoeg te bieden dus daar een aantal dagen verblijven is zeker geen straf.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

los angeles hebben we in 2011 al gezien. En we hebben er geen nood aan om deze stad nog eens te bezoeken.
We hebben dus reeds in Los Angeles gereden en weten welke files er daar kunnen zijn. Weet iemand toevallig of er op zondag voormiddag minder files zijn dan door de week?
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Evelien. schreef:We hebben dus reeds in Los Angeles gereden en weten welke files er daar kunnen zijn. Weet iemand toevallig of er op zondag voormiddag minder files zijn dan door de week?
Er kunnen minder files staan, maar het verkeer kan ook muur- en muurvast staan vanwege een ongeluk of een andere reden. Als het goed is is het minder druk, maar daar valt geen enkele garantie in te geven.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik zou ook liever al op de plaats aanwezig zijn vanwaar je vliegtuig vertrekt. Er kan vanalles gebeuren onderweg, hoeft niet, maar kan wel en je zal het maar net treffen.......
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik ben ooit een keer vanuit Mozambique naar Johannesburg gereden op de dag dat ik naar huis moest vliegen. Was geen enorm lange rit en ik vloog pas in de avond dus we hadden tijd genoeg. Maar na een paar files en een beetje autopech was het toch allemaal heel erg krap en had ik het aan een hele aardige mevrouw van de KLM te danken dat ik nog mee kon. Voor die tijd had ik al een uurtje of vijf in de stress gezeten dus ik waag die gok nooit mee. Nachtje LA zou ik serieus overwegen voor je terugvliegt.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Evelien. schreef:los angeles hebben we in 2011 al gezien. En we hebben er geen nood aan om deze stad nog eens te bezoeken.
We hebben dus reeds in Los Angeles gereden en weten welke files er daar kunnen zijn. Weet iemand toevallig of er op zondag voormiddag minder files zijn dan door de week?

Op zondag is het heel erg druk op de snelweg van Las Vegas naar Los Angeles, wij hebben de rit 2 jaar geleden gedaan op zondag en het is echt op vele plaatsen voor je de vallei van LA binnenrijd file rijden. Vanaf daar viel het wel mee, onze vlucht (BA) vertrok pas om 22:00 uur s'avonds en dat was maar goed ook, we waren nog net op tijd, en we vertrokken rond 10 uur uit Las Vegas.
Als je het op deze manier wil doen vertrek dan echt vroeg uit las Vegas (uiterlijk een uur of 7).
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Bedankt! De vlucht die we gezien hebben vertrekt om 14u, ik dacht om dan rond 6 ten laatste te vertrekken in Las Vegas, dus in feite met nog 2u speling.. Maar als het op zondag zo druk is, is het misschien toch beter de avond ervoor al naar LA te gaan. We zien wel :)
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Evelien. schreef:Maar als het op zondag zo druk is, is het misschien toch beter de avond ervoor al naar LA te gaan. We zien wel :)
Op zondag gaan veel mensen vanuit Las Vegas weer terug richting Los Angeles... Heb het met eigen ogen gezien en je wilt niet weten hoe druk het op de I 15 was. :shock:

Dus inderdaad, als het even kan, de dag ervoor naar Los Angeles. Zeker nu ik lees dat je vlucht al om 14:00 uur gaat. Dan wil je de auto rond 11:00 uur ingeleverd hebben. Zit je al dichtbij het vliegveld dan kun je zo de laatste ochtend lekker rustig aan doen. Via priceline/hotwire een hotel boeken nabij LAX en je kunt dan even na 10:30 oor je hotelkamer verlaten en dus goed uitgerust vertrekken. Neem van mij aan, zo'n terugvlucht wordt dan een stuk aangenamer. :D (Zei hij, sprekende uit ervaring... :wink: )

