Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitwisseling >> DENVER COLORADO

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Evelyne Dieu
Amerika-newbie

Uitwisseling >> DENVER COLORADO

Bericht door Evelyne Dieu »

Halo iedereen..

Ik ben Evelyne Dieu, 20jaar en woon tussen Leuven en Jodoigne.
Momenteel zit ik in mijn 2e jaar Interieurvormgeving en design aan de Thomas More hogeschool te Mechelen.
Volgend jaar zou ik aan de Rocky Mountains Academy( Denver, Colorado) op erasmus willen gaan en daarna 3 maand een stage willen gaan doen, ook in Amerika.
Om dit te kunnen doen moet ik op school kunnen voorleggen dat deze school mij goedgekeurd heeft en dat ik een verblijfplaats, een visum etc. ...
heb.
Die laatste twee zijn niet makkelijk te vinden. Er is een mogelijkheid om een studentenkot te nemen of om zelf te gaan zoeken naar een eventueel gastgezin. Een studentenkot heeft het voordeel dat je buiten de school ook contact hebt met de studenten maar nadelig is dat deze in vakantieperiodes wel naar huis gaan. Ik weet niet goed of ze dan ver van huis wonen of niet en of er vele lokale bewoners naar die school gaan.
In dat geval is in contact blijven tijdens de vakanties wel mooi meegenomen.
Ook zit ik maar 6 maand op erasmus. Daarna moet ik een stage gaan doen van 3 maand. Liefst ook in Amerika maar dan kan ik niet meer op een studentenkot verblijven.

Iemand die me wat meer informatie kan geven?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Evelyne Dieu op 29 jan 2013, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: ERASMUS DENVER COLORADO

Bericht door Hans_Belgium »

Dag Evelyn,
Ik denk dat dat niet zo simpel zal zijn hoor Erasmus is een Europees project en ik denk dat het niet zo gemakkelijk zal zijn om een school zo zot te krijgen dat ze expliciet jou willen en dan is het probleem van het visum ook nog niet zo simpel geregeld hoor.
Evelyne Dieu
Amerika-newbie

Erasmus was maar een manier om geen ellelange uitleg te hoeven geven.
Mijn school heeft een overeenkomst met Rocky Mountain Collage op vlak van uitwisselingen.
Ik moet bij docenten op gesprek gaan om mijn motivatie te duiden en zij zullen dan mijn kandidatuur opsturen naar de school in Amerika.
Een verblijfplaats vinden en een visum vast krijgen, daar maak ik me meer zorgen over.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

oke...dus even een vertaling voor de normale mensen. Je wilt deelnemen aan een uitwisselingsprogramma?

Ik moest het even googelen maar Erasmus schijnt een Europees uitwisselingsprogramma te zijn. Ik heb daar zelf nooit van gehoord en in google krijg ik ladingen Belgische websites. Voor de Nederlanders die het ook niet weten: ze wilt dus niet naar Denver Colorado EN naar de Erasmus Universiteit van Rotterdam :lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Evelyn, als je school een samenwerking heeft met de school in Amerika, vermoed ik dat er al studenten je voorgegaan zijn? Hoe is dat dan gelopen wat verblijfplaats en visum betreft?
Groetjes,
Carine
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

DejaVu schreef:oke...dus even een vertaling voor de normale mensen. Je wilt deelnemen aan een uitwisselingsprogramma?

Ik moest het even googelen maar Erasmus schijnt een Europees uitwisselingsprogramma te zijn. Ik heb daar zelf nooit van gehoord en in google krijg ik ladingen Belgische websites. Voor de Nederlanders die het ook niet weten: ze wilt dus niet naar Denver Colorado EN naar de Erasmus Universiteit van Rotterdam :lol:
Haha ontzettend veel Belgische studenten doen dat uitwisselingsprogramma, ik ken er hopen uit mijn eigen jaar die het gedaan hebben voor een semester of jaar! Verbaasd me dat het in Nederland niet het geval is. Maar dat is :offtopic:

Indien er een samenwerkingscontract is, kan de school dan misschien visum sponsor zijn?
Evelyne Dieu
Amerika-newbie

Gaat men serieus bezig blijven over mijn gebruik van het woord 'erasmus' ipv uitwisselingsproject?