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef: Via priceline/hotwire een hotel boeken nabij LAX en je kunt dan even na 10:30 oor je hotelkamer verlaten en dus goed uitgerust vertrekken.
ik heb een aantal jaren achter elkaar in Santa Monica geslapen (Travelodge Pico boulevard) .
Het strand op,en dan in 20 minuten naar de autoverhuurder.
Als je dan Roland's tijdsplanning aanhoudt ben je super op tijd op LAX.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Wij komen in april aan in Orlando en huren dan voor 8 dagen een auto om hem weer in te leveren voor onze cruise in Fort Lauderdale. Daar gaan we ook aan boord. Iemand tips over een handige inleverplaats? En hoe we daarvandaan naar de haven komen, behalve een taxi natuurlijk :D .

Als we na 8 dagen cruisen weer terugkomen in FLL twijfel ik of ik voor de drie dagen (2 nachten) nog een auto moet huren....tips/ideeen? Alles is welkom!
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Je kan de auto inleveren bij de cruiseport in fll
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

RNA schreef:Je kan de auto inleveren bij de cruiseport in fll
Was er ondertussen zelf al achter gekomen en helaas klopt jouw verhaal niet helemaal:

Port Everglades is de cruisehaven van Fort Lauderdale en dagelijks vertrekken hier diverse cruiseschepen naar de Caribbean, waaronder de Bahamas. U kunt uw cruise ook combineren met een rondreis door Florida met een huurauto. Deze huurauto kunt u dan ophalen vanaf de luchthaven van Fort Lauderdale. Alamo heeft geen locatie bij de cruisehaven maar vanaf Fort Lauderdale Airport kunt u heel gemakkelijk met de shuttle van Alamo bij de cruisehaven "Port Everglades" komen. De shuttle van Alamo vertrekt elke 25 minuten. Komt u aan bij de cruisehaven? Neem dan de gratis shuttle naar Fort Lauderdale Airport, waar u uw Alamo huurauto kunt ophalen. Boek uw huurauto vooraf op Alamo.nl en voorkom hoge kosten ter plaatse!

bron: https://www.alamo.nl/autohuur/usa/ft-la ... e-airport/
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

In Port Canaveral kon Mattrob de Alamo auto indienen bij Enterprise rent a car. Misschien kan er daar ook zo iets. Even opzoeken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ta2 Gerrit schreef:Bij te laat inleveren (welke marge weet ik niet) wordt je gewoon een dag extra aangerekend.
Is per verhuurder anders maar staat wel in de voorwaarden. Voorbeeldje van Alamo:
Will there be an additional charge if I am late returning the rental vehicle?

The Grace Period for Alamo is as follows:

· You will not be charged for the first 29 minutes you are late.
· You will be charged for one hour if you are 30-60 minutes late.
· You will be charged for two hours if you are 61-120 minutes late.
· An additional day is charged if you are 121 minutes or more late.
· Additional fees are based on the daily rental rate.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Klopt ik haal de ports doorelkaar, wij hebben idd de auto achtergelaten bij Alamo op het vliegveld en hebben de gratis shuttle genomen naar de port. Alhoewel shuttle, bij ons was het een complete touringcar.
Een taxi kan ook, kost ongeveer 10$.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
filvdb
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door filvdb »

Hallo,

Ik wens een SUV te huren van 04/07/2013 t/m 23/07/2013, pick up en drop off in Las vegas.
Via Alamo.co.uk komt de prijs voor een midsize SUV 5d (fully incl+free driver) op
+/- 753 dollar dit is ongeveer 560 euro
Booking Summary
Pick up Las Vegas, International Airport 04 Jul 2013 16:00
Drop off Las Vegas, International Airport 23 Jul 2013 15:30
Rental Period 19 Days
Vehicle Midsize SUV 5-Door/Automatic/Air

Show package inclusions
Collision Damage Waiver Full
Extended Protection
Consolidated Facility Chg 3.75 Per Day
Concession Recovery Fee 10%
Clark County Tax 2%