De school heeft pas een samenwerking sinds dit jaar dus neen ik heb geen voorgangers.
In dat geval hadden docenten mij desbetreffende personen hun gegevens wel gegeven voor wat inlichtingen.
Ik krijg voor mijn "uitwisseling" geen beurs, noch van een beurs agentschap, noch sponsert de school op enig gebied. Alles is uit eigen zak te betalen.
Buiten het contact met de school in verband met kandidaten doen mijn docenten en uitwisselings begleiders niets op vlak van visum, nodige documenten, rijbewijs, verblijf...
Dat is allemaal zelf te regelen.

Al wat ik nodig heb is iemand die mij daar wat meer uitleg of nuttige informatie over kan verschaffen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gaat de Amerikaanse school je visumaanvraag doen, of moet je een agentschap inhuren dat een visumaanvraag voor je doet?
Moet je het Amerikaanse schoolgeld betalen (international student)? Of is het een uitwisseling in die zin dat studenten van de US naar Belgie kunnen en visa versa, zonder extra tuition?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik neem aan dat je het over Rocky Mountain College of Art and Design hebt? Het is een kleine privéschool (iets onder de 600 studenten), en de tuition is niet mis (bijna $14,000 per 15-weeks semester voor een BFA studie), dus als je idd "alles uit eigen zak moet betalen" hoop ik dat je flink wat spaarcenten hebt. Hun website http://www.rmcad.edu geeft nergens enige informatie wat betreft internationale studenten, dus of ze veel ervaring hebben met het regelen van een studentenvisum and het vereiste I-20 formulier is moeilijk te zeggen. Ik zou zeggen neem contact op met de school via hun website, ze hebben zowel een contactformulier als een live chat functie.

Want betreft verblijf, ze zitten vlak bij het studentenhuis The Regency, maar daar moet je geloof ik voor minstens 10 maanden huren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Evelyne Dieu
Amerika-newbie

Bedankt voor de informatie!!

Wegens de samenwerking tussen mijn school en die in Amerika moet ik geen dubbel inschrijvingsgeld betalen.
Ik betaal mijn inschrijvings geld op de Thomas More Hogeschool in Mechelen voor mijn laatste jaar.
Er is duidelijk vermeld in de brochure van uitwisselingen bij elke optionele school dat er geen inschrijvingsgeld van die school moet betaald worden.
Visum is zelf te regelen. Noch mijn school, noch RMCAD zorgt daar voor.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wat Dutchess bedoelt is dat de school in de VS je wel zal moeten helpen met je visum aanvraag, dus er voor zorgen dat jij een I-20 formulier hebt, en alle andere papieren die jij zult moeten voorleggen aan het consulaat. Je zult natuurlijk het visum zelf moeten aanrvagen, maar de school in de VS zal ook het nodige werk moeten doen.

Heb je al eens bij de international office van de school nagevraagd over een verblijfplaats? Dat is meestal het eerste aanspreekpunt voor buitenlandse studenten die naar een school toegaan. Als je echt van het Amerikaanse studie leven deel wilt uitmaken, zou ik je aanraden om een kamer te huren, alhoewel dat inderdaad best wel eens wat zou kunnen kosten. Vaak zijn er ook goedkopere oplossing, zoals een coop (cooperative), waar je niet heel veel huur betaalt, maar zelf bijdraagt aan het schoonmaken/onderhoud van het huis bijvoorbeeld.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DixieChick schreef:Heb je al eens bij de international office van de school nagevraagd over een verblijfplaats? Dat is meestal het eerste aanspreekpunt voor buitenlandse studenten die naar een school toegaan.
Ik heb voor mijn werk ooit te maken gehad met uitwisselingsprogramma's en het ontvangende instituut zorgt dan eigenlijk altijd voor woonruimte, of helpt minstens bij het zoeken naar woonruimte. Het is niet te doen om dat vanuit een ander land zelf te regelen. Dat geldt ook voor internationale stages.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Evelyne Dieu schreef: De school heeft pas een samenwerking sinds dit jaar dus neen ik heb geen voorgangers.
In dat geval hadden docenten mij desbetreffende personen hun gegevens wel gegeven voor wat inlichtingen.
Ik krijg voor mijn "uitwisseling" geen beurs, noch van een beurs agentschap, noch sponsert de school op enig gebied. Alles is uit eigen zak te betalen.
Buiten het contact met de school in verband met kandidaten doen mijn docenten en uitwisselings begleiders niets op vlak van visum, nodige documenten, rijbewijs, verblijf...
Dat is allemaal zelf te regelen.

Al wat ik nodig heb is iemand die mij daar wat meer uitleg of nuttige informatie over kan verschaffen.
Heeft de school wel een international office? Is dit misschien überhaupt pas het eerste jaar dat ze zich met deze materie bezighouden? Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een opleidingsinstituut een uitwisselingsstudent alles zelf maar laat uitzoeken. Het zou ook slecht zijn voor hun eigen naam als buitenlandse studenten zich door onwetendheid in allerlei problemen werken. Nu staan Amerikaanse opleidingsinstituten doorgaans niet bekend om hun begrijpelijke organisatie en eenduidige informatievoorziening, dus het kan even duren voordat je de juiste persoon te pakken hebt, maar er zal toch minstens een contactpersoon moeten zijn die studenten wegwijs maakt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

P.S. Verander even de titel van je bericht, want "Erasmus" (zeker in hoofdletters) schept verwarring.
Evelyne Dieu
Amerika-newbie

Re: Uitwisseling >> DENVER COLORADO

Ik heb al gevonden dat ik het blijkbaar gewoon moet gaan aanvragen op mijn gemeentehuis (het visum) voor zo'n €80)
Een studentenkot kan ik nemen via de school maar dat is voor 10 maanden terwijl ik er maar 9 maand zal zijn waarvan ik 3 maand een stage doe.
Ook blijf je dan tijdens vakanties zo alleen achter. Dat is misschien niet zo fijn. Vandaar dat ik een goed georganiseerde organisatie zoek die met gezinnen in contact staat.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waar heb jij gevonden dat je een visum aanvraagt op het gemeentehuis? Bij mijn weten vraag je dat altijd via het consulaat/ambassade aan, afhankelijk van welke van de twee er in jouw land zit.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Evelyne Dieu schreef:Ook blijf je dan tijdens vakanties zo alleen achter. Dat is misschien niet zo fijn.
Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken. Er zijn vast nog wel meer uitwisselingsstudenten die in hetzelfde schuitje zitten en dan is het juist wel prettig als je allemaal in hetzelfde huis zit. Vraag anders op de school even na of er in die periode nog meer uitwisselingsstudenten zijn.

Op zich wel raar dat ze je verplichten om 10 maanden te huren terwijl de programma's maar 6 maanden duren. Dan hebben ze blijkbaar geen speciale voorzieningen voor exchange students.
Evelyne Dieu
Amerika-newbie

Maar dat is in België ook zo hoor. Ik ken uitwisselingsstudenten die in de koten van het school ook 10 maand moesten huren en hier geen 10 maand verbleven.
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ben je zeker dat die 80 euro op het gemeentehuis niet gewoon is voor je internationaal paspoort? Dat heb je natuurlijk ook nodig en dan klopt het wel. Voor een visum (J1?) moet je wel naar de ambassade in Brussel...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja Evelyn, die 80 euro is voor een paspoort. Om te reizen buiten de EU in grote lijnen gesteld. Met je gewone pas (identiteitskaart) kan je Amerika niet binnen. Daarom heb je dus een paspoort nodig. Om te reizen dus.

Maar jij gata niet alleen reizen. Je gaat ook naar school. Dan heb je een paspoort PLUS een visum nodig. En dat laatste daarvoor moet je goed weten wat en hoe.
Maar er zijn anderen die daar meer van weten dan mij.

Vergis je dus niet in paspoort en visum! Dat zijn twee verschillende dingen die je allebei moet hebben !
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer